دوج

عرضه رم 1200 با قیمت 25 هزار دلار، پیکاپ میان سایز بر اساس چانگان هانتر

رم ۱۲۰۰ که بر اساس وانت چانگان هانتر ساخته شده و در چین تولید می‌شود، با قیمتی از ۲۵ تا ۳۸ هزار دلار در مکزیک عرضه خواهد شد.

حدود دو ماه پیش، رم پیکاپ میان سایزی بنام ۱۲۰۰ را برای بازار آمریکای لاتین معرفی کرد و حالا عرضهٔ این خودرو را در مکزیک آغاز کرده است. ۱۲۰۰ اما یک پیکاپ اصیل آمریکایی نیست زیرا بر اساس وانت چینی چانگان هانتر ساخته شده است. پیش‌ازاین هم پژو لندترک و فیات تیتانو بر اساس این وانت چینی معرفی شده بودند و رم ۱۲۰۰ سومین عضو این خانواده محسوب می‌شود.

رم ۱۲۰۰ از همان بدنهٔ چانگان هانتر استفاده می‌کند که در همتایان پژو و فیات هم دیده بودیم ولی سازندهٔ آمریکایی با جلوپنجرهٔ منحصربه‌فرد و نوشتهٔ بزرگ RAM روی در پشتی سعی کرده پیکاپ خود را از دیگر نسخه‌ها متمایز کند. رم ۱۲۰۰ در نسخه‌های تک و دو کابین با طول اتاق بار متفاوت ارائه می‌شود. تیپ پایهٔ این پیکاپ با نام تریدزمن از سپرهای بدون رنگ و رینگ‌های فولادی ۱۶ استفاده می‌کند اما تیپ‌های بالاتر مثل بیگ‌هورن و لارامی به سپرهای همرنگ بدنه، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، چراغ‌های LED و جلوپنجرهٔ کرومی مجهز هستند.

در داخل پیکاپ جدید رم شاهد نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی به همراه صفحه آمپر آنالوگ هستیم. ویژگی‌های ایمنی این پیکاپ هم شامل ایربگ، سنسورهای پارک، دوربین ۳۶۰ درجه، کنترل پایداری تریلر، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و هشدار خروج از خط خواهد بود درحالی‌که تودوزی پارچه‌ای یا چرم مصنوعی هم برای آن قابل انتخاب است.

رم ۱۲۰۰ هم مثل پژو لندترک و فیات تیتانو روی شاسی نردبانی چانگان هانتر ساخته شده است. زیر کاپوت این پیکاپ هم یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو قرار دارد که ۲۰۷ اسب بخار قدرت و ۳۰۶ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیروی این موتور هم گیربکس‌های شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود. درحالی‌که تیپ‌های تریدزمن و بیگ‌هورن به‌صورت محرک عقب عرضه می‌شوند، تیپ پرچم‌دار لارامی به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است.

ظرفیت بار رم ۱۲۰۰ بسته به مدل بین ۱۱۵۰ تا ۱۲۱۰ کیلوگرم است و توانایی یدک کشی تا حداکثر ۳ تن را هم دارد که هم‌سطح دیگر پیکاپ‌های میان سایز است. این پیکاپ در چین تولید و به مکزیک صادر می‌شود. قیمت این وانت میان سایز از ۴۴۵ هزار پزو معادل ۲۵,۱۰۰ دلار برای مدل تریدزمن تک کابین گیربکس دستی آغاز شده و به ۶۶۹ هزار پزو معادل ۳۷,۸۰۰ دلار برای تیپ لارامی اتوماتیک چهارچرخ محرک می‌رسد. رم ۱۲۰۰ در بازار مکزیک کار سختی پیش رو خواهد داشت زیرا با رقبای شناخته‌شده‌ای مثل تویوتا هایلوکس، شورلت S10 مکس (ری‌بج وانت چینی مکسوس) و نیسان فرانتیر مواجه خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۵ دیدگاه‌ها

  1. Meow

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    برادر عزیز آقای Ali GM که آنقدر توی سر مرسدس بنز میکوبیدی که بلد نیستی پیکاپ بسازی و ایکس کلاس ری بج شده نیسان ناواراست
    این یک چیز طبیعیه و بیشتر شرکت ها همچنین کاری میکنند بسته به نیاز اون کشور، بازار و …
    نیازی نیست تعصب داشته باشیم

    موافقم 17
    مخالفم 4
    1. کاربر

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      داش طوزیه فایدح نادرح تعثب چشمارو کور میکنح

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. net

        ۲۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3294 ديدگاه)

        حیفه ماشینهای امریکایی در چین تولید می شود

        موافقم 4
        مخالفم 3
    2. Taha Ayoobi

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3455 ديدگاه)

      رم در حالی این کارو کرده که سه سری پیکاپ گولاخ داره و جا پاش محکمه.

      ولی مرسدس برا اولین پیکاپش این کارو کرد که نتیجه اش هم دیدیم.

      موافقم 6
      مخالفم 15
      1. Meow

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (24 ديدگاه)

        بار ها توضیح دادیم که بنز نیازی به ساخت پیکاپ داره چون اصلا بازار فروشش اینو نمیخواد
        نیازی به مسخره کردن شکست خوردن بنز توی ساخت پیکاپ لوکس نیست بلکه باید حواستون به شکستی که کادیلاک سر ساختن تراک اسکالید ext خورد باشه

        موافقم 13
        مخالفم 5
        1. (Ali(chevynova

          ۲۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (7235 ديدگاه)

          Meow

          از شکست کادیلاک ext گفتی یاد ائودیtt افتادم از رده خارجش کردن چون فروشش کم بود

          موافقم 6
          مخالفم 15
        2. سوشیانت

          ۲۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3182 ديدگاه)

          آهان چون بنز نمیتونه از نظر آلمانی فن ها یعنی اصن نیازی بهش نداره😂

          موافقم 3
          مخالفم 12
        3. Taha Ayoobi

          ۲۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3455 ديدگاه)

          وقتی نیاری به ساختن پیکاپ نداره براچی ساخت؟

          آره کادیلاک شکست خورد، لینکلن هم شکست خورد؛ این همه پیکاپ لوکس تو بازار آمریکا و چی میگه؟؟؟؟

          موافقم 5
          مخالفم 7
      2. amir

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3312 ديدگاه)

        خدابیامرز پونتیاک هم قبل از مرگ شروع به تولید محصولات ری بج شده سایر برند ها روی اورد کم برندی هم نبود محصولاتی مثل فایربرد رو داشت
        رم و دوج و کرایسلرم هم افتادن دست استلانتیس و معلوم نیست چه بلایی سرشون بیاد الانم میبینی که افت فروش سنگین دارن مثلا فرض کن رو خط تولید کرایسلر فقط مینی ون پاسیفیکا مونده

        موافقم 13
        مخالفم 3
      3. JaMsHiD_R1988

        ۲۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2255 ديدگاه)

        رم برای ماشین ساختن نیست ولی مرسدس چون آمریکایی نیست پس نمیتونه وانت بسازه بنطرتون این نیست که اصلا براش صرفه نداره ؟
        ———————
        سوشیانت جون

        AMG ONE هم سریع ترین ماشین شهری هست که پیست های جهان به خودشون دیدن

        موافقم 2
        مخالفم 2
    3. Comanche

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (167 ديدگاه)

      امثال امریکا فنا ، اگاهانه دارن تعصب بازی درمیارن
      تا الان بیش از هزار بار گفته شده اما تاثیری نداره
      شما هم خودتو خسته نکن بنظرم
      نرود میخ آهنین در سنگ

      موافقم 11
      مخالفم 6
      1. (Ali(chevynova

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (7235 ديدگاه)

        Comanche
        اگه یک در صد به حرفت ایمان داشتی با اکانت واقعی و نه فیک کامنت میذاشتی

        بجای تعصبی خوندن بقیه بفکر خودت باش
        در ضمن
        فقط امریکایی اونم از نوع اولداسکول

        موافقم 5
        مخالفم 14
      2. سوشیانت

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3182 ديدگاه)

        نه نه آلمانی فن ها که اصلا تعصب ندارن تازه اصلا هم قوانین فیزیک رو زیر سوال نمیبرن😂

        موافقم 3
        مخالفم 12
        1. JaMsHiD_R1988

          ۲۹ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2255 ديدگاه)

          بله سوشیانت
          مثلا نحوه ساخت سدان و تریلی با هم فرق دارن و هر دوشون یه دنیای جداگانه هستند
          ولی فکر نکنم وانت و شاسی بلند خیلی قرار باشه جز قسمت عقب باهم فرق داشته باشن
          بنز قرار نیست آپولو هوا کنه
          فقط یه لگن بندازه عقب جی کلاس و ماشینو تک کابین کنه و ساده ترش کنه ، میشه یه وانت کاری

          موافقم 2
          مخالفم 3
        2. سوشیانت

          ۲۹ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3182 ديدگاه)

          کلمه لگن که بیشتر لایق سدان های آلمانی هست که انقدر موتورشون ضعیفه حتی پیکاپ های فورد و رم قدرت بیشتری دارن😂 اگر فکر میکنی ساختن پیکاپ ساده ست خودت برو بساز
          پدال چرا کامنتم حذف شد؟!

          موافقم 3
          مخالفم 1
    4. (Ali(chevynova

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (7235 ديدگاه)

      یا خوابی یا خودت رو زدی بخواب

      شما رم ساخت امریکا که پلتفرمش ساخت امریکاست رو تا حالا دیدی؟ جسه ش رو دیدی؟
      اون ماشین با اون هیکل تو خارج از امریکا خواهان نداره و به همین جهت تو مکزیک بخواد عرضه بشه پلتفرمش رو از یه شرکت دیگه به عاریت گرفتن تا جمع و جور تر از نمونه امریکاییش باشه
      اما بنزی که اتوبوس و مینی بوس میسازه جای تعجب داره چرا توان ساخت یه پلتفرم ساده وانت رو نداشته و رفته از نیسان گرفته

      موافقم 7
      مخالفم 16
      1. Torino

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (226 ديدگاه)

        باز صد رحمت بنز که پلتفرم از نیسان گرفت
        این رفته از چینیا گرفته

        موافقم 12
        مخالفم 4
        1. (Ali(chevynova

          ۲۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (7235 ديدگاه)

          Torino
          دوج از چینی ها فقط پلتفرم گرفته
          بنز و چکار کنیم که سهام به جیلی چین و بایک فروخته

          موافقم 5
          مخالفم 15
        2. سوشیانت

          ۲۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3182 ديدگاه)

          باز دوج حداقل رم ۱۵۰۰ رو داره که جزو قوی ترین و پر شتاب ترین پیکاپ های جهانه اون وقت بنز چی؟!😂

          موافقم 5
          مخالفم 11
      2. Meow

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (24 ديدگاه)

        خب همین موضوع که شما انقدر سرش بحث میکنی خود شما داری میگی اون تراک فول سایز توی جایی به جز آمریکای شمالی و خاورمیانه خریدار نداره پس ساخت چنین چیزی موفقیت حساب نمیشه و نمیشه بقیه را که همچنین کاری نکردن را سرش سررنش کرد
        مثل این میمونه بگی اینکه بی ام و تا الان مینی بوس نساخته و برای تیم موتور اسپرتش هم حتی از مینیبوس های بنز استفاده میکرد نشون میده بی ام و بلد نیست ماشین بسازه

        موافقم 11
        مخالفم 4
      3. Absurd Hero

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (280 ديدگاه)

        بنزی که وانت ساز نبود رفت از نیسان پلتفرم گرفت؛ رم و شورلت وانت ساز از چانگان و مکسوس (تا همین الان نمی‌دونستم همچین برندی وجود داره)

        موافقم 12
        مخالفم 4
        1. (Ali(chevynova

          ۲۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (7235 ديدگاه)

          Absurd Hero
          دوج ۱۰۰ ساله وانت میسازه و پلتفرم تولید میکنه
          بنز ۱۳۰ سالشه و ادعای تجاری سازی داره ولی دریغا از یک پلتفرم وانت

          وقتی تفاوتش رو نمیخوای بفهمی مشکل من دیگه نیست

          موافقم 4
          مخالفم 14
      4. JaMsHiD_R1988

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2255 ديدگاه)

        علی
        چرا هنوز رم و جیپ یه سدان ندارن؟
        به همون دلیل هم مرسدس یه وانت نداره
        درضمن ، رم سه مدل ماشین داشته که یک مدل ماشینش پلتفرمش چـینی شده
        مرسدس که ده ها مدل سدان و هاچبک و کامیون و اتوبوس و شاسی بلند و کراس اوور داره یه پلتفرم از ژاپن قرض گرفته
        ژاپن و چین خیلی با هم فرق دارنا !؟

        موافقم 18
        مخالفم 3
        1. (Ali(chevynova

          ۲۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (7235 ديدگاه)

          جمشیدی

          جیپ از روز تاسیسش وارد دنیای سدانها نشد و گفت فقط وانت و شاسی بلند

          ولی بنز از اتوبوس و مینی بوس و تریلی و ون و قایق تفریحی و مایو میسازه ولی وقتی کار به ساخت وانت رسید یهو قفل کرد
          علت چیه؟
          بهت میگم عدم توانایی ساخت پلتفرمش
          وگرنه چرا شرکتی که اتوبوس سازه ننیاد یه پلتفرم وانت بسازه؟

          موافقم 2
          مخالفم 15
        2. Taha Ayoobi

          ۲۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3455 ديدگاه)

          جمشید رم و جیپ اصلا برای سدان ساختن نیستن.

          موافقم 3
          مخالفم 3
      5. محمد

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1096 ديدگاه)

        جثه

        موافقم 4
        مخالفم 4
      6. JaMsHiD_R1988

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2255 ديدگاه)

        علی جون
        بنظرت کسی که هم اتوبوس و شاسی بلند و کامیون و کامیونت و لباس و حوله و مایو و ماشین سدان و کوپه و سوپر اسپرت و فرمول یک و کراس اوور و شاسی بلند میسازه نمیتونه یه وانت بسازه یا نمی‌خواد ؟
        بنظرت نمی‌تونست جی کلاس رو بیاره اکسل صلب عقب دو نسل قبلش رو روش نصب کنه و کابین وانت بذاره روش و ساده اش کنه تا ارزون بشه و با یه موتور چهار سیلندر دیزلی یا شش سیلندر دیزلی یه وانت بسازه؟

        موافقم 12
        مخالفم 3
        1. سوشیانت

          ۲۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3182 ديدگاه)

          چه ربطی داره؟! هر کلاسی از ماشین ها نیازمند تخصص خاصی هست

          موافقم 2
          مخالفم 9
    5. امیر علی

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ببینین اقا امریکا به هرچی دس بزنه طلا میشه اپل بوئینگ اف ۲۲ اف ۳۵ و…… تو خودرو سازی هم همینطوره اثبات میخوای؟ باشه دوج چلندر دیمن ۱۷۰۰ اسب بخاری ویا دوج چارجر ۱۸۰۰ اسبی که ها کدوم ۸ سیلندر و ۷و۸ هزار سی سی هستن ولی بوگاتی شیرون که ۱۶ سیلندر (دوبرابر سیلند) و همون حجم متور داره اونم ۱۷۰۰ اسب داره یعنی دوبرابر راندمان من نمی گم اروپا خوب نیست ولی در حد امریکا نیست حالا رم (RAM)و جیپ هم که زیر مجموعه ی دوج هستن ویه نکته ی دیگه شتاب دوج چلندر هم از شیرون بیشتره و ثانین این یه پیکاپم نه ولی یه وانت اقتصادی هست

  2. Comanche

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (167 ديدگاه)

    امریکا دروازه های کشورشو رو محصولات چینی بسته اون وقت شورلت و دوج پیکاپ چینی ریبج میکنه
    حالا اگر چین این کارو میکرد همه فحش میدادن اما حالا که امریکا اینکارو کرده حتما صلاح و مصلحت بوده و با اینکار صلح جهانی فراگیر میشه لابد

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. (Ali(chevynova

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (7235 ديدگاه)

      اونی که دروازه ها رو بسته اتحادیه اروپاست و با این حال لندروور و جگوارشون رو هندی ها خریدن و مک لارنشونم بحرینی ها و ۱۲ درصد سهام بنز هم جیلی

      موافقم 3
      مخالفم 15
    2. محمد

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1096 ديدگاه)

      این جماعت خودشون رو اثبات کردن.
      اگر آمریکا و اروپا واردات رو محدود کنند،بحث مصلحت بشریت و مقابله با جهان خواران پیش می آید.
      حال اگر ایران این کار را بکند اینها ایران دیکتاتوری خطاب می کنند و کلی فضا را متشنج می کنند.
      فرقشان چیست؟
      هر دو یک عمل را انجام دادند.
      من نمی گم که به خاطر این کار هایی که تو ایران انجام شده معترض نباشید ولی چرا همون کار رو تو آمریکا انجام می دهند،تعریف و تمجید می کنید؟
      انقدر پارادوکس عجیبه.

      موافقم 9
      مخالفم 4
      1. (Ali(chevynova

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (7235 ديدگاه)

        آمریکا هرکاری کنه درسته چون بلر ۶۶ و بلیزر ۷۳ و مالیبو ۷۰ رو ساخته
        کرونت ۶۸ رو با ۳۹۰ اسب ساخته
        تورینو تالادیگا ۶۹ رو ساخته
        چون همچین ماشینها رو ساخته پس هرکاری کنه درسته
        فقط امریکن
        فقط کاربراتور
        فقط وانت و شاخ قوچ رو کاپوتش

        موافقم 7
        مخالفم 14
  3. Taha Ayoobi

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3455 ديدگاه)

    یکی نیست بگه مثل آدم یه میان سایز توسعه میدادی دیگه،
    البته اگه موقتی بخواد اینو بده خوبه، ولی اگه قرار باشه دائمی باشه واقعا مسخره اس.

    نگاش میکنم حالم به هم میخوره.

    به نظرم تا وقتی هایلوکس و فرانتیر باشن هیچکس به این نگاه هم نمیکنه.
    اگه فروش داشته باشه همه یه خاطر اسم رمه، و گرنه هیچیش به رم ربطی نداره.
    برای بازار پر کردنه ولی واقعا مزخرفه.

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. محمد

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1096 ديدگاه)

      اگر نمی گفتن پلتفرمش مال چانگانه کلی تعریف تمجید می کردی.
      امان از ظاهر بینی.
      تازه بوی حس برتری ژن غربی به شرقی هم از کامنت های ۶۰ درصد بچه های پدال میاد.

      موافقم 10
      مخالفم 9
      1. Taha Ayoobi

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3455 ديدگاه)

        صد در صد، اگه پلتفرمش برا خودش بود و وانت درست حسابی بود براچی تعریف نکنم؟

        این ابوتیاره هیچ ربطی به رم نداره بعد اسم رم گذاشتن روش.

        موافقم 8
        مخالفم 3
  4. Comanche

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (167 ديدگاه)

    یه مقاله ای منتشر شده بود که نکته جالبی رو میگفت . نسل جدید در امریکا علاقه‌ی بیشتری به محصولات چینی داره و اگه شرایط مهیا بشه ، خودروی برقی چینی رو ترجیح میده
    عزیزانی در پدال هستند که فکر میکنند امریکاییا هر چیز غیر v8 و غیرامریکایی رو آشغال میدونن و سمتش نمیرن درحالیکه اوضاع تغییر کرده

    https://insideevs.com/news/720467/young-people-china-study-autopacific/

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2672 ديدگاه)

      خودروهای چینی ارزان قیمت، خصوصا مدل های برقی ساخت چین که 10 تا 20 هزار دلار قیمت دارند، قطعا هرجای دنیا که فروخته بشن مشتری جذب می کنن
      حتی در کشورهای متمول، 10-15 درصد مردم خصوصا خانم ها یا نوجوانان تازه گواهینامه گرفته اصلا اهمیتی به برند سازنده نمی‌دن و یک ماشین ساده ارزان برای تردد روزانه براشون جالبه

      موافقم 10
      مخالفم 4
      1. محمد

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1096 ديدگاه)

        این موضوع برای جوانان ایران صدق نمیکنه.

        موافقم 9
        مخالفم 4
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۹ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2672 ديدگاه)

          جوانان ایرانی که در آرزوی برندهای معروف بمونن، پای پیاده خیلی ‌سریع پیر می‌شن

          موافقم 4
          مخالفم 1
        2. محمد

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1096 ديدگاه)

          من خودم مثل جوون های ایرانی نیستم ولی براساس اون چیزی که تو پدال دیدم متوجه شدم جوون های ایرانی تعصبی و عاشق موتور ۸ سیلندر و چشمشون هم به روی واقعیت بستن و فقط به قول شما خودرو های برند های معتبر رو ماشین حساب می کنند و بقیه براشون حکم زباله رو داره.

          موافقم 2
          مخالفم 1
    2. (Ali(chevynova

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (7235 ديدگاه)

      Comanche

      بهترین جواب رو سردبیر بهت داد

      وهمچنان هیچ چیزی یه ۸ پوشراد کاربراتوری با گیربکس ۳ دنده نمیشه

      موافقم 5
      مخالفم 15
      1. Comanche

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (167 ديدگاه)

        اتفاقا نکته خوبی رو آقای اشتری گفتند . نمیدونم چطوری جمله‌شو برعکس خوندی . برای یک جوان یا خانم امریکایی امروزی ( نه عهد بوقی ) اهمیتی نداره ماشین v8 و کاربرات باشه . به راحتی میره و برند چینی رو انتخاب میکنه . ذهنیت امثال تو در دهه ۷۰ باقی مونده
        البته نسل شما هم در حال تموم شدنه چون اگه جرئت داشتی و به لینک نگاه مینداختی ۷۶ درصد افراد زیر ۴۰ سال امریکایی ، ذهنیت متفاوتی به چین دارند و گفتند از چینیا استقبال میکنند چون سازنده موبایل ، لپتاپ ،ساعت هوشمند و … هم چینه . منظور مقاله صرفا ماشین زیر ۲۰ هزاردلار نیست و اون ذهنیت منفی نسبت به محصول چینی رو هدف گرفته
        خلاصه بخوام بگم ، اگر تعرفه ها و ممنوعیت ها کم بشه ، خودروسازان امریکایی بخش بزرگی از بازار رو به راحتی به چین واگذار میکنند و خودشونم خوب میدونن توان رقابت ندارن . آمار و مقاله شم گذاشتم که نگی اینا الکیه

        موافقم 12
        مخالفم 3
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2672 ديدگاه)

          خودرو برای غالب مردم در کشورهای متمول، یک وسیله مصرفی برای مدت 2 تا 5 سال هست
          تعصبی که ما روی ماشین ژاپنی و آلمانی و امریکایی می کشیم برای 80 درصد مردم همین کشورها مسخره است

          موافقم 13
          مخالفم 2
        2. (Ali(chevynova

          ۲۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (7235 ديدگاه)

          Comanche

          اتفاقا من متوجه منظور سردبیر شدم
          مشکل اونکه تو تو باغ نیستی

          هدف بازار فروش چلنجر و موستانگ و gtr و پورشه ۹۱۱ مردم عادی نیست ، قشر ماشین بازه که درصدشون تو هر جامعه کمه
          مهم اونکه این قشر رو چه برندی مانور میدن
          الان موستانگ پرفروشترین کوپه اسپرته جهانه که نشون میده قشر ماشینباز طلبش میکنه
          اون لینکی که تو میدی بازار هدف افرادیه که ماشین براشون وسیله هست فقط

          موافقم 3
          مخالفم 10
    3. محمد

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1096 ديدگاه)

      آخ آخ نگو،ناراحت می شن.

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. (Ali(chevynova

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (7235 ديدگاه)

        ممد
        من واقعا ناراحت شدم باید ۲ تا ماشالاه امریکن بگم حالم خوب بشه

        موافقم 5
        مخالفم 8
  5. MatinT0

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    رم مناطق محروم فاقد اینترنت

    موافقم 4
    مخالفم 3
  6. طاها

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این دنیا دیگه بدرد نمیخوره

    موافقم 3
    مخالفم 2
  7. (Ali(chevynova

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (7235 ديدگاه)

    ((رم ۱۲۰۰ که بر اساس وانت چانگان هانتر ساخته شده و در چین تولید می‌شود، با قیمتی از ۲۵ تا ۳۸ هزار دلار در مکزیک عرضه خواهد شد))

    این متن رو بعضی ها ۲ باره بخونن تا سریع با ایکس کلاس بنز که پلتفرم از نیسان گرفته رو یکی ندونن
    این رم ساخت چین هست ولی ایا x کلاس هم ساخت ژاپن بود؟

    موافقم 3
    مخالفم 14
    1. Saleh

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (14 ديدگاه)

      آقا تمومش کن الان همه چی تو دنیا ساخت چینه از جمله آیفون و این صرفا به این معناس که کارخونش بخاطر هزینه های پایینتر تو چین احداث شده
      نمیدونم واقن انقد تعصب داری یا میخای بقیه رو فشاری کنی

      موافقم 5
      مخالفم 3
  8. گاس فرینگ

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (259 ديدگاه)

    جالب اینجاست بحث بود یه زمانی سایپا واردات چانگان هانتر بکنه هنوزم احتمالش صفر نیست
    بعد چه سیسی بیان صاحباش تو دیوار با اسم چانگان دوج رم آگهی کنن با قیمت ۵ میلیارد تو توضیحاتش بنویسن آمریکایی اصیل غیر قابل مقایسه با هایلوکس و پرادو

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. علی جردن

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1817 ديدگاه)

    همکاری غول خودروسازی آمریکا بعنی رم با غول خودروسازی چین یعنی چانگان میشه معجون
    چانگان از خوبای روزگاره صنعت ماشین سازیه
    ای کاش بجای تویوتا لوین کرولا فقط چانگان وارد کشور میکردند چانگان چشم بادومی ها در حد مرسدس‌بنز و بی‌ام‌و آلمانی هاست

    موافقم 2
    مخالفم 9
  10. ترکیه

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (67 ديدگاه)

    چانگان بهترین خودروساز آسیاست
    درسته تو ایرام رم نداریم اما بجاش چانگان داریم

    موافقم 3
    مخالفم 6
  11. car lover

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (927 ديدگاه)

    علی توروخدا سایت رو ترک کن

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. (Ali(chevynova

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (7235 ديدگاه)

      باشه باشه چون تو گفتی حتمن

      موافقم 4
      مخالفم 12
      1. car lover

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (927 ديدگاه)

        من منظورم علی جردن بود سوتفاهم نشه

        موافقم 6
        مخالفم 6
  12. مازیار

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3153 ديدگاه)

    اینجا واژه فشار زیاد بکار میره
    خودم شخصا دوست ندارم این حرفها رو
    اما چیزی که مسلمه کمپانی که از هاچبک تا بوژی می‌سازه و همشون هم اگه تو کلاس خودشون اول نباشن جزء سه تای بالایی هستن در این زمینه بیشترین نقش رو ایفا میکنه
    بنز بنز بنز بنز …
    چه داستانی داره این سه حرف

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. سوشیانت

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3182 ديدگاه)

      فشار از اینکه دوج اومده برای ساخت یه پیکاپ ۲۵ هزار دلاری از پلتفرم چانگان استفاده کرده یا فشار از اینکه بنز هیچ محصولی برای رقابت با ۱۵۰۰ trx نداره😂 راستی رم جدیدا حتی داخلش به روز تر شده به طوری که امکاناتی داره که حتی بعضی هاش تو سدان های فول سایز آلمانی هم نیست😂

      موافقم 4
      مخالفم 11
      1. حمیدرضا

        ۲۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (249 ديدگاه)

        پس با این منطق چون دوج ماشینی برای رقابت با اکتروس و تیتان و turismo و amg one و a45 و s63 و بقیه نداره پس زباله هست و بدرد نمیخوره؟🤪🤪 راستی همون امکاناتی که جدیدا توی رم استفاده شده رو به کادیلاک و لینکلن توصیه کن که توی flagship هاشون استفاده کنن که در برابر بقیه کم نیارن😂😂

        موافقم 3
        مخالفم 2
  13. محمد

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1096 ديدگاه)

    بوی سوختگی میاد.
    یک عده دارند فشار می خورند.
    خود غربی ها پذیرفتند که چین غول خودروسازی هست ولی باز یک عده نمی خواهند پبذیرند.
    یاد قوم حضرت نوح افتادم.
    و البته موسی

    موافقم 4
    مخالفم 10
    1. (Ali(chevynova

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (7235 ديدگاه)

      صد البته چین غوله
      برای همینه که سهام بنز رو در اختیار داره دیگه
      همون داستان ۱۲ درصد سهام بنز که جیلی خریده رو میگما

      یا خرید ولوو توسط جیلی دوباره

      موافقم 3
      مخالفم 13
      1. محمد

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1096 ديدگاه)

        بله درست می فرمایید.

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. (Ali(chevynova

          ۲۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (7235 ديدگاه)

          من همیشه درست میگم

          موافقم 3
          مخالفم 12
    2. ! i M α η δ υ α R

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2277 ديدگاه)

      محمد …

      از دو حالت خارج نیست …

      یا نمی دونی غول چیه …

      یا نمی دونی خودرو چیه …

      حالت سومی هم هست البته …

      نمی دونی جفتش چیه …

      راستی حضرت نوح و موسی رو هم ، ولش کن …

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. محمد

        ۲۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1096 ديدگاه)

        غول خودروسازی بودن یعنی اینکه غول های خودروسازی بیان باهات همکاری کنن.
        مثل پلتفرم گرفتن جیپ از چری و اینم از داستانه‌ رم و کلی مثال دیگه…

        موافقم 5
        مخالفم 6
    3. سوشیانت

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3182 ديدگاه)

      فشار رو تو پست فیس لیفت اسکالید دیدیم ولی جناب عالی فرار کردی😂

      موافقم 3
      مخالفم 11
      1. محمد

        ۲۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1096 ديدگاه)

        من تو پست کادیلاک اسکایلد اصلاً کامنتی نزاشتم.

        موافقم 4
        مخالفم 5
        1. سوشیانت

          ۲۹ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3182 ديدگاه)

          خب منم همین رو میگم دیگه زیر پست چینی ها کلی کامنت میذاری که غرب فلانه بسانه اون وقت تا میبینه غرب یه ماشینی میسازه که چینی ها رو رنده میکنه کلا فرار میکنی

          موافقم 3
          مخالفم 3
  14. زیزیگولو

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    پیکاپ غول پیکر آمریکایی واسه عاشقان آفرود 👌👌👌

    با پول یه نیسان آبی صفر کیلومتر میشه تو امارات یکی از مدلای چند سال کارکرده دوج رم ۱۲۰۰ رو بخری

    موافقم 4
    مخالفم 8
  15. سوشیانت

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3182 ديدگاه)

    آدم سطح کامنت ها رو میبینه فقط چند روز میخواد بخنده🤣 هیتر های کرایسلر نهایت تلاششون اینه که بگن این شرکت شکست خورده چون برای یه پیکاپ ۲۵ هزار دلاری از چانگان کمک کرده گرفته انگار نه انگار که چیزی به اسم ۱۵۰۰ وجود داره😂

    موافقم 7
    مخالفم 9
    1. جمشید

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (437 ديدگاه)

      اهمیتی نده

      موافقم 4
      مخالفم 4
  16. نوه

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (67 ديدگاه)

    چانگان با همکاری رَم عجب آفرودری ساخته طرفداران آفرود باید خیلی خوشحال باشن

    موافقم 1
    مخالفم 2
  17. Saleh

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خیلی کامنتای خنده داری آدم اینجا میبینه
    ساسان به حشمت میگه بنز یه پیکاپ نتونسته بسازه حشمت هم میگه دوج هم یه سدان لوکس نتونسته بسازه
    ساسان باز میگه بنز اگه خفن بود چینیا از سهامش نمیخریدن حشمت میگه دوج اگه خفن بود از چین پلتفرم نگرفت
    ولی هم ساسان جون اشتباه میکنه هم حشمت جون
    مقایسه این دو برند باهم مث مقایسه کفش لویی ویتون با بوت کوه نوردی سالامون عه
    طراحی از هم مجزا کارایی از هم مجزا مخاطبان از هم مجزا
    بنز پیکاپ نداره چون پیکاپ لوکس جایی تو سبد خرید جهانی نداره و این تجربه توسط چندین برند تاحالا ثابت شده
    دوج از چانگان برای ساخت این پیکاپ که مختص یه بازار نسبتا ضعیفه پلتفرم گرفت چون طراحی و توسعه پلتفرم برا همچین خودرویی با این شرایط صرفه نداره و این تصمیم قیمت رو به مراتب کاهش میده
    مث این میمونه که شما مشکل مالی نداشته باشی و برای اتاقت تلویزیون چهل اینچ بگیری بعد بگن نه چون پول نداشت هشتاد اینچ نگرفت در صورتیکه همون چهل اینچ برای اتاق کفایت میکنه و حتی بیش از اون باشه کارایی هم نداره
    یا مثلا رئال مادرید بخاد با پرسپولیس بازی کنه که صدشو نمیزاره قطعا چون همون ده بیست درصدش برا بردش کافیه

  18. مگنوم

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (67 ديدگاه)

    چانگان غول مرحله آخر ماشینای آسیایی محسوب می شه

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا