دوجهنسی

درگ 1000 اسب بخار هنسی، رم TRX و دوج چارجر هلکت

دو خودرویی که توسط هنسی تیونینگ شده و هردو ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارند به مصاف هم رفته‌اند اما یکی از مزیت سامانهٔ چهارچرخ محرک و دیگری از وزن سبک‌تر بهره می‌برد.

هرچند تولید دوج چارجر خاتمه پیدا کرده و رم TRX هم روزهای پایانی عمر خود را سپری می‌کند اما هنوز هم می‌توانیم از دیدن مسابقات درگ این ماشین‌های جذاب لذت ببریم خصوصاً اگر با تیونینگ هنسی همراه باشد. جدیدترین نمونهٔ این رقابت را می‌توانیم در ویدئوی کارواو ببینیم جایی که مت واتسون راهی پیست هنسی شده و یک رم TRX را در برابر چارجر هلکت قرار داده است. این‌ها اما خودروهای معمولی نیستند و هردو توسط تیونر دیوانهٔ تگزاسی موردعنایت قرار گرفته‌اند. هنسی برای TRX تیون خود نام ماموت را انتخاب کرده درحالی‌که چارجر هلکت جیل‌بریک را به هیولایی بنام H1000 تبدیل کرده است.

هردو ماشین به نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت مجهز هستند که خروجی این موتور توسط هنسی در ماموت به ۱۰۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۱۴ نیوتن متر گشتاور و در چارجر به ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۵ نیوتن متر گشتاور رسیده است. ماموت اما با وزن ۲۹۲۱ کیلوگرم، بسیار از چارجر ۲۰۸۶ کیلوگرمی سنگین‌تر است اما در عوض این پیکاپ غول‌پیکر از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد که برای انتقال چنین نیروی عظیمی به مسیر بسیار مفید خواهد بود درحالی‌که در چارجر تمام ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

این تفاوت در مسابقهٔ درگ کاملاً خود را نشان می‌دهد زیرا درحالی‌که ماموت با وجود وزن سه تنی مثل موشک شلیک می‌شود، چارجر کاملاً در آغاز حرکت و کشش چرخ‌های عقب مشکل دارد. به همین دلیل، در هر پنج درگی که برگزار شد، تنها چیزی که نصیب چارجر شد فاصله‌ای در حدود دو طول خودرو با ماموت بود. بااین‌حال، در مسابقهٔ رولینگ که برتری چهارچرخ محرک از بین می‌رود، چارجر نهایتاً توانست قدرت عظیم خود را به آسفالت منتقل کند و برادر سنگین‌وزن خود را شکست دهد.

پس‌ازاین، مسابقهٔ متفاوتی برگزار شد. این بار ماموت حرکت را از سکون آغاز کرد درحالی‌که چارجر مسابقه را در حالت رولینگ شروع کرد. البته برای اینکه شرایط کمی عادلانه‌تر شود، دوج باید در حال دریفت کشیدن به رقابت می‌پیوست! به همین دلیل، این بار هم چارجر نتوانست به پیروزی برسد. در آخر هم نوبت به آزمایش ترمز از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت رسید که سدان دوج به دلیل وزن سبک‌تر توانست زودتر متوقف شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    باز هم درگی مسخره و آب دوغ خیاری با مش واتسون
    ابوحمزه دست از این دلقک بازیا بردار

    موافقم 54
    مخالفم 25
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (10478 ديدگاه)

      حالا کاری نداریما ، من اگه یکی از اینارو داشتم باور کنید جنبشو نداشتم و جوری تو تصادف تیکه پاره میشدم که پزشک قانونی هم مفقودالاثر تحویل قبرستونم میداد میگفت more…!

      موافقم 42
      مخالفم 24
      1. NAVID@@98

        ۱۴ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (57 ديدگاه)

        جنبه کافی نیست برای استفاده از این ماشینا عقل و شعور هم باید به میزان کافی در دسترس باشه
        شتابش جوریه که با یه نیش گاز قبل از نگاه کردن به صفحه کیلومتر ۱۰۰ تا رو رد شده
        دیگه تیکه پاره شدنه رو شاخشه
        اون که هیچیش نمیشه فقط طرف تیکه پاره میشه 😜🥳

        موافقم 45
        مخالفم 5
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (10478 ديدگاه)

      راستی اینم بگم جا داره یه تشکر کنیم از مسئولانمون که اجازه نمیدن ماشین خوب با قدرت بالا بیاد چون میدونن به سبب قدرت خرید بالایی که داریم همه میخریم و به مرگ طبیعی نمیمیریم و جاده‌هامون میشه پُر از جنازه که آمبولانسامونم کم میارن خدمت‌رسانی بکنن !

      موافقم 23
      مخالفم 47
    3. NAVID@@98

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (57 ديدگاه)

      این اصلا هیچ وقت نمیخواد عادی بشه فقط درگای آبدوغ خیاری بیربط میزاره این عبدل آبدوغشونه😂 😘😝

      موافقم 19
      مخالفم 5
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۴ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (10478 ديدگاه)

        چرا اسم اکانتت مثل منِ ؟!
        کاری به جنابعالی ندارم ولی هرچی گفتی گردنِ پدال !

        موافقم 3
        مخالفم 13
        1. NAVID@@98

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (57 ديدگاه)

          اسم منم نویده متولد سال ۹۸ میلادی هستم

          موافقم 15
          مخالفم 2
    4. A.S.G

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (44 ديدگاه)

      از این درگ های مسخره خسته شدیم . با یه ماشینایی درگ می‌زارن که بچه 5ساله هم ببینه میگه کی برندس
      خب معلومه رم می بره

      موافقم 8
      مخالفم 12
  2. Jeferson

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (164 ديدگاه)

    آخ آخ دوتایی کنار هم عجب صحنه گنگی ساختن 🔥
    نشون داد بیشتر مواقعی که دوج به آلمانی ها می بازه به خاطر تک‌دف بودنشه نه اینکه اسب بخار آمریکایی فیک باشه

    موافقم 36
    مخالفم 11
    1. سوشیانت

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3526 ديدگاه)

      آلمانی ها در برابر دوج شوخی بیش نیستن دوج تو تاپ اسپید و قدرت با اختلاف زیاد برتری داره

      موافقم 22
      مخالفم 16
      1. Jeferson

        ۱۴ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (164 ديدگاه)

        نه اینطوری نیست حقیقتا.
        آلمان تمام تمرکزش رسوندن خروجی موتور به سر چرخ ها با حداکثر راندمان و حداقل هرزگردیه
        که آمریکا اینطور نیست. حرف من اینه که وقتی مثلا موستانگ ۵۲۰ اسبی از پورشه ۴۵۰ اسبی می خوره. بعضیا نگن که فورد دروغ گفته و فلانه
        تفاوت دیدگاه و خواست مشتری هاشون تفاوت هارو مشخص می کنه.
        تو آمریکا ماسل کاری که نشه باهاش دود بازی کرد حتی با شتاب 2s هم انچنان مشتری نخواهد داشت. وگرنه اگه آمریکا هم تمام تمرکزش روی درگ و آیرودینامیک باشه نتیجه خیلی نزدیک خواهد شد. خودِ دیمون مشخصاتش کاملا درسته ولی انتقال این همه نیرو توسط دو تا چرخ مشکلات و البته لذت خودشو داره. ینی از هر ۸ تایم یکیش ۱/۶۶ میاد که بازم دوج نشون داد حفظ خاصیت ماسل بودن براش مهمتر از نتیجه درگه و تک دف نگهش داشت. به هر حال هر کدوم قشنگی خودشو داره

        موافقم 26
        مخالفم 6
        1. سروش

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (27 ديدگاه)

          تقریباً با نظرت موافقم غیر از اونجایی که گفتی آمریکایی روی درگ تمرکز نداره دقیقاً بر عکسه فقد روی درگ تمرکز داره کدوم شرکت آلمانی تاحالا ادعای درگ داشته؟ یا ادعایی که نتونه انجام بده؟ تا جایی که من دیدم آلمانی ها بهتر از چیزی که اعلام میکنن عمل میکنن و آمریکایی ها برعکس

          موافقم 2
          مخالفم 16
        2. سوشیانت

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3526 ديدگاه)

          سروش میشه بگی دوج چجوری نتونسته ادعاش رو ثابت کنه وقتی که سازمان بزرگ nhra مشخصاتش رو تایید کرده؟!

        3. سروش

          ۱۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (27 ديدگاه)

          سوشیانت چرا چشماتو روی واقعیت بستی
          همین درگ کافی نیست؟ تایم ۱۲.۵برای ماشین ۱۰۰۰ اسبی!
          الان میخای بگی چون تیون هنسی کار اون بد بوده لابد!
          درسته من نمیگم غلطه ولی آیا ماشین فابریک روی آسفالت معمولی هم میتونه این تایمو بزنه؟
          جفتمون جوابو میدونیم این تایم واقعیه این ماشینه

    2. سروش

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (27 ديدگاه)

      آفرین و اینم نشون داد که ۱۰۰۰ اسب دوجم شوخی بیش نیست با تایم بالای ۱۲ 😂
      جنسیس کوپه علی ربیعی تایمش بهتر از اینه

      موافقم 2
      مخالفم 22
      1. ARMAN سابق

        ۱۴ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (491 ديدگاه)

        چند سالته بچه؟
        دوج ماسل کار میزنه نه یه چیزی که ته پرفورمنس رو داشته باشه و کلا سبکش اینه
        منتها چون هنوز بچه ای اصلا نمیدونی ماسل کار چی هست خب طبیعتاً عقلتم نمیکشه

        موافقم 17
        1. سروش

          ۱۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (27 ديدگاه)

          بی ادبیتو نادیده میگیرم
          خب؟ خودت داری جواب خودتو میدی ماسل کارو چه به این کارا
          اصن حرف تو درست قبولت داریم
          پس چرا باید ماشینو با سوخت E85 و لاستیک اسلیک و فرقونی برای چرخای جلو بیاره تو پیست درگ و بارها تستش کنه تا تایم خوبی بزنه؟

  3. OopS

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اولین معشوقه ی مردان امریکن .

    موافقم 21
    مخالفم 1
  4. Kf

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (524 ديدگاه)

    می‌تونم تا صبح بشینم چارجر رو نگاه کنم
    امیدوارم تا دیر نشده هممون یه چارجر تو پارکینگمون جور بشه

    موافقم 24
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2797 ديدگاه)

      خیلی دیر شده پنجاه سال پیش باید اقدام میکردی …

  5. جرمی کلارکسون

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (984 ديدگاه)

    واقعا دوستان حق دارن از درگ خسته شدیم باز یه فیلم می‌ساختن درباره مقاومت وانت های تویوتا و فورد جالب تر بود

  6. BMW

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    چارجر رو برم😁👍

  7. JaMsHiD

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2797 ديدگاه)

    همش اعداد رو کاغذ و مشخصات شده ملاک .
    هیچوقت عناصر دیگه که واقعا مهم هست رو بررسی نمیکنن فقط اعداد روی کاغذ رو بررسی میکنن !

    باور کنید با 250 اسب بخار هم هیجان و آدرنالین تو بدن انسان تولید میشه خیلی چیزای مهم تر از قدرت و حجم و تعداد سیلندر هست که هیچ اشاره ای بهشون نمیشه

    موافقم 4
    مخالفم 3
  8. آریا

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (193 ديدگاه)

    به نظرم اگه چارجر یک اسبی باشه با تایم 20 ثانیه ای باز اون رو به تمام ماشین های الکتریکی که داره گندشو در میارن ترجیح میدم

    موافقم 11
    مخالفم 1
  9. ابوالفضل

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (317 ديدگاه)

    جفتشون عشقن ❤️
    قدرت چهارچرخ محرک اینه که با ۹۰۰ کیلو وزن بیشتر تو درگ جلو میوفتی (البته کنترل چارجر وحشی هم برای راننده سخت شده بود)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا