رینگ برادرز از جمله اساتید تولید کننده خودروهای کلاسیک بازسازی شده است و جدیدترین پروژه این شرکت هم یک پیشرانه ۸ سیلندر هلکت را با دوج چارجر 1969 زرد رنگ ترکیب کرده است. این شرکت خودروی خود را کپتیو مینامد و نتیجه نهایی هم ترکیبی بسیار عالی از ظاهر کلاسیک با قدرت مدرن است.
کپتیو از کاپوتی خاص سود میبرد که در زیر خود نیروگاه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری را به نمایش گذاشته است. رینگ برادرز همچنین اسپلیتر زیر دماغه و خروجیهای اگزوز جانبی را به خودرو افزوده است. رنگ بدنه هم ترکیبی از رنگهای زرد با خطوط مشکی است.
این شرکت علاوه بر پیشرانه هلکت از سیستم مدیریت پیشرانه موتک و میللنگ فیبر کربنی استفاده کرده است. نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ ها فرستاده میشود. چارجر موردبحث دارای رینگهای HRE و لاستیکهای میشلین پایلوت اسپورت 4S است و در پشت خود ترمزهای ۶ پیستونه را پنهان کرده تا قدرت توقف بالایی داشته باشد. به این موارد باید شوکهای قابل تنظیم در چهار گوشه را اضافه کرد.
گرِگ مورفی قهرمان موتور اسپورت سفارش تولید کپتیو را به رینگ برادرز داده است. کار جداسازی قطعات و آمادهسازی آن در نیوزلند انجام شده و سپس به ویسکانسین آمریکا انتقال یافته است. رینگ برادرز برای تولید این خودرو ۴ هزار ساعت صرف کرده است. فرایند بازسازی چارجر شامل تولید یونی بادی جدید برای آن و ادغام با اگزوز فلومستر بوده است.
اگرچه بدنه خودرو همبستگی قویای با نسخه استاندارد چارجر ۶۹ دارد اما کابین یک دگرگونی اساسی را تجربه کرده است. یکی از موارد برجسته فرمان فیبر کربنی با پرههای آلومینیومی است. پشت آمپرهای دیجیتال هم حس و حال مدرنی را به کابین بخشیده و یک نمایشگر دیگر هم باعث ارتباط کنسول مرکزی و داشبورد شده است.
رینگ برادرز اخیراً کار تولید یک خودروی دیگر را هم تمام کرده که مرکوری کوگار ۱۹۶۸ با پیشرانه مدرن ۸ سیلندر ۵ لیتری کایوت است. این مرکوری برخلاف چارجر دارای کابین کلاسیک با برخی جزئیات مدرن است.
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۲۵ دی ۱۴۰۰قدرتش چقدر هست ؟؟
من بودم بیشتر از هزار اسب می کشیدم
Hami.R
۲۵ دی ۱۴۰۰طراحیه یسری از خودروهای قدیمی واقعا جذابه. هیچ وقت کهنه نمیشن .نگاه کردن بهشون یجورایی آدمو سر کیف میاره
Aboalfazl demon
۲۵ دی ۱۴۰۰وای وای پادشاه روببین
ارازل که میگن رئیسشون ایشونه
یه نکته بگم داج چارجر ۶۹ آر تی . در اون زمان با شتاب ۰تا۱۰۰ . ۴.۷ ثانیه بیشترین شتاب تو ماشین های تولید انبوه رو داشته . حتی از ۹۱۱ هم سریعتر بوده
من^_^
۲۵ دی ۱۴۰۰مثل الان نسخه جیل بریک دوج حدودا
کافر مقدس
۲۵ دی ۱۴۰۰خروجی اگزوز روبیاری رو اطراف دیگه انگار کل کار ت زیر سئوال رفته . یدونه اچ پایب میذاشتی میبردی عقب عین نمونه فابریکی
شاهین
۲۵ دی ۱۴۰۰جاش بده وگرنه خروجی اگزوز توی رکاب ها کنار چرخ عقب باشه شیک تر کلاسیک تره
OMID
۲۵ دی ۱۴۰۰همین رینگ برادرز یه ای ام سی جاولین هم ساختن که هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ لذت رانندگی فوقالعاده س
ارزش جستجو داره
viper
۲۵ دی ۱۴۰۰واااااای مرسی پدال عجب مقاله ای لعنتی
این ماشین باعث شد که من به صنعت خودرو علاقه مند بشم و کلا به خودرو
توی اینستا یه عکس دوج چارجر ۶۹ و دیدم و دیگه کلا رفتم تو خط ماشین
این ماشین یه هیولاااااااست با موتور ۴۴۰ و ۴۲۶ و ۳۸۳ و یه چند تا دیگه تولید میشد
که ۴۴۰
۷۲۰۰ سی سی داشت و سر سیلندرش تخت بود
اما ۴۲۶
۷۰۰۰ سی سی
و سر سیلندر نیمکره ای
۴۲۶ با اینکه موتور کم حجم تری بود اما موتور خاص تر و بهتری بود
یه موتور خیلی خیلی خاص دیگه بود که اون خیلی کم ساخته شد
۵۷۲ همیییییییی
۹۳۰۰ سی سی فابریک
تا ۹۷۰۰ سی سی هم تو یوتیوب دیدم استروکرش کنن
توی ایران هم یه دوج چارجر ۶۹ سبز مایل به سیاه هست که دقیقا این موتور ۹۳۰۰ سی سی روش هست و بازسازی اش ۸ سال طول کشید و تنها یه نمونه از این موتور تو کل ایرانه و این موتور هم از خارج وارد شد و صاحبش هم واسش دو تا کاربراتور ادلبروک گذاشته
واقعا دنیا این ماشین رو به همه ما بدهکار هست واقعا مگه میشه کسی این رو دوست نداشته باشه؟؟؟؟ اصلا حتی اگه سر پیچا با سرعت ۳۰ تا هم چپ کنه بازم همه دوسش دارن
طولش هم ۵ و ۳ دهم متر
پلتفرمشم b body chrysler
ترنسمیشن ۳ دنده و ۴ دنده اتوماتیک و دستی
قدرت حدودا ۵۰۰ اسب ولی به خاطر مالیات کمتر گفتن
گشتاور به اندازه کل اسب های جهان 😂😂
گشتاور ۵۰۰ تا ۶۰۰ نیوتون متر
حداکثر سرعت با ۴ دنده ۲۴۰ کیلومتر که محدود شده هست و اگر محدودیت برداشته بشه تا ۲۷۰ هم میتونه بره حتی بیشتر
شتاب هر چقدر گازش بدی 😂😂😂
مصرف سوخت در صورت عدم شیطنت ۳۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
مصرف سوخت در صورت شیطنت و حالت عادی ۴۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
حجم باک ۷۹ لیتر
محل قرار گیری دلکو جلو
ضریب دیفرانسیل ۱.۴ و ۳.۴
جرم ۱تن و ۴۶۲ کیلو گرم
چرخ های متحرک عقب
قیمت در زمان تولید ۳۰۰۰ دلار تا ۳۷۱۰ دلار
کاربراتور 440 سیکس پک ۵۰۰ سی اف ام (۳ تا کارب دو دهنه )
کاربراتور کارتر ۴۲۶ همی ۶۲۵ سی اف ام
قدرت ۵۷۲ همی ۷۰۰ اسب حدودا
تموم شد.
M.Kkarimi
۲۶ دی ۱۴۰۰حالا که یه اشاره ای هم به مصرف کردید اینم بگم …. :
داشتم یکی از ویدیو کانال علی بخردی رو میدیدم ( حدود یه سالی میشه یه چلنجر ردآی گرفته و ویدیو های زیادی ازش گرفته … ) جالب بود میگفت این ماشین جوریه که لازمه تا پاتونو رو پدال گاز فشار بدید تا حرکت عقربه سوخت رو ببینید 😍😂 حالا این یکم اغراق و مزاح بود اما واقعا بعد یه مدت کوتاه که مصرف رو نشون میداد جابجایی عقربه سوخت کاملا مشهود بود ! لعنتی جذاب !!😍😂 خوبه که نسل کنونی نسبت به 69 قطعا خیلی استرلیزه تر شده ؛ اما هنوز با مصرف 20 تا دل آدمو میبره 😍
viper
۲۶ دی ۱۴۰۰بابا اصن ماشین نباید بنزین رو قورت بده باید مکش کنه داخل انجین
هر چی بیشتر مصرف کنه بهتر
البته مصرف درست که نشانه موتور بزرگه نه مصرف حاکی از خوب نبودن و تنظیم نبودن انجین
حسین
۲۸ دی ۱۴۰۰ماسلکار باید پر مصرف باشه نه هر ماشینی
عرفان
۲۵ دی ۱۴۰۰چقدر تمیز و حرفه ای و خفن کار کردن
خصوصا نمای داخل
هم حس کلاسیک
هم مدرن
با جنس خوب
M@M@DRZ911
۲۵ دی ۱۴۰۰کلا رینگ برادرز استاد بازسازی ماسل کار هاست .
هنوز اون کامارو و ای ام سی جاولین هراز اسبیش یادمه .
این چلنجرم مثل اونا فوق العادست.
فقط جای اگزوزش یکم بده.
mm-yarlou
۲۵ دی ۱۴۰۰این چی بود واقعا گذشته خیلی جذاب تر از الان و آینده خواهد بود طراحی رو واقعا باید ستود این خودرو نشون میده چرا باید طرفدار آمریکایی ها باشی و از خودرو هاشون لذت ببری
امیر
۲۵ دی ۱۴۰۰معنی واقعی کاریزما!
720s
۲۶ دی ۱۴۰۰ماشین قدیمی رو فقط دلت می خواهد به دل سیر نگاهش کنی
Mahdi
۲۶ دی ۱۴۰۰خیلی خیلی دوستش دارم .
اینو نمی خواستم بگم
ولی به اندازه ی چارجر های دومینیک تورتو جذاب نیست .