دو خودرویی که توسط هنسی تیونینگ شده و هردو ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارند به مصاف هم رفتهاند اما یکی از مزیت سامانهٔ چهارچرخ محرک و دیگری از وزن سبکتر بهره میبرد.
هرچند تولید دوج چارجر خاتمه پیدا کرده و رم TRX هم روزهای پایانی عمر خود را سپری میکند اما هنوز هم میتوانیم از دیدن مسابقات درگ این ماشینهای جذاب لذت ببریم خصوصاً اگر با تیونینگ هنسی همراه باشد. جدیدترین نمونهٔ این رقابت را میتوانیم در ویدئوی کارواو ببینیم جایی که مت واتسون راهی پیست هنسی شده و یک رم TRX را در برابر چارجر هلکت قرار داده است. اینها اما خودروهای معمولی نیستند و هردو توسط تیونر دیوانهٔ تگزاسی موردعنایت قرار گرفتهاند. هنسی برای TRX تیون خود نام ماموت را انتخاب کرده درحالیکه چارجر هلکت جیلبریک را به هیولایی بنام H1000 تبدیل کرده است.
هردو ماشین به نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت مجهز هستند که خروجی این موتور توسط هنسی در ماموت به ۱۰۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۱۴ نیوتن متر گشتاور و در چارجر به ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۵ نیوتن متر گشتاور رسیده است. ماموت اما با وزن ۲۹۲۱ کیلوگرم، بسیار از چارجر ۲۰۸۶ کیلوگرمی سنگینتر است اما در عوض این پیکاپ غولپیکر از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد که برای انتقال چنین نیروی عظیمی به مسیر بسیار مفید خواهد بود درحالیکه در چارجر تمام ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت فقط به چرخهای عقب منتقل میشود.
این تفاوت در مسابقهٔ درگ کاملاً خود را نشان میدهد زیرا درحالیکه ماموت با وجود وزن سه تنی مثل موشک شلیک میشود، چارجر کاملاً در آغاز حرکت و کشش چرخهای عقب مشکل دارد. به همین دلیل، در هر پنج درگی که برگزار شد، تنها چیزی که نصیب چارجر شد فاصلهای در حدود دو طول خودرو با ماموت بود. بااینحال، در مسابقهٔ رولینگ که برتری چهارچرخ محرک از بین میرود، چارجر نهایتاً توانست قدرت عظیم خود را به آسفالت منتقل کند و برادر سنگینوزن خود را شکست دهد.
پسازاین، مسابقهٔ متفاوتی برگزار شد. این بار ماموت حرکت را از سکون آغاز کرد درحالیکه چارجر مسابقه را در حالت رولینگ شروع کرد. البته برای اینکه شرایط کمی عادلانهتر شود، دوج باید در حال دریفت کشیدن به رقابت میپیوست! به همین دلیل، این بار هم چارجر نتوانست به پیروزی برسد. در آخر هم نوبت به آزمایش ترمز از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت رسید که سدان دوج به دلیل وزن سبکتر توانست زودتر متوقف شود.
amir
۱۴ دی ۱۴۰۲باز هم درگی مسخره و آب دوغ خیاری با مش واتسون
ابوحمزه دست از این دلقک بازیا بردار
NAVID۰۰۹۸
۱۴ دی ۱۴۰۲حالا کاری نداریما ، من اگه یکی از اینارو داشتم باور کنید جنبشو نداشتم و جوری تو تصادف تیکه پاره میشدم که پزشک قانونی هم مفقودالاثر تحویل قبرستونم میداد میگفت more…!
NAVID@@98
۱۴ دی ۱۴۰۲جنبه کافی نیست برای استفاده از این ماشینا عقل و شعور هم باید به میزان کافی در دسترس باشه
شتابش جوریه که با یه نیش گاز قبل از نگاه کردن به صفحه کیلومتر ۱۰۰ تا رو رد شده
دیگه تیکه پاره شدنه رو شاخشه
اون که هیچیش نمیشه فقط طرف تیکه پاره میشه 😜🥳
NAVID۰۰۹۸
۱۴ دی ۱۴۰۲راستی اینم بگم جا داره یه تشکر کنیم از مسئولانمون که اجازه نمیدن ماشین خوب با قدرت بالا بیاد چون میدونن به سبب قدرت خرید بالایی که داریم همه میخریم و به مرگ طبیعی نمیمیریم و جادههامون میشه پُر از جنازه که آمبولانسامونم کم میارن خدمترسانی بکنن !
NAVID@@98
۱۴ دی ۱۴۰۲این اصلا هیچ وقت نمیخواد عادی بشه فقط درگای آبدوغ خیاری بیربط میزاره این عبدل آبدوغشونه😂 😘😝
NAVID۰۰۹۸
۱۴ دی ۱۴۰۲چرا اسم اکانتت مثل منِ ؟!
کاری به جنابعالی ندارم ولی هرچی گفتی گردنِ پدال !
NAVID@@98
۱۴ دی ۱۴۰۲اسم منم نویده متولد سال ۹۸ میلادی هستم
A.S.G
۱۴ دی ۱۴۰۲از این درگ های مسخره خسته شدیم . با یه ماشینایی درگ میزارن که بچه 5ساله هم ببینه میگه کی برندس
خب معلومه رم می بره
Jeferson
۱۴ دی ۱۴۰۲آخ آخ دوتایی کنار هم عجب صحنه گنگی ساختن 🔥
نشون داد بیشتر مواقعی که دوج به آلمانی ها می بازه به خاطر تکدف بودنشه نه اینکه اسب بخار آمریکایی فیک باشه
سوشیانت
۱۴ دی ۱۴۰۲آلمانی ها در برابر دوج شوخی بیش نیستن دوج تو تاپ اسپید و قدرت با اختلاف زیاد برتری داره
Jeferson
۱۴ دی ۱۴۰۲نه اینطوری نیست حقیقتا.
آلمان تمام تمرکزش رسوندن خروجی موتور به سر چرخ ها با حداکثر راندمان و حداقل هرزگردیه
که آمریکا اینطور نیست. حرف من اینه که وقتی مثلا موستانگ ۵۲۰ اسبی از پورشه ۴۵۰ اسبی می خوره. بعضیا نگن که فورد دروغ گفته و فلانه
تفاوت دیدگاه و خواست مشتری هاشون تفاوت هارو مشخص می کنه.
تو آمریکا ماسل کاری که نشه باهاش دود بازی کرد حتی با شتاب 2s هم انچنان مشتری نخواهد داشت. وگرنه اگه آمریکا هم تمام تمرکزش روی درگ و آیرودینامیک باشه نتیجه خیلی نزدیک خواهد شد. خودِ دیمون مشخصاتش کاملا درسته ولی انتقال این همه نیرو توسط دو تا چرخ مشکلات و البته لذت خودشو داره. ینی از هر ۸ تایم یکیش ۱/۶۶ میاد که بازم دوج نشون داد حفظ خاصیت ماسل بودن براش مهمتر از نتیجه درگه و تک دف نگهش داشت. به هر حال هر کدوم قشنگی خودشو داره
سروش
۱۴ دی ۱۴۰۲تقریباً با نظرت موافقم غیر از اونجایی که گفتی آمریکایی روی درگ تمرکز نداره دقیقاً بر عکسه فقد روی درگ تمرکز داره کدوم شرکت آلمانی تاحالا ادعای درگ داشته؟ یا ادعایی که نتونه انجام بده؟ تا جایی که من دیدم آلمانی ها بهتر از چیزی که اعلام میکنن عمل میکنن و آمریکایی ها برعکس
سوشیانت
۱۴ دی ۱۴۰۲سروش میشه بگی دوج چجوری نتونسته ادعاش رو ثابت کنه وقتی که سازمان بزرگ nhra مشخصاتش رو تایید کرده؟!
سروش
۱۶ دی ۱۴۰۲سوشیانت چرا چشماتو روی واقعیت بستی
همین درگ کافی نیست؟ تایم ۱۲.۵برای ماشین ۱۰۰۰ اسبی!
الان میخای بگی چون تیون هنسی کار اون بد بوده لابد!
درسته من نمیگم غلطه ولی آیا ماشین فابریک روی آسفالت معمولی هم میتونه این تایمو بزنه؟
جفتمون جوابو میدونیم این تایم واقعیه این ماشینه
سروش
۱۴ دی ۱۴۰۲آفرین و اینم نشون داد که ۱۰۰۰ اسب دوجم شوخی بیش نیست با تایم بالای ۱۲ 😂
جنسیس کوپه علی ربیعی تایمش بهتر از اینه
ARMAN سابق
۱۴ دی ۱۴۰۲چند سالته بچه؟
دوج ماسل کار میزنه نه یه چیزی که ته پرفورمنس رو داشته باشه و کلا سبکش اینه
منتها چون هنوز بچه ای اصلا نمیدونی ماسل کار چی هست خب طبیعتاً عقلتم نمیکشه
سروش
۱۷ دی ۱۴۰۲بی ادبیتو نادیده میگیرم
خب؟ خودت داری جواب خودتو میدی ماسل کارو چه به این کارا
اصن حرف تو درست قبولت داریم
پس چرا باید ماشینو با سوخت E85 و لاستیک اسلیک و فرقونی برای چرخای جلو بیاره تو پیست درگ و بارها تستش کنه تا تایم خوبی بزنه؟
OopS
۱۴ دی ۱۴۰۲اولین معشوقه ی مردان امریکن .
Kf
۱۴ دی ۱۴۰۲میتونم تا صبح بشینم چارجر رو نگاه کنم
امیدوارم تا دیر نشده هممون یه چارجر تو پارکینگمون جور بشه
JaMsHiD
۱۴ دی ۱۴۰۲خیلی دیر شده پنجاه سال پیش باید اقدام میکردی …
جرمی کلارکسون
۱۴ دی ۱۴۰۲واقعا دوستان حق دارن از درگ خسته شدیم باز یه فیلم میساختن درباره مقاومت وانت های تویوتا و فورد جالب تر بود
BMW
۱۴ دی ۱۴۰۲چارجر رو برم😁👍
JaMsHiD
۱۴ دی ۱۴۰۲همش اعداد رو کاغذ و مشخصات شده ملاک .
هیچوقت عناصر دیگه که واقعا مهم هست رو بررسی نمیکنن فقط اعداد روی کاغذ رو بررسی میکنن !
باور کنید با 250 اسب بخار هم هیجان و آدرنالین تو بدن انسان تولید میشه خیلی چیزای مهم تر از قدرت و حجم و تعداد سیلندر هست که هیچ اشاره ای بهشون نمیشه
آریا
۱۴ دی ۱۴۰۲به نظرم اگه چارجر یک اسبی باشه با تایم 20 ثانیه ای باز اون رو به تمام ماشین های الکتریکی که داره گندشو در میارن ترجیح میدم
ابوالفضل
۱۴ دی ۱۴۰۲جفتشون عشقن ❤️
قدرت چهارچرخ محرک اینه که با ۹۰۰ کیلو وزن بیشتر تو درگ جلو میوفتی (البته کنترل چارجر وحشی هم برای راننده سخت شده بود)