طبق جدیدترین گزارشها، قرار است تولید موتورهای V8 همی از تابستان امسال دوباره آغاز شود و از سال آینده زیر کاپوت چارجر قرار گیرد.
طی چند وقت اخیر گزارشات و شایعات زیادی در مورد بازگشت پیشرانههای همی گروه کرایسلر منتشر شده است. در اوایل همین ماه، گزارشی ادعا کرد که رم ۱۵۰۰ در آیندهٔ نزدیک با موتورهای ۵.۷ لیتری و ۶.۴ لیتری V8 عرضه خواهد شد و حتی TRX جدید با قدرتی بیشتر از قبل بازخواهد گشت. چندی پیش هم گزارشی منتشر شد که به آغاز تولید موتورهای همی از همین تابستان در میشیگان اشاره داشت. حال جدیدترین گزارش در این رابطه، خبر از تجهیز دوج چارجر جدید به موتورهای V8 همی داده است.
به گزارش Mopar Insiders، دوج بهطور فعالانه روی بازگرداندن موتورهای V8 به چارجر کار میکند و ظاهراً این اتفاق خیلی سریع رخ خواهد داد زیرا گفته شده تا اواخر سال ۲۰۲۶ موتور همی را زیر کاپوت ماسل کار دوج خواهیم دید. فعلاً هیچ حرفی در مورد مشخصات موتورهای همی جدید گروه کرایسلر زده نشده است اما قبلاً موتور ۵.۷ لیتری این شرکت ۳۷۲ اسب بخار قدرت و موتور ۶.۴ لیتری ۴۸۵ اسب بخار قدرت تولید میکرد. البته با وجود موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین که در قویترین نسخه ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند، این اعداد چندان چشمگیر به نظر نمیرسند ولی بازگشت موتورهای همی میتواند به معنای برنامهریزی برای ساخت نسخههای V8 پرچمدار مثل هلکت و دیمن باشد.
این گزارشات اما در حالی منتشر شده است که اواخر سال گذشته مهندسان دوج طی مصاحبهای گفتند نصب یک موتور V8 همی زیر کاپوت چارجر جدید آسان نیست و ظاهراً این کار به ایجاد تغییرات جدی در پلتفرم و فایروال نیاز دارد. این یعنی بازگرداندن موتور همی در چارجر سرمایهگذاری هنگفتی را از سوی استلانتیس میطلبد ولی با توجه به استقبال ضعیف از چارجر الکتریکی، به نظر میرسد استلانتیس مجبور به انجام این کار شده است. البته بازگشت موتورهای V8 همی به معنای کنار گذاشتن موتور جدید هوریکین که جایگزین پیشرانههای همی شده بود نیست زیرا هیچ همپوشانی بین این دو نوع موتور وجود ندارد. حتی طبق گزارشها، دوج آغاز تولید چارجر سیکسپک با موتور هوریکین را جلو انداخته و قرار است تحویل این خودرو از تابستان امسال آغاز شود.
ALI.A.NLANSR
۷ فروردین ۱۴۰۴آقا یه سوال حالا که هشت سیلندر شده شما باشید میخریدش؟
آریا
۷ فروردین ۱۴۰۴باز من قیافه چارجر و چنلجر قبلی رو ترجیح میدم چون واقعا ماسل واقعی بود قیافه لاتی داشت
ولی بیشتر این جذابیت با موتور 8 سیلندر سوپر شارژر بود
که این همی رو دوباره به کار بگیرند به نظرم میشه با قیافه مدرن چارجر جدید هم میشه حال کرد
Seyed
۷ فروردین ۱۴۰۴مطمئنا اگر پولش رو داشته باشم،بله.
وی
۷ فروردین ۱۴۰۴بازهم فروش خوبی نخواهد داشت شاید فقط ماه های اول به خاطر هیجانش خوب بفروشه ولی در ادامه احتمال فروش بالاش خیلی کمه ماشالله اینقدر دوج تو همه جنبه های این ماشین گند زده که حتی اگه موتورشم خوب باشه طراحی ضعیف و بی روحه وقتی ماستنگ که تقریبا بی نقصه هم جدیدا خوب نمیفروشه این که طراحیشم از اون خیلی پایین تره
امیرحسین
۸ فروردین ۱۴۰۴من فورد موستانگ رو با هیچی عوض نمیکنم .
Mr wrong
۷ فروردین ۱۴۰۴بلاخره دعای ایرانی ها مستجاب شد انقد دخیل بستن و نذر و نیار کردن
(Ali(chevynova
۷ فروردین ۱۴۰۴جونم
همینه
موتور ۸ همی ، افسانه ۶۱ ساله کرایسلر
موتوری که سال ۱۹۶۴ در ۲ مدل ۴۲۵ اسبی و نمونه ۷۵۰ اسبی که مخصوص نسکار بود عرضه شد و به استیج ۳ معروف بود
بابا ماشالاه چلنجر ۷۰
بابا ماشالاه کرونت ۶۶
بابا ماشالاه کاربرات و دلکو پلاتین
amir
۷ فروردین ۱۴۰۴جونم
همینه
علی شوی نوا افسانه تعصب ۱۵ ساله پدال
کاربری که تا سال ۱۴۰۴ ۷۵۰۰تا کامنت بی محتوا گذاشته که همه اش ماشالاهای تکراری و دلکو پلاتینی فنر شمش و گیربگس سه دنده کاربرات چهاردهنه اس تکنولوژی های از رده خارج و قدیمی که حتی خوده آمریکایی هام دیگه از اون دوران رد شون و پیشرفته ترشو تولید میکنن
بابا ماشالا تعصب
بابا ماشالا کامنت تکراری
بابا ماشالا ماشالاهای بی پایان
ماشالا ماشالا
R
۷ فروردین ۱۴۰۴ماشالا مغز پوسیده
Cehx
۷ فروردین ۱۴۰۴محتوای صدا و سیما بیشتر از این علی نوای ماست
F22RAPTOR
۷ فروردین ۱۴۰۴نخیر
علی نوا همیشه
اطلاعات خیلی خیلی خوبی
از خودروهای کلاسیک میده
اینجور کامنتهاش هم میخواد خشم یه سری از دوستان رو دربیاره😁
(Ali(chevynova
۷ فروردین ۱۴۰۴😂😂😂
۸ فروردین ۱۴۰۴ماشاالله علی نوا
amir
۸ فروردین ۱۴۰۴چه اطلاعاتی آخه همش یه سری چیزای تکراریه دیگه
موتور ۴۲۷ و موتور دست ساز و شیشه فایبرگلاس کوروت یکیش مثلا ده ها بار تکرار کرده یا مثلا جیپ ویلیز برنده ج ج دوم
Taha Ayoobi
۸ فروردین ۱۴۰۴😂
۸ فروردین ۱۴۰۴داداش علی نوا آدم خوبیه یه چیزیو خیلی دوست داره اونم ماشین کلاسیکه کلاسیک هم خوبه ولی متاسفانه فقط آلمانی دوست داره اگه طرفدار مرسدس و آلمانی ها هم بود
مرسدس خداییش خوبه و اروپایی ها و کلا همه ماشینای کلاسیک حتی پیکان هم خوبه و به جدیدا شرف داره
به هرحال هرکس سلیقه ای دارد من سلیقم تو کلاسیکا محصولات دهه ۸۰ و ۹۰ مرسدس هست
Saeed Jame
۸ فروردین ۱۴۰۴عجب دیس بک خفنی 😂🤝
حسن
۸ فروردین ۱۴۰۴شماها یه جواب تکراری را دارید 2 ساله زیر پستهای علی مینویسی خسته نمیشید هر دفه تکرار میکنید بسه دیگه این نظرش اینجوریه
amir
۸ فروردین ۱۴۰۴اون خیلی بیشتز از دو ساله خسته نشده انتظار داری ما خسته بشیم ؟
Taha Ayoobi
۸ فروردین ۱۴۰۴علی شوی فقط اینارو نمیگه
nima.jdm
۸ فروردین ۱۴۰۴اینو خوب اومدی😂
Titanium
۸ فروردین ۱۴۰۴علی آمریکایی اصلیه رگ آمریکایی تو رگاش جریان داره
OldBoy
۷ فروردین ۱۴۰۴داج خودشو نجات داد چون این یه کار ضروری بود.
خدا کنه وایپر هم برگرده.
nikan
۸ فروردین ۱۴۰۴وایپر اگه برگرده قطعا که هلکت نمیکنن توش احتمالا انجینش هوریکن باشه پس همون بهتر نیاد
Taha Ayoobi
۸ فروردین ۱۴۰۴هوریکین هم فکر نکنم بکنن توش، اگه اون دوره ای که تاوارس بود وایپر میومد فاتحه اش خونده بود، ولی الان به نظرم اگه تیموتی تصمیم گیری کنه خیلی خوب جلو بره.
فقط بر ندارن تویین توربو و دوکلاچه و این داستاناش بکنن.
Nikan
۱۲ فروردین ۱۴۰۴وایپر یا با اون انجین ۱۰ سیلندر قبلی یا هیچی
اصلا نمیتونم وایپرو با هر انجین دیگه تصور کنم چه هلکت چه هوریکن
nikan
۱۲ فروردین ۱۴۰۴وایپر یا با اون ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی قبلی یا هیچی
اصلا نمیتونم با هر انجین دیگه تصورش کنم چه هلکت چه هوریکن
F22RAPTOR
۷ فروردین ۱۴۰۴خدا کنه دروغ سیزده نباشه
اگه که راست باشه یکی از خوشحال کننده ترین خبرهایی بود که میشد شنید
چارجر 4 در نوین
نسل نوین چلنجر
هم که بیان چه شود
Taha Ayoobi
۸ فروردین ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/dodge/%d8%af%d8%a7%d8%ac-%da%86%d8%a7%d8%b1%d8%ac%d8%b1-srt-ghoul-%d9%82%d8%af%d8%b1%d8%aa-1000-%d8%a7%d8%b3%d8%a8/
این که دروغ 13 بود ولی واقعا ایکاش این نباشه
Hf
۷ فروردین ۱۴۰۴خیلی خیلی عالیه!!
بازگشت موتور های اصیل امریکایی به سرجاشون.
این یعنی در سال های آینده ماسل کار درست و حسابی خواهیم داشت!!
Yaghoob
۷ فروردین ۱۴۰۴طراحی خیلی فاجعه هست
دکتر استاپ
۷ فروردین ۱۴۰۴مثل اینکه سر عقل اومدن
Mohammad reza
۷ فروردین ۱۴۰۴خواسته طرفداران دوج بعد دو سال برآورده شد🤩
Mohammad hasan
۷ فروردین ۱۴۰۴خبر خوبیه حقیقتا
مممد
۷ فروردین ۱۴۰۴جانم سلطان
kasra
۷ فروردین ۱۴۰۴I am a devil I’ll come back 😈☠️💀
اردوان
۷ فروردین ۱۴۰۴قطعا روی طراحی خودرو کار میشه و روی مدل scat pack نمیندازن بلکه روی مدل banshee
حمید
۷ فروردین ۱۴۰۴فکر کنید دوج چارجر و دوج چلنجر تمام برقی بیاد به بازار :)
Sephora
۹ فروردین ۱۴۰۴بله میاد، من تجربهی رانندگی با دوج چارجر کاملا برقی، اولین تجربه رانندگیم با ماشین برقی بود. به نظرم طراحی و اجرا خیلی خوب بود، شتاب ماشین باور نکردنی بود و با سرعت ۲۵۰ km/h اصلا سرعت رو احساس نمیکردم. رانندگی با دوج BEV 2025, خیلی نرم بود و اگر پول داشتم حتما میگرفتم. البته باید قید گواهینامهمو بزنم 😅
من تونستم ۰-۱۰۰ تو ۴.۷ ثانیه برم، ولی میشه توی شرایط بهتر زمان رو کم کرد.
Saeedfarshchian
۷ فروردین ۱۴۰۴Mopar or no car
امیرحسین
۷ فروردین ۱۴۰۴نسل جدید چلنجر بیاد 😍
مهردادکمال
۷ فروردین ۱۴۰۴آینده الکتریکی ها یکم مبهم شده.هیبرید و پلاگین هیبرید آینده درخشانتری دارن.حالا بایست دید استراتژی شرکت های کاملا الکتریکی مثل تسلا چگونه خواهد بود.
Milad fakour
۷ فروردین ۱۴۰۴ای کاش چراغای گردشم بهش پس میدادن
امیرحسین
۷ فروردین ۱۴۰۴اصلا بیشتر محصولات دوج چراغای گرد جلوش میشناسن عین عقب شورلت
امیرحسین
۷ فروردین ۱۴۰۴دوستان آمریکایی فن بازی درایور سانفرانسیسکو ۲۰۱۱
پویش نه به تصادف
۷ فروردین ۱۴۰۴تا هالا به این فکر کردن که ماشین برقی هود نداره و رادیتور تقربیا بی مصرفه و مناسب این نیست که یه موتور درون سوز اینم این غول V8 همی با حداقل پنج لیتر حجم روش سواپ کنن
مصطفی
۷ فروردین ۱۴۰۴بلاخره فهمیدن که برق مال این لات بازیا نیس
ALI RAHNAMA
۸ فروردین ۱۴۰۴V8 باشه کوفت باشه اصلا.سر عقل اومدن احمقا بلاخره.ماسل کار و پونی کار برقی نمیشه.کاش شورلت هم آدم بشه کامارو رو برگردونه
johnmarston
۸ فروردین ۱۴۰۴به به
تیم کانسیکس در حال پخت و پز دوباره
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۸ فروردین ۱۴۰۴از اول هم اشتباه کردن همی رو حذف کردن.چیکار دارید هر کی خواست میخوره دیگه شما برقی و ۶ سیلندر رو هم عرضه کن هر کی هر چی دوست داشت میخره
پویش نه به تصادف
۹ فروردین ۱۴۰۴نمیشه همشو باهم تولید کرد و باید دنبال فروش از یک یا دو یا هرچی کمتر باشن
shetab-car
۸ فروردین ۱۴۰۴شما که می خواستید v8 رو برگرودنید چرا تولید چارجر قبلی رو متوقف کردید اون ابهت بیشتری داشت
پویش نه به تصادف
۸ فروردین ۱۴۰۴به دیوار خوردن چون برقی سازی برای امریکایی ها کمی سخته چون ماشیناشون با اینکه درون سوز بودن به اندازه کافی سنگین بودن چه برسه به وقتی که برقی شن
حسن
۸ فروردین ۱۴۰۴حداقل یه تغییری تو جلو پنجره و چراغا بدن مثل همین که تو ذهن به عنوان خودروی برقی مونده نباید باشه
حسن
۸ فروردین ۱۴۰۴داداش بیا که خودروسازی باید یه بزرگتر بالا سرش باشه
Taha Ayoobi
۸ فروردین ۱۴۰۴به پادشاه جدید سلام کنید
بهترین خبری بود که خوندم
اعتبار دنیای خودرو داره بر میگرده
خداروشکر تاوارس رفت
zm.1994
۸ فروردین ۱۴۰۴خیلی هم خوب ولی طرح جلوش زیاد جالب نیست مدل قبلیش قشنگتر و خشن تر و پراُبهت تر بود
nima.jdm
۸ فروردین ۱۴۰۴برادر در حال پخت و پز است