شش ماسل کار جذاب و خیرهکنندهٔ دوج و پلیموث متعلق به دوران طلایی خودروهای عضلانی اوایل دیماه به حراج گذاشته خواهند شد.
موزهٔ ولبورن با بیش از ۲۰۰ خودرو، یکی از بزرگترین کلکسیونهای ماسل کار در ایالاتمتحده محسوب میشود و حالا کسانی که حساب بانکی پرباری داشته باشند میتوانند تعدادی از این خودروها را به خانه ببرند زیرا قرار است شش ماسل کار از این مجموعه در حراجی Kissimmee سال ۲۰۲۴ برای فروش ارائه شوند. این ماشینها همگی در نوع خود خیرهکننده هستند. حراجی مذکور که بین ۲ تا ۱۴ ژانویه برابر با ۱۲ تا ۲۴ دی برگزار میشود، اولین حراجی مهم خودرو در سال ۲۰۲۴ خواهد بود و قرار است نزدیک به هزار خودروی مختلف را برای فروش ارائه کند. این حراجی را موزهٔ ولبورن با ارائهٔ شش ماسل کار از دوران طلایی عضلانیهای آمریکایی برگزار خواهد کرد.
قدیمیترین خودروی این جمع، دوج چارجر دیتونا قرمزرنگ مدل ۱۹۶۹ است. از این خودرو تنها ۵۰۳ دستگاه ساخته شد و این دیتونا ۲۵ سال را در موزهٔ ولبورن گذرانده است. البته این ماشین از نمونههای بسیار کمیاب مجهز به پیشرانهٔ همی نیست اما ترکیب موتور ۷.۲ لیتری V8 و گیربکس چهار سرعتهٔ دستی هنوز هم بسیار هیجانانگیز خواهد بود. این یکی از ۴۳۳ دستگاه دیتونای غیر همی و یکی ۲۰۹ نمونهٔ مجهز به گیربکس دستی است. این ماشین در بیرون و داخل بینقص به نظر میرسد و به فرمان هیدرولیک سفارشی مجهز است.
خودروی بعدی یک پلیموث کودا AAR مدل ۱۹۷۰ است. نسخهٔ AAR برای مسابقات ترنس ام در نظر گرفته شده بود و تنها ۲,۷۲۴ دستگاه از آن ساخته شد. این خودرو تاکنون بازسازی نشده و کاملاً فابریک است. یکی دیگر از ویژگیهایی که این کودا را خاص میکند، رنگ بسیار کمیاب سبز Limelight است. این یکی از ۱,۱۲۰ نمونهٔ مجهز به گیربکس دستی است. این ماشین که اولین بار به خریداری در ونکوور کانادا فروخته شده، یکی از معدود کوداهایی است که به خارج از ایالاتمتحده فرستاده شده و میتواند رکورد قیمت جدیدی را برای کودا AAR به ثبت برساند. رکورد کنونی ۳۰۸ هزار دلار است که ژانویهٔ امسال برای یک نمونهٔ بازسازی نشده ثبت شد.
دوج بعدی که در بین این خودروهای حراجی دیده میشود، یک چارجر R/T مدل ۱۹۷۰ است که واقعاً چشمگیر به نظر میرسد. این خودرو هم بازسازی نشده و رنگ نارنجی جذابی دارد. این چارجر به پیشرانهٔ ۷.۲ لیتری با ۳۹۰ اسب بخار قدرت و گیربکس اتوماتیک مجهز است. برای این ماشین هم انتظار فروش با قیمتی ششرقمی میرود.
برای کسانی که علاقهٔ چندانی به چارجر ۱۹۷۰ ندارند و خواهان نمونهای از نسل سوم هستند هم در این حراجی گزینهای وجود دارد. البته این چارجر مدل ۱۹۷۱ برخلاف مدل ۱۹۷۰ دوباره رنگ شده اما یکی از نمونههای بسیار کمیاب مجهز به موتور همی است. این یکی از تنها ۳۳ چارجر R/T مدل ۱۹۷۱ با پیشرانهٔ همی و گیربکس اتوماتیک است. پیشرانهٔ این خودرو اصل کارخانه بوده و رنگ سبز آن فوقالعاده به نظر میرسد.
از سال ۱۹۷۱ بهعنوان آخرین سال طلایی موپار یاد میشود ولی جذابیت چارجر رالی قرمزرنگ مدل ۱۹۷۲ را نمیتوان کتمان کرد. این خودرو به پیشرانهٔ ۷.۲ لیتری مجهز است که قویترین پیشرانهٔ دوج در آن سال محسوب میشد. مهمترین ویژگی این چارجر اما برخورداری از سانروف است که آپشن بسیار کمیابی در چارجرهای آن سالها محسوب میشود. در سال ۱۹۷۲، دوچ فقط ۴۸۸ دستگاه چارجر را با سانروف تولید کرد که فقط ۸۴ دستگاه آن از نوع هاردتاپ بودند و خودروی قرمزرنگ اینجا یکی از آنها است. همچنین پکیج رالی هم خاص و کلکسیونی بودن این ماشین را بیشتر میکند.
آخرین خودروی این مجموعه هم یک چارجر است و ما را بیشتر از عصر طلایی ماسل کارها دور میکند زیرا این ماشین مدل ۱۹۷۴ است. هرچند این خودرو از لحاظ پرفورمنس بهاندازهٔ دو چارجر قبلی جذاب نیست اما ویژگیهای خاصی دارد. این خودرو تنها یک مالک داشته و تاکنون بازسازی نشده است. همچنین این یکی از تنها سه چارجر با رنگ سفید محسوب میشود. ۱۹۷۴ آخرین سال تولید نسل سوم چارجر بود و نسل چهارم در سال ۱۹۷۵ با پیشرانههای بسیار ضعیفتر به بازار آمد.
۰۰۹۸سامورایی
۱۵ آبان ۱۴۰۲یکی از اینا بدید من کاشکی شول ss هم توشون بود.
(Ali(chevynova
۱۵ آبان ۱۴۰۲وای خدا
وای خدا
چخبره
ماشالاه به این حجم از زیبایی و اصالت
اون چارجر سفیده چقدر دلبره
روی اون چارجر یه موتور ۴۴۰ با ۳ تا کاربراتور ۲ دهنه و یه گیربکس ۷۲۷ تورکفلایت چه میکنه
Mopar or no car
(Ali(chevynova
۱۵ آبان ۱۴۰۲چارجر دیتونا سال ۱۹۶۹ تونست رکورد سرعت ۳۳۰ کیلومتر رو در پیست بزنه
موتور همی ۴۲۶ با ۴۲۵ اسب قدرت اونقدر بی نقص بود که رکوردی تاریخی به جا گذاشت
البته روی دیتونا و سوپربرد موتور ۴۴۰ هم بسته میشد
NAVID۰۰۹۸
۱۵ آبان ۱۴۰۲بگو جواهر ❤
نگو خودرو !
miladzm
۱۵ آبان ۱۴۰۲کسانی که سوار کلاسیک ۸ سیلندر آمریکایی شدن میدونن وقتی گاز رو تخته میکنی دماغه ماشین یکم میاد بالا و ماشین شتاب میگیره به اندازه کل هستی لذت میده
۴۲۶ همی و دیگر هیچ ….
NAVID۰۰۹۸
۱۵ آبان ۱۴۰۲چطوری از پشت فرمون موتور سیجیت به این نتیجه رسیدی 😂
محسن
۱۵ آبان ۱۴۰۲سلطان اینا پرن تو ایران
مهدی
۱۶ آبان ۱۴۰۲زدی تو خال
بنظرم تاپ تن ماسل کار ها از نظر من این لیست
۱_پونتیاک جی تی او ۱۹۶۶
۲_شورولت شول اس اس ۱۹۶۶
۳_شول اس اس ۱۹۷۲
۴_کامارو آر اس ۱۹۷۴
۵_چارجر آر تی ۱۹۶۸
۶_پلیموث کودا ۱۹۷۰
۷_چلنجر ۱۹۷۴
۸_موستانگ ۱۹۷۳
۹_الکامینو اس اس ۱۹۷۱
۱۰_پونتیاک ترنس ام
ARIAN
۱۵ آبان ۱۴۰۲اینقدر زیبا هستن که میخوام هزاران سال بهشون نگاه کنم و لذت ببرم 😍
احمدرضا
۱۵ آبان ۱۴۰۲دوستان اون سفید ساده رو لطفا نگاه نکنین
دعاتون میکنم
Enzo Ferrari 2008
۱۵ آبان ۱۴۰۲دوج ها چشم نوازی می کنن
یاس ی
۱۵ آبان ۱۴۰۲جاااااااااااان. عجب جمع خوفناکی. یکی از یکی خوفناکتر. واقعا عصر طلایی بود واسه ماسل کارها. مگه میشه عاشقشون نشد ؟ هر چقدر بنزین بخورن نوش جونشون. حتی اگه یک پالایشگاه بنزین تولید کنه مفتی بده این ماسل کارها بسوزنن ارزش داره.
دیمن
۱۵ آبان ۱۴۰۲چقدر جذابه این پلیموت کودا لعنتی💪💪
Jeferson
۱۵ آبان ۱۴۰۲یاده اون جمله افتادم که می گف:
اون زمون مهندس های عاشق ماشین می ساختن نه مهندس های تاجر.
کابین هاشون یه اتاق چرمه که یه فرمون و پدال
گذاشتن اون وسط
محسن
۱۵ آبان ۱۴۰۲طراحا چون از نظر فنی فاجعه بودن
𝐀𝐥𝐢
۱۵ آبان ۱۴۰۲به به سلاطین آمریکایی
سوشیانت
۱۵ آبان ۱۴۰۲فقط اون دوج چارجر دیتونا اولین خودرویی که تونست به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت برسه🔥
❤BMW❤
۱۵ آبان ۱۴۰۲ای جاااانم
خدایا نگیر اینا رو ازما
حمیدرضا۲۲۲۲
۱۵ آبان ۱۴۰۲لعنت به بی پولی
ابوالفضل
۱۶ آبان ۱۴۰۲بین چارجر ۱۹۷۰ و پلیموث کودا با اون رنگ سبزش واقعا انتخاب سخته
داخل کابینشون رو هم که دیگه نگم 😍
BMW
۲۰ آبان ۱۴۰۲دلم خواست حتی یدونه😅🥲