شرکت رم تعداد ۱۳۱,۷۰۰ دستگاه وانت پیکاپ 1500 با پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری را فراخوان میکند. دلیل این فراخوان اختلاط نادرست هوا و سوخت است که میتواند تحت شرایط خاصی باعث از کار افتادن پیشرانه شود.
رم میگوید یک بهروزرسانی نرمافزاری را برای خودروهای تحت تأثیر این فراخوان در نظر میگیرد. خودروهای موردبحث نیز از ۳ ژوئن ۲۰۲۰ تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۱ تولید شدهاند و باید در چارچوب زمانی خاصی راهی نمایندگیهای رم شوند. بخش ایمنی و فنی رم بررسی مشکل یاد شده را از چند ماه قبل شروع کرده و نهایتاً منجر به فراخوان شده است.
تحقیقات شرکت یاد شده نشان میدهد نرمافزار ماژول کنترل قوای محرکه دلیل مشکل از کار افتادن پیشرانه بوده است. تاکنون ۲۰۶ گزارش مشتری، ۶۳۶ ادعای گارانتی و ۵۳ گزارش ثبت شده در رگلاتوریها به خاطر همین مشکل اعلام شده است. همچنین یک فقره تصادف نیز گزارش شده هرچند خوشبختانه مجروحی وجود نداشته است. رم اقدام به ارتقای نرمافزاری ماژول کنترل قوای محرکه وانت پیکاپ های خود خواهد کرد و اگر مشتریان قبلاً بهصورت شخصی مشکل را حل کرده باشند با ارائه اسناد مربوطه خواهند توانست هزینههای خود را پس بگیرند. سیستم eTorque رم شامل قوای محرکه هیبریدی ۴۸ ولتی بوده که البته تأثیری روی خروجی کل ۳۹۵ اسب بخار پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری ندارد. برند رم هماکنون در میانه دوران گذار است و آماده عرضه رم ۱۵۰۰ برقی میشود.
اخبار جدید نشان میدهند رم ۱۵۰۰ برقی قدرت ۶۵۴ اسب بخار خواهد داشت و در عرض ۴.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. خودروی موردبحث بهصورت استاندارد با باتری ۱۶۸ کیلووات ساعتی عرضه خواهد شد اما باتری ۲۲۹ کیلووات ساعتی نیز در دسترس خریداران خواهد بود. این وانت بدون آلایندگی با باتری بزرگتر میتواند با یکبار شارژ مسافت بیش از ۸۰۰ کیلومتر را طی کند. همچنین شایعاتی درباره تولید یک وانت کوچکتر توسط رم برای رقابت با فورد ماوریک به گوش میرسد. برند یاد شده قبلاً چنین محصولی را در برخی کشورها همچون مکزیک عرضه کرده است.
امیرحسین
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام
تشکر از آقای احمدزاده
خودروهای آمریکایی واقعا خفنن منتها یکم غیرقابل اعتمادند
(Ali(chevynova
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲چقدر رم مشتری مدار هست و سریع فراخوان میده
ممنون از این حجم از وجدان کاری
عاشق پدال
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشینت چیه؟
iman1199
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام نه امیرحسین وانت های امریکایی جزو قابل اعتماد ترین ها با دوامترین ها هستن آمار ها هم همین رو اثبات کرده و نشون میده
مورد اینجا هم همونطور که میبینید مکانیکی نیست یه مشکل در ترکیب سوخت و هوا بوده که حتی بصورت نرم افزاری هم ممکنه حل شدنی باشه در هرصورت
فرشاد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲این اولین باره به خاطر هواس
فراخوان قبلی که پدال گذاشت دوروز پیش بود به خاطر آتیش گرفتن باتری قبلیش هم به خاطر موتور دیزلی بود
بالاخره صدرفراخوان بودن الکی نی
iman1199
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲نه الکتریکی ها بحثش جداست
چرا اصرار دارید یه چیزی که نیست رو عمدا طوری دیگه القا کنید؟ این مورد رو نباید به حساب درون سوز ها بزارید
در کل پیکاپ های امریکایی ثابت شده هستن و در قابلیت اطمینان و در دوام جزو با بهترینها ها هستن
امیرحسین
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ایمان جان درست میگیدولی کلی گفتم حقیقتا هرجا ماشیناش یه سری ویژگی هایی داره(البته اینم تاثیرداره که خودروهاشون شاید تو یه کلاس قرارنگیرن یعنی خب تویوتا شاید خودروهاش نیمه لوکسه ولی مثلا بنز لوکسه خب به طبع مقایسش اشتباهه که خب رقیبش میشه لکسوس)
ژاپنی ها که خب معمولا یکم طراحی ساده دارن وشاید لو آپشنند ولی قابل اطمینان و بقولی سخت جان
کره های که کلاهیچی بنظرم فقط ظاهرن
آلمانی ها که اصلامهدتکنولوژی ان ولی استهلاکشون واقعابالاست دیگه همون بحث هرکس بامش بیش برفش بیشتر
آمریکایی هاکه ماشیناشون قلدرن و هم ظاهردارن و هم باطن منتهایکم درجه اطمینانشون بنظرم کمه خب اون خرابیای موقع تحویل شاید.
علی آقا اون چیزی که شمامیگید کلی هست براهمه خودروسازااینجوریه که فراخوان میزنند به غیرایران چون اونجا بازار رقابتیه مثل اینجاانحصاری دست دوخودروساز نیست.اره باوجدان هست منتهابیشتر بحث رقابت هست شایدولی خب دیگه کارشونو اگه خراب کردن برعهده میگیرن این خوبه
بنظرم باواردات زیاد نمیشه روی رقابتی کردن بازارحساب کرد مگراینکه براهمیشه واردات بازباشه اونم باقیمت معمول و معقول وقتی ماشین خب قیمتش بالاست وخودروسازامون خودروی اقتصادی میزنن خب تواون رنج قیمتی بنظرم بازاربازانحصاریه
iman1199
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲آره درسته امیر حسین اینجا گفته شما معقوله چون متوجه شدید که این یک امر نسبی هست خیلی از ایرادات مربوط به تجهیزات و تکنولوژی های اضافه هستن که وجودشون یا عدم حضورشون ممکنه ضروری نباشه و اگه وجود داشته باشن ممکنه دردسر داشته باشن
پس در یک۱ بحث کلی که قابلیت اطمینان هست پیکاپ های امریکایی جزو قابل اعتماد ترین و بادوامترین ها هستن و حتی همون بنز آلمان هم که خیلی تکنولوژی های بالایی درش بکار رفته یک۱ شرایط نسبی رو هم باید برای اینها در نظر گرفت وقتی که به این موضوع توجه بشه متوجه میشیم که خودرو های ساده اقتصادی و خودروهای سطح بالا همشون در جایگاه درستی قرار دارن
امیرحسین
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ایمان جان کاملا درست میگی👌
علی جردن
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲متن:
***اگر مشتریان قبلاً بهصورت شخصی مشکل را حل کرده باشند با ارائه اسناد مربوطه خواهند توانست هزینههای خود را پس بگیرند***
جهان اول یعنی این
درود
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲از زیر مجموعه کرایسلر بعید نیست
iman1199
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲خداییش از زیر مجموعه کرایسلز برتری همه جانبه و شماره یک۱ بودن و برتری از هر لحاظ در هر چیز این مجموعه امریکایی در کنار اروپایی ها که از هر لحاظ در هر چیز برتر و اول۱ هستن و بقیه به گرد پاشونم نمیرسن برتری همه جانبه بعید نیست که همین انتظار رو هم داریم که در هر چیزی برتر و اول و پادشاه هستن خداییش
Mf1
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشالا امریکن کارز
(Ali(chevynova
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲دیزل گیت جرمنی ها رو یادت نره
فرشاد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲علی نوا روی یانکی روهم سفید کردی منکه کامنتتو با قهقه میخونم از بس فانه😂
آخه صدوسی هزارتا ماشین فراخوان داده بازم دو قورت و نیمت باقیه حالا اینو میگم مشکل از هواس آمار امسال و چی؟
تو صدر فراخوانا هستین حتی تو پیش بینی سی سال آینده جنرال موتورز بازم تو صدر فراخواناس
از شدت کامنت فان و شیرین کم کن همه دیابتی شدن از دست تو روزی سه وعده انسولین میزنیم
13
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲محصولات رم = کیفیت کم
iman1199
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲محصولات رم = کیفیت بالا
iman1199
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲انواع آمار ها هم دوام بالا و قابلیت اطمینان بالا و کیفیت بالای داج و رم رو اثبات میکنه
از آمار جی دی پاور بگیر که در اون اول شده
تا آمار همین اخیرا که در پدال هم منتشر شد خودروهای رکورد دار با کارکرد بالای ۱.۶ میلیون کیلومتر که رم ۲۵۰۰ در اون اول شده بود دیگه بالاتر از این کامیون ها هستن
در خودروهای رم از موتور های دیزلی کامینز امریکا هم استفاده میشه که شماره یک۱ پادشاه موتور های دیزلی در جهانه و مگر کمپانی های بزرگی مثل مرسدس بنز یا ولوو و .. از اروپا بتونن باهاش رقابت کنن چون شماره یک۱ و پادشاه موتور های دیزلی هم در دوام و هم در برتری هستن در هر چیز مثلا خودوهای سنگین راهسازی شرکتهای مختلف در جهان رو اگه بررسی کنی میبینی خیلی هاشون از موتور های دیزلی کامینز استفاده میکنن مثل هیوندای و کوماتسو و دوسان و … این موارد رو گفتم
این موارد رو گفتم تا هم حرف من اثبات شه و هم تفاوت بین نظری که هدفش هیت دادن هستن و شبیه دروغ هستن و قصد تخریب نابجا رو دارن با حرفی که هدفش حقیقت اثبات شده و واقعیت و دیدن برتری های اثبات شده موضوع مورد بحث هست رو ببینید