دوج

معرفی وانت برقی رم 1500 با توان پیمایش 800 کیلومتر و 654 اسب بخار

پیکاپ الکتریکی رم با نام 1500REV، سال آینده تولید انبوه می‌شود. این محصول، مهم‌ترین رقیب فورد لایتنینگ خواهد بود.

وانت برقی رم ۱۵۰۰ در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ رونمایی شده بود؛ اما اطلاعات فنی این خودرو، عصر امروز به رسانه‌ها رسید. در حاشیه برگزاری نمایشگاه خودروی نیویورک، 1500REV رسما معرفی شد.

مهم‌ترین مشخصات فنی رم ۱۵۰۰ الکتریکی قدرت ۶۵۴ اسب بخار و گشتاور ۸۴۰ نیوتن‌متر هستند. این خودرو با سیستم دو دیفرانسیل تولید خواهد شد و در زمان ۴/۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت خواهد رسید. رم 1500REV امکان یدک‌کشی تریلر با وزن ۶/۵ تن دارد. همچنین ۱۲۲۵ کیلوگرم ظرفیت حمل بار در پشت، فراهم است. شرکت سازنده ادعا می‌کند، امکان رانندگی با 1500REV در آب به عمق ۶۰ سانتی‌متر وجود دارد.

وانت برقی رم 1500 نمای پشت

وانت برقی رم دارای دو موتور مجزا روی محورهای جلو و عقب است که هرکدام ۳۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. هر کدام از این مجموعه‌ها، گیربکس و اینورتر (مبدل جریان الکتریکی) اختصاصی دارند. در شرایطی که نیاز به شتاب‌گیری با رانندگی در مسیرهای آفرود نباشد، 1500REV به صورت دیفرانسیل عقب کار می‌کند. قفل دیفرانسیل برقی هم روی محور عقب نصب شده است.

کابین رم 1500 برقی

خریدار 1500REV می‌تواند دو مدل باتری با ظرفیت‌های ۱۶۸ کیلووات ساعت و ۲۲۹ کیلووات ساعت را انتخاب کند. این شرایط، توان پیمایش ۵۶۰ و ۸۰۰ کیلومتر برای رم برقی فراهم خواهد کرد. مدیران دوج معتقدند در آینده نزدیک، نسخه‌ی XR با توان پیمایش نزدیک به هزار کیلومتر هم معرفی خواهد شد.

پیکاپ الکتریکی رم ۱۵۰۰ امکان دریافت انرژی از شارژر ۸۰۰ ولت جریان مستقیم (DC) دارد. در این حالت، فقط ۱۰ دقیقه اتصال به سیستم شارژ سریع، انرژی لازم برای حرکت تا مسافت ۱۸۰ کیلومتر را تامین خواهد کرد. همچنین خروجی برق ۷/۲ کیلووات برای انتقال انرژی الکتریکی به دیگر وسایل برقی، شامل خودروها یا روشنایی و ابزار صنعتی، وجود دارد.

وانت برقی رم 1500

دیگر فناوری‌ ارزشمند 1500REV، سیستم تعلیق بادی با عملکرد مستقل روی محورهای جلو و عقب است. راننده می‌تواند ۵ حالت مختلف را برای فنربندی تنظیم کند تا هنگام رانندگی پرشتاب، اقتصادی آیرودینامیک یا شرایط خارج جاده، بهترین عملکرد را در اختیار داشته باشد.

چرخ‌های ۲۲ اینچ با تایرهای پیرلی در تصاویر منتشر شده از 1500REV دیده می‌شوند. این لاستیک‌ها ۲۷۵ میلی‌متر پهنا دارند. همچنین امکان باز و بسته ‌شدن درپوش صندوق با فرمان الکتریکی وجود دارد. چنانچه قسمت بار با پوشش هم‌سطح درپوش همراه شود؛ ۴۲۵ لیتر فضا فراهم خواهد شد.

کابین وانت برقی رم 1500

نمایشگر ۱۲/۳ اینچ پشت فرمان و ۱۴/۵ اینچ مخصوص سرگرمی در وسط داشبورد نصب شده است. مانیتور ۱۰/۲۵ اینچ برای سرنشین کنار راننده نیز قابل سفارش خواهد بود. مدل پایه، با نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ نیز تولید خواهد شد. همچنین دوربین و مانیتورهای جای‌گزین آینه‌های بغل، سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD) با ابعاد ۱۰ اینچ و دستگاه پخش صوت حرفه‌ای با ۲۳ بلندگو از برند کلیپش (Klipsch) آپشن‌های سفارشی خواهند بود.

قیمت نهایی وانت برقی رم ۱۵۰۰ هنوز مشخص نیست. این خودرو احتمالا تابستان سال آینده تولید خواهد شد و عملا مدل ۲۰۲۵ خواهد بود. پیش‌بینی قیمت پایه برای 1500REV حدود ۵۸ هزار دلار است.

تیزر تبلیغاتی رم 1500REV با زبان طنز تلاش می‌کند تا اولین‌ بودن در ساخت یک محصول را کم‌اهمیت بداند؛ اما در مقابل، کیفیت عالی و کاربردی بودن را عامل رضایت مشتری نشان دهد. شرکت سازنده با انتشار این ویدئو، سعی کرده است دیرکرد تولید رم ۱۵۰۰ برقی نسبت به فورد لایتنینگ را توجیه کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۸ رای

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2962 ديدگاه)

    سلام دوستان
    پیشنهاد می کنم تماشای ویدئوی انتهای مطلب از دست ندید
    طنز قشنگی داره

    موافقم 61
    مخالفم 1
    1. mahdi-es17

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (547 ديدگاه)

      چرا ساندوچ منگنه زد خورد😂

      موافقم 33
      مخالفم 1
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (2962 ديدگاه)

        شخصیتی که داخل فیلم تبلیغاتی دیدین، یک آدم عشق فناوری (Techie Boy) نشون می‌ده که دوست داره هر اختراع یا محصول جدیدی رو امتحان کنه
        دستگاه ثابت کننده ساندویچ با وجود منگنه های فلزی می خره، یخچال فشرده کننده مواد غذایی و خانه قابل جمع‌شدن هم داره ولی در فیلم شما می بینید که هیچ کدوم از این دستگاه ها
        که اولین هستند؛ کاربردی و باکیفیت نیستند
        در انتهای فیلم وقتی رم برقی می بینه، متوجه می شه که اولین بودن مهم نیست و باکیفیت بودن مهمه
        شرکت سازنده خیلی محترمانه فورد لایتنینگ که زودتر از رم REV ساخته شده رو کم اهمیت جلوه داده

        موافقم 74
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (10385 ديدگاه)

          باکیفیت بودن مهمِ !!!!!
          دقیقاً این حرفیه که من از زمانی که با پدال آشنا شدم تا به امروز دارم به تمام دوستان میگم که مرحله‌ی اول خرید هر کالایی ( کیفیت بالا ) در اولویت هست و سپس باقی موارد !

          این دوج هم عجب چیزیه ، باید از نزدیک دیدش تا فهمیدش !

          ولی واقعاً این مانیتور گذاشتن جلو صندلی شاگرد یه مسخره‌بازیه که احتمالاً مُد میشه شدید و بعد از چند سال هم میره کنار !

          موافقم 14
          مخالفم 12
    2. net

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (3481 ديدگاه)

      طراحی داخلی دکمه زیاد داره و حس ماشین بنزینی رم داره خوبه. صفحه نمایش عمودی وسط داشبورد مثل وانت بنزینی رم داره خوبه.اگر صفحه نمایش کوچک جلو شاگرد که جدیدا مد شده نداشت قشنگتر میشد.رینگ بد هست.طراحی بیرونی خوبه ولی چراغ جلو که نوکش باریک شده و جلوپنجره و آرم بزرگ نورانی رم در جلوپنجره و قسمت افقی خط قرمز چراغ عقب که وارد درب اتاق عقب شده خیلی بددد هست.اگر مثل وانتهای بنزینی رم خط سفید اطراف شیشه دربها داشت قشنگتر میشد.برای هر بار شارژ ۱۰۰۰ کیلومتر طی میکنه خوبه.چراغ عقبش که مثل چراغ عقب رنو تالیسمان و کولئوس نوار متصل افقی جدا از هم داره بد هست اگر چراغ عقب قسمت عمودی فقط داشت و قسمت نوار نازک افقی قرمز که وارد درب اتاق شده نداشت خیلی قشنگتر میشد و نوار افقی چراغ عقب درب اتاق خیلییی بد شده.داخل چراغ جلو مثل دو مهتابی سفید پر رنگ روی هم قرار گرفته بد هست و تو چشم میزنه.سقف سانروف بزرگش که تا صندلی عقب کشیده شده خوبه

      موافقم 13
      مخالفم 5
  2. MK

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (36 ديدگاه)

    بابرقی شدنشون تمام عقبه رم توذهنم خراب شد

    موافقم 6
    مخالفم 46
  3. غلام یاکوزا

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    به تاندرا و تاکوما و نیسان تایتان نمی‌رسه اونا به نظر من بهتر هستن

    موافقم 6
    مخالفم 89
    1. محمد

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (335 ديدگاه)

      خود محصولات تویوتا تو امریکا ساخته میشه و طراحانش اکثرا امریکایین و اینکه مقایسه خودروی ژاپنی با امریکایی مثل مقایسه خودروی چینی و ژاپنی میمونه

      موافقم 26
      مخالفم 8
    2. iman1199

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1863 ديدگاه)

      غلام یاکوزا نظر شما اشتباهه و فقط برای ذهن خودت کاربرد داره
      چون حتی خود شرکت های سازنده تاندرا و تاکوما ( تو این سگمنت نیست و کوچیکتره یعنی مید سایزه ) و نیسان تایتان اعتراف کردن که تو پیکاپ تراک ها به پای امریکایی ها نمیرسن
      نظر شما که هیچ
      در کل هم هیت دادن و استاک کردن شما خیلی تابلوعه و بچه گانست

      موافقم 27
      مخالفم 3
  4. یحیی ژرمن

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    امریکایی ها خیلی دوس دارن وانت هاشون اندازه سدان های ژمنی لوکس بکنن ولی …

    موافقم 8
    مخالفم 49
    1. F22RAPTOR

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2628 ديدگاه)

      بعضیا خیلی دوست دارن یه چیزی بگن
      ولی….

      موافقم 54
      مخالفم 3
      1. یحیی ژرمن

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (14 ديدگاه)

        ولی اخرش همون وانت میمونن

        موافقم 3
        مخالفم 28
        1. ARMAN سابق

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (489 ديدگاه)

          چون اسمش وانته

          موافقم 22
          مخالفم 3
    2. Amir.z

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (175 ديدگاه)

      ویژگی های فنی فوق العاده ای داره
      زیاد نباید نسبت بهش گارد گرفت بالاخره وانت های برقی دارن از راه میرسن و یه بخشی از بازارو میگیرن
      تنها بدی که داره یک اینکه طراحی ظاهریش که البته یه جیز سلیقه ای هست ولی با نگاه اول متوجه رم بودن این ماشین نمیشیم. دو اینکه طراحی داخل کابین یکم مصنوعی به نظر میرسه یعنی انگار اون نمایشگر ها افترمارکتی هستن و خود صاحب ماشین اضافه کرده

    3. blackwing

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1323 ديدگاه)

      به‌به آقا یحیی رو ببین از ژرمنی اومده…

      موافقم 11
      مخالفم 2
  5. زیزیگولو

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    دوج رَم‌ 1500 جذاب‌ و خشن‌ مثل همیشه👌👌👌

    موافقم 23
    مخالفم 3
  6. حمید

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (367 ديدگاه)

    تراک های برقی به عدد ۳۰ رسید هنوز ایلان ماسک قراره ، سایبر تراک و سال دیگه تولید کنه 😁

    موافقم 19
    مخالفم 5
    1. محمد

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (335 ديدگاه)

      اون دیگه شانسی برای فروش نداره طراحیش بدرد نمیخوره

      موافقم 3
      مخالفم 7
    2. m4580

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (19 ديدگاه)

      فکر کنم ایلان ماسک باید سایبر تراک رو فیس لیفت بده بیرون….

      موافقم 4
      مخالفم 2
    3. net

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (3481 ديدگاه)

      وانت سایبر تراک و وانت هیوندای سانتاکروز ده سال هست که می خواد تولید شود ولی هنوز تولید نشده

  7. ARIAN

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    ماشین خوبیه و فورد رو توی فروش لایتینگ به درد سر میندازه منتها یکم ظاهر جلوش زشته اگه به دوستان صدآتیشه تعصبی بر نخوره

    موافقم 9
    مخالفم 11
  8. امین

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (461 ديدگاه)

    بنظرم بهترین پیکاپ ساز دنیا داج هست.حالا چه برقی ، چه بنزینی. این که بینظیره.فوق العاده هم زیباست

    موافقم 13
    مخالفم 9
  9. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2345 ديدگاه)

    بدون شک تسلا با سایبرتراک معادله رو بهم میزنه ولی اگر فقط بین سه غول خودرو ساز قدیمیه آمریکا رقابت پیکاپ برقی رو ببینیم بدون شک جنرال موتورز با دوگانه سیلورادو و سیرا برقی پیشتازه.داج اول یه کانسپت نشون داد د دهن همه رو آب انداخت ولی حالا که معرفی شده چیزی جز 1500 بنزینی با تشکیلات برقی نیست.فورد هم همین روند رو انجام داد ولی کانسپت رویایی نشون نداد که بعدش 180 درجه بچرخه.و اینکه اولین بودن باعث میشه تا سال بعد که رم برقی بخواد ورود کنه فورد نمونهای پیشرفته و بروز تری معرفی کنه.انگار قراره نسخه 1000 اسبی هم بده بیرون.انتخاب من جمس سیرا برقی اگر قرار به انتخاب بین برقیها باشه.

    موافقم 10
    مخالفم 8
  10. حسین دهمرد

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2687 ديدگاه)

    اینم لابد چهار تن وزنشه.

    موافقم 1
    مخالفم 5
  11. Hamid3x

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (415 ديدگاه)

    نوشته 23 تا بلندگو داره
    برام سواله تو چنین فضای کوچیکی
    نهایتا 4 تا 8 باند فول رنج
    4 تا تیوتر
    و یکی ساب بهترین صدارو میسازه

    23 تا بلندگو چه لزومی داره و اینکه اصلا چه جوری جای گذاری و سیم کشی میکنند

    مگه میخوای فیلم سینمایی ببینی صدای چند کاناله محیطی بخوای؟
    پخش موزیک استاندارد 2 کاناله استریو بهمراه بیس است
    درک نمیکنم این همه بلندگو واس چیه

    موافقم 5
    مخالفم 7
    1. حسین دهمرد

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2687 ديدگاه)

      پولشو میگیرن.وقتی رقیب میزاره توام باید آپشن بزاری.اینا تو همونم سود میکنن. البته قطعا این کامپوننت دیتیل بالاتری هم تحویل میده

      موافقم 3
      مخالفم 1
  12. همایون

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (828 ديدگاه)

    یادش بخیر یه زمانی موتور دوج وایپر رو روی وانت رم میزاشتن

    موافقم 5
    مخالفم 1
  13. Reza

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    من که خیلی ازش خوشم اومد

    موافقم 4
    مخالفم 1
  14. حمید

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    لطفا در خصوص پیکاپ های برقی تولید شده و مقایسه آن ها یک مقاله منتشر کنید تا تفاوت پیکاپ های چینی و آمریکا یی را راحت تر درک کنیم

    موافقم 2
    مخالفم 2
  15. سوشیانت

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (3629 ديدگاه)

    متاسفانه بعضی از دوستان هنوز میگن دوج رم! در حالی که الان رم خودش یه کمپانی هست که کاملا برای کرایسلره واقعا هم این ماشین شاهکاره برای اولین بار تو پیکاپ شاهد ۲۳ اسپیکر و نمایشگر برای سرنشین جلو هستیم

  16. Hadi

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (596 ديدگاه)

    اعداد ارقام خوبی داره قیافش هم خوبه
    کابینش هم طراحی رم بنزینی رو حفظ کرده و این خوبه 👌🏼
    توانایی و برد بیشتری نسبت به فورد داره خوشم اومد ازش 👌🏼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا