شاید دوج چلنجر هلکت و تویوتا سوپرا شباهتهایی باهم داشته باشند. هردوی این خودروهای کوپههای اسپرتی با پیشرانه در جلو، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و محور محرک عقب هستند. بااینحال، همه میدانیم که در خط مستقیم، سوپرا در برابر هلکت هیچ شانسی نخواهد داشت. برای کسانی که نمیدانند زیر کاپوت این خودروها چه میگذرد، یادآوری میکنیم. چلنجر از یک نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ استفاده میکند که در نمونهٔ حاضر در ویدئو ۷۰۷ اسب بخار قدرت دارد. از سوی دیگر، سوپرا بهصورت استاندارد یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۸۲ اسب بخار قدرت دارد.
بااینحال، خودرویی که در اینجا حضور دارد یک سوپرای معمولی نیست و با تیونینگ قدرت آن به ۵۰۰ اسب بخار رسیده است. البته، هلکت استاندارد هنوز هم حدود ۲۰۰ اسب بخار برتری دارد. از سوی دیگر، کوپهٔ ژاپنی با ۱۵۴۰ کیلوگرم وزن به میزان قابلتوجهی از چلنجر ۲ تنی سبکتر است. پس بهتر است بدون فوت وقت سراغ درگها برویم تا ببینیم این اعداد و ارقام روی مسیر ۴۰۰ متر چه معنایی خواهند داشت. در این ویدئو سه مسابقهٔ درگ از حالت سکون و سه رولینگ برگزار میشود. در اولین مسابقه، سوپرا در ابتدا جلو میافتد اما در ادامه حریف قدرت مهیب چلنجر نمیشود و با اختلافی نهچندان زیاد مغلوب میشود.
نتیجهٔ درگ دوم جالب میشود زیرا حالا سوپرا کشش و لانچ بسیار بهتری دارد و این بار در ابتدا آنقدر اختلاف ایجاد میکند که چلنجر تا پایان مسافت ۴۰۰ متر موفق به جبران آن نمیشود. البته در اینجا اختلاف بسیار جزئی است و هلکت اگر کمی مسافت بیشتری در اختیار داشت از رقیب ژاپنی عبور میکرد. درگ سوم نیز با نتیجهای مشابه به پایان میرسد اما در رولینگ سوپرا هیچ شانسی ندارد زیرا حالا رقیب سنگینوزن آمریکایی دیگر با مشکل کشش و لانچ دست و پنجره نرم نمیکند و بهراحتی از سامورایی تقویتشده فاصله میگیرد.
امیر
۷ مرداد ۱۴۰۱برای این راننده های نوب فقط رولینگ قابل استناده!
یکی از بدترین لانچ هارو با چلنجر داشتن
یه پلت فرم جدید و سبک برای چلنجر مشکلات کشش رو حل میکنه
البته ک دیگه خیلی دیر شده برای این کار…
AMIN (M.A.S)
۷ مرداد ۱۴۰۱موتور ترند همین دیشب یه مقاله کارکرد درباره نسل بعدی چلنجر و چارجر و ادعا کرد ماشین برقی داج نه چارجره نه چلنجر و گفت نسل بعدی این ماشینا روی یه پلتفرم جدید و با موتور بنزینی قراره توسعه پیدا کنه
ظاهرا تیپ های پایین و جانشین پنتاستار و R/T قراره با موتور 6 خطی هاریکین بیان و تریم های رده بالا و جانشین هلکت ها با موتور یا موتورای V8 و حداقل 800 اسب (!!!!!) قدرت بیان
هندلینگ بهبود یافته و وزن سبکتر ویژگیای نسل بعدی چلنجر و چارجرن و اپشن AWD (مشخص نیست مثل این نسل برای رده پایینا یا چیزای دیگه)
اینکه چقدر از ادعاهای موتور ترند درسته رو نمدونم ولی امیدوار کننده بود
درباره این درگ هم باید بگم حتی با لانچ افتضاح هلکت و وزن سنگینش هنوز مسابقه ناعادلانس مخصوصا رولینگ
به نظرم درگ R/T اسکات پک با سوپرا GR استوک میتونه جالب باشه
موتور ترند با لانچ نه چندان خوب با نسخه 1320 اسکات پک 12.1 ثانیه یک چهارم مایل زده بود و یه بارم یه جا 11.4 زده تو حالت استوک
ولی با درنظر گرفتن شرایط مسابقه سوپرا با اسکاتی معمولی و 1320 جالب میشه
R
۷ مرداد ۱۴۰۱قبول کنید چلنجر با اون بدنه و طراحیش یکی از ضعیفترین هندلینگارو بین ماشینا داره حالا هی بهونه بنی اسرائیلی بگیرید
phonix
۷ مرداد ۱۴۰۱سوپر عالیه
هم زیبا تره هم کیت های تیون عالی براش هست تقویت هم که شده دیگه عالیه
این ودیو داخلش رو دیدم نظرم نسبت بهش عوض شد شاید کامل تویوتا نباشه ولی بد هم نیست
البته من خودم اینو میگم چون ماسل کار دوست ندارم
کسی هم که ماسل دوست داره صدرصد اصلا سوپرا براش تو چشم نیست و چارجرو با چیزی عوض نمیکنه اونم وقتی بج هلکت داره
Elemento
۷ مرداد ۱۴۰۱هلکت به خاطر وزن سنگین و پلتفرم قدیمیش شدیدا به مهارت لانچ راننده وابسته س. هر چقدر یک ماشین پیشرفته تر و جدیدتر و شاید به نوعی اروپایی تر (تفاوت نگرش) باشه نیازش به مهارت راننده کمتره این تفکر در اروپا و ژاپن وجود داره که رایانه باید جای انسان رو در خودرو بگیره؛ ولی چلنجر دقیقا با عکس این فلسفه طراحی شده و کلاً خودروسازان امریکایی هنوز دنبال لذت رانندگی و درگیری راننده با ماشین هستن (نه رایانه).
چلنجر یک راننده ی شدیدا حرفه ای میخواد که بتونه به خوبی لانچ کنه و اون موقس که توانایی هاشو نشون میده.
phonix
۷ مرداد ۱۴۰۱تو درگ قبل لکسوس محور عقب بود اگه قرار بود اروپایی سازی بکنه ماشین هاش همه باید چهار چرخ میبودن و همه هم توربو میداشتن ولی همه تنفس طبیعن
درگ تخصص هلکته کمتر ماشینی میتونه ببرتش
Moon
۷ مرداد ۱۴۰۱چرا اینقدر سوپرا جلو چلنجر ریزه میزست ؟ 😂
اصلا فکر نمی کردم اینقدر فنچ باشه .
چرا بخش اسپرت سازی ژاپنی ها اینجوری شده ؟
اون از NSX که با چه خفتی کنار رفت ,اون از ۳۷۰Z که اون قدر بی روح شده ، این از سوپرا که تقریبا غیر از دیزاین بدنش ( تازه اونم شک دارم ) با Z4 هیچ تفاوتی نداره , اون GT-R هم که فسیل شده . جدٱ کجاست اون ماشین های دهه ی ۹۰ ژاپنی ؟
AmirAli
۷ مرداد ۱۴۰۱یا خدا کی میتونه چلنجر و تو جاده مارپیچی کنترل کنه 😂
فرحان نصیری
۷ مرداد ۱۴۰۱کیچی تسوچیا
Aboalfazl demon
۷ مرداد ۱۴۰۱خبر جدید اینه که
داج تا سال ۲۰۳۰ درون سوز میسازه
احتمالا یه ۸ سیلندر هم داره
پلتفرم جدید مشترک برای چلنجر چارجر و مازراتی کاترپورته هم داره میاد
R@min
۷ مرداد ۱۴۰۱۸ سیلندری که در کار نیست چون استلانتیس موتور هوریکین رو فرستاد آمریکا که بساط همی رو جمع کنه پس دیگه خرج اضافه ای نمی کنن اونم ساخت یه V8 مدرن.
پلتفرم هم احتمالا، نسخه ارتقا یافته M156 مازراتی باشه.
مازیار
۷ مرداد ۱۴۰۱رامین ریشه این موتور هوریکین از کجاست؟
R@min
۸ مرداد ۱۴۰۱فیات ساخته.
JDM lover
۷ مرداد ۱۴۰۱سوپرا طراحیش خوبه مخصوصا عقبش ولی اینکه پلتفرم و موتورش با z4 مشترکه برای من ( و شاید اکثر ژاپنی فن ها )خوشایند نیست
من دوست دارم یه سوپرا بگیرم و موتور 2jz بندازم روش ، اونوقته که ازش خوشم میاد
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۷ مرداد ۱۴۰۱سوپرا رو از دوران جوانی دوست داشتم
سام
۷ مرداد ۱۴۰۱ماشین فقط آلمانی هر کدوم از شرکت های المانی زبان طراحی خودشون دارن اما لکسوس یا سوپرا بصورت زیرکانه از طراحی اروپایی ها استفاده کردن
phonix
۸ مرداد ۱۴۰۱لکسوس رو تا الان دیدی؟
زمانی که کسی جلو پنجره گنده نمیزد لکسوس جلو پنجره گنده میزد
بیشتر از همه ماشین های تولید عمومی جهان خط شکسته و… تو طراحی داره
دوست عزیز تویوتا بزرگ ترین و ارزشمند ترین برند صنعت اوتوموبیل هست با کپی کاری کسی به این جایگاه نمیرسه
سپهر
۸ مرداد ۱۴۰۱حالا لکسس انگار چیه با اون جلو پنجره ی زشتش تازه ده ساله یاد گرفته باید زبان طراحی داشته باشه که اونم اینقد الکی شلوغ و اغراق امیز بود زودی خسته کننده شد،جدیدام با تویوتا که فقط شلوغ کاری میکنن
Reza Waffen SS
۸ مرداد ۱۴۰۱هلکت انتخابم