هرچند دوج اعلام کرده که نسل بعدی چارجر و چلنجر صرفاً بهصورت تمام الکتریکی عرضه خواهند شد اما شایعات از احتمال ارائهٔ موتور بنزینی خبر دادهاند.
دوج با معرفی کانسپت چارجر دیتونا، الکتریکی شدن نسل بعدی چارجر و چلنجر را اعلام کرد اما آیا این واقعاً پایان ماسل کارهای بنزینی دوج خواهد بود؟ این شرکت پیش از معرفی کانسپت چارجر دیتونا، رسماً اظهار داشت که دوران موتور همی هم در پلتفرم قدیمی و هم در پلتفرم جدید به پایان رسیده و نسل بعدی این مدلها الکتریکی خواهد بود. بااینحال، کسی از نسل جدید موستانگ با موتورهای تمام بنزینی و همینطور لغو ساخت نسل بعدی شورلت کامارو خبر نداشت و هیچکس نمیدانست فورد قصد ساخت موستانگ GTD با ۸۰۰ اسب بخار قدرت را دارد.
بهطور خلاصه، از زمانی که دوج در مورد آیندهٔ چارجر اظهارنظر کرد اتفاقات زیادی رخ داده که ممکن است نظر این شرکت در مورد قوای محرکهٔ نسل بعدی ماسل کارهای خود را تغییر داده باشد. علاوه بر این، گزارش جدیدی از موپار اینسایدر نیز توجهات را به خود جلب کرده است. این گزارش با جدا کردن چارجر معمولی از چارجر دیتونا، میگوید خودرویی که تمام الکتریکی خواهد بود، چارجر دیتونا است که میدانیم در چند نسخه با قدرتهای مختلف تولید میشود و قویترین آنها بنشی خواهد بود اما در کنار این، چارجر معمولی هم با پیشرانهٔ بنزینی ارائه خواهد شد.
گفته شده چارجر جدید در نسخههای بالایی به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی جدیدی مجهز خواهد شد که هماکنون در جیپ واگنییر و گرند واگنییر میبینیم. این موتور با ۵۱۰ اسب بخار قدرت، بهجز هلکت، از تمام موتورهای چارجر کنونی قویتر است. این نیرو مطمئناً برای یک سدان اسپرت کافی است درحالیکه مصرف سوخت کمتری هم دارد. البته همهٔ اینها غیررسمی هستند و دوج تاکنون حرفی در این رابطه نزده است. جالب اینکه سخنگوی این شرکت از اظهارنظر در مورد گزارش اخیر خودداری کرده اما درعینحال، اظهارات قبلی دوج در مورد الکتریکی شدن چارجر و چلنجر را هم تأیید نکرده است!
درهرحال، ممکن است تا چند هفتهٔ دیگر همهچیز مشخص شود زیرا استلانتیس، شرکت مادر دوج، حداقل یک رونمایی بزرگ در نمایشگاه دیترویت ۲۰۲۳ خواهد داشت که ۱۶ سپتامبر برابر با ۲۵ شهریور آغاز میشود.
Ali
۸ شهریور ۱۴۰۲صبح بخیر! هر چند ناراحت کنندست که چارجر و چلنجر رو با شش سیلندر ببینی ولی خوب بهتر جوری روی این موتور کار کنند که همون اسب های هشت رو بده! وقتی طرفدار ها رو با اسب های ۷۰۰ یا بیشتر عادت و پر توقع میکنی دیگه پذیرفتن زیر این عدد خیلی سخت! و یه فکری هم باید برای اگزوز کنند که صداش دلنشین باشه و به هیکل این ماشین بخوره! ولی توربو شارژ رو نمیدونم! اون صدای زوزه و ناله ی سوپر یه چیز دیگست! دیشب تو جاده بودم از دامغان به سمنان دیدم تو آینه یه چیزی داره از دور نور بالا میزنه ما هم اومدیم تو لاین راست و اول یه نعره همراه با زوزه سوپر شنیدم وقتی رد شد دیدم یه دوج آبی و خطوط زرد بود اصلا حالم عوض شد! ولی بعدش ناراحت شدم که دیگه قرار نیست این صدا سال های بعد هم ادامه دار و دلنواز و گوش نواز باشه!
ali_x76
۸ شهریور ۱۴۰۲فکر میکنم انجین V6 هوریکین که روی گرند وگونییر ۵۱۰ اسب میداد، روی چلنجر با تنظیمات اسپرتیتر به حدودای ۶۰۰ برسه.
اما در اصل به علت وزن خیلی کمتر پلتفرم و انجین جدید، در حد همون ۸۰۰ اسبیهای قدیم راه بره.
م ب
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ناراحت نشو علم و تکنولوژی خیلی پیشرفته کرده حجم پایینتر قدرت بالاتر مصرف کمتر به لطف تکنولوژی دوججج
blackwing
۸ شهریور ۱۴۰۲اسم موتور هست هوریکِین ، بعید میدونم موفق باشه مخصوصاً وقتی فورد داره V8 تولید میکنه ، موپار بدون V8 معنی نداره.
JDM سابق
۸ شهریور ۱۴۰۲هر کمپانی ای که میخواد در قبال فرار از فشار های آلایندگی به هایبرید رو بیاره به احتمال ۸۰ درصد V8 رو حذف کنه چون خوده V8 آلایندگیه. متأسفانه جریان برقی سازی خیلی از کمپانیهارو بهم ریخته. احزاب سبز و چپ دوزاری هم به دولت ها فشار میارن، کمپانی ها هم هنوز دو دل هستن از طرفی پلتفرم و جایگاه شارژ و… درست حسابی ندارن از یه طرف دیگه بحث نا مطمئن بودن خودروهای برقی هست که احتمال داره اگر همه گیر بشه به واسطه مشکلاتی که داره ملت دوباره به درون سوز یا سوخت مصنوعی رو بیارن. از طرفی هم فشار دولت ها و مالیات بر سره کمپانیهای خودروسازی
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۸ شهریور ۱۴۰۲واقعا حیف چلنجر و چارتر نبود؟ آدم هر وقت نگاهش میکنه حتی توی خیابون به صورت گذر فاز گانگستری برت میداره واقعا ماشین زیبایی هستن هردو الان هم از سه تفنگدار فقط یک نفر مونده:(((((
رضا
۸ شهریور ۱۴۰۲نمیدونم چرا دلم با موتورهای کم سیلندر توربو صاف نمیشه! اصلا خوشم نمیاد موتور تحت فشار زیاد باشه.
آرش آمریکایی
۸ شهریور ۱۴۰۲دوج هنوز یه نسل فرصت داشت که موتور V8 بنزینی جدید طراحی کنه
منتهی سیاستهای اروپایی استلانتیس گروه کرایسلر رو نابود میکنه
mahdi-es17
۸ شهریور ۱۴۰۲آخه توربو 😑حداقل همینو سوپرشارژر جمع میکردین
JDM سابق
۸ شهریور ۱۴۰۲کرایسلر از همون بدو تولد استاندارد های آلایندگی به لاستیک چپش هم نبوده الان بخواد تغییر وضعیت بده هم برای عشق ماشین ها هم برای خودش غم انگیز و دردناکه. اون همه ابهت با یه وی۶ توربو!
فرشاد
۸ شهریور ۱۴۰۲موتور شیش سیلندر و توربو واسه ماسل کار؟توربو؟ماسل کار؟
جالب نیس
Viper
۸ شهریور ۱۴۰۲چارجری که ۶ سیلندر باشه همون بهتره به تاریخ بپیونده
M.83
۸ شهریور ۱۴۰۲چارجر v6 همون کارایی v8 با راندمان v6 میده
جبپ واگنییر و گرند واگنییرم همین موتورو ۶ سیلندر با ۵۰۰ اسب بخار و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارن
کلا جایگزین همی شدن
ولی رقیب موستانگ چلنجره
ی سری کلا به لفظ ۶ سیلندر گارد میگیرن ولی بهترین انجینای بیمر و پورشه و جگوار همشون ۶ سیلندرن
AAA
۸ شهریور ۱۴۰۲اینقدر بدشو نگید موتور V6 خیلی بهتر از الکتریکیه همین که صدای موتور درون سوز بیاد خیلی خوبه
Iliyagh
۸ شهریور ۱۴۰۲واقعا درکشون نمی کنم آخه ماسل کار v6 نمی تونستن همون v8 رو با حجم موتور کم تر تولید کنن خیلی این وضعیت بده
Enzo Ferrari 2008
۸ شهریور ۱۴۰۲نسل قبلی و کلاسیک دوج چارجر یه چیز دیگه بود
که تموم شده حیف!!
la vitesse
۹ شهریور ۱۴۰۲داج هیچوقت از فورد جا نمیمونه
وی ۸ در راه است ..