رویارویی کوپههای اسپرت ژاپنی با ماسل کارهای آمریکایی رقابتی سنتی است و حالا با عرضهٔ جدیدترین کوپهٔ پرفورمنس ژاپنی به بازار دوباره میتوانیم این جدال دیدنی را تجربه کنیم؛ بنابراین، حالا تراتل هاوس یک نیسان Z را در برابر فورد موستانگ GT و دوج چلنجر اسکات پک قرار داده است. هر سه خودرو حداقل ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارند، همگی از گیربکسهای دستی استفاده میکند و نیرو در همه به چرخهای عقب منتقل میشود؛ بنابراین، هیچکدام از این سه خودرو برتری قابلتوجهی ندارد و باید شاهد رقابت برابری باشیم.
پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی نیسان ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و وزن آن ۱۵۸۱ کیلوگرم است. زیر کاپوت موستانگ GT یک موتور ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۵ نیوتن متر گشتاور پنهان شده که باید وزن ۱۶۹۱ کیلوگرمی را جابجا کند؛ و درنهایت چلنجر اسکات پک هم از یک موتور ۶.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده میکند که با ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور از همه قویتر است اما از سوی دیگر، وزن ۱۹۱۵ کیلوگرمی هم آن را به سنگینترین عضو گروه تبدیل میکند.
در مسابقهٔ درگ، Z در ابتدا جلو افتاد اما رقبای آمریکایی بهسرعت اختلاف را جبران کردند و در پایان موستانگ با اختلافی بسیار جزئی نسبت به چلنجر پیروز شد درحالیکه نیسان تقریباً بهاندازهٔ طول یک خودرو عقبتر بود. در مسابقهٔ رولینگ اما داستان کمی متفاوت است. این بار Z توانست مدت بیشتری پیشتاز بماند اما درنهایت مغلوب موستانگ شد درحالیکه چلنجر نتوانست مثل قبل دوم شود و در پس رقیب ژاپنی قرار گرفت.
مقایسه مشخصات فنی
موستانگ GT | چلنجر اسکات پک | نیسان Z | |
پیشرانه | ۵ لیتری V8 | ۶.۴ لیتری V8 | ۳ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار | ۴۷۵ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۵ نیوتن متر | ۶۴۵ نیوتن متر | ۴۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۶۹۱ کیلوگرم | ۱۹۱۵ کیلوگرم | ۱۵۸۱ کیلوگرم |
قیمت | ۳۹,۴۴۰ دلار | ۵۱,۰۱۵ دلار | ۴۶,۶۵۰ دلار |
corvette
۱۰ شهریور ۱۴۰۱ماستنگ 🤝
JDM lover
۱۰ شهریور ۱۴۰۱ماستنگ بیشترین ارزش در برابر قیمت رو داره
کمترین قیمت ولی برنده تو درگ و رولینگ
موتور کایوت ماستنگ هم قابلیت تیون نسبتا خوبی داره
Reza Waffen SS
۱۰ شهریور ۱۴۰۱داج چلنجر انتخابم
4wheeled
۱۰ شهریور ۱۴۰۱چه میکنه موستانگ عالیه
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۰ شهریور ۱۴۰۱اتفاقا چلنجر تو رولینگ خیلی بهتر عمل میکنه.انتخابم بدون سک چلنجره بعد موستانگ.انجین همی آب از دهان سرازیر میکنه.اونم حجیم و تنفس طبیعی.
Payfast
۱۰ شهریور ۱۴۰۱پایین
Dian
۱۰ شهریور ۱۴۰۱هر سه تاشونم عجب اعجوبه هایی هستن
مخصوصا ماستنگ با اون صدای اگزوزش
پ.ن:اون صدای گوشی مایکل وسط درگ چی بود🤣
meysam
۱۰ شهریور ۱۴۰۱قیمت ماستنگو
AMIN (M.A.S)
۱۰ شهریور ۱۴۰۱توی نسخه های اسکات پک چارجر و چلنجر اگر یه کم راننده خوبی باشید واسه پرفورمنس مسیر مستقیم اصلا به پکیج وایدبادی نیاز نیست
چون برای گشتاوری که داره با یه کم تمرین واسه لانچ تایر سایز 275 واقعا کافیه
از طرفی با توجه به قدرت نه چندان بالای اسکاتی ( نسبت به هلکت ها البته ((: )تایرای بزرگتر توی رولینگ ریس و حداکثر سرعت ایجاد ضعف میکنن (البته توی هلکت و هلکت ردای چون هرزگردی ویرانگری دارن تایر بزرگتر بیشتر باعث کاهش هرزگردی بهبود شتاب میشه تا کاهش شتاب و وجودش لازمه ولی اسکاتی داستانش فرق داره)
در کل به نظرم جالب میشه اگه نسخه 1320 اسکاتی با ماستنگ مک وان یا شلبی GT350 روبرو بشه
ساموراییم خب تایراش باعث عقب موندنشن
ولی جز ورودی هوای سپرش عاشقشم
R@min
۱۰ شهریور ۱۴۰۱در کل رقابت با ماستنگ در نسل ۵ و ۶ و در آینده ۷ غیر ممکن شد حتی برای خود آمریکایی ها.
طرفداری به کنار ماستنگ همیشه یه پکیج کامل رو به مشتری داده با طیف وسیعی از تریم ها و سبک های مختلف که فقط داج تونست به لطف موتور محبوب و میراث دارش و طراحیش پا ب پاش بیاد اما اونم متاسفانه قافیه رو به جبر زمانه و کم کاریش باخت.
نیسان جدید جذابه، اما کامل نیست قیمت بالایی داره و در قبال این قیمت برتری نسبت به رقبا نداره. اگر نیسان قیمتشو از زیر ۴۰ هزارتا و طیف موتوری بیشتر و همچنین ارائه همزمان مدل نیسمو ارائه می داد قطعا در فروش هم بهتر عمل می کنه.
Afg
۱۰ شهریور ۱۴۰۱با قیمت ماستنگ باید با خودروی جدید و اسپورت کرمان موتورز رقابت کنه که کار سختی در پیش داره لطفا برای ماستنگ عزیز دعا کنید
AMIN JAFARI
۱۰ شهریور ۱۴۰۱ماستنگ همه قابلیت های خوبو با بهترین قیمت داره
نیستانه صدای نیسان ابی میداد :)
ی بار جرمی کلارکسون گفته بود بهترین ماشین امریکایی همین ماستنگه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۱ شهریور ۱۴۰۱چلنجر بیشتر از همه شبیه ماسل کار
مهدی
۱۱ شهریور ۱۴۰۱متاسفانه نیسان اصلا انتظارات رو برآورده نکرده تقریبا از هر نظر! موتورش هم بازده خوبی نداره واسه سال ۲۰۲۲
Shahriar
۱۱ شهریور ۱۴۰۱سلام بنظرم اگر قرار باشه درگ بذارن باید دوج چلنجر نسخه هلکت رو بیارند چون بقیی
Mehdi
۱۲ شهریور ۱۴۰۱قیمت ماستانگ دیدم اصلا چشام چارتا شد مگه میشه ؟؟؟
اصلا فکر نمیکردم این قیمت باشه
درود بر شرفت
واقعا طراحی داخلیشم عالی با کیفیت شده خیلی نسبت به نسل قبل هر چند طراحی بیرونیش ضعیف تر شده ولی کیفیت و طراحی داخلیش واقعا افزایش زیادی داشته
هر چند خارج بهشت نیست
ولی حداقل تو اروپا را میدونم حقوق پایه ۱۵۰۰ دیگه چه برسه مهندس باشی یا دکتر خیلی راحت میتونی این ماشین بخری با همون حقوق پایه هم راحت میتونی بخری
هر چند قیمت قیمت بنزین خیلی زیاد ولی خب صد در صد قد افزایش قیمت خودرویی که تو ایران بابت گمرک مالیات میده تازه اونم چینی درجه ۳ میشه ارزان تر میشه
تو امریکا که دیگه بنزینم ارزان
واقعا امریکا و کویت و چندتا کشور عربی بهشت خودرو بازاست
صدرا
۱۲ شهریور ۱۴۰۱چلنجر اگر یکم سبک تر میبود خیلی سریع تر میشد
پژو
۲۱ شهریور ۱۴۰۱امریکایی ها ماشین های قوی تری نسبت به ژاپنی ها میزنن(در کل)موستانگ توی کلاس خودش دست و پای تمام رقیب هاشو بسته حتی چلنجر