طبق گزارشهای موثق، نسل بعدی دوج چارجر در کنار مدل الکتریکی، نسخهای بنزینی هم خواهد داشت که به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر هوریکین مجهز میشود.
از زمانی که دوج کانسپت الکتریکی چارجر دیتونا SRT را در سال ۲۰۲۲ معرفی کرد و خبر از پایان کار ماسل کارهای بنزینی داد، با موج اعتراضات طرفداران مواجه شد. بعداً اما شایعاتی منتشر شدند که به ارائهٔ نسخهٔ بنزینی نسل بعدی چارجر اشاره میکردند و حالا مشخص شده که این شایعات حقیقت داشتهاند. به گزارش وبسایت استرالیایی The Drive، نسل بعدی چارجر در کنار نسخهٔ تمام الکتریکی، نسخهای بنزینی هم خواهد داشت که از موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین استفاده خواهد کرد.
این خبر توسط منبعی مرتبط با قطعهسازی که از برنامههای تولید دوج مطلع است به وبسایت مذکور داده شده است. به گفتهٔ این منبع، پلتفرم نسل بعدی چارجر LB نام دارد و با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی هوریکین در نسخههای محرک عقب و چهارچرخ محرک با نسل چهارم گیربکس استلانتیس ارائه میشود. این گیربکس نسخهٔ جدیدی از گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک کنونی است و متأسفانه خبری از گیربکس دستی و همینطور پیشرانهٔ V8 نخواهد بود. بااینحال، موتور هوریکین که هماکنون در نسخههای ۴۲۰ و ۵۱۰ اسب بخاری ارائه میشود، احتمالاً خواهد توانست طرفداران را راضی کند زیرا قویترین نسخهٔ نسل هفتم موستانگ یعنی دارک هورس هم ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد.
علاوه بر این، استلانتیس اخیراً اعلام کرده که نسخهٔ قویتری از پیشرانهٔ هوریکین هم در دست توسعه است که میتواند بهعنوان جایگزین موتور هلکت در چارجر جدید ارائه شود. فعلاً اطلاعی در مورد طراحی این خودرو نداریم و نمیدانیم چقدر به نسخهٔ کانسپت وفادار خواهد ماند. علاوه بر این، هنوز مشخص نیست که نسخههای الکتریکی و بنزینی چارجر در ظاهر باهم متفاوت خواهند بود یا نه. بااینحال، به گفتهٔ منبع مذکور، هردو نسخه در کارخانهٔ ویندسور در کانادا تولید میشوند و هماکنون تجهیزات خط تولید جدید در این کارخانه در حال نصب است.
اما برای چلنجر چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در حال حاضر چلنجر کوپه و چارجر سدان در کنار هم تولید میشوند اما کانسپت چارجر دیتونا SRT یک کوپه است. همچنین تصاویری از بدنهٔ چارجر تولیدی در کارخانه افشا شده که خودرویی دودر را نشان میدهد. به گفتهٔ منبع مذکور، این خودرو همان نسل بعدی چارجر است؛ بنابراین، احتمالاً دوج قصد دارد هردو مدل چلنجر و چارجر را در یک کوپهٔ جدید ادغام کند و احتمالاً نام چلنجر را کنار خواهد گذاشت. البته در این رابطه هنوز هیچچیز رسمی نیست.
موضوع دیگری که ارائهٔ پیشرانهٔ بنزینی در نسل بعدی چارجر را تأیید میکند، وجود تونل گیربکس در بدنهای است که در تصاویر لو رفته دیده میشود. علاوه بر این، مدیرعامل دوج «تیم کونیسکیس» قبلاً گفته بود پلتفرم STLA Larg که در کوپهٔ جدید این شرکت استفاده شده از لحاظ فنی میتواند هم به قوای محرکهٔ الکتریکی و هم پیشرانههای بنزینی مجهز شود.
بهطورکلی، هرچند پیشرانهٔ شش سیلندر توربوشارژ هوریکین نمیتواند صدا و هیجان موتورهای عظیم V8 همی را داشته باشد اما طرفداران میتوانند خوشحال باشند که دوج هنوز هم به تولید ماسل کارهای بنزینی ادامه خواهد داد. همچنین موتور تمام آلومینیومی هوریکین قدرت زیادی تولید میکند و جایگزین خوبی برای هشت سیلندرهای سالخوردهٔ همی خواهد بود. نسل کنونی چارجر و چلنجر در پایان سال ۲۰۲۳ از روی خط تولید کنار میروند و احتمالاً سال آینده چارجر جدید معرفی میشود. بدین ترتیب، هرچند هیچ امیدی برای ساخت نسل بعدی شورلت کاماروی بنزینی وجود ندارد اما با دوج اجازه نمیدهد فورد موستانگ یکهتاز بازار ماسل کارها باشد.
amir
۴ آبان ۱۴۰۲خودشونم فهمیدن برقی برای دوج چارجر…. خوری اضافیه
فقط امیدواری یه دو لیتری ۴ سیلندر با ۱۵۰ اسب نزارن قشنگ یه ۴ ۵ لیتری بزارن کنار لاقل
NAVID۰۰۹۸
۴ آبان ۱۴۰۲حالا به من ایمان آوردید که از اولش هم میگفتم این قضیهی برقی شدنها قدمت ۱۰۰ ساله داره ولی در این یک دهه بیشتر جنبهی شوآف پیدا کرده و پشت قضیه یک قدرت سیاسی از طرف غرب خوابیده !!!!!
همه رسانهها دارند اغراقآمیز فقط از برقیها تعریف و تبلیغ میکنند اما اصلاً به عیبها و تامین برق و تخریب محیط زیست چیزی نمیگویند و خودشان را زدهاند به کوچه علیچَپ !!!
ساخت برقیها ، هزینه باتری بالایی میبره چون حجم لیتیوم بالاست و هزینه استخراج و فرآوری تولید باتری بالاست !
تامین برقش به کنار !
نگهداری انرژی برق و پیمایش مسافتی اصلاً به کاتالوگ کارخانهها حتی نزدیک هم نیست !
و….. !
دوستان ، جنگ اقتصادی در جهان با شوآف رسانهای و بازی با مغز مردم داره جلو میره ، آگاه و متفکر باشید ، گولِ عراجیف رنگولاآبدار رسانهها را نخورید که اصل موضوع چیز دیگریست !
فعلاً نفت و خاورمیانه وِردِ زبان دنیاست و پولِ کلان در این منطقه آشوبها به راه انداخته که میشه بیابان را به جنگل و جنگل را به آشوب کشید !!!!!
آرمان
۴ آبان ۱۴۰۲نه اتفاقا به تو ایمان نیاورده و نخواهیم آورد.
چون حرفایی میزنی آدم میگه این چشه پیش خودش چی فکر میکنه،
ما که منتظر تو نبودیم که کامنت اولو ریپلای بزنی اینها رو بگی
همه اینهایی که گفتید رو خودمون از قبل میدونیستیم چیز جدیدی نگفتی کار شاقی هم نکردی
قبل از این حرفا هم برقی ها محبوب نبودن الانم نیستند خیلی از خریداران خودرو از روی ندانستن و باب میل خودشون و تشویق شدن با شرایط جدید خودرو میخرند تا آگاهانه بودن.
NAVID۰۰۹۸
۴ آبان ۱۴۰۲نه اتفاقاً اشتباه شما همینجاست آرمان جان !
مسئله چو حل گردد آسان شود !
شما با مستند بیا اینجا خاک بلند کن ، کامنتها همه هست از اولش که کی چی میگه !
پس زیاد جو نگیردت ، یواش برو از گوشه برو خاکی نشی داداشی !
اَنار بخور تا فشار خونت بیوفته نره بالا بالاها !
آرمان
۴ آبان ۱۴۰۲اقا چرا شما خودت داری فشار میخوری.
من که کاری به شما ندارم ولی چرا احساس میکنید مرکز ثقل کره زمینی،
اروم باش کسی کاری بهت نداره
راحت باش.
جواد
۵ آبان ۱۴۰۲من این روشی رو که شما تست کردی رو انجام ندادم چون تا حالا پیش نیومده،
ولی شما تست کردی حتما جوابه دیگه.
مرسی اگه این شرایط پیش اومد حتما تست میکنم.
آرمان
۵ آبان ۱۴۰۲دقیقا من هم تست نکردم چون شرایطش پیش نیومده
ولی navid۰۰۹۸ تست کرده و برای اون جوابه
اگه برای من هم این شرایط پیش اومد حتما تست می کنم.
Tesla
۴ آبان ۱۴۰۲سعی در پنهان کردن عقب ماندگی جاپون در صنعت الکتریکی 🤣🤣🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪💪
Mr
۵ آبان ۱۴۰۲داداش پیشتاز برقی ها چینه
بعد قدرت از پشت غرب خوابیده؟ خوبی؟
برقی شدن واسه اروپا و آمریکا دهنشون رو سرویس کرده
معدود برند های مثل تسلا ، لوسید ، پورشه ، ائودی ،مرسدس و چند تا دیگه فقط تونستن تا حالا خوب از پسش بر بیان
اگر قدرتش از طرف غرب میومد خودشون هم پیشرو میبودن
کل سیاستمدار ها برگشتن گفتن این قرن ،قرن آسیاییه، چرخش قدرت از غرب به شرق داریم و …
بعد آقا تازه بیدار شده میگه قدرت غربی!
داداش غرب تموم شد گرفتی؟ (البته منظورم ایالات متحدست) وگرنه اروپا کارشو بلده همیشه با تغییرات کنار میاد و زاهشو میسازع اروپا
تو تاریخ هم نشون دادن بدون نیروی کار زیاد ، بدون منابع زیاد و … همیشه پیشرو بودن با مدیریتشون
همایون
۴ آبان ۱۴۰۲پس چلنجر چی میشه؟
دیا
۴ آبان ۱۴۰۲از کل ماشین های امریکایی چلنجر رو از همه بیشتر قبول دارم. واقعا حیفه.
Kasra
۵ آبان ۱۴۰۲خب نمی تونن حجم موتور زیاد ببرن بالا
ARIAN
۴ آبان ۱۴۰۲خوشحال شدم واقعا. ولی خب جای v8 رو نمیگیره اما قطعا از فول الکتریک بهتره. به نظر من برای نسخه قوی تر اگر یک موتور الکتریکی هم کنار اون شیش سیلندر بزارن میتونه با نسخه شلبی که فورد بعدا ارائه میکنه رقابت بکنه. در آخر خداحافظ camaro😢
R@min
۴ آبان ۱۴۰۲تقریبا خبر قطعی هست، از اونجایی که موتور هوریکن بر اساس B58 بیمر ساخته شده با یه کوپه آلمانی ایتالیایی که بج آمریکایی خورده طرفیم که از جارو شارژی مضحکشون خیلی بهتره ولی باز هم برای جامعه موپار ماشین مناسب و موتور مناسبی نیست !!! از طرفی نکات مثبتی زیادی بهش اضافه میشه مثل چابکی و هندلینگ خوب و احتمالا 200 300 کیلو رژیم نصیبش بشه و تو جهان هم عرضه بشه و حتی ممکنه پاش به پیست هم باز شه ولی خب دیگه ماسل آمریکایی نیست حتی دیگه پونی هم نمیشه حسابش کرد و کاملا یه کوپه اروپایی میشه.
هوریکن مثل اکوبوست فورد رو تمام محصولات گروه کرایسلر سوار میشه و احتمالا عملکرد خوبی خواهد داشت ولی مناسب چلنجر نیست.
Amir Machine
۴ آبان ۱۴۰۲رامین جان از کجا میگی موتور هوریکین بر اساس B58 ب ام و ساخته شده؟
جایی به این موضوع اشاره شده یا از روی مشخصات موتور مثل بور و استروک معلوم میشه؟
R@min
۴ آبان ۱۴۰۲تو پست راجب چیپ واگونییر بود فکر کنم یکی دو سال پیش توضیح دادم، این موتور فیات تو ایتالیا ساخته و بر اساس B58 بیمر هست.
سوشیانت
۴ آبان ۱۴۰۲خیر این موتور رو گروه کرایسلر طراحی کردن ربطی به بی ام و نداره
سوشیانت
۴ آبان ۱۴۰۲در ضمن این پلتفرم stla larg هم باز گروه کرایسلر توسعه دادن اگه دقت کنی فقط دوج بر اساس این پلتفرم ساخته شده
Saeed
۴ آبان ۱۴۰۲این خبر که انجین ها بنزینی هنوز نمردن و باز ماسل کار بنزینی قراره بیاد روزمو ساخت
حسن
۴ آبان ۱۴۰۲یه دل خوشیه با مردن فرقی نداره
مازیار
۴ آبان ۱۴۰۲اونوقت بازخوردهای درگ چارجر برقی و بنزینی جالب میشه
Viper
۴ آبان ۱۴۰۲درسته که الکتریکی نیست ولی باز هم نمیتونم یه چارجر کوپه رو با V6 هضم کنم…..
Sina
۴ آبان ۱۴۰۲چرا هیچکس شش سیلندر سوپرشارج تولید نمیکنه واقعا…
AmirHossein Asgari
۴ آبان ۱۴۰۲خداحافظ چلنجر اما یک روزی دوج دیمون ۲۰۱۸ رو میخرم و کنار ماشین های بنزینی گاز میدم
AmirHossein Asgari
۴ آبان ۱۴۰۲خیلی باحاله که توی اون مدت ها که دوج چلنجر تمام شده تو دوج دیمن ۲۰۱۸ رو داشته باشی و صدای V8 رو به رخ تویین توربوی شش سیلندر بکشی
blackwing
۴ آبان ۱۴۰۲“هرچند هیچ امیدی برای ساخت نسل بعدی شورلت کاماروی بنزینی وجود ندارد اما…”
یعنی هروقت این جملهها رو میخونم قلبم درد میگیره… 🤦🏻♂️🥺
۴ آبان ۱۴۰۲یه چیزی بگم همگی با هم سکته کنیم چون حتی اگه بنزینی هم بود ما نمیتونستیم بازم بخریمش
𝐀𝐥𝐢
۴ آبان ۱۴۰۲باز خداروشکر برقی نشده اما کاشکی از همون چراغ های دایره ای استفاده میکرد
P
۴ آبان ۱۴۰۲خداروشکر
Ali
۴ آبان ۱۴۰۲چه فایده،چه بنزینی چه برقی،چه هیبریدی ما باید پراید سوار شیم
مهردادکمال
۴ آبان ۱۴۰۲چه خبر خوبی
امیدوارم جنرال موتورز هم از بازنشستگی کامارو منصرف شه
۴ آبان ۱۴۰۲یکم شبیه کامارو شده
🤡
۴ آبان ۱۴۰۲وقتی بدون توجه به سلیقه مشتری میخوای فقط به محیط زیست اهمیت بدی همین میشه
Hadi
۴ آبان ۱۴۰۲همین موتور V6 جدید اگه سوپرشارژر داشته باشه و حتی صدایی شبیه V8 داشته باشه خوب میشه…
JaMsHiD
۴ آبان ۱۴۰۲همه یه طوری نظر میدید ،
انگار قراره سوار شیم و بخریم …
Enzo Ferrari 2008
۴ آبان ۱۴۰۲خیلی خوشحال شدم
دیا
۴ آبان ۱۴۰۲چه ارزوهایی داریم. ملت ما فنا شد . فنای ….
۴ آبان ۱۴۰۲درست کردنش هم به این راحتی نیست🙁
alirezamt211
۴ آبان ۱۴۰۲حیف وی سیکسه
وی ایت با سوپر شارژ کاش طراحی میشد براش.💔
abbas
۵ آبان ۱۴۰۲خبر خوبی بود این نشون میده حالا حالاها موتور های احتراقی بازار و طرفداران خودشون دارن
Royal Driver
۵ آبان ۱۴۰۲شاید دیگه هیچ ماسل کار واقعی تا ۱ سال دیگه و یا کمتر وجود نداشته باشه. با این حال آخه ماشین عضلهای مثل چارجر با وی۶ که ماسل کار نیست!