شرکت رم که به خاطر تولید خودروهای بنزینی و دیزلی پرقدرت با پیشرانههای پرحجم شناخته میشود از یک ربات جالب برای شارژ خودروهای برقی رونمایی کرده است.
همانطور که میدانید خودروهای برقی مزیتهای زیادی نسبت به خودروهای درونسوز دارند اما تجربه شارژ این خودروها جزو مزیتهای جذاب نخواهد بود. جدای از زمانبر بودن این کار که میتواند در خانه تا چند ساعت هم طول بکشد تا کمر فرو رفتن در صندوقعقب برای پیدا کردن کابل شارژ در هوای بد و فضای تاریک نیز جذابیتی نخواهد داشت. کمپانی رم در نمایشگاه CES امسال به دنبال حل چنین مشکلاتی بوده و یک ربات شارژ القایی را معرفی کرده است. اگرچه این تکنولوژی کمی علمی تخیلی به نظر میرسد اما واقعی بوده و ظرف دو سال آینده پدیدار خواهد شد.
درباره یک ربات واقعی صحبت میکنیم هرچند نباید انتظار رباتهای انسان نمای جذاب را داشته باشیم. شارژر رم بیشتر شبیه جاروبرقیهای خانگی است اما طراحی آن را میتوان جالب و متفاوت دانست. شارژ القایی خواه مربوط به یک گوشی هوشمند باشد یا خودرویی برقی نیازمند هماهنگی بسیار خوب بین شارژ و شیء موردنظر باشد اما یک ربات رولینگ نازک این مشکل را حل کرده و میتواند کار شارژ خودروی برقی را در پارکینگهای شلوغ یا گاراژ خانه انجام دهد. دلیل انجام راحت این کار نیز عدم مسدود کردن مسیر حرکت خودروهاست، یعنی آن چیزی که درباره شارژرهای سنتی مشاهده میشود.
مایک کووال مدیرعامل رم میگوید مشتریان محصولات برقی نگران تجربه شارژ خودروهای خود و همچنین شعاع حرکتی آنها هستند. از طرفی استلانتیس یکی از معدود خودروسازانی است که فعلاً خودرویی برقی عرضه نکرده اما این موضوع با عرضه خودروهای رم ۱۵۰۰ روولوشن و محصولات جدید جیپ در سال ۲۰۲۴ تغییر خواهد کرد. گفته میشود استلانتیس با عرضه ربات شارژ القایی بیسیم میخواهد جهشی مهم در زمینه خودروهای برقی داشته باشد. این خودروساز با شرکت EFI اتوموتیو همکاری کرده تا این ربات را توسعه دهد، چیزی که ۵ سال زمان برده است. این ربات میتواند به هر مکانی حرکت کند هرچند علیرغم استفاده از عبارت بیسیم در معرفی آن، یک کابل وجود دارد که این ربات را تغذیه میکند و بخش بیسیم آن در واقع ارتباط بین خودرو و شارژر را برقرار میکند.
هنوز مشخص نیست این ربات القایی یک خودروی برقی را در چه مدتی شارژ میکند اما EFI گفته که این تکنولوژی میتواند به راندمان ۹۷ درصد برسد زیرا بجای ایجاد فاصله، با خودرو تماس برقرار میکند. این ربات با هوش مصنوعی موقعیت شارژ خودرو را پیدا میکند و زمانی که در جایگاه موردنظر قرار گرفت یک پد شارژ باعث تماس با خودرو میشود. EFI در CES یک شارژر ۷ کیلوواتی را به نمایش گذاشته بود که میتواند عمر باتری را تا ۱۵ درصد افزایش دهد. تولید این ربات از سال ۲۰۲۵ و در کنار وانت پیکاپ رم روولوشن شروع خواهد شد.
زمستانم
۳ بهمن ۱۴۰۱https://s2.uupload.ir/files/96969_8p9y.jpg
به عنوان کسی که سالها تجربه جوشکاری e3 e6 co2 و ارگون رو داره تشخیص میدم این جوشکاری بی کیفیت ترین خط جوشی هست که دیدم .
کافیه یا ادامه بدم؟ خخخخ
TESLA
۳ بهمن ۱۴۰۱این که نسخه تولیدی نیست ، این فقط یک کانسپت نمایشی هست
TESLA
۳ بهمن ۱۴۰۱تو ایالات آریزونا برنامه ای برای ایجاد جاده ای با ویژگی های شارژ القایی رو دارند که این پروژه احتمالا تا سال ۲۰۲۷ به پایان برسه ، ساز د کار این جاده هم مثل ربات رم هست با این فرق که قراره تعداد خیلی زیادی از این ربات ها زیر آسفالت جاده ( البته آسفالت نیست چون آسفالت رسانه امواج الکتریکی نیست و یه نوع بتن رسانا هست ) قرار داده میشه تا خودرو های الکتریکی رو به همین روش القایی شارژ کنه ، روش کارش هم اینطوری هست که فقط کافی ماشین از روی این نوع جاده حرکت و در حین حرکت شارژ میشه ( البته سرعت شارژش خیلی سریع نیست و فقط در حدی که اجازه نده ماشین خاموش کنه )
TESLA
۳ بهمن ۱۴۰۱جنرال موتورز آمریکا ، فولکس واگن آلمان و استالانتیس ایتالیا دارن سرمایه گذاری های کلانی در زمینه مطالعه و توسعه باتری ها میکنن و این سرمایه گذاری ها و وقت گذاشتن ها باعث میشه که ایده های خیلی جالب و جذابی مثل همین ربات وایرلس شارژ به وجود بیان که از نظر من دنیا خودرو رو خیلی جذاب میکنن
GMA
۴ بهمن ۱۴۰۱استلانتیس ایتالیا؟؟
کی گفته استلانتیس ایتالیایی هست؟!
استلانتیس یه کمپانی چند ملیتی هست،دفتر مرکزی اش در هلند قرار داره و مدیرعاملش اهل پرتغال!
خودروساز های استلانتیس هم از آلمان و بریتانیا و فرانسه و ایتالیا و آمریکا هستند. نه صرفا ایتالیا!