پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین قدرتی بیش از موتورهای V8 همی را با مصرف سوخت کمتر ارائه میکند و میتواند از سیستم هیبریدی هم بهرهمند شود.
دوج چند روز پیش تصاویری از نسخهٔ تولیدی نسل جدید چارجر را در فیسبوک منتشر کرد. واکنشها به این تصاویر متفاوت بود و درحالیکه برخی ظاهر آیندهنگر خودرو را پسندیدند، برخی دیگر آرزوی وجود یک موتور V8 را زیر کاپوت داشتند. بااینحال، متأسفانه این آرزو محقق نخواهد شد زیرا گروه کرایسلر در حال کنار گذاشتن پیشرانههای V8 همی قدیمی خود است و قصد توسعهٔ موتور هشت سیلندر جدیدی را ندارد. طبق گزارشها، چارجر جدید با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توئین توربوی جدید گروه کرایسلر به بازار خواهد آمد که هوریکین نام دارد. بااینحال، موتور هوریکین هم میتواند گزینهٔ مناسبی برای ماسل کارهایی مثل چارجر و چلنجر جدید باشد.
خداحافظی V8 همی، سلام I6 هوریکین
تغییر مسیر صنعت خودروسازی جهان به سمت الکتریکیسازی و کاهش تولید گازهای گلخانهای، پیشرانههای خودروها را کوچک کرده است. به همین دلیل، گروه کرایسلر یا بهتر بگوییم، استلانتیس، چند وقت پیش پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین را برای جایگزینی با پیشرانههای V8 خود معرفی کرد. این پیشرانه در دو نسخهٔ خروجی استاندارد یا SO و خروجی بالا یا HO ارائه میشود و وعدهٔ مصرف سوخت بهتر و آلایندگی کمتر و درعینحال، سطح قدرتی مشابه V8 را داده است. نسخهٔ خروجی استاندارد ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه این اعداد در نسخهٔ خروجی بالا به ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور میرسد. به گفتهٔ استلانتیس، موتور هوریکین برای الکتریکیسازی در خودروهای هیبریدی آینده طراحی شده است.
بنابراین، اگر این پیشرانه در سینهٔ چارجر قرار گیرد، میتواند بهصورت هیبریدی یا پلاگینهیبریدی، قدرت بیشتر، شتاب سریعتر و مصرف سوخت کمتری را ارائه کند. برای مقایسه، چارجر و چلنجر قبلی با پیشرانههای ۵.۷ لیتری V8 با ۳۷۲ اسب بخار قدرت و ۶.۴ لیتری V8 با ۴۸۵ اسب بخار قدرت عرضه میشدند که موتور هوریکین از هردوی آنها قویتر است و با کمک سیستم هیبریدی حتی میتواند به قلمروی هلکت هم وارد شود. علاوه بر این، به گفتهٔ استلانتیس، نسخهٔ قویتری از موتور هوریکین هم در دست توسعه است و هنوز نهایت توان این پیشرانه ارائه نشده است. به گفتهٔ دوج، نسل بعدی چارجر در اواخر سال ۲۰۲۴ برای فروش به بازار عرضه خواهد شد و طی ماههای آینده باید اطلاعات بیشتری در مورد آن منتشر شود.
سالار فصل
۳۰ دی ۱۴۰۲خطر اسپم
دوستان باتوجه به اینکه پدال و زومیت و زومجی بارها اوکی اکسچنج رو تبلیغ کردند ، آیا این بروکر واقعا مقدار کمیسیونش کم هست و اینکه واقعا معتبر هست؟
yaghoub
۳۰ دی ۱۴۰۲از نظر اعتبار تا حالا مشکلی نداشته .
در ضمن اگه اشتباه نکنم بیشترین تعداد ارز رو لیست کرده .
باز هم تحقیق کن و اگر میخوای پول زیادی وارد بازار کنی بریز تو کیف پول شخصی.
سالار فصل
۳۰ دی ۱۴۰۲نمیخوام نگه دارم ، فقط برای انتقال میخوام استفاده کنم
NAVID@@98
۳۰ دی ۱۴۰۲ساخت این پیشرانه هم از پیامد های برقی شدن و مقررات محیط زیستیه که سازندگان رو مجبور میکنه که حتی به پیشرانه های سه سیلندر هم رو بیارن
البته چون بصورت توربو و کم مصرف ساخته میشن
در کارهایی که به اون ها محول شده موتور های کوچکتر هم جوابگو هستن و مشکلی ندارند👌
ولی حیف شد که در جایی از جهان گیر افتادیم که داریم از دست رفتن موتور های V8 و اون غرش و صدای وحشتناک و پتاسیل بالای اونها که یک چیز دیگست رو میبینیم الان ما می بایست که موتور V8 و پاسخگویی و پتانسیل بالای V8 حتی صداشون که یک چیز دیگست رو در خیابون ها مون می دیدیم🔥💯🥲
ARIAN
۳۰ دی ۱۴۰۲تو عکس آخر چقدر نامتوازن و زشته. چراغ های جلو هم اندازه عدس😐 حیف از چارجر قدیم
parhamiof
۱ بهمن ۱۴۰۲یه جوریه انگار با تف به هم بستنش!
فقط اون طناب زیرش!
Taha Ayoobi
۳۰ دی ۱۴۰۲نه دیگه به قلمرو هلکت کسی وارد نشه لطفا
farzad
۳۰ دی ۱۴۰۲سلام
به نظر من تکنولوژی مساوی است با پیشرفت و این تو سیاست هر کمپانی اولت هستش
ولی من یکی به هیچ وجه تو کتم نمیره یه انجین شش سیلندر خطی هایبرید بخواهد هم تراز هلکت هشتصد اسب بخاری باشه.
ولی چه میشه کرد که یه جاهایی باید بین پیشرفت و اصالت یکیو قربانی کنی
BMW
۳۰ دی ۱۴۰۲به خدا اگه ما بودیم قدر دونه دونه اش رو میدونستیم منظورم اینه وافعا تر زدند تو این طراحی اونا فقط چجوری همچین طرحی رو اکی دادند خدا میدونه فقط به خدا ما لنگ یه ماشین دست و دوم خارجی ایش هستیم حالا اینها😢
۳۰ دی ۱۴۰۲ما قدر پژو پارس رو خیلی دونستیم !!!
آنقدر که هنوزم مهمونمونه
پژو ۴۰۵ هم تا پارسال مهمون کشور عزیزمان ک ایران زمین بود !
پراید هم همینطور
مهمانمان بود
!
شاید بازم قدرشو نتونستیم !
ولی هنوز اسکلت اون مرحوم ها دست ماست ازش ساینا اس و دنا پلاس درست کردیم گرچه روح اون مرحوم ها در عذابه ولی خب…!
آرش آمریکایی
۱ بهمن ۱۴۰۲گزینه مناسب برای دوج چارجر و چلنجر؟
نه مناسب نیست
پیشرانه های توربو تو 60 هزار کیلومتر اولیه خوب عمل میکنن ولی بعدش روی خرج و استهلاک میوفتن و مصرف سوختشون پایین میاد قدرت هم کم میشه و بخاطر پیچیده بودن موتورشون تعمیرشون سخته
پیشرانه های توربو برخلاف تنفس طبیعی و سوپرشارژر دوام و عمر پایینی دارند و به راحتی یاتاقان میزنن از پیشرانه های بیامو تا اکوبوست فورد همشون همینن
و اینا حرفای من نیست حرفای مکانیکهاست
بهتر بود از یه پیشرانه 8 سیلندر با قابلیت خاموش کردن سیلندر استفاده میکردن
Kawa
۱ بهمن ۱۴۰۲یجوری گفتی انگار موتورایی که میشه توربو روشون بست فرق دارن
رو هر موتوری میشه توربو بست
یاتاقان زدن هم بخاطر ضعف آلیاژشه ربطی ب توربو نداره
هر بلایی هم توربو قراره بیاره سوپر شارژ هم میاره چون عملکرد جفتشون یچیزه فقط توربو از سوپرشارژ قوی تره
در کل توربو بخاطر بهینه بودنش تو کل دنیا الان گسترش پیدا کرده و امریکا از اخرین کشورایی بود ک توربو زده
AydinRazi
۲ بهمن ۱۴۰۲این چه قیافهایه واسش درست کردن!!!!
من اولش اصلا باورم نشد گفتم این یک ماشین چینیه
نخواستم باور کنم که این چارجر خودمونه
مغزم الان یجورایی هنگه
همایون
۴ بهمن ۱۴۰۲وجدانن انگار نسل قبل چلنجره خیلی تو طراحی پسرفت داره