دوج

تصاویر رسمی جدیدترین نسخه وانت بزرگ دوج رم HD مدل 2025 منتشر شد

نسخه‌های ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ رم HD امسال با موتور دیزلی بهبودیافته و جعبه‌دنده ۸ سرعتی خودکار رونمایی خواهند شد.

آزمایش‌های نسل تازه وانت سطح‌بالا و سنگین رم هِوی‌دیوتی (HD) به فاز نهایی خود رسیده است؛ در همین راستا برند دوج تصمیم گرفته تا از تصاویر رسمی آن بدون پوشش جاسوسی رونمایی کند و به خریداران آینده خود، محصول تازه‌اش را نشان دهد. از آنجا که درهرصورت یک نسخه از این خودرو را برای تست و آزمایش‌های میدانی نهایی به خیابان‌ها فرستاده و شکار دوربین عکاسان می‌شد، دوج ترجیح داد که خودش تصاویری مرتب و درجه یک از این خودرو را منتشر کند.

همان‌گونه که از  تصاویر هویدا و مشخص است، رم‌های ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ جدید به جلوپنجره‌ای تازه مزین می‌شوند که چراغ‌های هر طرف را از حالت تکی به دوگانه تبدیل می‌کند. هواکش بزرگ رم هم در این نسل تغییر کرده است که در کنار آینه‌بغل‌ها و چراغ‌ها به‌روزشده عقب، چهره‌ای متمایز به این خودرو می‌بخشد. به‌صورت نمی‌توان این دگرگونی‌های تازه را انقلابی تصور کرد اما طراحان رم موفق شده‌اند از المان‌های گذشته به‌خوبی استفاده کنند و محصولی زیبا را بسازند که با القا همان احساس آشنا، برای سال جدید آماده شده است.

شرکت دوج هنوز اطلاعات زیادی را درباره وانت سنگین‌وزن و رده بالای خود منتشر نکرده است اما مدیرعامل آن، «کریس فوئل»، پیشتر اعلام کرده بود که وانت‌ها رم از آخرین فناوری‌های به‌کاررفته در رم رم ۱۵۰۰ جدید بهره‌مند خواهد شد. به‌این‌ترتیب می‌توان انتظار داشت که رم‌ ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ هم به نمایشگر ۱۴.۵ اینچی مرکزی و نمایشگر ۱۲ اینچی روبه‌روی راننده تازه مجهز شوند.

گمانه‌زنی بر آن است که رم سنگین‌وزن جدید از شارژر دوگانه و بی‌سیم تلفن‌همراه نیز بهره‌مند شود که با نمایشگر جدید ۱۰.۲۵ اینچی روبه‌روی سرنشین جلو، پکیج اطلاعات-سرگرمی آن را کامل می‌کند. برند رم مانند سایر برندهای مطرح بازار آمریکا در زمینه تولید وانت به‌دنبال جذب مشتریان بیشتر است پس تعجب نمی‌کنیم اگر رم ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ هم به سیستم‌هایی کمک‌راننده برای رانندگی بدون دخالت دست مجهز شود.

مدل کنونی رم از یک موتور ۶.۷ لیتری توربودیزل ۶ سیلندر کامینز سود می‌برد که توان تولید ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۱,۱۵۱ نیوتن متر گشتاور را دارد. نسخه دیگر همین موتور که پرچمدار موتورهای رم کنونی به شمار می‌رود هم ۴۲۶ اسب بخار قدرت و ۱,۴۵۶ نیوتن متر گشتاور دارد. مشخصا این ارقام برای یک وانت مدرن هم کافی به نظر می‌رسند اما فوئل در یک بیانیه رسمی اعلام کرد که پیشرانه نسل جدید رم HD با تکیه‌بر فناوری شرکت همکار و تولیدکننده موتورهای درون‌سوز، «کامینز»، بهبود پیدا خواهد کرد.

شایعات مبنی‌بر آن هستند که امکان حذف موتور دوم وجود دارد و رم تنها با یک گزینه موتور و یک جعبه‌دنده ۸ سرعتی خودکار به دست مشتریان خواهد رسید؛ هر چند این خبر هنوز به‌صورت رسمی تایید نشده و احتمالا در زمان معرفی نهایی محصول مشخص خواهد شد. خروجی و نسخه موتور جدید رم هر چه باشد مرکز توجه سازنده قرار خواهد گرفت و احتمالا با تکیه‌بر کیفیت بالاتر و بهبودهای فنی قول‌داده شده توسط دوج پرده‌برداری خواهد شد. نظر شما درباره نسل تازه رم ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ چیست؟ آیا این مدل آمادگی رویایی با فورد سری F سوپردیوتی را دارد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1444 ديدگاه)

    قلدر مثل همیشه

    موافقم 44
    مخالفم 3
    1. amirkhanzadeh

      ۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (618 ديدگاه)

      از جلو پنجره این پیکاپ اصالت می پاچه بیرون

      موافقم 30
      مخالفم 2
    2. (Ali(chevynova

      ۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (7270 ديدگاه)

      ماشالاه دوج
      ماشالاه پاور واگن ۱۹۴۸ با شاسی ۲ تیکه
      ماشالاه رم ۱۹۷۸ با موتور ۳۶۰

      موافقم 32
      مخالفم 9
      1. Galant.VR4(JDM)

        ۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (918 ديدگاه)

        ماشالاه ماشالاه هی
        ماشالا به داماد هی
        ماشالا به قدش قد قشنگش

        موافقم 15
        مخالفم 4
      2. آرش

        ۱۲ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (213 ديدگاه)

        الان پیکاپ های قدیمی چه ربطی به این داره علی نوا؟

    3. Spooke

      ۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (47 ديدگاه)

      پیکاپ هوی دیوتی فقط رنگ مشکی ، چرخ دوبل ، سپر و جلوپنجره کرومی ، رینگ آلومینیومی فورج کاری شده . یچیزی تو مایه های این

      https://images.jazelc.com/uploads/ethwadleyfordofperry-m2en/F350-Dually-1.webp

      موافقم 21
      مخالفم 1
  2. .

    ۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (78 ديدگاه)

    واقعاً دیگه سدانها امنیت ندارن!

    موافقم 33
    مخالفم 2
  3. محمد

    ۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1159 ديدگاه)

    ای کاش عکس تریم داخلیش‌ هم بود،چون در اون صورت بهتر میشد با فورد مقایسش‌ کرد.

    موافقم 25
    مخالفم 1
  4. Kiarash

    ۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (198 ديدگاه)

    واقعا جذابه

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. SMS

      ۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (471 ديدگاه)

      زیبایی وجذابیتش به کنار این همه قانون آلایندگی و فلان هم به چپشه
      اصالت

      موافقم 36
      مخالفم 2
  5. علی Shelby

    ۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (368 ديدگاه)

    خیلی زیبا و با وقار

    موافقم 29
    مخالفم 2
  6. Taha Ayoobi

    ۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3778 ديدگاه)

    باهاش از رو ماشینا رد شی انگار از رو دست انداز رد شدی

    موافقم 15
    مخالفم 1
  7. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    خوشبختانه انجین وی۸ همی ۶.۴ هم تو این اتاق قراره ادامه داشته باشه.

    موافقم 10
  8. Mohammad hasan

    ۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (138 ديدگاه)

    احتمالا دیگه موتور بنزینی نداشته باشه…
    یا دستکم موتور وی ۸ ۶٫۴ لیتری همی دوج از لیست موتور هاش حذف شده باشه و با موتور ۶ سیلندر خطی جفت توربو معروف عرضه بشه

    مسئله بعد در خصوص موتور های دیزلی این خودرو دوج نباید اشتباه کنه و موتور ۴۲۵ اسبی دیزل رو از لیست موتور های این خودرو حذف کنه…

    چون این خودرو تو نسخه ۳۵۰۰ و ۴۵۰۰ کاربرد تجاری هم پیدا می کنه و بالطبع موتور دیزلی نیازه اصلی این محصول هست

  9. علی

    ۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین فقط پرایدو
    اینا چیه تعریفشو میکنید🤪🤪🤪🤪

    موافقم 1
    مخالفم 3
  10. آرش

    ۱۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (213 ديدگاه)

    یک قلدر جدید وارد می شود
    هیولای آینده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا