پیکاپ الکتریکی رم با نام 1500REV، سال آینده تولید انبوه میشود. این محصول، مهمترین رقیب فورد لایتنینگ خواهد بود.
وانت برقی رم ۱۵۰۰ در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ رونمایی شده بود؛ اما اطلاعات فنی این خودرو، عصر امروز به رسانهها رسید. در حاشیه برگزاری نمایشگاه خودروی نیویورک، 1500REV رسما معرفی شد.
مهمترین مشخصات فنی رم ۱۵۰۰ الکتریکی قدرت ۶۵۴ اسب بخار و گشتاور ۸۴۰ نیوتنمتر هستند. این خودرو با سیستم دو دیفرانسیل تولید خواهد شد و در زمان ۴/۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت خواهد رسید. رم 1500REV امکان یدککشی تریلر با وزن ۶/۵ تن دارد. همچنین ۱۲۲۵ کیلوگرم ظرفیت حمل بار در پشت، فراهم است. شرکت سازنده ادعا میکند، امکان رانندگی با 1500REV در آب به عمق ۶۰ سانتیمتر وجود دارد.
وانت برقی رم دارای دو موتور مجزا روی محورهای جلو و عقب است که هرکدام ۳۳۵ اسب بخار قدرت تولید میکنند. هر کدام از این مجموعهها، گیربکس و اینورتر (مبدل جریان الکتریکی) اختصاصی دارند. در شرایطی که نیاز به شتابگیری با رانندگی در مسیرهای آفرود نباشد، 1500REV به صورت دیفرانسیل عقب کار میکند. قفل دیفرانسیل برقی هم روی محور عقب نصب شده است.
خریدار 1500REV میتواند دو مدل باتری با ظرفیتهای ۱۶۸ کیلووات ساعت و ۲۲۹ کیلووات ساعت را انتخاب کند. این شرایط، توان پیمایش ۵۶۰ و ۸۰۰ کیلومتر برای رم برقی فراهم خواهد کرد. مدیران دوج معتقدند در آینده نزدیک، نسخهی XR با توان پیمایش نزدیک به هزار کیلومتر هم معرفی خواهد شد.
پیکاپ الکتریکی رم ۱۵۰۰ امکان دریافت انرژی از شارژر ۸۰۰ ولت جریان مستقیم (DC) دارد. در این حالت، فقط ۱۰ دقیقه اتصال به سیستم شارژ سریع، انرژی لازم برای حرکت تا مسافت ۱۸۰ کیلومتر را تامین خواهد کرد. همچنین خروجی برق ۷/۲ کیلووات برای انتقال انرژی الکتریکی به دیگر وسایل برقی، شامل خودروها یا روشنایی و ابزار صنعتی، وجود دارد.
دیگر فناوری ارزشمند 1500REV، سیستم تعلیق بادی با عملکرد مستقل روی محورهای جلو و عقب است. راننده میتواند ۵ حالت مختلف را برای فنربندی تنظیم کند تا هنگام رانندگی پرشتاب، اقتصادی آیرودینامیک یا شرایط خارج جاده، بهترین عملکرد را در اختیار داشته باشد.
چرخهای ۲۲ اینچ با تایرهای پیرلی در تصاویر منتشر شده از 1500REV دیده میشوند. این لاستیکها ۲۷۵ میلیمتر پهنا دارند. همچنین امکان باز و بسته شدن درپوش صندوق با فرمان الکتریکی وجود دارد. چنانچه قسمت بار با پوشش همسطح درپوش همراه شود؛ ۴۲۵ لیتر فضا فراهم خواهد شد.
نمایشگر ۱۲/۳ اینچ پشت فرمان و ۱۴/۵ اینچ مخصوص سرگرمی در وسط داشبورد نصب شده است. مانیتور ۱۰/۲۵ اینچ برای سرنشین کنار راننده نیز قابل سفارش خواهد بود. مدل پایه، با نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ نیز تولید خواهد شد. همچنین دوربین و مانیتورهای جایگزین آینههای بغل، سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD) با ابعاد ۱۰ اینچ و دستگاه پخش صوت حرفهای با ۲۳ بلندگو از برند کلیپش (Klipsch) آپشنهای سفارشی خواهند بود.
قیمت نهایی وانت برقی رم ۱۵۰۰ هنوز مشخص نیست. این خودرو احتمالا تابستان سال آینده تولید خواهد شد و عملا مدل ۲۰۲۵ خواهد بود. پیشبینی قیمت پایه برای 1500REV حدود ۵۸ هزار دلار است.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ فروردین ۱۴۰۲سلام دوستان
پیشنهاد می کنم تماشای ویدئوی انتهای مطلب از دست ندید
طنز قشنگی داره
mahdi-es17
۱۶ فروردین ۱۴۰۲چرا ساندوچ منگنه زد خورد😂
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ فروردین ۱۴۰۲شخصیتی که داخل فیلم تبلیغاتی دیدین، یک آدم عشق فناوری (Techie Boy) نشون میده که دوست داره هر اختراع یا محصول جدیدی رو امتحان کنه
دستگاه ثابت کننده ساندویچ با وجود منگنه های فلزی می خره، یخچال فشرده کننده مواد غذایی و خانه قابل جمعشدن هم داره ولی در فیلم شما می بینید که هیچ کدوم از این دستگاه ها
که اولین هستند؛ کاربردی و باکیفیت نیستند
در انتهای فیلم وقتی رم برقی می بینه، متوجه می شه که اولین بودن مهم نیست و باکیفیت بودن مهمه
شرکت سازنده خیلی محترمانه فورد لایتنینگ که زودتر از رم REV ساخته شده رو کم اهمیت جلوه داده
NAVID۰۰۹۸
۱۷ فروردین ۱۴۰۲باکیفیت بودن مهمِ !!!!!
دقیقاً این حرفیه که من از زمانی که با پدال آشنا شدم تا به امروز دارم به تمام دوستان میگم که مرحلهی اول خرید هر کالایی ( کیفیت بالا ) در اولویت هست و سپس باقی موارد !
این دوج هم عجب چیزیه ، باید از نزدیک دیدش تا فهمیدش !
ولی واقعاً این مانیتور گذاشتن جلو صندلی شاگرد یه مسخرهبازیه که احتمالاً مُد میشه شدید و بعد از چند سال هم میره کنار !
net
۱۷ فروردین ۱۴۰۲طراحی داخلی دکمه زیاد داره و حس ماشین بنزینی رم داره خوبه. صفحه نمایش عمودی وسط داشبورد مثل وانت بنزینی رم داره خوبه.اگر صفحه نمایش کوچک جلو شاگرد که جدیدا مد شده نداشت قشنگتر میشد.رینگ بد هست.طراحی بیرونی خوبه ولی چراغ جلو که نوکش باریک شده و جلوپنجره و آرم بزرگ نورانی رم در جلوپنجره و قسمت افقی خط قرمز چراغ عقب که وارد درب اتاق عقب شده خیلی بددد هست.اگر مثل وانتهای بنزینی رم خط سفید اطراف شیشه دربها داشت قشنگتر میشد.برای هر بار شارژ ۱۰۰۰ کیلومتر طی میکنه خوبه.چراغ عقبش که مثل چراغ عقب رنو تالیسمان و کولئوس نوار متصل افقی جدا از هم داره بد هست اگر چراغ عقب قسمت عمودی فقط داشت و قسمت نوار نازک افقی قرمز که وارد درب اتاق شده نداشت خیلی قشنگتر میشد و نوار افقی چراغ عقب درب اتاق خیلییی بد شده.داخل چراغ جلو مثل دو مهتابی سفید پر رنگ روی هم قرار گرفته بد هست و تو چشم میزنه.سقف سانروف بزرگش که تا صندلی عقب کشیده شده خوبه
MK
۱۶ فروردین ۱۴۰۲بابرقی شدنشون تمام عقبه رم توذهنم خراب شد
غلام یاکوزا
۱۶ فروردین ۱۴۰۲به تاندرا و تاکوما و نیسان تایتان نمیرسه اونا به نظر من بهتر هستن
محمد
۱۷ فروردین ۱۴۰۲خود محصولات تویوتا تو امریکا ساخته میشه و طراحانش اکثرا امریکایین و اینکه مقایسه خودروی ژاپنی با امریکایی مثل مقایسه خودروی چینی و ژاپنی میمونه
iman1199
۱۷ فروردین ۱۴۰۲غلام یاکوزا نظر شما اشتباهه و فقط برای ذهن خودت کاربرد داره
چون حتی خود شرکت های سازنده تاندرا و تاکوما ( تو این سگمنت نیست و کوچیکتره یعنی مید سایزه ) و نیسان تایتان اعتراف کردن که تو پیکاپ تراک ها به پای امریکایی ها نمیرسن
نظر شما که هیچ
در کل هم هیت دادن و استاک کردن شما خیلی تابلوعه و بچه گانست
یحیی ژرمن
۱۶ فروردین ۱۴۰۲امریکایی ها خیلی دوس دارن وانت هاشون اندازه سدان های ژمنی لوکس بکنن ولی …
F22RAPTOR
۱۶ فروردین ۱۴۰۲بعضیا خیلی دوست دارن یه چیزی بگن
ولی….
یحیی ژرمن
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ولی اخرش همون وانت میمونن
ARMAN سابق
۱۶ فروردین ۱۴۰۲چون اسمش وانته
Amir.z
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ویژگی های فنی فوق العاده ای داره
زیاد نباید نسبت بهش گارد گرفت بالاخره وانت های برقی دارن از راه میرسن و یه بخشی از بازارو میگیرن
تنها بدی که داره یک اینکه طراحی ظاهریش که البته یه جیز سلیقه ای هست ولی با نگاه اول متوجه رم بودن این ماشین نمیشیم. دو اینکه طراحی داخل کابین یکم مصنوعی به نظر میرسه یعنی انگار اون نمایشگر ها افترمارکتی هستن و خود صاحب ماشین اضافه کرده
blackwing
۱۶ فروردین ۱۴۰۲بهبه آقا یحیی رو ببین از ژرمنی اومده…
زیزیگولو
۱۶ فروردین ۱۴۰۲دوج رَم 1500 جذاب و خشن مثل همیشه👌👌👌
حمید
۱۶ فروردین ۱۴۰۲تراک های برقی به عدد ۳۰ رسید هنوز ایلان ماسک قراره ، سایبر تراک و سال دیگه تولید کنه 😁
محمد
۱۷ فروردین ۱۴۰۲اون دیگه شانسی برای فروش نداره طراحیش بدرد نمیخوره
m4580
۱۷ فروردین ۱۴۰۲فکر کنم ایلان ماسک باید سایبر تراک رو فیس لیفت بده بیرون….
net
۱۷ فروردین ۱۴۰۲وانت سایبر تراک و وانت هیوندای سانتاکروز ده سال هست که می خواد تولید شود ولی هنوز تولید نشده
ARIAN
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ماشین خوبیه و فورد رو توی فروش لایتینگ به درد سر میندازه منتها یکم ظاهر جلوش زشته اگه به دوستان صدآتیشه تعصبی بر نخوره
امین
۱۶ فروردین ۱۴۰۲بنظرم بهترین پیکاپ ساز دنیا داج هست.حالا چه برقی ، چه بنزینی. این که بینظیره.فوق العاده هم زیباست
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۶ فروردین ۱۴۰۲بدون شک تسلا با سایبرتراک معادله رو بهم میزنه ولی اگر فقط بین سه غول خودرو ساز قدیمیه آمریکا رقابت پیکاپ برقی رو ببینیم بدون شک جنرال موتورز با دوگانه سیلورادو و سیرا برقی پیشتازه.داج اول یه کانسپت نشون داد د دهن همه رو آب انداخت ولی حالا که معرفی شده چیزی جز 1500 بنزینی با تشکیلات برقی نیست.فورد هم همین روند رو انجام داد ولی کانسپت رویایی نشون نداد که بعدش 180 درجه بچرخه.و اینکه اولین بودن باعث میشه تا سال بعد که رم برقی بخواد ورود کنه فورد نمونهای پیشرفته و بروز تری معرفی کنه.انگار قراره نسخه 1000 اسبی هم بده بیرون.انتخاب من جمس سیرا برقی اگر قرار به انتخاب بین برقیها باشه.
حسین دهمرد
۱۷ فروردین ۱۴۰۲اینم لابد چهار تن وزنشه.
Hamid3x
۱۷ فروردین ۱۴۰۲نوشته 23 تا بلندگو داره
برام سواله تو چنین فضای کوچیکی
نهایتا 4 تا 8 باند فول رنج
4 تا تیوتر
و یکی ساب بهترین صدارو میسازه
23 تا بلندگو چه لزومی داره و اینکه اصلا چه جوری جای گذاری و سیم کشی میکنند
مگه میخوای فیلم سینمایی ببینی صدای چند کاناله محیطی بخوای؟
پخش موزیک استاندارد 2 کاناله استریو بهمراه بیس است
درک نمیکنم این همه بلندگو واس چیه
حسین دهمرد
۱۷ فروردین ۱۴۰۲پولشو میگیرن.وقتی رقیب میزاره توام باید آپشن بزاری.اینا تو همونم سود میکنن. البته قطعا این کامپوننت دیتیل بالاتری هم تحویل میده
همایون
۱۷ فروردین ۱۴۰۲یادش بخیر یه زمانی موتور دوج وایپر رو روی وانت رم میزاشتن
Reza
۱۷ فروردین ۱۴۰۲من که خیلی ازش خوشم اومد
حمید
۱۷ فروردین ۱۴۰۲لطفا در خصوص پیکاپ های برقی تولید شده و مقایسه آن ها یک مقاله منتشر کنید تا تفاوت پیکاپ های چینی و آمریکا یی را راحت تر درک کنیم
سوشیانت
۱۷ فروردین ۱۴۰۲متاسفانه بعضی از دوستان هنوز میگن دوج رم! در حالی که الان رم خودش یه کمپانی هست که کاملا برای کرایسلره واقعا هم این ماشین شاهکاره برای اولین بار تو پیکاپ شاهد ۲۳ اسپیکر و نمایشگر برای سرنشین جلو هستیم
Hadi
۱۷ فروردین ۱۴۰۲اعداد ارقام خوبی داره قیافش هم خوبه
کابینش هم طراحی رم بنزینی رو حفظ کرده و این خوبه 👌🏼
توانایی و برد بیشتری نسبت به فورد داره خوشم اومد ازش 👌🏼