اختصاصی نیویورک ۲۰۱۴: خودرویی که می بینید گران ترین نسخه ای است که تا کنون از SRT وایپر ساخته شده . . .
این SRT وایپر را می توان به کمک ویژگی های زیر شناخت :
- رنگ مات متالیک.
- کالیپرهای نارنجی رنگ ترمز.
- رینگ ۵ شاخه Black Vapor Chrome .
- ورودی هوای روی کاپوت با قطعات کربنی.
- تریم کربنی کابین به همراه چرم های ناپا و آلکانترا.
پیشرانه این مدل همان انجین ۸.۴ لیتری V10 بهبود یافته وایپر تایم اتک است که با قدرت ۶۴۰ اسب و گشتاور ۸۱۵ نیوتن متر می تواند در کمتر از ۳ ثانیه این افعی را به سرعت ۱۰۰ و در ادامه نیز به حداکثر سرعتی بالغ بر ۳۳۰ کیلومتر برساعت برساند. از این نسخه تنها ۵۰ دستگاه از مدل GTS ساخته شده که فقط ۱۰ دستگاه آن بصورت استاندارد به پکیج تایم اتک مجهزند.
احسان(احسان سابق)
۲۸ فروردین ۱۳۹۳ماشین فوق العاده ای هست این مار خشمگین اما فکر میکنم موتورش پتانسیل بیشتری واسه داشتن قدرت بیشتر داره
چاپلو
۲۸ فروردین ۱۳۹۳سلام به همه.
درسته تو دنیای خودرو که اکثر تیونر ها روی موتورای 6 و 8 سیلندر کار میکنن و بعضا شاهد تیون شدن موتورای 12 سیلندر هم هستیم نسبت به مدل V10 کم لطفی میشه.
شاهین
۲۸ فروردین ۱۳۹۳چاپلو جان حق با توئه.فکر کنم V10 تعدادش کمتره به اون دلیله.
ماشین باز باید از V8 بیشتر از همه خوشش بیاد. :)
carbonado aventador
۲۸ فروردین ۱۳۹۳به خاطر اینکه ماشین های محدودی هستند که با موتور v10 تولید شده اند مثل وایپر و گایاردو و lfa!!!!!!الان اکثر شرکت ها دارند رو موتور های v8 سرمایه گذاری می کنند و تنها شرکت هایی که v12 می زنند فراری و لامبورگینی می باشند که شاید تا 10 سال آینده ماشین های v12 دیگه تولید نشوند!!!!!!!!!!!!
چاپلو
۲۸ فروردین ۱۳۹۳سلام به همه.
اوانتا جون بنز رو از قلم انداختی الان همین پاگانی هوایرا موتور V12 خودش رو از بنز داره. ولی در کل اینجوریه که تو میگی.
چه حیف میشه اگه اون روز بیاد.
درود بر موتورای پر مصرف خر زور که کلی سیلندر دارن و صداشون از تو اگزوزای کرم کاری شده و این حرفا بیرون نمیاد صدا صدای انجینه که کل ماشینو مثل جهنم میلرزونه و ادمو دیونه میکنه اینا واسه ما همیشه یه نوستاژی هستن که نمیشه نبودنشون رو تصور کرد
TIGER
۲۸ فروردین ۱۳۹۳واقعا خیلی بهم بر خورد! این خیلی بده خیلیا تو این سایت همش از کلمه های تنها و فقط استفاده می کنن و این از خیلی جهات اصلا خوب نیست!
الان میشه بگی شرکت بسیار بزرگ و قدرتمند بنز چه نوع موتور هایی می زنه؟؟؟ یعنی V12 نمی زنه؟؟ پس چرا میگی تنها شرکت هایی که V12 لامبورگینی و فراری؟؟؟؟
چاپلو
۲۸ فروردین ۱۳۹۳تایگر عکس اواتارت بنز 4*4 نه؟
چند روز پیش یه کلیپ دیدم از این ماشین عجب غولیه لامصب
با وزن 4 تنی قابلیت های افرودش تحسین برانگیزه
carbonado aventador
۲۸ فروردین ۱۳۹۳وقتی می گم فراری یا لامبو چون همه می شناسن!!!!الان به یکی بگی sl65 AMG رو می شناسی شاید بگه نه ولی بگی f12 یا مورسه لاگو رو می شناسی اکثرا می شناسن!!!!!پاگانی هم بحثش جداست چون تولید محدوده و زیاد شناخته شده نیست نسبت به بقیه با اینکه خودم پاگانی رو خیلی دوست دارم . در ضمن من داشتم در مورد سوپر اسپرت صحبت می کردم مگرنه خیلی ماشین دوازده سیلندر وجود داره که یادم بود و ننوشتم!!!!!!!!!!!
carbonado aventador
۲۸ فروردین ۱۳۹۳چاپلو جان این ماشینی که می فرمایید G63 AMG 6*6هست!!!!!!
شاهین
۲۸ فروردین ۱۳۹۳چاپلو جان اون 6در6 هست.من شدیدا با دوست خوبمون تایگر موافقم.الان فقط و تنها و… دیگه وجود نداره.
TIGER
۲۸ فروردین ۱۳۹۳اونتادور در هر صورت خیلی بده که میگی تنها! خب یه جور دیگه بگو! عجب بد بختی داریما!!! اصلا دلیلت قانع کننده نبود!!!
TIGER
۲۸ فروردین ۱۳۹۳ببین اونتادور جان من اصلا با تو مشکلی ندارم ولی بیشتر وقتا یه حرفایی میزنی که اصلا….!
ببین تو رو جون من بگو الان از کجای این جملت میشه فهمید که داشتی راجع به سوپراسپرت حرف می زدی و اینکه موتور های وی12 بنز آشنا نیستن؟؟؟ نه تو رو جون من! بگو از کجا میشه فهمید؟؟؟
((تنها)شرکت هایی که v12 می زنند لامبورگینی و فراری می باشند) پس یا نگو تنها و تنش ایجاد نکن یا از همون اول بگو که چرا میگی تنها نه اینکه منتظر بمونی یکی شاکی بشه بعد دلیل های بی پایه و اساس بیاری!
مثلا میگی موتور های وی12 بنز زیاد آشنا نیستن! در حالی که شاید باورت نشه من تو طول عمرم خیلی زیاد افرادی رو دیدم که موتور های وی12 بنز رو میشناختن و موتور وی12 هیچ شرکت دیگه ای رو نمیشناختن! خیلی هم این افراد زیادن! و این که میگی راجع به سوپر اسپرت حرف میزدی والا من از هر نظرف نظرت رو برسی کردم خیلی چیزای کمی هست که آدم ازشون بفهمه داشتی راجع به سوپر اسپرت حرف میزدی چون هیچ جا بیان نکردی و رک راست گفتی تنها!!!
در ضمن چند نظر پایین تر نوشتی افعی از رقیبای آمریکایی خودش یه سر و گردن بالاتره(یه چیزی تو همین حدودا) در حالی که من تا حالا 90 درصد مقایسه ها و نظر سنجی های معتبری که دیدم شورلت کورت رو بهترین دونسته و بعضی ها هم بهترین در جهان دونستنش! در ضمن باید بگم که من طرفدار شورلت نیستم اما این یه حقیقت بود!
خواهشا جواب شل و بی منطق نده و فقط به یکی جواب نده یا به همشون سفت جواب بده یا …
carbonado aventador
۲۸ فروردین ۱۳۹۳اولا من از اسم ماشین های گایاردو و وایپر و LFA رو بردم نه اسم ماشین معمولی !!!!دوما دارم می گم تا 10 سال آینده باید با دوازده سیلندر های لامبورگینی و فراری خداحافظی کنیم و سوما من منظورم موتور های حجیم و پر مصرف 6.5 و 6.3 این دو کارخانه بود!!!!!خواهش می کنم حرف الکی به من نسبت نده!!!!!!!!!!
TIGER
۲۸ فروردین ۱۳۹۳اونتادور خب حرف الکی می زنی دیگه! مثلا گفتم دلیلای شل و بی منطق ندی ها!!! ببین اینکه راجع به گایاردو و lfa حرف زدی هیچ دلیل قانع کننده ای نیست چون آدم وقتی یه بار سریع داره می خونه همچین چیزی که تو داری راجع به سوپر اسپرت حرف میزنی رو نمی فهمه و دوما اینکه تو فقط به خاطر اینکه اسم اینا رو آوردی دلیل میشه که هر چی دیگه تو نظرت می گی به سوپر اسپرت ربط پیدا می کنه؟؟ ها؟؟؟ دلیل دومت هم که هیچ ربطی نداره چون تو گفتی تنها فراری و لامبورگینی وی12 می سازن پس این هیچ ربطی به دلیلی که گفتی نداره و سوم هم اینکه خودت داری میگی منظورم!!! میشه بگی ما چیزی که منظور تو هست نه منظور ما و هیچ جا بیانش نکردی چجوری باید بفهمیم؟؟؟؟؟؟؟ ببین الان تو به خاطر غرورت هم که شده تا صبح هم ادامه بدم جواب میدی و یکی هم چرت و پرت تر از دیگری!!! اصلا انصافا این حرفا رو ول کنیم کارت درست بود که گفتی تنها فراری و لامبورگینی وی12 میسازن؟؟ آخه آدم عاقل چرا الکی کل کل می کنی خودت یه بار دیگه به جملت دقیق و بی تعصب نگاه کن!!! رک و پوست کنده گفتی آقا تنها شرکتایی که وی12 میسازن فراری و لامبورگینی هستن حالا چرا انقدر دلیلایی میاری که هیچ ربطی نداره؟ من بهت قول میدم فقط خودت و شاید یکی دو نفر که یا معتصبن یا حالا نمی دونم چه دلیلی! دلایل تو رو قبول دارن چون انصافا دلایلی که گفتی تو نگاه اول به خواننده القا نمیشه! و فقط اون ((تنها)) خیلی مهم به همه القا میشه! حالا بازم میگم همه این حرفا رو بی خیال تو با دقت و بدون عصبانیت و غرور یه بار دیگه به جملت نگاه کن و بگو در کل کار خوبی کردی اینو گفتی یا نه! نه انصافا الان یه خارجی که از رفتار تو بی خبر باشه بیات این جمله رو بخونه چی میگه؟
و در ضمن جواب اون قسمتی که راجع به وایپر و کورت هم بود ندادی!
TIGER
۲۸ فروردین ۱۳۹۳ای بابا من چرا انقدر دارم وقتمو با این بحث مسخره هدر میدم؟؟؟ آخرشم از خیلی از حرفام فرار می کنی و دلایل الکی میاری و همنجوری توجیه می کنی! ببین اگه من هزار تا دیسلایک بخورم یا هزار تا لایک(فرقی نداره) و یا همه ی برو بچه های قدیمی از جمله آقا میلاد(که از همه بیشتر قبولش دارم) بیاد بگه تو راست میگی بازم قبول نمی کنم! چون دارم حرف حق میزنم! از نظر عقلانی و منطقی و علمی و ادبیاتی جمله شما(تنها لامبورگینی و فراری وی12 میسازند) یعنی هیچ شرکت دیگه ای نمی سازه! حالا هر چی هم که قبل و بعدش گفته باشی تغییری نمی کنه چون این جملت جدا بود و یه معنا داشت! حالا اگه ادبیاتت خوب نیست بگو خوب نیست ما پدالی ها که با هم تعارف نداریم!
carbonado aventador
۲۸ فروردین ۱۳۹۳پسر چقدر خوش شانسی!!!سه بار نشستم برات کامنت نوشتم ولی به دلایل نامعلومی ثبت نشد!!!!!در و دیوار دارن برات می سازن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TIGER
۲۸ فروردین ۱۳۹۳اونتادور؟؟؟ خوش شانس چیه؟ خب چون تو بی منطقی! در ضمن یعنی من این همه روضه خوندم آخر حتی یک درصد هم حرفمو قبول نداری؟؟؟؟؟؟؟ وای چه مخی داری تو!!! خدا به خیر بگذرونه!!!
چاپلو
۲۸ فروردین ۱۳۹۳سلام به همه.
بله ممنون منم منظورم 6*6 بود.
carbonado aventador
۲۸ فروردین ۱۳۹۳چرا خیلی حال داد پای منبرت حسابی خوابیدم!!!ولی اگر لحن حرف زدنت رو کمی بهتر کنی قول می دم مسجد اینقدر پر بشه که جای نشستن نباشه!!!!!!!!!!!!!!
carbonado aventador
۲۹ فروردین ۱۳۹۳فدای داداش بشم!!!!!
امیر
۲۸ فروردین ۱۳۹۳خیلی خوبه ولی وای به اون روزی که یکی روش خط بکشه یا به هر دلیلی رنگ ماشین بپره.البته ماها نباید نگران باشیم چون این ماشین توو ایران نیست و بعید میدونم بیاد
شاهین
۲۸ فروردین ۱۳۹۳امیر جان و کربونادوی عزیز،اینم راجع به bhp که میگفتین:
Brake horsepower
Brake horsepower (bhp) is the measure of an engine’s horsepower before the loss in power caused by the gearbox, alternator, differential, water pump, and other auxiliary components such as power steering pump, muffled exhaust system, etc. Brake refers to a device which was used to load an engine and hold it at a desired rotational speed. During testing, the output torque and rotational speed were measured to determine the brake horsepower. Horsepower was originally measured and calculated by use of the “indicator” (a James Watt invention of the late 18th century), and later by means of a De Prony brake connected to the engine’s output shaft.
More recently, an engine dynamometer is used instead of a De Prony brake. Although the output delivered to the driving wheels is less than that obtainable at the engine’s crankshaft, a chassis dynamometer gives an indication of an engine’s “real world” horsepower after losses in the drive train and gearbox
داداش های گلم شرمنده وقت نداشتم ترجمه اش کنم.اگه وقت داشتم واستون ترجمه میکنم.ارادت.
carbonado aventador
۲۸ فروردین ۱۳۹۳فدایی داری داداش!!!!!!!!!
GTR-50
۲۸ فروردین ۱۳۹۳آره. ولی به وایپر ارادت خاصی دارم
شاهین
۲۸ فروردین ۱۳۹۳خواهش میکنم داداش.ارادت
چاپلو
۲۸ فروردین ۱۳۹۳سلام به همه.
عزیزان اینم ترجمه ی تحت اللفظی متن. با کسب اجازه از برادر خوبم شاهین عزیز
ترمز اسب بخار
ترمز اسب بخار وسیله ای برای اندازه گیری اسب بخار موتور میباشد که اسب بخار انرا قبل از دست دادن قدرتی که باید برای جعبه دنده دینام دیفرانسیل واتر پمپ و سایر اجزا کمکی مانند پمپ هیدرولیک فرمان و خفه کن صدای اگزوز استفاده کند اندازه میگیرد
این وسیله بدین شکله که به موتور بار (فشار) وارد میکنه و اونو تو سرعت چرخشی خاصی نگه میداره
در طول آزمایش، گشتاور خروجی و سرعت چرخشی برای تعیین اسب بخار موتور اندازه گیری میشود
اسب بخار در اصل با وسیله ای به نام اندیکاتور(مقیاس سنج) اندازه گیری و محاسبه شد(ابتکار جیمز وات در قرن هجدهم)
از ان پس با وسیله ای به نام ترمز پرونی که به شافت خروجی موتور متصل میشود انرا اندازه میگیرند
اخیرا از وسیله ای به نام دینامومتر به جای ترمز پرونی استفاده میکنند هرچند قدرت نهایی که این وسیله در سر چرخ های محرک اندازه میگرد از قدرت شافت خروجیی میل لنگ کمتر است اما شاسی دینامومتر اسب بخار واقعی پس از تلفات انرژی در مسیر انتقال قدرت را نشان میدهد.
.
اقا من این وسیله رو دیدم درکل برای اندازه گیری اسب بخار. موتور رو باز میکنن روی یه پایه محکم میکنن یه شافت مستقیما با فلایویل کوپل میشه و اون سر شافت یه مخزن بشکه مانند وجود داره که داخلش شن یا روغن میریزن البته کامل پر نمیشه روی این مخزن یه تسمه وجود داره که از دو ناحیه اهرم بندی شده یه سرش یه فنر با مقاومت کشسانی خاص وجود داره که کار شاخص رو انجام میده طرف دیگه یه اهرمه که میشه سفتی تسمه روی مخزن کوپل شده به موتور رو تنظیم کرد بعد موتور رو روشن میکنیم و روی دور موتور های متفاوت (هر بار رو یه دور) از طریق تسمه و اهرم به موتور بار میاریم تا جایی که احساس کنیم دور موتور داره کم میشه اون وقت باید به میزان کشیدگی فنر توجه کرد با توجه به ضریب انبساط کشسانی فنر که برای هر فنری متفاوته و ضرب این مقدار در میزان کشیدگی فنر و توجه به شعاع مخزن کوپل شده گشتاور و اسب بخار موتور حساب میشه که به این وسیله ترمز پرونی میگن و الان دیگه نسلش ور افتاده
دوستان اگه توضیحات بنده ناقص و مبهم بود به بزرگواری خودتون ببخشید.
شاهین
۲۸ فروردین ۱۳۹۳چاپلو جان زحمت کشیدی داداش ممنون.واقعیتش من وقت نکردم ترجمه اش کنم(اینقدر ترجمه ریخته سرم که اینو دیگه وقت نکردم) از این جهت شرمنده ی دوستان شدم.بازم دستت درد نکنه.
البته اینها بحث های فیزیک و مکانیک هستش و با رشته ی من 180 درجه فرق داره!
چاپلو
۲۸ فروردین ۱۳۹۳خواهش میکنم داداش.
من شما رو به عنوان برادر بزرگتر خودم و بهترین فرد در این جمع قبول دارم هرچند همه کارشون درسته و من از کسی بدی ندیدم.
همه عالی ولی شما گل این قالی
راستی مگه شما کارتون…
ترجمه ی ماشین میکنی یا قضیه چیز دیگه ایه
خواستی راجع به خودت بهم بگی این جیمیلم هستش
chaploo6020@gmail.com
carbonado aventador
۲۸ فروردین ۱۳۹۳دست همگی درد نکنه!!!به داشتن دوستانی همچون شماها افتخار می کنم!!!!!!!!!!!!!!
شاهین
۲۸ فروردین ۱۳۹۳کربونادو جون منم به داشتن دوستانی چون شما افتخار میکنم! ضمنا من یکی از دوستداران لامبورگینی هستم.(البته اگه دوستان منو متهم به تعصب بیجا نکن!)ارادت.
carbonado aventador
۲۸ فروردین ۱۳۹۳پس به حلقه ی متحدین ایتالیا خوش اومدی!!!!من و شما و پژمان و زوندا و محمد و سینا و km و…. عضو متحدین ایتالیا هستیم!!!!!!!!
TIGER
۲۸ فروردین ۱۳۹۳راستی چاپلو جان عکس آواتارم G63 6*6 نیست!!! تاکید می کنم نیست!!! خیلی فرق داره!!! بلکه BRABUS 700 هست یعنی همون ماشینی که شما و دوستان فرمودید ولی با تغییرات برابوس!!! خیلی فرق داره ها :)
elring
۱۸ تیر ۱۳۹۳اونتادور جان اسم منم بنویس بی زحمت
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
منم هستم سفت و سخت
خاوری مزراتی
۲۸ فروردین ۱۳۹۳سوای داخلش که بسیار زیباو برازنده س طراحی بیرونیش خیلی خاصه… و هنوز نشانه های بسیاری از وایپرهای قدیمی باخودش داره
من به بیرونش دیس میدم و به داخلش لایک
GTR-50
۲۸ فروردین ۱۳۹۳عالی تنها آمریکایی که دوسش دارم
SHELBY GT500
۲۸ فروردین ۱۳۹۳تمام خودروهای آمریکایی دوست داشتنی هستن.مثل کروت شلبی کامارو وایپر و…
carbonado aventador
۲۸ فروردین ۱۳۹۳ولی افعی از همه ی آنها یه سر و گردن بالاتره!!!!!!!!!!
GTR-50
۲۸ فروردین ۱۳۹۳اون دیگه نظره شخصیه منه. Nissan gtr benz s65 porche 911 lexus lfa lambo aven
GTR-50
۲۸ فروردین ۱۳۹۳آره ولی به وایپر ارادت خاصی دارم
مصطفی
۲۸ فروردین ۱۳۹۳آره دوست داشتنی ولی به طرز عجیبی ارزون!
SHELBY GT500
۲۸ فروردین ۱۳۹۳ای که عاشقشم.حرف نداره
جلال
۲۸ فروردین ۱۳۹۳سلام
به معنای واقعی کلمه: وحشی
عاشقشم
حتی بیشتر از کوروت
زیگما
۲۸ فروردین ۱۳۹۳پدال؟
منتظر چلنجر و چارجر 2015 هستم
واقعا چارجر جدید باحال شده
هم چنین ب ام و سری 4 ، 4 درب که بنظرم از بهترین هاست.
مطب اینارو بذار که صبرم داره تموم میشه….
AUDI R8
۲۸ فروردین ۱۳۹۳درود
این کی از ماشینای جذاب و دوست داشتنی هست
من که دوسش دارم
شاهین
۲۸ فروردین ۱۳۹۳ماشین خوبیه ولی همیشه توی گیم ها عقبش سر میخوره!!! کیلومتر شمارش خیلی خیلی جالبه.وقتی دور موتور به ردلاین نزدیک میشه رنگش قرمز و قرمزتر میشه!
carbonado aventador
۲۸ فروردین ۱۳۹۳816 نیوتون متر شوخی نیست مخصوصا که آمریکایی ها RWD هستند!!!!!!!!!
چاپلو
۲۸ فروردین ۱۳۹۳ای جان من که عاشق اون کمپانیایی هستم که اصالتشون تو طراحی رو حفظ میکنن
این موتور با این حجم جدا جای تیون شدن داره کلا موتورای امریکایی تو مدل پایه چون جوری طراحی میشن که نسبت به حجمشون قدرت کمی رو بیرون بدن اما این قدرت رو بدون کمترین فشار تولید میکنن و هر وقت که بخوای اون تعداد اسب مورد نظر زیر پاهاته
پس اگه بخوایم دست توشون ببریم خیلی کارا میشه باهاش کرد مثلا همین هنسی ونوم که موتور V8 کوروت استینگری 6.2 لیتری با 450 اسب قدرت داره تونسته ازش 1244 اسب قدرت بکشه بیرون و رکورد سرعتو بزنه به نامش.
Ehsan
۲۸ فروردین ۱۳۹۳این که هم رنگ پراید منه
خوشم میاد که طراحیش هنوز همون اصالت قدیمیش رو حفظ کرده
مرتضی
۲۸ فروردین ۱۳۹۳خشونت روازرواین ساختن…
چاپلو
۲۸ فروردین ۱۳۹۳کاملا موافقم یادم تو مجله ی ماشین چند سال پیش خوندم
مدل 2003 دوج وایپر که 750 اسب بخار قدرت داشت جوری نوشته بود که هوش از سرم پریده بود.
یه وایپر قرمز 750 اسبی که حرف حالیش نمیشد و ساخته شده بود برای کندن اسفالت و لاستیک سوزوندن.
دوج هم وحشیه هم خشنه و هم محکم جدا پتانسیلش خیلی بالاست ادم پشت این ماشین احساس یه گاوچرونو داره که پشت یه بوفالوی وحشی نشسته و به جای رام کردنش میخواد دیوونه بازی در بیاره.
شاهین
۲۸ فروردین ۱۳۹۳چاپلو جان هنوزم مجله ماشین میخری؟ دو سالی میشه که مجله نمیخونم.میدونی یه زمانی،وقتی دیدم که به ماشین مورد علاقه ام نمیتونم برسم ناراحت شدم و کلا یه مدتی ماشین رو گذاشتم کنار.ولی الان امیدوار شدم و میخوام با تلاش به ماشین مورد علاقه ام برسم حتی اگه 50 سال طول بکشه.
چاپلو
۲۸ فروردین ۱۳۹۳راستشو بخوای گاهی وقتا میخرم البته به نظرم کیفیت مجله ماشین افت کرده نسبت به گذشته و مجله دانشمندم که هیچی اصن خیلی پرته اما نواور خوبه و خودرو امروزم جالبه
در کل خیلی علاقه دارم که همشونو مطالعه کنم اما دریغا که وقت ندارم.
حتی یه بار پیشنهاد دادم پدال در روز بیشتر از 5 تا مطلب نزاره که برسیم و بخونیم اما…
از اینکه نمیتونم بیشتر وقت بزارم برا ماشین ناراحتم.
هرچند نون روز و شبم ماشینه چون هم دارم لیسانس مکانیک خودرو میگیرم هم کارم تنظیم موتور و مکانیکیه هم گاهی معامله ی ماشین میکنم هم زیاد میام اینجا
مارال
۲۸ فروردین ۱۳۹۳ببخشید که اومدم ما بین شما داش شاهین و چاپلو جان ، من از آذر سال 81 تا الان نشده که یک شماره مجله ماشین را از دست بدم فکر کنم الان یه 150 تایی مجله ماشین -حدود 120 تا مجله سرعت و پدال – پلاک – کلکسیون-کالایاب ماشین و یه 100 تایی دنیای خودرو توی آرشیو داشته باشم یه کتاب 350 صفحه ای ماشین های کلاسیک به زبان اصلی دارم که خیلی برام ارزشمنده، کیفیت مجله ماشین بهتر شده ولی منم مطالب جالبشو میخونم دیگه حوصله همه مطالب را ندارم
شاهین
۲۸ فروردین ۱۳۹۳خواهش میکنم دوست عزیز این چه حرفیه.اتفاقا منم دقیقا از سال 81 مجله میگرفتم.(اون موقع 400 تومن بود!) ولی به دلایلی که بالا نوشتم دیگه نمیگیرم.راستی مارال جان،هنوزم اقایان فرزانه،ممقانی اصل و کاشانی بازم مطلب مینویسن یا رفتن؟
امید
۲۸ فروردین ۱۳۹۳فقط باید گفت دمشون گرم
مارال
۲۹ فروردین ۱۳۹۳بله ،آقای مسیح فرزانه و مصطفی ممقانی اصل هنوزم پای ثابت مجله ماشین هستند ولی از آقای کاشانی یادم نیست که چیز جدیدی خونده باشم البته من دیگه دقیق و صفحه به صفحه نمیخونم مجله ماشین را،ضمن اینکه نویسنده جدیدی اومده که اسمش یادم نیست الان، که باعث شده بار علمی مجله در مورد بوژی کش ها و کشنده ها مخصوصا آمریکایی بالا بره
شلبى
۲۸ فروردین ۱۳۹۳این افعى نیست ، ازدهاست!!!
خودم
۲۸ فروردین ۱۳۹۳من آمریکا که بودم یکی از اینا سوار شدم جاتون خالی تو منطقه منهتن تصمیم گرفتم که کمی باهاش شیطونی کنم.آقا گاز دادم تا جایی که جا داشت.پلیس بزرگراه اومد بهم گفت نگه دار بهش گفتم برو بمیر بابا.خلاصه درگیری و بزن بزن شد.من هم همچنان گاز میدادم.و بالاخره از روی پل منهتن پریدم رو دریا.آخ آخ آخ
کافر مقدس
۲۸ فروردین ۱۳۹۳آخ چقد من از سیس این بَشر خوشم مییاد!
یک بار کنار وایپر واسادم تا کمرم بود ماشین :D
ROLSE ROISE
۲۸ فروردین ۱۳۹۳جالبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کی اینارو می خره؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
رضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۳دوست داشتم با یه وایپر میرفتم اروپا……..
اونوقت اروپا رو آتیش میزدم باهاش….سوسولها