گزارشهای جدید رسانههای آمریکایی نشان میدهد که دوج خود را برای پایان تولید مدلهای احتراق داخلی هلکت آماده میکند و قصد دارد اولین خودروی عضلانی و برقی خود را تا سال ۲۰۲۴ راهی بازار کند.
مدتی است که میدانیم پایان هلکت (Hellcat) نزدیک شده است. در اوایل سال جاری، تیم کونیسکیس، مدیرعامل دوج به همین اندازه دربارهی پایان تولید مدلهای هلکت گفت، اما پایان دقیق هنوز مبهم بود. هماکنون، این زمان به یک سال مدل محدود شده است و میدانیم که بهطور خاص، در سال ۲۰۲۳ این زمان فرا خواهد رسید. با توجه به اینکه مدلهای ۲۰۲۲ نزدیک هستند، آخرین سواری هلکت قبل از اینکه متوجه شویم، پیش روی ما خواهد بود.
البته تمام این موارد به شرطی است که گزارش اخیر موتوروان دقیق باشد. ما هیچ دلیلی نداریم که باور کنیم اینطور نیست، زیرا کونیسکیس یکبار دیگر به عنوان منبع آخرین اطلاعات ذکر شده است. مسئولان موتوروان برای تأیید مستقیم با دوج تماس گرفتند و آنها هنوز واکنشی نشان ندادهاند. با این حال، دلایل زیادی برای شک کردن سال ۲۰۲۳ به عنوان سال آخر مدلهای دوج هلکت وجود ندارد.
دوج دورانگو هلکت (Durango Hellcat) نیز برای همیشه از خط تولید خارج خواهد شد. به هر حال این مدل قبلا نیز به عنوان مدل منحصربفررد و یکتا در نظر گرفته شده بود. در ماه آگوست کونیسکیس گفته بود خودروی عضلانی الکتریکی جدید دوج در سال ۲۰۲۴ وارد بازار میشود. وقتی همه چیز را با هم در نظر بگیرید، سال ۲۰۲۳ به نتیجهی واضحی با پایان تولید خودروهای هلکت تبدیل میشود.
فقط یک نکتهی درخورتوجه وجود دارد. گزارشی در ماه اوت که موتوروان نیز به به آن اشاره کرده بود؟ در آن گزارش، کونیسکیس پیشنهاد کرد که ممکن است بین خودروی الکتریکی عضلانی نسل بعدی و مدلهای کنونی دوج هلکت همپوشانی وجود داشته باشد. این با آخرین بیانیهای که بهطور قطعی به پایان تولید مدلهای سوپرشارژ دوج چارجر و چلنجر در سال ۲۰۲۳ گزارش میدهد، تناقض دارد. به همین دلیل است که دوج برای بیانیه رسمی تحت فشار رسانههای خودرویی قرار دارد. اما صبر کنید، چیزهای بیشتری هم وجود دارد.
در گزارش اخیر، کونیسکیس بیان کرد که یک نمونه اولیه کاربردی از خودروی عضلانی برقی جدید در سال ۲۰۲۲ ظاهر خواهد شد. اینکه آیا مدل جدید به عنوان خودروی به اصطلاح نزدیک به تولید ظاهر میشود یا مدل مفهومی، هنوز نامشخص است. اما شاید این مدل بتواند با تعریف همزیستی خودروی عضلانی احتراق داخلی و الکتریکی دوج مطابقت داشته باشد. ممکن است بازه زمانی برای تحقق بخشیدن به این هدف طولانی باشد، اما با توجه به اینکه اکثر خودروسازان بزرگ به سرعت در جهت توسعهی خودروهای برقی به جلو میروند، شاید جایگزین هلکت کمی زودتر از راه برسد.
هماکنون حداقل، پیشرانه خورجینی هشت سیلندر همی (Hemi V8) زنده و سالم است. دوج اخیراً از نسخههای جدید جیلبریک مدلهای SRT چلنجر و چارجر ردآی رونمایی کرد که گزینههای رنگی جدید، نشانهای ویژه و افزایش درخورتوجه قدرت خروجی هلکت ۶/۲ لیتری به ۸۰۷ اسب بخار را ارائه میدهد. ما بسیار شک داریم که این آخرین نسل از نسخه ویژه هلکت باشد، قبل از اینکه آنها بی سروصدا تولید را به پایان برسانند.
ali(chevynova)
۲ آذر ۱۴۰۰دوج ثابت کرد لازم نیست مثل اروپاییها الکی گرون باشه محصول تا بتونه سریع باشه محصولاتش
porsche
۲ آذر ۱۴۰۰دوج ثابت کرد تو پیست از زانتیا ۶ سیلندر میخوره😂😂😂😂
(قصد تحقیر دوجو ندارم اما با این بشر باید اینجوری صحبت کرد)
Aboaldazl demon
۲ آذر ۱۴۰۰نمیتونی تحقیرش کنی
شاید تو مسابقه درگ و اعداد ارقام حریف خیلی ها نباشه
اما شخصیتی که داره از تمام ماشین ها قوی تره
GT
۲ آذر ۱۴۰۰دوج ثابت کرد میشه روی پلتفرم فسیلی هی موتور قدرتمند نصب کرد و نشه ازش بیشتر استفاده کرد🙂 بعدم تو ۴۰۰ متر با به کار گیری انواع معجزات الهی و زیر پا گذاشتن قوانین فیزیک تایم ۹.۶ ثبت کرد و هیچ وقت دیگه کسی نتونه حتی نزدیکش تایم بزنه، و نهایتا در شرایط عادی بشه تایم ۱۱.۳ ثبت کرد، به این میگن سرعت بدون اینکه ماشین الکی گرون باشه🙂
( میدونید منظورم چیه، قصد توهین به هیچ ماشین آمریکایی را نداشتم اما معتقدم با ایشون باید اینطوری حرف زد🙂)
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲ آذر ۱۴۰۰ثابت کرد اما به حدی آلاینده ست که شده بهونه اروپاییا برای توقف تولیدش!😐
viper
۷ آذر ۱۴۰۰به به خوشحال شدیم دوباره به سایت برگشتید.
M@M@DRZ
۲ آذر ۱۴۰۰سلام بر و بچ پدالی
ببخشید میدونم که حرفم به این مطلب ربطی نداره
ولی می خواستم بپرسم که کسی سایت خوب برای بررسی و خبر روز درباره موتور سیکلت سراغ داره؟
چنل یوتیوب هم اگه سراغ دارید بگید
آقای اشتری اگر شما و یا اقا شاهین و آقای اسلامی و آقای دهقان هم اگر خبر دارید بفرمایید ممنون میشم .
جواد عقیلی
۲ آذر ۱۴۰۰درود. قسمت موتورسیکلت پدال هست و البته به زودی با مدیریت آقای مقدسی کاملا فعال می شه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲ آذر ۱۴۰۰آقای عقیلی علاوه بر موتورسیکلت اگه میشه اخبار بخش صنعت هوانوردی رو هم پوشش بدید،با تشکر از سایت خوبتون🙏
R@m!n
۲ آذر ۱۴۰۰از اون خبراس که گند میزه تو حالت و روزت
MC20
۲ آذر ۱۴۰۰اول وایپر و خفه کردن . . . حالا هم هلکت . . . نفرین باد . . . بر باعث و بانیان الکتریکی . . . اما داج همیشه زنده میمونه . . . خار تووی چشم بعضی ها . . .
M.Kazem.K
۲ آذر ۱۴۰۰😭😭😭😭😭😭😭😭
نمیفهمم چرا دوج اییییینقدر با اشتیاق داره سمت این سیاست مزخرف میره ؟! 😭
داج با این حرکت از رقابت تسخیر قلب ها شاید خیلی دور شد اما امیدوارانست که با تمام توان قصد داره وارد رقابت دهم ثانیه ها در 1.4 مایل با رقبای سرسختی مثل ریماک و تسلا و…. بشه 👇👇
https://www.pedal.ir/dodge/%d8%aa%db%8c%d8%b2%d8%b1-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%b9%d8%b6%d9%84%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c%da%a9%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%ac/
بخش آخر تیزر مو به تنم سیخ کرد ! با این سیاست قطعا هجوم میبره برای رکورد های شتاب و 400 متر ….
البته این بخش خبر شاید یکم تسکین دهنده باشه ، تسکینی که میدونی بعد یه مدت اثرش میره …. 🥺👇
(( گزارشی در ماه اوت که موتوروان نیز به به آن اشاره کرده بود؟ در آن گزارش، کونیسکیس پیشنهاد کرد که ممکن است بین خودروی الکتریکی عضلانی نسل بعدی و مدلهای کنونی دوج هلکت همپوشانی وجود داشته باشد. این با آخرین بیانیهای که بهطور قطعی به پایان تولید مدلهای سوپرشارژ دوج چارجر و چلنجر در سال ۲۰۲۳ گزارش میدهد، تناقض دارد. به همین دلیل است که دوج برای بیانیه رسمی تحت فشار رسانههای خودرویی قرار دارد. اما صبر کنید، چیزهای بیشتری هم وجود دارد.))
توجهتون رو به اصل گفته کونیسکیس در اون زمان جلب میکنم :👇
(( پلتفرم جدید و خودروهای جدید در سال ۲۰۲۴ از راه میرسد ولی ما نگفتیم که خودروهای کنونی در سال ۲۰۲۴ میمیرند. ممکن است کمی همپوشانی وجود داشته باشد اما این همزیستی برای سالهای سال طول نخواهد کشید))
به هر حال این جور اخبار و…. سر خودمون شیره مالیدنه ! اتفاقیه که قرار نیست بیفته بلکه استارتش زده شده و داره میفته …!! چاره ای نیست باید ناخواسته فقط منتظر کولاک چلنجر الکتریکی باشیم ✌️
بهتره یه فکری هم به حال عکس های پروفایل ها و پوستر ها و … ام بکنم …. 😢🚶♂️🚶♂️🚶♂️
M.Kazem.K
۲ آذر ۱۴۰۰یکی از آرزو هام یا شاید یکی از بزرگترین هاش این بود که یه بار فقط یه بار شده تو صندلی شاگرد این لحظات رو احساس کنم 😭😭👇👇
https://www.pedal.ir/dodge/%d8%b4%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%da%86%d9%84%d9%86%d8%ac%d8%b1-%d9%87%d9%84%da%a9%d8%aa/
محمدرضا
۲ آذر ۱۴۰۰کلا تا سال ۲۰۰۵ خودرو سازی پیشرفت کرد ولی از ۲۰۰۵ تا الان پس رفت کرد.
ما سوپرای اصیل رو از دست دادیم.
لا فراری که مهم ترین فراری تا به امروز هست هیبرید شد
داج وایپر رو با بزرگ ترین ۸سیلندر از دست دادیم
c class amg ۲لیتری شد
پورشه شاسی بلند ساخت و..
عادت کردیم به این از دست دادن ها
R@m!n
۲ آذر ۱۴۰۰نمیشه گفت پسرفت چون توی موتورسازی و مسابقاته موتوراسپرت پیشرفتای عظیمی شاهد بودیم مخصوصا بین همین 2005 تا الان. تو همین دوره بی ام و موتور S63 و شش سیلنداری معروفشو معرفی کرد، جی ام قوی ترین موتور تنفس طبیعی تاریخو معرفی کرد، فورد موتورای اکوبوست و هشت سیلندرای پوشراد و میل لنگ تخت معرفی کرد. نوآوری های فراری و پورشه هم انقدر زیاده که خودش ده ها مقاله میخواد. این فقط تو حوزه موتورسازی هست، بخش های دیگه هم همینطوره. اتفاقا از 2005 به بعد سرعت پیشرفته درون سازا سرسام آور بود.
بهتره بگیم خودروسازا اسیر ترندهای مشتری پسند شدن. یه زمانی مردم دنیا عاشق کوپه بودن یه زمانی هاچبک یه زمانی سدان و حالا کراس اوور و به زوره یه عده برقی.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲ آذر ۱۴۰۰عزیز دل وایپر ۱۰سیلندره!
ALIREZA
۲ آذر ۱۴۰۰چرا ؟
ابر+عظیم+سلطان+خانِ+خفن+باحال+سوپر+ویژه+توپِ+دمش+گرم!
۲ آذر ۱۴۰۰یبار نوشتم مممممتتتتننننننننففففففررررررممممممممم همه گفتن اینجور کامنت نوشتن خوب نیست
اما ببخشید الان میخوام خشم و ناراحتیمو سر دکمه های کیبورد خالی کنم و اکثرتون هم بامن موافقید پس اینجوری خشممو سر شما هم خالی نکردم
.
.
.
نننننننننننننننننننننننننننننننننهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه من نمی خوام هلکت برههههههههههههههههههههههههههههههههههههه من از این شرایط خوشم نمی آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآدددددد
هلکت دوتا معنی میده هر دوتاش هم خفنه
یکیشون در صورتیه که دو بخشه رو بخونیم میشه گربه ی جهنمی
یکیش هم وقتی کلمه رو سر هم بخونیم میشه ساحره
.
.
.
ای خدا!
چراااااااااا؟؟؟؟!!!!
هلکت باید ابدی می بوووووووووووووووووووووووووود(از نظر من)
سوال طراحی
۲ آذر ۱۴۰۰سلام وقتتون بخیر . تشکر از مطالب خوبی که میگذارید و تشکر از تمامی کادر سایت . ببخشید بنده برای پروژه مدرسه قراره که پروژه ای در رابطه با موتور ماشین مکانیزم فرماندهی بالا داشته باشم اول طراحی قطعات بعد پیاده سازی عملی و ساختن و جشوکاری و فرج کاری کردن قطعات . . اگر کسی نقشه سه نما از اندازه طول و عرض و ارتفاع ( برای مثال طراحی شاتون )دارد لطفا راهنمایی کند ممنون میشم . البته در ساختن و قطعاتی که باید پوشش چند لایه داشته باشن و متریال بکار رفته در ساخت قطعات هم اگر راهنمایی کنید خوشحال میشم . متشکرم . ( میدونم ربطی به سرتیتر نداشت ولی خواهش میکنم راهنمایی کنید .)
علی
۲ آذر ۱۴۰۰این چه مدرسه ایه که توش ماشین درست میکنند ؟؟؟
تا اونجا که من یادمه دوره ما از ماشین چیز میزای فنی تو مدرسه اصلا حرف نمیزدن 😂😂😂
سوال طراحی
۲ آذر ۱۴۰۰سلام . ایده مونو داریم طراحی میکنیم صرفا برای طراحی کردن و ساختن نمونه ای ماکت مانند از احزای کوچیکشه . فصل اول به من و گروهم افتاد ک یکی مسئول بخش طراحی ساختن پیدا کردن نوع متریال و از این قبیله (که مربوط به موتور ماشین هست ). ( به شخصه خودم پیدا نکردم نوع ابعاد و شکلشون رو اگر میدونید ممنون میشم راهنمایی کنید .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲ آذر ۱۴۰۰دوست عزیز
دمتون گرم امیدوارم موفق باشید،منم ایدهشو داشتم طراحی هم کرده بودم و تا سر ساخت هم پیش رفته بودیم اما هزینه اش وحشتناکه،به غیر از هزینه شما باید ریخته گری درست و حسابی پیدا کنی که متاسفانه حتی توی شهرک های صنعتی هم من پیدا نکردم،به هرحال مواد اولیه مناسب هم میخواد این پیستون و شاتون و میلنگ باید از آلیاژهای مختلف درست بشه تا مقابل حرارتی که توی سیلندرها ایجاد میشه خم نشه یا تاب نیاره…
پیشنهاد میکنم اول یه ماشین بطور شریکی بخرید بعد اتاقشو عوض کنید به دلخواه خودتون بسازیدش،برای این کار قالب با استفاده از گچ و بدنه هم فایبرگلاس عالیه هم کارتون راه میوفته هم کار باهاش راحته فقط اولش باید اندازه گیری دقیق انجام بدید…
موفق باشی
سوال طراحی
۲ آذر ۱۴۰۰سلام ممنونم . صرفا برای اینکه معلممون ازمون میخواست یه موتور طراحی کنیم به شکل طراحی مکانیزم بالا طراحی کنیم بدنه و شاسی ماشین اصلا مورد نظر بحث نیست با نوع اتاق . اندازه گیری رو کردم از روی همین ماشین های داخلی قاعدتا با هم دیگ تفاوت داشتن ولی واقعا نمیدونم بر چ اساسی :/ فایبر گلاس رو پیشنهاد دادید برای متریال کدوم قسمت ؟ اگر مثلا قسمت اصلی بلوک سیلندر باشه که اون همه دما رو چجوری میخواد تحمل کنه توانایی فایبر گلاس در این حد است ؟ واقعا نمیدونم چی رو باید استفاده کرد . بعد یه سوال دیگه اندازه هارو چجوری به دست اوردید ؟ من خودم داخل کارگاه شاتون میدیدم تا شاتون با میل لنگ تا میل لنگ با طراحی و فاصله بادامک های مختلف از هم و سرسیلندر ها با نوع سوخت رسانی مختلف و تایپت های مختلف ولی واقعا از نظر تناسب من ربطی داخلش ندیدم . بازم ممنون از راهنماییتون متشکرم .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲ آذر ۱۴۰۰دوست من
کامنتم رو کمی با دقت بخون، من برای بدنه گفتم از فایبرگلاس استفاده کن،حالا این به کنار، اتفاقا ساخت موتور خیلی سخته شما وقتی شاتون و اینارو دیدی از هم باز شده بوده، اما وقتی به هم وصل میشن هرقسمت مرتبط به قسمت دیگه است، درنظر بگیر سوپاپ ها باز میشن بنزین و هوا توی محفظه مخلوط میشه انفجار که صورت میگیره تمام اجزای پیستون شاتون یاتاقان و… با میلنگ میچرخه، بالاخره کشکی که نیست ساخت موتور شرکتای بزرگ سالها وقت صرف ساخت موتور هماهنگ میکنن، توصیه میکنم اگه علاقه داری یه سری به دانشکده های فنی حرفهای بزن اونجا زیر و درشت کارو یادت میدن…
سوال طراحی
۲ آذر ۱۴۰۰حتما همین کار رو میکنم . ممنونم بابت توضیحات شما .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲ آذر ۱۴۰۰خواهش میکنم 🌹
Aboaldazl demon
۲ آذر ۱۴۰۰آخه چرا
قلدر ترین ماشین تاریخ قراره بره ؟
میثم
۲ آذر ۱۴۰۰تغییر لازمه بقاست
حتی اگه دردناک باشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲ آذر ۱۴۰۰آخه چرا؟؟😭😭😭😭😭
نشد حتی هلکت رو هم از نزدیک ببینیم که اینم قراره تولیدش متوقف بشه!
بدجوری حالم گرفته شد…
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲ آذر ۱۴۰۰به جا اینکه مازراتی و آلفا رو ببرن سمت برقی و انجین درون سوز جدید برا شاخهای آمریکایی بسازن میان یه پروژه که از الان شکست خورده که مازراتی mc20 باشه رو میسازن.خدا وکیلی خوده طرفدارهای ایتالیایی بگن نسل جدید چارجر چلنجر وایپر دورانگو کرایسلر 300 ترک هاوک جورنی میتونه باعث پرش فروش کمپانی بشه یا مازراتی mc20 بدتر اینکه مازراتی همزمان داره کوپه جدیدش رو هم میده بیرون گرند توریسمو.آخه وقتی سدانها و شاسی بلندش مشتری نداره چه اجباریه به ساخت کوپه و سوپر کار.البته با موج جدید ااکتریکی سازی ایتالیایی ها کمپلت میرن تو ذباله دان تاریخ.شاید فرارز اون لا ماها با دوز کلک و رانت یکی دوتا سوپر کار بی هوده بسازه.لعنت به فاشستهای ایتالیایی که از موفقیت آمریکا دارن جر میخورن
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۲ آذر ۱۴۰۰فیات گند زد ، بدجور گند زد ، جایزه بدترین مدیریت تاریخ رو باید بهش بدن ، نه تنها نتونست ایتالیایی هارو نجات بده بلکه آمریکایی ها هم از دست داد ، حالا هم رفته زیر دست یه شرکت فرانسوی که هیچوقت نمیتونه شخصیت زیر برند های فیات رو درک کنه ، فیات و جنرال موتورز کاری با زیر مجموعه هاشون کردن که انگار از عمد میخواستن اینکارو کنن ، اما فرقشون اینه که جنرال موتورز ثبات پیدا کرد ، اما فیات بخاطر کمبود بودجه همونی که بود موند
Taha Malek
۲ آذر ۱۴۰۰💔😓
MOHAMMAD.n.r
۲ آذر ۱۴۰۰اصلا از دوج توقع نداشتم. توی امریکایی ها بیشتر امیدم به دوج بود که دیرتر الکتریکی بشه.
پرچم درونسوز ها رو مزدا و ب ام و باید بالا نگه دارن. تا جایی که از برنامه ده سال اینده شرکت ها خبر دارم مزدا و ب ام و تا ده سال دیگه به توسعه درونسوز ها مشغول خواهند بود، در حالی که بقیه توسعه درونسوز ها رو یا متوقف کردن یا برنامه دارن ظرف سه چهار سال ایند متوقف کنن🤦🏻♂️
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲ آذر ۱۴۰۰البته بوگاتی هم گفت که قراره درونسوز رو نگه دارن…
Alireza
۲ آذر ۱۴۰۰چ خودروهایی اومدن و خودنمایی کردن و دل همرو بردنو رفتن، همه چیز تو دنیا داره ب سرعت عوض میشه و ما از تو قفس داریم نگاهش میکنیم
این زندگی ب هممون یکم دلخوشی بدهکاره
AMIN (M.A.S)
۲ آذر ۱۴۰۰نه نه نه نههههههههه
چرا هلکت باید بره چرا چرا چرا چرا؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
چرا هلکت اخه لعنت به خودروهای برقی وسیاستمدارای دروغگو که یه مشت ماشین کنترلی بی خاصیت رو به دروغ بولد کردن
تاوانشم موپار فناباید بدن
تسلا ریویان لوسید و سایر جاروسازان تاوان سنگینی پرداخت خواهند کرد ان شاءالله
ناشناس
۳ آذر ۱۴۰۰دوستان تمامی حرف های شما درسته ، من خودم به شخصه موتور مورد علاقم هلکت هست و هلکت خپاهد بود حتی اگر همه ماشین ها برقی بشن . ولی دیگه با وجود قوانین سختی که محیط زیست داره به صنعت برای تولید کمتر co2 مبکنه دیگه شرکت های خودرو سازی چه داج (دوج) چه فورد یا چه شورولت دیگه مجبور هستن از قوانین پیروی کنن (همین رعایت قوانین هاست که آمریکا رو آمریکا کرده) و دیگه ما باید با نهایت تأسف شاهد توقف خودرو های عضلانی واقعی آمریکایی باشیم ، و لی مطمئن باشید در آینده شاید تا سال ۲۰۳۰ قیمت های این خودرو ها بسیار بالا خواهد رفت چون تبدیل به مورد های بسیار خاص و فوقالعاده میشن.
محمد
۴ آذر ۱۴۰۰سلام دوستان، یعنی فقط تولید موتور دوج چلنجر و چارجر متوقف میشه یا تولید خودشون هم در کل متوقف میشه؟؟؟؟!!!!🤔🤔🤔🤔
viper
۸ آذر ۱۴۰۰دوستان ببخشید این سوال رو اینجا میپرسم .
چجوری باید وارد دنیای تیونینگ خودرو بشیم دقیقا ؟
میشه یه توضیح خلاصه ای بدید؟
viper
۸ آذر ۱۴۰۰دوستان ببخشید این سوال رو اینجا میپرسم .
چجوری باید وارد دنیای تیونینگ خودرو بشیم دقیقا ؟
میشه یه توضیح خلاصه ای بدید؟.
Milad
۲۶ مرداد ۱۴۰۱برادران ماشین باز خواهشا نظرات پورفسورانه خود را در شکم خود نگه دارید و لازم به ذکر نیس همه می دونن دوج چطور ماشینیه با این قیمتش از همه ماشین های آلمانی و اروپایی قویتر و بهتر و اون دوستی که گفتی از زانتیا خورده فک نمیکنم زانتیا حتی بتونه دنده ۲ این ماشینو بگیره.