به گفتهٔ منابع داخلی استلانتیس، در این شرکت همه با کنار گذاشتن موتورهای V8 همی مخالف بودند، اما تاوارس بر این کار اصرار داشته است.
کارلوس تاوارس، مدیرعامل استلانتیس استعفا داده و پس از رفتن او، تعدادی از مقامات داخلی این شرکت حاضر به افشای تصمیماتی شدهاند که در دوران مدیریت وی گرفته شده است. به گفتهٔ یکی از این منابع، در داخل استلانتیس همهٔ به دنبال حفظ پیشرانههای همی بودند ولی تاوارس مخالف بود و نهایتاً این موتورها را کنار گذاشت. این یعنی مرگ موتورهای V8 همی کرایسلر و دوج، با وجود مخالفتهای گسترده، فقط به خاطر تاوارس بوده که این نشان از مشکلات مدیریتی گستردهای دارد.
طبق این گزارش، تاوارس بدون در نظر گرفتن شرایط برندهای آمریکایی، با استلانتیس بیشتر شبیه یک شرکت اروپایی رفتار میکرد و درنتیجه فشار زیادی برای کاهش گازهای گلخانهای اعمال کرد که این به معنای کنار گذاشتن موتورهای V8 همی و حرکت سریع به سمت الکتریکیسازی بود. این اتفاق اما علیرغم فشار تاوارس، خیلی کند پیش رفت. منابع داخلی استلانتیس همچنین تاوارس را به کاهش کوتاهمدت هزینهها متهم کردهاند که منجر به سوء مدیریت سبد محصولات این شرکت شد. به گفتهٔ یکی از این منابع، تاوارس طوری رفتار میکرد که گویی همهچیز را میداند و به توصیهها توجهی نداشت. شخص دیگری مدعی است این مدیرعامل پرتغالی بجای اینکه به شکستهای خود اعتراف کند، مدیران آمریکایی را مقصر مشکلات شرکت میدانست.
با برکناری تاوارس، سؤالات زیادی در مورد آیندهٔ استلانتیس مطرح شده است. قرار است مدیرعامل جدید شرکت در نیمهٔ اول سال آینده معرفی شود ولی در حال حاضر نشانههایی حاکی از آن است که استلانتیس به دنبال بهبود و اصلاح شرایط خود در آمریکای شمالی خواهد بود. در اولین گام، استلانتیس «تیم کونیسکیس» مدیرعامل سابق دوج و رم را دوباره برای هدایت رم بازگردانده است. وی بهعنوان قهرمان پیشرانههای V8 همی و پدر مدلهای هلکت شناخته میشود. بازگشت او به استلانتیس پس از چند ماه بازنشستگی میتواند نشاندهندهٔ تغییرات گستردهای در شیوهٔ کاری استلانتیس پس از خروج تاوارس باشد.
بنابراین، آیا موتورهای همی بازخواهند گشت؟ هنوز هیچچیز معلوم نیست اما گروه کرایسلر هنوز این پیشرانهها را بهصورت موتور جعبهای ارائه میکند و جیپ رانگلر، دوج دورانگو و پیکاپهای سنگین رم هم کماکان با پیشرانههای همی تولید میشوند؛ بنابراین، آیا با وجود موتور شش سیلندر خطی جدید هوریکین، میتوانیم در آینده زیر کاپوت چارجر جدید یک موتور V8 همی ببینیم؟ زمان پاسخ این سؤال را خواهد داد.
Mr wrong
۲۲ آذر ۱۴۰۳واقعا راسته میگن ذات خبیث و خرابکار تو چهره هم خودشو نشون میده
این نمونه بارزشه
mmd@
۲۲ آذر ۱۴۰۳به آدمی که به ماشین بنزینی افسانه ای بگه که برقی بشه مغزشو💀💀💀🤣🤣🤣 والا تاوارس تا به حال ماشین بنزینی ندیده که داره ابهت رو نابود میکنه کل کارکنان اونجا از ایدش خوششون نیومده هر چیز یه حد داره نه دیگه بره چارجر برقی کنه نه آلفا رو نابود کنه این نشد
SMS
۲۲ آذر ۱۴۰۳مردک فلان فلان شده
JaMsHiD-B
۲۲ آذر ۱۴۰۳هیچ فرقی با آقا اسد نداره
مطمئنا بجا یه ابر شرکت یه کشور میدادن دستش به همین مقدار ( البته در قیاس کشور نه یه شرکت ! ) فاجعه درست میکرد و کل کشور رو ویران میکرد و آخرشم میگفت خوب کاری کردم …
شهروند ایرانی
۲۲ آذر ۱۴۰۳حتما تو بهتر از اون کسی درسش خونده سابقه مدیریت همچین غولی داره میفهمی اینکه آمریکا با ۲۵۰ میلیون جمعیت ۱۳ درصد تولید گازهای گلخانه داره برات بی معنی چرا چون یه امریکا فن بی مغزی این شرکت آمریکایی هستن که باید استاندارد آلایندگی اروپا اجرا کنن و وضعیفشون اون مدیر هم کار درستی کرد هیچ معنی نداره یه خودرو که نهایت دو نفر سوارش میشن و قرار نیست تو مسابقه شرکت کن یه موتور ۸ سلیندر ۶ لیتری داشته باش نهایت باید یه چهار سلیندر باش مثل ژاپنی و اروپایی ها و جادو ژاپنی این با همون موتور کم حجم ولی با کیفیت ماشین شاخص مثل سوپرا لنسر سوبار wrx ساختن ولی آمریکایی چی یه سدان گرفتن یه موتور با یه سوپر شارژر گذاشتن روش فقط دلشون خوش که قدرت موتور بالاست ولی در عمل به اروپایی میبازن
Taha Ayoobi
۲۲ آذر ۱۴۰۳انقدر حرفات بی معنیه اصلا نمیشه جواب داد
سوشیانت
۲۲ آذر ۱۴۰۳آره اگر مصرف کنی یا مغز نداشته باشی به این نتیجه میرسی که میبازن
JaMsHiD-B
۲۲ آذر ۱۴۰۳مردک احمق هیچی از ماشین سرش نمیشد به جز عدد خروجی گاز گلخانه ای !
فرق بازار آمریکا و اروپا رو حالیش نمیشد … جالبه ! فکر میکرد همه چیز رو میدونه و آخرشم برند های آمریکایی رو مقصر میدونست ! باور کنید بهش میگفتن روتاری چند سیلندره میگفت سه سیلندر !!!
اون سیانورو حل کن تو آبمیوت …
فقط انگلستان
۲۲ آذر ۱۴۰۳یه تنه گند زده بود به استلانتیس
کاش دوج و کرایسلر برگردن به اصالت خودشون یعنی خودروهای فول سایز و سریع
و مازراتی و آلفارومئو هم توسط یه برند پول دار خریداری بشن مثل فراری.
ارسلان
۲۲ آذر ۱۴۰۳یه آدم بی کفایت و احمق یه مملکت یا یه شرکت و میتونه نابود کنه! دمش و بگیرید بندازیدش بیرون ، گند زده زرم میزنه….اسد دیکتاتورم آخر پرتش کردند بیرون، اون یه کشور و نابود کرده بود ، این احمق ام زحمات صدها هزار نفر و….چه شرکت های خفنی و که نابود نکرد
محمد
۲۲ آذر ۱۴۰۳حالا مردم سوریه چوبشو می خوردند.
اسد حداقل آزادی داشت تو کشورش.
مازیار
۲۲ آذر ۱۴۰۳اما مقاومت قهرمان مقاومت ستودنی بود
پوتین منو بگیر🤣
ارسلان
۲۲ آذر ۱۴۰۳آره اسد ۱۳۵ میلیارد و با آزادی تمام دزدید و فرستاد روسیه… فراری و لامبورگینی و….هم زیاد تو کشورش بود ، ولی همه اش تو پارکینگ خودش! زندان هاش ام که مثل هتل بود….عالی بود اسد لنگ دراز !
کمترین خوبی که اینا داشتند این بود که یه کشور ۱۰۰۰ تکه ، الان شده دو تکه، اشغالگران ام با لگد پرت کردند بیرون !
محمد
۲۲ آذر ۱۴۰۳خودت داری میگی سوریه هزار تکه شده الان.
بعد از اسد سوریه مثل لیبی میشه.
حداقل زمان اسد یک نظمی بود.
زمان همه چیز رو مشخص می کنه.
ارسلان
۲۳ آذر ۱۴۰۳من کجا میگم ۱۰۰۰ تکه شده ؟! من میگم بوده ، الان شده دو تکه ، البته کردها ( قسد) گفته ما ملحق میشیم به ارتش واحد کشور…پرچم جدید و هم به رسمیت میشناسیم…. سوریه داره یکپارچه میشه
Joker
۲۲ آذر ۱۴۰۳خودشونم فهمیدن چه گندی زدن و حالا میخوان تمام مشکلات رو گردن اونی که دیگه نیسته تا از خودش دفاع کنه بندازن،شک نکنید دوباره انجین رو زیر کاپوت چارجر میبینید،دوران این جاروبرقیا زودتر از اونی که فکرشو میکردیم سررسید 😂😂😂
Inferno
۲۲ آذر ۱۴۰۳برای درک صحیح اوضاع باید هم دیدگاه تاوارس هم مخالفانش رو بررسی کرد و یکجانبه نمیشه نتیجه گرفت
اما قبلنم دوستان گفتن و منم باور دارم که رفتن و اومدن یه مدیرعامل جدید شاید اوضاع رو کمی بهتر کنه اما بازم مشکلات دوباره پدیدار میشن . چون شما نمیتونی سلیقه امریکاییا رو به زور تغییر بدی و شبیه اروپاییا رفتار کنی . امریکاییا باید جدا بشن و برای خودشون و به زبون خودشون کار کنن . اروپا هم برای خودش.ترکیب این دو تا بعیده راه به جایی ببره
از طرفی ۱۴ تا برند رو به زور نمیشه نگه داشت اونم در زمانی که چین با تمام قدرت داره میتازه بلکه یا باید برندهای کوچیک ادغام بشن یا کلا واگذار و محو بشن چون شرایط ایجاب میکنه برندهای محبوبتر و قدرتمندتر باقی بمونن نه اونایی که ماهها در انتظار خریدار تو نمایندگی خاک میخورن
ممد ژانگولر
۲۲ آذر ۱۴۰۳بازگشت موتور ۸ سیلندر یعنی خیانت به نسل بعدی . دیگه لوس بازیم حدی داره
mmd@
۲۲ آذر ۱۴۰۳نه والا تو خیلی درست میگی ممد توهم مثل تاوارس به میزان گاز گلخانه ای سرت میشه بقول جمشید
ممد ژانگولر
۲۲ آذر ۱۴۰۳داداش در مورد گازهای گلخانه درست میگه ولی مشکل ورشکستگی چیز دیگست و ربطی به اینا نداره . بودن خودروهای چینی با قیمت کمتر اصلی ترین مشکله . اگه تونستن قیمتاشونو کاهش بدن و نوآوری کنن و از نظر سیاسی جاپاشونو محکم کنن میتونن رقابت کنن. بطور مثل ژاپنیا چنان از نظر سیاسی جاپاشونو تو خاورمیانه محکم کردن هنوزم دارن میخورن .که البته اوناهم کم کم به تکاپو دارن میوفتن با وجود رقیبای کره ایی و چینی.
مشکلاتو اول ریشه یابی کنید بعد بگید موتور هشت سیلندر منجی فلان شرکته . من خودم فارغالتحصیل اخراجی رشته درک و عدالت بین المللی از دانشگاه آزاد ایالت شهر ری هستم شک نکن ی چیزایی میدونم .
JaMsHiD-B
۲۲ آذر ۱۴۰۳کلا بحث من اینه که خیانت به نسل بعدی با دوتا سیلندر کمتر و حجم کمتر اتفاق نمیوفته . اگر تغییری قراره ایجاد بشه باید همه متحد بشن و کار انجام بدن و قدمی برای طبیعتی بهتر بردارن .
کامنت هم مختص شما نبود ژانگولر جان
ممد ژانگولر
۲۲ آذر ۱۴۰۳داداش جمشید فقط کافیه یبار پشت ماشین برقی خوب و درست حسابی بشی تازه میفهمی چیه لامصب . دیگه پیاده نمیشی. برای منی که عاشق دوج هستم اگر بودجم برسه که چه بهتر خودرویی بخرم برقی باشه با آرم و زیبایی دوج چلنجر یا چارجر خیلی هم عالیه . ولی اگه فکر کنی برم ماشینی بخرم با هشت سیلندر و فقط بخاطر تعداد سیلندرش مات و مبهوتش بشم زهی خیال باطل است نقطه
ضمنا اونایی که تمام قد پشت تعداد سیلندرو دود و سر و صدا و مصرف و آلودگی وایسادن یا ماشین برقی نمیدونن چیه یا دیگه نگم بهتره و صاحب اختیار تصمیم و صلیغشونن که هیچ هم اشکالی نداره نوش جونشون ولی جلوی گذشت زمان نمیشه ایستاد .
JaMsHiD-B
۲۳ آذر ۱۴۰۳ماشین برقی خیلی خوبه ولی قطعا یه ماشین مثل آئودی کواترو پنج سیلندر لذت سواری خیلی بیشتره
ماشین برقی درسته که بهینه و کم مصرفه و دولت کلی مشوق در نظر گرفته ولی بخاطر وزن و نبود دنده نمیتونه حس ماشین درون سوز رو انتقال بده
JaMsHiD-B
۲۲ آذر ۱۴۰۳بزرگ ترین کمک به بشریت نابودی تمام ناو ها ، جنگنده ها ، هواپیما و کل تاسیسات نظامیه تا تمام بودجه دولت ها برای توسعه زندگی بهتر وقف بشه . اون خرج هایی که برای تجهیزات نظامی کردن اگه تا الان صرف تحقیق و توسعه شده بود صد تا قطب جنوب و شمال رو میشد احیا کرد و حیوانات منقرض شده رو برگردوند و جهان در صلح و پیشرفت و زیبایی و پاکی غرق بشه . اما ذات انسان ، زیادی خواهیه . هیچوقت نمیشه بدون زور و جنگ و فشار تعداد بسیار بسیار زیادی رو هماهنگ کرد . هرکس دنبال سود خودشه . هیچوقت و هیچوقت قرار نیست کل جهان باهم متحد بشن برای پیشرفت چیزی ! برای انجام یک کار و پیشرفت کشور هایی مثل کره شمالی رو نمیشه راضی کرد ! قطعا کره جنوبی هم آبش توی یه کاسه با کره شمالی نخواهد رفت !
کلا همه جهان و انسان ها نگاهی سودجویانه دارن … نمیشه کاریش کرد ! از بزرگ مردان مملکت گرفته تا شرکت های بزرگ خودروسازی و افراد مهم نظامی و یه مکانیک که هرکاری میکنه تا سود بیشتری داشته باشه . یجا قطعه رو عوض نمیکنه ولی میگه عوض میکنم ، یجا قطعه رو جوری تعویض میکنه تا شما مشتری ثابتش بشید . همش بخاطر اینه که اون مکانیک دنبال سود هست ! حالا یکی با کلاهبرداری ، یکی هم با مشتری مداری .
کلا اصل کلام من اینه که قرار نیست پیشرفت خیلی خاص و بزرگ رو به جلو برای طبیعت برداشته بشه . این دولت ها هم که میگن فلان و بهمان و ما فلان کار رو میکنیم ، یا دروغ میگن ، یا برای سود خودشون بوده که اون کارو انجام دادن . پس خیلی فکر نکن قراره با دوتا سیلندر کمتر و چند لیتر حجم کمتر تغییری ایجاد بشه . اگه هم گفتن با دوتا سیلندر کمتر تغییری ایجاد میشه ، بدون که دولت و خودروساز برای سود بیشترش این حرف رو میزنه تا شما روحیه انسانیت فعال بشه و بری اون ماشینو بخری . حالا چارجر چه شش سیلندر باشه چه هشت سیلندر چه برقی بازم آلایندگی داره . اون تغییری که میخوایم ، خیلی فراتر از کم حجم شدن موتوره . دولت ها باید با هم همکاری کنن و تغییرات عمده بعد از برداشته شدن تمرکز از روی بخش نظامی اعمال میشه . الان بودجه های درنظر گرفته شده برای بخش های مختلف ارتش آمریکا رو ببینید ، با اون بودجه میشه یه آفریقا رو سیر کرد ! ولی خودمون خوب میدونیم ، این اتفاق هرگز نمیوفته . پس خیلی خون خودتو بخاطر چند گرم کربن دی اکسید بیشتر کثیف نکن ….
arash
۲۲ آذر ۱۴۰۳با سلام. عین خودمان. زمانی هم ما خودروهای 8 سیلندر آمریکایی مثل کامارو و بلیزر سوار می شدیم و با بنزین 10 ریالی و سوپر 12 ریالی خدا را بنده نبودیم و بجای بررسی و بازبینی و تلاش برای درک ریشه ای مشکلات ، طاغوت زمانه را علت اصلی تمامی مشکلات کره زمین می دانستیم اما اکنون به نقطه ای رسیده ایم که جوانان ما در خواب مگر آرزوی سوار شدن بر هایما و لاماری و فونیکس را ببینند و چون 99 درصد اسنپی شده اند خدا را شکر میکنند که در پرایدشان بنزین لیتری سه هزارتومانی می ریزند … افراط و تفریط مملکت ما را نابود کرد زمانی بدنبال خرید کنکورد بودیم و ناشکر و ناسپاس اکنون خدا را شکر میکنیم که در زمانه تحریمها حداقل این فوکر پوکیده چهل ساله هست با ده ساعت تاخیر راه بیافتد …
Ali.d
۲۲ آذر ۱۴۰۳عجب ادم نفهمی بوده این دیگه 😡😡😡
خیلی دیر رفت
حیف گند زد دیگه نمیشه جمعش کرد
Taha Ayoobi
۲۲ آذر ۱۴۰۳اَی اَی اَی اَی اَی اَی
وقتی میگم تاوارس ****زاده است پدال پاک میکنه، بفرما، اینم از این.
خیلی دوست دارم از نزدیک ببینمش تاوارسو.
بگم مشکلت چیه؟
ولی این یارو با حرف درست نمیشه…
اونوقت یکی میگفت فقط با رفتن تاوارس چیزی تغییر نمیکنه، یه تنه کل شرکتو بهم ور کرده بوده.
فقط خداروشکر رفت.
Galant.VR4(JDM)
۲۲ آذر ۱۴۰۳طاها سلام منو به مادر تاوارس برسون خودت میدونی که چی میگم🤙🏻
اینقدر هم حرص نخور رفت بنده خدا
Taha Ayoobi
۲۲ آذر ۱۴۰۳حله گرفتم، حتما سلام میرسونم👍
Taha Ayoobi
۲۲ آذر ۱۴۰۳این داستان تاوارس و بازنشسته شدن کانیسکیس و دوباره اومدنش منو یاد یه خاطره ای انداخت.
کلاس یازدهم که بودم، یه معلم زیست داشتیم واقعا کم نظیر بود، انقدر درس داده بود و تدریس میکرد، کل کتابو حفظ بود.
هرچی نکته بگی بلد بود.
سال یازدهم ما با این به خوبی گذشت.
سال دوازدهم که مهمترین سال هم بود، معلم زیستمون عوض شده بود، مدیر مدرسمون هم عوض شد.
یه معلم آورده بودن که سال اول تدریسش بود!
به اینا کاری ندارم، بعدا که از معلم اولیه پرسیدیم آقا چرا رفتی، گفتش که مدیر پارسالتون با من خوب نبود، من دیر فهمیدم که اون مدیره رفته، فرصت نشد برگردم.
ما که ضررشو دیدم ولی این داستان کانیسکیس خیلی شبیه این بود،
قشنگ معلومه کانیسکیس به خاطر تاوارس رفته بود، البته نمیدونم شایدم خود تاوارس گفته بوده، ولی درکل.
AliMOPAR
۲۲ آذر ۱۴۰۳خدایا این دلقکو بدن به من با همون اگزوز چلنجر اینو ادبش کنم، با این تفاسیر پس احتمال داره همی برگرده مخصوصا که تیم کونیسکیس اومده سر کار، اینجاس که شاعر تگزاسی میفرماید موپار را خدا آزاد کرد
Taha Ayoobi
۲۲ آذر ۱۴۰۳باید بکسلش کنی به دیمن 170 و تا فردا صبح دریفت بکشی.
MOPAR OR NO CAR
AliMOPAR
۲۲ آذر ۱۴۰۳😂😂😂
AliMOPAR
۲۲ آذر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/12/Hemi-Engine-3.jpg
شما طراحیو ببین در دهه ای که همه طراحی ها اکثرا داغونن این طراحی واقعا زیباس حیف نیست یه همی 1000 اسبی زیر کاپوتش نباشه؟ کنارشم یه هیبرید بذارن دیگه عشقی میشه
Taha Ayoobi
۲۲ آذر ۱۴۰۳من خیلی برام عجیب بود، این ماشین تو اکثر عکس ها خوشگل نیست ولی تو این خیلیییی خوب افتاده.
احسان سعیدی
۲۲ آذر ۱۴۰۳با افزایش کورس پیستون، افزایش تراکم، رقیق تر کردن مخلوط سوخت و هوا افزایش قدرت سیستم جرقه زنی استفاده از کاتالیست های پیشرفته و خیلی اقدامات دیگر می شود موتورهای هشت و حتی دوازده سیلندر بسیار تمیز تولید کرد
خیلی از کمپانی ها به دنبال چنین کاری هستند
JaMsHiD-B
۲۲ آذر ۱۴۰۳اگه بیش از حد مخلوط سوخت و هوا رقیق بشه که دیگه احتراق کامل اتفاق نمیوفته !
افزایش تراکم هم خودش هوا و سوخت بیشتری میطلبه !
کلا تنها راهش کوچک تر شدن موتور ها و همراه شدن با سیستم هیبرید هست که خیلی وقته داره اتفاق میوفته . توربو هم برای ماشین اکونومی بنظرم یه راه برای افزایش قدرت روی کاغذ و صفر تا صد و دور زدن اداره ها و موسسه های اندازه گیری آلایندگی خودروست . قطعا نه تنها مصرف سوخت نمیاد پایین بلکه شاید حتی دو برابر بشه ! توی حالت اکونومی جوری توربو رو تنظیم میکنن تا توی دور بالا وارد مدار بشه . یعنی جوری گیربکس تعویض دنده میکنه که قبل از اینکه توربو وارد مدار بشه دنده عوض شده باشه ! مثلا یه ماشین مثل آریزو 6 GT صد درصد توی حالت اسپرت فلان فلان که ماشین تخته گاز میره مصرف سوختش دو برابر حالت اکونومی و شهری هست
کلا نصف این روش ها برای دور زدن سازمان ها و پر شدن کاتالوگ هاست
بعدش جالبه ! مصرف سوختش برای حالت اکونومیه ، صفر تا صدش برای حالت اسپرت فلان گیگابایت پلاس نیتروژنه تازه با لانچ کنترل !
hosen
۲۲ آذر ۱۴۰۳خدا بگم چیکارش کنه
حیف از موتور همی واقعا
Ali
۲۳ آذر ۱۴۰۳الان که دیدگاهها رو خوندم فهمیدم مثل اینکه همشون سهامدار استلانتیس هستند!! اینقدر که حرص میخورن 😅
Suge knight
۲۳ آذر ۱۴۰۳https://www.autoevolution.com/news/is-dodge-secretly-working-on-a-new-v8-engine-243592.html
MohammadPouria
۲۵ آذر ۱۴۰۳زمانی که شنیدم دیگه خبری از دوج چلنجر و جارچر هشت سیلندر نیست دنیا رو سرم خراب شد
ولی الان با دیدن این مقاله یکم دلم اروم گرفت……..
بنظرم چلنجر و چارجری که قلبشون هشت سیلندر نباشه باید یه اسم دیگه روش بذارن
Milad fakour
۱ دی ۱۴۰۳جالب شد