اگر میخواهید با ۳,۵۰۰ دلار صاحب یک رم TRX شوید، میتوانید از وبسایت علیبابا این خودرو را سفارش دهید اما موقع تحویل احتمالاً خوشحال نخواهید شد!
احتمالاً تاکنون خرید اینترنتی داشتهاید و شاید پیش آمده باشد کالایی که به دستتان رسیده با چیزی که در تصاویر اینترنتی دیدهاید یکسان نبوده است. همین اتفاق ممکن است هنگام سفارش خودرو هم رخ دهد مثل چیزی که در ویدئوی زیر میبیند! در اینجا یک پیکاپ رم TRX از چین سفارش داده شده و چند هفته بعد، این سفارش داخل یک جعبهٔ بزرگ تحویل داده شده است اما خودرویی که داخل این جعبه قرار دارد، شبیه کاریکاتوری کوچک شده از TRX به نظر میرسد! این خودرو اصلاً پیشرانهٔ بنزینی ندارد و اساساً یک خودروی بازی گلف با بدنهٔ کوچک رم است!
البته برای خرید این خودرو تنها ۳,۵۰۰ دلار پرداخت شده که حتی برای یک خودروی گلف هم بسیار ارزان است. جلوی خودرو با جلوپنجرهٔ بزرگ و چراغهای LED در طرفین آن، بسیار شبیه به TRX واقعی به نظر میرسد. در میانهٔ جلوپنجره هم نشان رم خودنمایی میکند که به نورپردازی مجهز است. این پیکاپ کوچک الکتریکی که به رنگ زرد خردلی است، اتاق باری بدون لاینر ولی با درب پشتی کاربردی دارد. این خودرو روی چرخهای کوچکی قرار گرفته که زیر دهانههای گلگیر بزرگی جای گرفتهاند و امکان نصب رینگهای بزرگتر را به خریداران میدهد.
سپس «الکساندرا هیرشی» با نام مستعار سوپرکار بلوندی یک رم TRX واقعی را میآورد و کنار نمونهٔ ساخت چین پارک میکند. پیکاپ آمریکایی در کنار همتای چینی آنقدر بزرگ به نظر میرسد که میتواند آن را بهعنوان صبحانه بخورد! این رم مشکیرنگ ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد. رینگهای ۱۵ اینچی رم چینی با لاستیکهای ۲۴ اینچی در کنار رینگهای ۱۸ اینچی با لاستیکهای ۳۵ اینچی TRX واقعی، مسخره به نظر میرسند و هرچند دو پیکاپ در نمای جلو شبیه هم هستند ولی در عرض اختلاف زیادی وجود دارد. روی کاپوت رم چینی مثل نمونهٔ واقعی دریچهٔ هوا تعبیه شده اما تنها چیزی که این دریچه خنک میکند احتمالاً بوق خودرو است!
زیر این کاپوت یعنی جایی که در رم آمریکایی که نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۷۰۲ اسب بخار قدرت غرش میکند، در نمونهٔ چینی فقط لولهها و سیمها پنهان شده است و ازآنجاییکه قوای محرکهٔ این خودرو الکتریکی است، هیچ صدایی ندارد. مینی رم چینی در داخل با طرح سهرنگ روی کفپوشها، سعی دارد حال و هوای یک بامو M را داشته باشد! نمایشگر لمسی روی داشبورد لق است و حساسیت لمسی بسیار پایینی دارد. روی داشبورد هم تریم طرح فیبر کربن کار شده است. صندلی نیمکتی عقب حس نشستن روی آجر را دارد و هیچ خبری از فرمان هیدرولیک نیست که این یعنی برای چرخاندن فرمان به زور بازوی زیادی نیاز است. حرکت از روی سرعتگیرها نیز میتواند به ستون فقرات سرنشینان آسیب بزند زیرا هیچ سیستم تعلیقی در کار نیست.
سپس نوبت به انجام آزمایش حمل بار میرسد و کیسههای به وزن ۵۰۰ کیلوگرم داخل اتاق بار رم چینی قرار داده میشود. با این کار، عقب پیکاپ پایین میآید ولی هنوز هم میتواند حرکت کند. آزمون بعدی عبور از روی بلوک سیمانی است که مینی رم الکتریکی از این مرحله هم سربلند بیرون میآید. در آخر هم به آزمایش یدک کشی میرسیم. TRX واقعی میتواند تا ۳۶۷۵ کیلوگرم را یدک بکشد اما آیا رم چینی میتوان همتای آمریکایی را بکسل کند؟ درحالیکه پیکاپ سوپرشارژ رم نزدیک به سه تن وزن دارد، پیکاپ الکتریکی چینی با سرعتی آرام آن را یدک میکشد؛ بنابراین، فقط با ۳,۵۰۰ دلار یک کپی کند، کوچک، ضعیف و بیکیفیت از رم TRX خواهید داشت که میتواند وظایف یک پیکاپ را انجام دهد!
تماشا در یوتیوب:
عمو مایک
۳۰ بهمن ۱۴۰۳رم TRX ورژن هنگام بدو تولد
۳۰ بهمن ۱۴۰۳ناموسا حیف پول
علی
۳۰ بهمن ۱۴۰۳از پراید وانت ارزون تر و قوی تره
کیفیت رنگش از کل استاندارد های آریسان ۲ پلاس بیشتره
JJ
۳۰ بهمن ۱۴۰۳این فوقش ddr3 باشه
کوروش
۳۰ بهمن ۱۴۰۳نکته طنز ماجرا مقایسه ابعاد بار این اسباب بازی با پراید ۱۵۱ و پیکان وانت و اریسان است که البته بجای حس طنز، حس چیز دیگری می دهد
جرمی کلارکسون
۳۰ بهمن ۱۴۰۳این وانت احتمالا دوتا پدر داشته
۳۰ بهمن ۱۴۰۳اوه اوه🌚🌚🌚🌚
ممد ژانگولر
۳۰ بهمن ۱۴۰۳نی نی رم
Mahan
۳۰ بهمن ۱۴۰۳رم تی اآر ایکس مناطق بد بخت فلج اطفالی.
mickeyy
۳۰ بهمن ۱۴۰۳همین رم ناقص الخلقه هم از پیکان وانت و پیکان وانت پلاس ( اریسان ) و پراید وانت بهتره
سهیل گل آزاد
۳۰ بهمن ۱۴۰۳خوبه آدم اگه زمانی ازدواج کرد و بچه دارم شد از اینا واسه تولد بچش بگیره ولی به شرط اینکه خودتم یه تی آر ایکس واقعیش رو زیر پات داشته باشی وگرنه ۳۵۰۰ دلار واسه ماها پول یه مدت طولانی کاره نزدیک به ۳۲۰ تومن میشه در این شرایط باید واسه خودمون بگیریم همین ماشین کودک رو
Saeed farshchian
۳۰ بهمن ۱۴۰۳طاهای مناطق سیل زده
Taha Ayoobi
۳۰ بهمن ۱۴۰۳مناطق سیل زده که تا حدی میشه پروفایلم😂
این برای مناطق کم برخورداره😂
Taha Ayoobi
۳۰ بهمن ۱۴۰۳یه طناب کشی هم میکردن بخندیم😂
BMW is GOD
۳۰ بهمن ۱۴۰۳حاجی این رم چینیه چرا انقدر عرضش کمه حداقل از ارتفاع ماشین کم میکردن ولی به عرضش اضافه میکردن این الان خیلی مسخرست و فکر نمیکنم هندلینگ و چسبندگی خوبی داشته باشه
و تنها نکته مثبتش قیمتشه چون واقعاً ۳۵۰۰ دلار خیلی قیمت خوبیه برای یه ماشین
B
۳۰ بهمن ۱۴۰۳داداش سیستم تعلیق نداره کلا دنبال چیا هستی تو
𝐀𝐥𝐢
۳۰ بهمن ۱۴۰۳انگار پرس شده😂
13
۳۰ بهمن ۱۴۰۳نگو رم
بگو سم
آریا
۳۰ بهمن ۱۴۰۳سایز لاستیک هاش😂
محمد ب
۳۰ بهمن ۱۴۰۳trex مناطق محروم
علی
۳۰ بهمن ۱۴۰۳یه کم اکسل رو بکشن و لاستیک سایز بزرگ بزارن شاید یه کم بهتر بشه ..چیه واقعا این فکر نکنم شرکتهای بزرگ چین همچین کاری کرده باشن
amirboss
۳۰ بهمن ۱۴۰۳رم مناطق محروم
samurai
۳۰ بهمن ۱۴۰۳همین که با 3500 تا اینو ساخته سودم کرده تازه از چین به امریکا هم فرستاده که میشه 3000 تا خود ماشین بازم کیفیتش از لگنای داخلی بهتره
امیرارسلان
۱ اسفند ۱۴۰۳دبی هست
Titanium
۳۰ بهمن ۱۴۰۳Pov:وقتی از دیجی کالا ماشین میخری
Titanium
۳۰ بهمن ۱۴۰۳اگر میخواهید با ۳,۵۰۰ دلار صاحب یک رم TRX شوید، میتوانید از وبسایت علیبابا این خودرو را سفارش دهید اما موقع تحویل احتمالاً خوشحال نخواهید شد!
خخخخخ
محمد
۳۰ بهمن ۱۴۰۳فقط کمپرسور کولرش🤣
همایون
۱ اسفند ۱۴۰۳همین الان اینو یه شرکت بخواد قانونی وارد کنه و تعرفه بده و زنجیره تامین فراهم کنه و یه سودیم واسه خودش برداره بعد ایرانیان غیور ثبت نامش کنن و بعد از تحویل با اندک سودی بکنن تو پاچه همدیگه نهایتا تو بازار آزاد باید پونصد ششصد تومن پول بدی بابتش
🥇M🏆bavaria///👑
۱ اسفند ۱۴۰۳چقدر فوفوله! 😂😂❤️