رم ۱۲۰۰ که بر اساس وانت چانگان هانتر ساخته شده و در چین تولید میشود، با قیمتی از ۲۵ تا ۳۸ هزار دلار در مکزیک عرضه خواهد شد.
حدود دو ماه پیش، رم پیکاپ میان سایزی بنام ۱۲۰۰ را برای بازار آمریکای لاتین معرفی کرد و حالا عرضهٔ این خودرو را در مکزیک آغاز کرده است. ۱۲۰۰ اما یک پیکاپ اصیل آمریکایی نیست زیرا بر اساس وانت چینی چانگان هانتر ساخته شده است. پیشازاین هم پژو لندترک و فیات تیتانو بر اساس این وانت چینی معرفی شده بودند و رم ۱۲۰۰ سومین عضو این خانواده محسوب میشود.
رم ۱۲۰۰ از همان بدنهٔ چانگان هانتر استفاده میکند که در همتایان پژو و فیات هم دیده بودیم ولی سازندهٔ آمریکایی با جلوپنجرهٔ منحصربهفرد و نوشتهٔ بزرگ RAM روی در پشتی سعی کرده پیکاپ خود را از دیگر نسخهها متمایز کند. رم ۱۲۰۰ در نسخههای تک و دو کابین با طول اتاق بار متفاوت ارائه میشود. تیپ پایهٔ این پیکاپ با نام تریدزمن از سپرهای بدون رنگ و رینگهای فولادی ۱۶ استفاده میکند اما تیپهای بالاتر مثل بیگهورن و لارامی به سپرهای همرنگ بدنه، رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی، چراغهای LED و جلوپنجرهٔ کرومی مجهز هستند.
در داخل پیکاپ جدید رم شاهد نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی به همراه صفحه آمپر آنالوگ هستیم. ویژگیهای ایمنی این پیکاپ هم شامل ایربگ، سنسورهای پارک، دوربین ۳۶۰ درجه، کنترل پایداری تریلر، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و هشدار خروج از خط خواهد بود درحالیکه تودوزی پارچهای یا چرم مصنوعی هم برای آن قابل انتخاب است.
رم ۱۲۰۰ هم مثل پژو لندترک و فیات تیتانو روی شاسی نردبانی چانگان هانتر ساخته شده است. زیر کاپوت این پیکاپ هم یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو قرار دارد که ۲۰۷ اسب بخار قدرت و ۳۰۶ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برای انتقال نیروی این موتور هم گیربکسهای شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود. درحالیکه تیپهای تریدزمن و بیگهورن بهصورت محرک عقب عرضه میشوند، تیپ پرچمدار لارامی به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است.
ظرفیت بار رم ۱۲۰۰ بسته به مدل بین ۱۱۵۰ تا ۱۲۱۰ کیلوگرم است و توانایی یدک کشی تا حداکثر ۳ تن را هم دارد که همسطح دیگر پیکاپهای میان سایز است. این پیکاپ در چین تولید و به مکزیک صادر میشود. قیمت این وانت میان سایز از ۴۴۵ هزار پزو معادل ۲۵,۱۰۰ دلار برای مدل تریدزمن تک کابین گیربکس دستی آغاز شده و به ۶۶۹ هزار پزو معادل ۳۷,۸۰۰ دلار برای تیپ لارامی اتوماتیک چهارچرخ محرک میرسد. رم ۱۲۰۰ در بازار مکزیک کار سختی پیش رو خواهد داشت زیرا با رقبای شناختهشدهای مثل تویوتا هایلوکس، شورلت S10 مکس (ریبج وانت چینی مکسوس) و نیسان فرانتیر مواجه خواهد بود.
Meow
۲۸ تیر ۱۴۰۳برادر عزیز آقای Ali GM که آنقدر توی سر مرسدس بنز میکوبیدی که بلد نیستی پیکاپ بسازی و ایکس کلاس ری بج شده نیسان ناواراست
این یک چیز طبیعیه و بیشتر شرکت ها همچنین کاری میکنند بسته به نیاز اون کشور، بازار و …
نیازی نیست تعصب داشته باشیم
کاربر
۲۸ تیر ۱۴۰۳داش طوزیه فایدح نادرح تعثب چشمارو کور میکنح
net
۲۹ تیر ۱۴۰۳حیفه ماشینهای امریکایی در چین تولید می شود
Taha Ayoobi
۲۸ تیر ۱۴۰۳رم در حالی این کارو کرده که سه سری پیکاپ گولاخ داره و جا پاش محکمه.
ولی مرسدس برا اولین پیکاپش این کارو کرد که نتیجه اش هم دیدیم.
Meow
۲۸ تیر ۱۴۰۳بار ها توضیح دادیم که بنز نیازی به ساخت پیکاپ داره چون اصلا بازار فروشش اینو نمیخواد
نیازی به مسخره کردن شکست خوردن بنز توی ساخت پیکاپ لوکس نیست بلکه باید حواستون به شکستی که کادیلاک سر ساختن تراک اسکالید ext خورد باشه
(Ali(chevynova
۲۸ تیر ۱۴۰۳Meow
از شکست کادیلاک ext گفتی یاد ائودیtt افتادم از رده خارجش کردن چون فروشش کم بود
سوشیانت
۲۸ تیر ۱۴۰۳آهان چون بنز نمیتونه از نظر آلمانی فن ها یعنی اصن نیازی بهش نداره😂
Taha Ayoobi
۲۸ تیر ۱۴۰۳وقتی نیاری به ساختن پیکاپ نداره براچی ساخت؟
آره کادیلاک شکست خورد، لینکلن هم شکست خورد؛ این همه پیکاپ لوکس تو بازار آمریکا و چی میگه؟؟؟؟
amir
۲۸ تیر ۱۴۰۳خدابیامرز پونتیاک هم قبل از مرگ شروع به تولید محصولات ری بج شده سایر برند ها روی اورد کم برندی هم نبود محصولاتی مثل فایربرد رو داشت
رم و دوج و کرایسلرم هم افتادن دست استلانتیس و معلوم نیست چه بلایی سرشون بیاد الانم میبینی که افت فروش سنگین دارن مثلا فرض کن رو خط تولید کرایسلر فقط مینی ون پاسیفیکا مونده
JaMsHiD_R1988
۲۹ تیر ۱۴۰۳رم برای ماشین ساختن نیست ولی مرسدس چون آمریکایی نیست پس نمیتونه وانت بسازه بنطرتون این نیست که اصلا براش صرفه نداره ؟
———————
سوشیانت جون
AMG ONE هم سریع ترین ماشین شهری هست که پیست های جهان به خودشون دیدن
Comanche
۲۸ تیر ۱۴۰۳امثال امریکا فنا ، اگاهانه دارن تعصب بازی درمیارن
تا الان بیش از هزار بار گفته شده اما تاثیری نداره
شما هم خودتو خسته نکن بنظرم
نرود میخ آهنین در سنگ
(Ali(chevynova
۲۸ تیر ۱۴۰۳Comanche
اگه یک در صد به حرفت ایمان داشتی با اکانت واقعی و نه فیک کامنت میذاشتی
بجای تعصبی خوندن بقیه بفکر خودت باش
در ضمن
فقط امریکایی اونم از نوع اولداسکول
سوشیانت
۲۸ تیر ۱۴۰۳نه نه آلمانی فن ها که اصلا تعصب ندارن تازه اصلا هم قوانین فیزیک رو زیر سوال نمیبرن😂
JaMsHiD_R1988
۲۹ تیر ۱۴۰۳بله سوشیانت
مثلا نحوه ساخت سدان و تریلی با هم فرق دارن و هر دوشون یه دنیای جداگانه هستند
ولی فکر نکنم وانت و شاسی بلند خیلی قرار باشه جز قسمت عقب باهم فرق داشته باشن
بنز قرار نیست آپولو هوا کنه
فقط یه لگن بندازه عقب جی کلاس و ماشینو تک کابین کنه و ساده ترش کنه ، میشه یه وانت کاری
سوشیانت
۲۹ تیر ۱۴۰۳کلمه لگن که بیشتر لایق سدان های آلمانی هست که انقدر موتورشون ضعیفه حتی پیکاپ های فورد و رم قدرت بیشتری دارن😂 اگر فکر میکنی ساختن پیکاپ ساده ست خودت برو بساز
پدال چرا کامنتم حذف شد؟!
(Ali(chevynova
۲۸ تیر ۱۴۰۳یا خوابی یا خودت رو زدی بخواب
شما رم ساخت امریکا که پلتفرمش ساخت امریکاست رو تا حالا دیدی؟ جسه ش رو دیدی؟
اون ماشین با اون هیکل تو خارج از امریکا خواهان نداره و به همین جهت تو مکزیک بخواد عرضه بشه پلتفرمش رو از یه شرکت دیگه به عاریت گرفتن تا جمع و جور تر از نمونه امریکاییش باشه
اما بنزی که اتوبوس و مینی بوس میسازه جای تعجب داره چرا توان ساخت یه پلتفرم ساده وانت رو نداشته و رفته از نیسان گرفته
Torino
۲۸ تیر ۱۴۰۳باز صد رحمت بنز که پلتفرم از نیسان گرفت
این رفته از چینیا گرفته
(Ali(chevynova
۲۸ تیر ۱۴۰۳Torino
دوج از چینی ها فقط پلتفرم گرفته
بنز و چکار کنیم که سهام به جیلی چین و بایک فروخته
سوشیانت
۲۸ تیر ۱۴۰۳باز دوج حداقل رم ۱۵۰۰ رو داره که جزو قوی ترین و پر شتاب ترین پیکاپ های جهانه اون وقت بنز چی؟!😂
Meow
۲۸ تیر ۱۴۰۳خب همین موضوع که شما انقدر سرش بحث میکنی خود شما داری میگی اون تراک فول سایز توی جایی به جز آمریکای شمالی و خاورمیانه خریدار نداره پس ساخت چنین چیزی موفقیت حساب نمیشه و نمیشه بقیه را که همچنین کاری نکردن را سرش سررنش کرد
مثل این میمونه بگی اینکه بی ام و تا الان مینی بوس نساخته و برای تیم موتور اسپرتش هم حتی از مینیبوس های بنز استفاده میکرد نشون میده بی ام و بلد نیست ماشین بسازه
Absurd Hero
۲۸ تیر ۱۴۰۳بنزی که وانت ساز نبود رفت از نیسان پلتفرم گرفت؛ رم و شورلت وانت ساز از چانگان و مکسوس (تا همین الان نمیدونستم همچین برندی وجود داره)
(Ali(chevynova
۲۸ تیر ۱۴۰۳Absurd Hero
دوج ۱۰۰ ساله وانت میسازه و پلتفرم تولید میکنه
بنز ۱۳۰ سالشه و ادعای تجاری سازی داره ولی دریغا از یک پلتفرم وانت
وقتی تفاوتش رو نمیخوای بفهمی مشکل من دیگه نیست
JaMsHiD_R1988
۲۸ تیر ۱۴۰۳علی
چرا هنوز رم و جیپ یه سدان ندارن؟
به همون دلیل هم مرسدس یه وانت نداره
درضمن ، رم سه مدل ماشین داشته که یک مدل ماشینش پلتفرمش چـینی شده
مرسدس که ده ها مدل سدان و هاچبک و کامیون و اتوبوس و شاسی بلند و کراس اوور داره یه پلتفرم از ژاپن قرض گرفته
ژاپن و چین خیلی با هم فرق دارنا !؟
(Ali(chevynova
۲۸ تیر ۱۴۰۳جمشیدی
جیپ از روز تاسیسش وارد دنیای سدانها نشد و گفت فقط وانت و شاسی بلند
ولی بنز از اتوبوس و مینی بوس و تریلی و ون و قایق تفریحی و مایو میسازه ولی وقتی کار به ساخت وانت رسید یهو قفل کرد
علت چیه؟
بهت میگم عدم توانایی ساخت پلتفرمش
وگرنه چرا شرکتی که اتوبوس سازه ننیاد یه پلتفرم وانت بسازه؟
Taha Ayoobi
۲۸ تیر ۱۴۰۳جمشید رم و جیپ اصلا برای سدان ساختن نیستن.
محمد
۲۸ تیر ۱۴۰۳جثه
JaMsHiD_R1988
۲۸ تیر ۱۴۰۳علی جون
بنظرت کسی که هم اتوبوس و شاسی بلند و کامیون و کامیونت و لباس و حوله و مایو و ماشین سدان و کوپه و سوپر اسپرت و فرمول یک و کراس اوور و شاسی بلند میسازه نمیتونه یه وانت بسازه یا نمیخواد ؟
بنظرت نمیتونست جی کلاس رو بیاره اکسل صلب عقب دو نسل قبلش رو روش نصب کنه و کابین وانت بذاره روش و ساده اش کنه تا ارزون بشه و با یه موتور چهار سیلندر دیزلی یا شش سیلندر دیزلی یه وانت بسازه؟
سوشیانت
۲۸ تیر ۱۴۰۳چه ربطی داره؟! هر کلاسی از ماشین ها نیازمند تخصص خاصی هست
امیر علی
۳۰ تیر ۱۴۰۳ببینین اقا امریکا به هرچی دس بزنه طلا میشه اپل بوئینگ اف ۲۲ اف ۳۵ و…… تو خودرو سازی هم همینطوره اثبات میخوای؟ باشه دوج چلندر دیمن ۱۷۰۰ اسب بخاری ویا دوج چارجر ۱۸۰۰ اسبی که ها کدوم ۸ سیلندر و ۷و۸ هزار سی سی هستن ولی بوگاتی شیرون که ۱۶ سیلندر (دوبرابر سیلند) و همون حجم متور داره اونم ۱۷۰۰ اسب داره یعنی دوبرابر راندمان من نمی گم اروپا خوب نیست ولی در حد امریکا نیست حالا رم (RAM)و جیپ هم که زیر مجموعه ی دوج هستن ویه نکته ی دیگه شتاب دوج چلندر هم از شیرون بیشتره و ثانین این یه پیکاپم نه ولی یه وانت اقتصادی هست
Comanche
۲۸ تیر ۱۴۰۳امریکا دروازه های کشورشو رو محصولات چینی بسته اون وقت شورلت و دوج پیکاپ چینی ریبج میکنه
حالا اگر چین این کارو میکرد همه فحش میدادن اما حالا که امریکا اینکارو کرده حتما صلاح و مصلحت بوده و با اینکار صلح جهانی فراگیر میشه لابد
(Ali(chevynova
۲۸ تیر ۱۴۰۳اونی که دروازه ها رو بسته اتحادیه اروپاست و با این حال لندروور و جگوارشون رو هندی ها خریدن و مک لارنشونم بحرینی ها و ۱۲ درصد سهام بنز هم جیلی
محمد
۲۸ تیر ۱۴۰۳این جماعت خودشون رو اثبات کردن.
اگر آمریکا و اروپا واردات رو محدود کنند،بحث مصلحت بشریت و مقابله با جهان خواران پیش می آید.
حال اگر ایران این کار را بکند اینها ایران دیکتاتوری خطاب می کنند و کلی فضا را متشنج می کنند.
فرقشان چیست؟
هر دو یک عمل را انجام دادند.
من نمی گم که به خاطر این کار هایی که تو ایران انجام شده معترض نباشید ولی چرا همون کار رو تو آمریکا انجام می دهند،تعریف و تمجید می کنید؟
انقدر پارادوکس عجیبه.
(Ali(chevynova
۲۸ تیر ۱۴۰۳آمریکا هرکاری کنه درسته چون بلر ۶۶ و بلیزر ۷۳ و مالیبو ۷۰ رو ساخته
کرونت ۶۸ رو با ۳۹۰ اسب ساخته
تورینو تالادیگا ۶۹ رو ساخته
چون همچین ماشینها رو ساخته پس هرکاری کنه درسته
فقط امریکن
فقط کاربراتور
فقط وانت و شاخ قوچ رو کاپوتش
Taha Ayoobi
۲۸ تیر ۱۴۰۳یکی نیست بگه مثل آدم یه میان سایز توسعه میدادی دیگه،
البته اگه موقتی بخواد اینو بده خوبه، ولی اگه قرار باشه دائمی باشه واقعا مسخره اس.
نگاش میکنم حالم به هم میخوره.
به نظرم تا وقتی هایلوکس و فرانتیر باشن هیچکس به این نگاه هم نمیکنه.
اگه فروش داشته باشه همه یه خاطر اسم رمه، و گرنه هیچیش به رم ربطی نداره.
برای بازار پر کردنه ولی واقعا مزخرفه.
محمد
۲۸ تیر ۱۴۰۳اگر نمی گفتن پلتفرمش مال چانگانه کلی تعریف تمجید می کردی.
امان از ظاهر بینی.
تازه بوی حس برتری ژن غربی به شرقی هم از کامنت های ۶۰ درصد بچه های پدال میاد.
Taha Ayoobi
۲۸ تیر ۱۴۰۳صد در صد، اگه پلتفرمش برا خودش بود و وانت درست حسابی بود براچی تعریف نکنم؟
این ابوتیاره هیچ ربطی به رم نداره بعد اسم رم گذاشتن روش.
Comanche
۲۸ تیر ۱۴۰۳یه مقاله ای منتشر شده بود که نکته جالبی رو میگفت . نسل جدید در امریکا علاقهی بیشتری به محصولات چینی داره و اگه شرایط مهیا بشه ، خودروی برقی چینی رو ترجیح میده
عزیزانی در پدال هستند که فکر میکنند امریکاییا هر چیز غیر v8 و غیرامریکایی رو آشغال میدونن و سمتش نمیرن درحالیکه اوضاع تغییر کرده
https://insideevs.com/news/720467/young-people-china-study-autopacific/
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ تیر ۱۴۰۳خودروهای چینی ارزان قیمت، خصوصا مدل های برقی ساخت چین که 10 تا 20 هزار دلار قیمت دارند، قطعا هرجای دنیا که فروخته بشن مشتری جذب می کنن
حتی در کشورهای متمول، 10-15 درصد مردم خصوصا خانم ها یا نوجوانان تازه گواهینامه گرفته اصلا اهمیتی به برند سازنده نمیدن و یک ماشین ساده ارزان برای تردد روزانه براشون جالبه
محمد
۲۸ تیر ۱۴۰۳این موضوع برای جوانان ایران صدق نمیکنه.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ تیر ۱۴۰۳جوانان ایرانی که در آرزوی برندهای معروف بمونن، پای پیاده خیلی سریع پیر میشن
محمد
۳۰ تیر ۱۴۰۳من خودم مثل جوون های ایرانی نیستم ولی براساس اون چیزی که تو پدال دیدم متوجه شدم جوون های ایرانی تعصبی و عاشق موتور ۸ سیلندر و چشمشون هم به روی واقعیت بستن و فقط به قول شما خودرو های برند های معتبر رو ماشین حساب می کنند و بقیه براشون حکم زباله رو داره.
(Ali(chevynova
۲۸ تیر ۱۴۰۳Comanche
بهترین جواب رو سردبیر بهت داد
وهمچنان هیچ چیزی یه ۸ پوشراد کاربراتوری با گیربکس ۳ دنده نمیشه
Comanche
۲۸ تیر ۱۴۰۳اتفاقا نکته خوبی رو آقای اشتری گفتند . نمیدونم چطوری جملهشو برعکس خوندی . برای یک جوان یا خانم امریکایی امروزی ( نه عهد بوقی ) اهمیتی نداره ماشین v8 و کاربرات باشه . به راحتی میره و برند چینی رو انتخاب میکنه . ذهنیت امثال تو در دهه ۷۰ باقی مونده
البته نسل شما هم در حال تموم شدنه چون اگه جرئت داشتی و به لینک نگاه مینداختی ۷۶ درصد افراد زیر ۴۰ سال امریکایی ، ذهنیت متفاوتی به چین دارند و گفتند از چینیا استقبال میکنند چون سازنده موبایل ، لپتاپ ،ساعت هوشمند و … هم چینه . منظور مقاله صرفا ماشین زیر ۲۰ هزاردلار نیست و اون ذهنیت منفی نسبت به محصول چینی رو هدف گرفته
خلاصه بخوام بگم ، اگر تعرفه ها و ممنوعیت ها کم بشه ، خودروسازان امریکایی بخش بزرگی از بازار رو به راحتی به چین واگذار میکنند و خودشونم خوب میدونن توان رقابت ندارن . آمار و مقاله شم گذاشتم که نگی اینا الکیه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ تیر ۱۴۰۳خودرو برای غالب مردم در کشورهای متمول، یک وسیله مصرفی برای مدت 2 تا 5 سال هست
تعصبی که ما روی ماشین ژاپنی و آلمانی و امریکایی می کشیم برای 80 درصد مردم همین کشورها مسخره است
(Ali(chevynova
۲۸ تیر ۱۴۰۳Comanche
اتفاقا من متوجه منظور سردبیر شدم
مشکل اونکه تو تو باغ نیستی
هدف بازار فروش چلنجر و موستانگ و gtr و پورشه ۹۱۱ مردم عادی نیست ، قشر ماشین بازه که درصدشون تو هر جامعه کمه
مهم اونکه این قشر رو چه برندی مانور میدن
الان موستانگ پرفروشترین کوپه اسپرته جهانه که نشون میده قشر ماشینباز طلبش میکنه
اون لینکی که تو میدی بازار هدف افرادیه که ماشین براشون وسیله هست فقط
محمد
۲۸ تیر ۱۴۰۳آخ آخ نگو،ناراحت می شن.
(Ali(chevynova
۲۸ تیر ۱۴۰۳ممد
من واقعا ناراحت شدم باید ۲ تا ماشالاه امریکن بگم حالم خوب بشه
MatinT0
۲۸ تیر ۱۴۰۳رم مناطق محروم فاقد اینترنت
طاها
۲۸ تیر ۱۴۰۳این دنیا دیگه بدرد نمیخوره
(Ali(chevynova
۲۸ تیر ۱۴۰۳((رم ۱۲۰۰ که بر اساس وانت چانگان هانتر ساخته شده و در چین تولید میشود، با قیمتی از ۲۵ تا ۳۸ هزار دلار در مکزیک عرضه خواهد شد))
این متن رو بعضی ها ۲ باره بخونن تا سریع با ایکس کلاس بنز که پلتفرم از نیسان گرفته رو یکی ندونن
این رم ساخت چین هست ولی ایا x کلاس هم ساخت ژاپن بود؟
Saleh
۲۸ تیر ۱۴۰۳آقا تمومش کن الان همه چی تو دنیا ساخت چینه از جمله آیفون و این صرفا به این معناس که کارخونش بخاطر هزینه های پایینتر تو چین احداث شده
نمیدونم واقن انقد تعصب داری یا میخای بقیه رو فشاری کنی
گاس فرینگ
۲۸ تیر ۱۴۰۳جالب اینجاست بحث بود یه زمانی سایپا واردات چانگان هانتر بکنه هنوزم احتمالش صفر نیست
بعد چه سیسی بیان صاحباش تو دیوار با اسم چانگان دوج رم آگهی کنن با قیمت ۵ میلیارد تو توضیحاتش بنویسن آمریکایی اصیل غیر قابل مقایسه با هایلوکس و پرادو
علی جردن
۲۸ تیر ۱۴۰۳همکاری غول خودروسازی آمریکا بعنی رم با غول خودروسازی چین یعنی چانگان میشه معجون
چانگان از خوبای روزگاره صنعت ماشین سازیه
ای کاش بجای تویوتا لوین کرولا فقط چانگان وارد کشور میکردند چانگان چشم بادومی ها در حد مرسدسبنز و بیامو آلمانی هاست
ترکیه
۲۸ تیر ۱۴۰۳چانگان بهترین خودروساز آسیاست
درسته تو ایرام رم نداریم اما بجاش چانگان داریم
car lover
۲۸ تیر ۱۴۰۳علی توروخدا سایت رو ترک کن
(Ali(chevynova
۲۸ تیر ۱۴۰۳باشه باشه چون تو گفتی حتمن
car lover
۲۸ تیر ۱۴۰۳من منظورم علی جردن بود سوتفاهم نشه
مازیار
۲۸ تیر ۱۴۰۳اینجا واژه فشار زیاد بکار میره
خودم شخصا دوست ندارم این حرفها رو
اما چیزی که مسلمه کمپانی که از هاچبک تا بوژی میسازه و همشون هم اگه تو کلاس خودشون اول نباشن جزء سه تای بالایی هستن در این زمینه بیشترین نقش رو ایفا میکنه
بنز بنز بنز بنز …
چه داستانی داره این سه حرف
سوشیانت
۲۸ تیر ۱۴۰۳فشار از اینکه دوج اومده برای ساخت یه پیکاپ ۲۵ هزار دلاری از پلتفرم چانگان استفاده کرده یا فشار از اینکه بنز هیچ محصولی برای رقابت با ۱۵۰۰ trx نداره😂 راستی رم جدیدا حتی داخلش به روز تر شده به طوری که امکاناتی داره که حتی بعضی هاش تو سدان های فول سایز آلمانی هم نیست😂
حمیدرضا
۲۹ تیر ۱۴۰۳پس با این منطق چون دوج ماشینی برای رقابت با اکتروس و تیتان و turismo و amg one و a45 و s63 و بقیه نداره پس زباله هست و بدرد نمیخوره؟🤪🤪 راستی همون امکاناتی که جدیدا توی رم استفاده شده رو به کادیلاک و لینکلن توصیه کن که توی flagship هاشون استفاده کنن که در برابر بقیه کم نیارن😂😂
محمد
۲۸ تیر ۱۴۰۳بوی سوختگی میاد.
یک عده دارند فشار می خورند.
خود غربی ها پذیرفتند که چین غول خودروسازی هست ولی باز یک عده نمی خواهند پبذیرند.
یاد قوم حضرت نوح افتادم.
و البته موسی
(Ali(chevynova
۲۸ تیر ۱۴۰۳صد البته چین غوله
برای همینه که سهام بنز رو در اختیار داره دیگه
همون داستان ۱۲ درصد سهام بنز که جیلی خریده رو میگما
یا خرید ولوو توسط جیلی دوباره
محمد
۲۸ تیر ۱۴۰۳بله درست می فرمایید.
(Ali(chevynova
۲۸ تیر ۱۴۰۳من همیشه درست میگم
! i M α η δ υ α R
۲۸ تیر ۱۴۰۳محمد …
از دو حالت خارج نیست …
یا نمی دونی غول چیه …
یا نمی دونی خودرو چیه …
حالت سومی هم هست البته …
نمی دونی جفتش چیه …
راستی حضرت نوح و موسی رو هم ، ولش کن …
محمد
۲۹ تیر ۱۴۰۳غول خودروسازی بودن یعنی اینکه غول های خودروسازی بیان باهات همکاری کنن.
مثل پلتفرم گرفتن جیپ از چری و اینم از داستانه رم و کلی مثال دیگه…
سوشیانت
۲۸ تیر ۱۴۰۳فشار رو تو پست فیس لیفت اسکالید دیدیم ولی جناب عالی فرار کردی😂
محمد
۲۹ تیر ۱۴۰۳من تو پست کادیلاک اسکایلد اصلاً کامنتی نزاشتم.
سوشیانت
۲۹ تیر ۱۴۰۳خب منم همین رو میگم دیگه زیر پست چینی ها کلی کامنت میذاری که غرب فلانه بسانه اون وقت تا میبینه غرب یه ماشینی میسازه که چینی ها رو رنده میکنه کلا فرار میکنی
زیزیگولو
۲۸ تیر ۱۴۰۳پیکاپ غول پیکر آمریکایی واسه عاشقان آفرود 👌👌👌
با پول یه نیسان آبی صفر کیلومتر میشه تو امارات یکی از مدلای چند سال کارکرده دوج رم ۱۲۰۰ رو بخری
سوشیانت
۲۸ تیر ۱۴۰۳آدم سطح کامنت ها رو میبینه فقط چند روز میخواد بخنده🤣 هیتر های کرایسلر نهایت تلاششون اینه که بگن این شرکت شکست خورده چون برای یه پیکاپ ۲۵ هزار دلاری از چانگان کمک کرده گرفته انگار نه انگار که چیزی به اسم ۱۵۰۰ وجود داره😂
جمشید
۲۸ تیر ۱۴۰۳اهمیتی نده
نوه
۲۸ تیر ۱۴۰۳چانگان با همکاری رَم عجب آفرودری ساخته طرفداران آفرود باید خیلی خوشحال باشن
Saleh
۲۸ تیر ۱۴۰۳خیلی کامنتای خنده داری آدم اینجا میبینه
ساسان به حشمت میگه بنز یه پیکاپ نتونسته بسازه حشمت هم میگه دوج هم یه سدان لوکس نتونسته بسازه
ساسان باز میگه بنز اگه خفن بود چینیا از سهامش نمیخریدن حشمت میگه دوج اگه خفن بود از چین پلتفرم نگرفت
ولی هم ساسان جون اشتباه میکنه هم حشمت جون
مقایسه این دو برند باهم مث مقایسه کفش لویی ویتون با بوت کوه نوردی سالامون عه
طراحی از هم مجزا کارایی از هم مجزا مخاطبان از هم مجزا
بنز پیکاپ نداره چون پیکاپ لوکس جایی تو سبد خرید جهانی نداره و این تجربه توسط چندین برند تاحالا ثابت شده
دوج از چانگان برای ساخت این پیکاپ که مختص یه بازار نسبتا ضعیفه پلتفرم گرفت چون طراحی و توسعه پلتفرم برا همچین خودرویی با این شرایط صرفه نداره و این تصمیم قیمت رو به مراتب کاهش میده
مث این میمونه که شما مشکل مالی نداشته باشی و برای اتاقت تلویزیون چهل اینچ بگیری بعد بگن نه چون پول نداشت هشتاد اینچ نگرفت در صورتیکه همون چهل اینچ برای اتاق کفایت میکنه و حتی بیش از اون باشه کارایی هم نداره
یا مثلا رئال مادرید بخاد با پرسپولیس بازی کنه که صدشو نمیزاره قطعا چون همون ده بیست درصدش برا بردش کافیه
مگنوم
۲۹ تیر ۱۴۰۳چانگان غول مرحله آخر ماشینای آسیایی محسوب می شه