به گفتهٔ مدیرعامل دوج، با وجود پایان تولید چارجر و چلنجر، پیشرانههای همی این شرکت در مدل ۲۰۲۴ همچنان برای دورانگو ارائه میشوند.
مدیرعامل دوج «تیم کونیسکیس» درحالیکه شایعهٔ ساخت یک موتور V8 جدید برای ارائه در کنار ماسل کارهای الکتریکی را رد کرده، گفته است که پیشرانههای همی همچنان در دورانگو ارائه میشوند. این یعنی برای دورانگو مدل ۲۰۲۴ همچنان امکان سفارش پیشرانهٔ V8 وجود خواهد داشت اما وقتی از کونیسکیس در مورد بعد از سال ۲۰۲۴ سؤال شد، وی گفته در مورد محصولات آینده اظهارنظر نمیکند. بااینحال، مدیرعامل دوج دوباره تأکید کرده است که در جانشینهای چارجر و چلنجر خبری از موتور V8 نخواهد بود و هلکت از بین خواهد رفت.
اما چیزی که همه را کنجکاو کرده و این شایعات را به راه انداخته این است که پلتفرم الکتریکی ماسل کارهای دوج یعنی STLA برای تجهیز به پیشرانهٔ بنزینی طراحی شده است. این یعنی دوج میتواند روی این پلتفرم ماسل کارهای بنزینی هیبریدی توسعه دهد. این اتفاق کاملاً محتمل خواهد بود زیرا برای مثال، لامبورگینی هم برای جانشین اونتادور سراغ قوای محرکهٔ V12 هیبریدی رفته که ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت دارد و درعینحال آلایندگی آن ۳۰ درصد نسبت به اونتادور کمتر خواهد بود.
هرچند کونیسکیس گفته است از سال آیندهٔ پیشرانهٔ V8 از تمام محصولات دوج بهجز دورانگو حذف خواهد شد اما شاید این شرکت استفاده از پیشرانهٔ شش سیلندر جدید هوریکین را در ماسل کارهای جدید خود در نظر داشته باشد. درهرحال، آیندهٔ دوج هرچه که باشد موتور V8 در آن وجود ندارد. این یعنی آخرین ماسل کار هشت سیلندر دوج مدل چلنجر دیمن ۱۷۰ است که بهتازگی معرفی شده است. این خودرو که آخرین عضو از سری لست کال دوج برای خداحافظی با چارجر و چلنجر محسوب میشود، ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد و ظرف تنها ۱.۶۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
مشتاقی
۸ فروردین ۱۴۰۲یه سوال داشتم:
تحلیل های آرش تایمز تا چه حد درست و دقیق است؟
(Ali(chevynova
۸ فروردین ۱۴۰۲وقتی دوج اینطوری سفت و سخت داره میگه موتور ۸ رو میذاره کنار پس حتما کاره موتورهای ۸ تمومه وگرنه متعصب تر از دوج در ساخت موتورهای ۸ سیلندر وجود نداره
ای کاش میشد برگشت به سال ۱۹۶۳ که دوج با انجینهای ۴۱۳ با ۴۲۰ اسب در مسابقات NHRAغوغا میکرد
(Ali(chevynova
۸ فروردین ۱۴۰۲برخلاف اینروزها در دورانی رقابت بر سره حجم بالای انجین بود و قدرت
رقابتهای دوج و شورولت و فورد شاخص ترین اونها بود
وقتی که سال ۱۹۶۱ شورولت انجین ۴۰۹ رو با ۴۲۵ اسب ساخت هدفش رقابت با انجین ۴۱۳ دوج در ناسکار بود
حالا بعد ۶۴ سال همه چیز برعکس شده و رقابت خودروسازان شده کم حجم تر شدن انجینهاشون و برقی شدن اونها
زیزیگولو
۸ فروردین ۱۴۰۲بله متاسفانه😞
A.m.A
۹ فروردین ۱۴۰۲یه زمانی وقتی میشنیدیم دوج به چلنجر یه مدلی اضافه کرده که ۷۰۷اسب قدرت داره به وجد میومدیم.ولی حالا اصلا۲۰۰۰اسب قدرت داشته باشه یا اصلا شتابش ۰.۵ثانیه بشه ولی چه فایده که دیگه صدای ۸سیلندر قلدرش رو با ناله سوپرشارژ قرار نیست بلند بشه. و به جاش قرار از اسپیکر صداهای مسخره و بیخود بشنویم
AMANTE
۸ فروردین ۱۴۰۲موتور 6 شیش سیلندر برای ماشین های عضلانی پیشنهاد جالبی نیست ولی حداقل از 4 سیلندر بهتره.
البته به شرطی که نیان با ترکیب الکتریکی یک صدای مصنوعی سوپر شارژ بزارن پخش کنه.
amir-mr
۸ فروردین ۱۴۰۲کاش این دوتا هیچ وقت سمت برقی شدن نمیرفتن ماسل کار برقی چیه دیگه؟😕
زیزیگولو
۸ فروردین ۱۴۰۲یکی از سریعترینو قدرتمندترین SUV های جهان که با این کلاس بدنه و شاسی بلندش شتاب صفر تا صد حدود ۴/۴ ثانیه ایش شگفت انگیزه …… کراس اوورا و اس یو وی های تولیدی کمپانیای خودروسازی اکثراً ماشینایی هستن که صدای کمی دارن و ظاهری متعارف که مناسب استفاده خانواده ها و واسه حرکت تو مسیرای آسفالت شهری و بین شهری هستش و فضایی مناسبی رو واسه خریدای روزانه در اختیار راننده و سرنشینا میزاره ولی کمپانی دوج پاشو از اینم فراتر گذاشته و علاوه بر برطرف کردن نیازای اینجوری خانواده ها مدل دورانگو رو جوری طراحی کرده که قابلیتای دینامیکی سوپر اسپرتایی مثل چارجر و چلنجر رو تو خودش داره و این امکانو به راننده میده که با ماشینای سدان و اسپرت تو بازار رقابت کنه
سوشیانت
۸ فروردین ۱۴۰۲بالا ترین مدل دورانگو srt هلکت هست صفرتاصدش ۳.۵ هست اون ۴.۴ برای مدل srt معمولی هست
زیزیگولو
۸ فروردین ۱۴۰۲آره درست میگی
محمد
۸ فروردین ۱۴۰۲احتمالا با بازنشسته شدن چارجر و چلنجر همی هایی که اضافه تولید کرده رو میخواد یه جایی مصرف کنه و گرنه دورانگو هشت سیلندر هیچ وقت ماشین پرفروشی نبود اکثرا مدل شش سیلندر رو میخریدن
Alan.r
۸ فروردین ۱۴۰۲ماسل کار بدون V8 معنی نداره
ب ت bugatti
۸ فروردین ۱۴۰۲چلنجر باز نشسته شد حیف
فقط وایپر اگه بازنشست نشه و مدل بعدیش سریعتر باشه خون به پا میکنه
الانم ۴۰۶ رسیده
واقعا دل کندن از چلنجر سخته
واقعا رقابت فورد و شورولت و دوج خیلی باحال بود
به امید ادامه
حالا اگه ادامه پیدا کنه نیساننم میاد وسط
Hamilton1970
۸ فروردین ۱۴۰۲همیشه بین ماسلکارها داج رو بیشتر از همه دوست داشتم. با اینکه ماسلکار بدون V8 معنی نداره ولی امیدوارم حداقل برقی نباشه آیندشون…
کاش میشد میومدن ایران…
#برای_حسرت_یه_ماشین_معمولی
محمد
۸ فروردین ۱۴۰۲یانکی کجایی که پست دوج بدون تو صفایی نداره
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۸ فروردین ۱۴۰۲مشتی باشی کامنت گذاشتم ولی اضافه نشده.به هر حال لعنت بر استلانتیس دلمون به وحشت همی خوش بود اونم دیگه رفت.
رامین
۸ فروردین ۱۴۰۲😔😔 واقعا غم انگیزه
JDM سابق
۹ فروردین ۱۴۰۲فکر کنم باید کم کم ماشین بازی و بذارم کنار…
Viper
۱۳ شهریور ۱۴۰۲در جانشینهای چارجر و چلنجر خبری از موتور V8 نخواهد بود و هلکت از بین خواهد رفت.
😔😔