دوج

دوج چارجر 2026 به پیشرانه V8 همی مجهز می‌شود

طبق جدیدترین گزارش‌ها، قرار است تولید موتورهای V8 همی از تابستان امسال دوباره آغاز شود و از سال آینده زیر کاپوت چارجر قرار گیرد.

طی چند وقت اخیر گزارشات و شایعات زیادی در مورد بازگشت پیشرانه‌های همی گروه کرایسلر منتشر شده است. در اوایل همین ماه، گزارشی ادعا کرد که رم ۱۵۰۰ در آیندهٔ نزدیک با موتورهای ۵.۷ لیتری و ۶.۴ لیتری V8 عرضه خواهد شد و حتی TRX جدید با قدرتی بیشتر از قبل بازخواهد گشت. چندی پیش هم گزارشی منتشر شد که به آغاز تولید موتورهای همی از همین تابستان در میشیگان اشاره داشت. حال جدیدترین گزارش در این رابطه، خبر از تجهیز دوج چارجر جدید به موتورهای V8 همی داده است.

به گزارش Mopar Insiders، دوج به‌طور فعالانه روی بازگرداندن موتورهای V8 به چارجر کار می‌کند و ظاهراً این اتفاق خیلی سریع رخ خواهد داد زیرا گفته شده تا اواخر سال ۲۰۲۶ موتور همی را زیر کاپوت ماسل کار دوج خواهیم دید. فعلاً هیچ حرفی در مورد مشخصات موتورهای همی جدید گروه کرایسلر زده نشده است اما قبلاً موتور ۵.۷ لیتری این شرکت ۳۷۲ اسب بخار قدرت و موتور ۶.۴ لیتری ۴۸۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. البته با وجود موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین که در قوی‌ترین نسخه ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، این اعداد چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسند ولی بازگشت موتورهای همی می‌تواند به معنای برنامه‌ریزی برای ساخت نسخه‌های V8 پرچم‌دار مثل هلکت و دیمن باشد.

این گزارشات اما در حالی منتشر شده است که اواخر سال گذشته مهندسان دوج طی مصاحبه‌ای گفتند نصب یک موتور V8 همی زیر کاپوت چارجر جدید آسان نیست و ظاهراً این کار به ایجاد تغییرات جدی در پلت‌فرم و فایروال نیاز دارد. این یعنی بازگرداندن موتور همی در چارجر سرمایه‌گذاری هنگفتی را از سوی استلانتیس می‌طلبد ولی با توجه به استقبال ضعیف از چارجر الکتریکی، به نظر می‌رسد استلانتیس مجبور به انجام این کار شده است. البته بازگشت موتورهای V8 همی به معنای کنار گذاشتن موتور جدید هوریکین که جایگزین پیشرانه‌های همی شده بود نیست زیرا هیچ همپوشانی بین این دو نوع موتور وجود ندارد. حتی طبق گزارش‌ها، دوج آغاز تولید چارجر سیکس‌پک با موتور هوریکین را جلو انداخته و قرار است تحویل این خودرو از تابستان امسال آغاز شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۹ دیدگاه‌ها

  1. ALI.A.NLANSR

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (137 ديدگاه)

    آقا یه سوال حالا که هشت سیلندر شده شما باشید میخریدش؟

    موافقم 86
    مخالفم 9
    1. آریا

      ۷ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (268 ديدگاه)

      باز من قیافه چارجر و چنلجر قبلی رو ترجیح میدم چون واقعا ماسل واقعی بود قیافه لاتی داشت
      ولی بیشتر این جذابیت با موتور 8 سیلندر سوپر شارژر بود
      که این همی رو دوباره به کار بگیرند به نظرم میشه با قیافه مدرن چارجر جدید هم میشه حال کرد

      موافقم 82
      مخالفم 8
    2. Seyed

      ۷ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      مطمئنا اگر پولش رو داشته باشم،بله.

      موافقم 40
      مخالفم 2
    3. وی

      ۷ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (408 ديدگاه)

      بازهم فروش خوبی نخواهد داشت شاید فقط ماه های اول به خاطر هیجانش خوب بفروشه ولی در ادامه احتمال فروش بالاش خیلی کمه ماشالله اینقدر دوج تو همه جنبه های این ماشین گند زده که حتی اگه موتورشم خوب باشه طراحی ضعیف و بی روحه وقتی ماستنگ که تقریبا بی نقصه هم جدیدا خوب نمیفروشه این که طراحیشم از اون خیلی پایین تره

      موافقم 15
      مخالفم 32
    4. امیرحسین

      ۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (262 ديدگاه)

      من فورد موستانگ رو با هیچی عوض نمیکنم .

      موافقم 17
      مخالفم 7
  2. Mr wrong

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (474 ديدگاه)

    بلاخره دعای ایرانی ها مستجاب شد انقد دخیل بستن و نذر و نیار کردن

    موافقم 70
    مخالفم 6
  3. (Ali(chevynova

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (7591 ديدگاه)

    جونم
    همینه
    موتور ۸ همی ، افسانه ۶۱ ساله کرایسلر
    موتوری که سال ۱۹۶۴ در ۲ مدل ۴۲۵ اسبی و نمونه ۷۵۰ اسبی که مخصوص نسکار بود عرضه شد و به استیج ۳ معروف بود

    بابا ماشالاه چلنجر ۷۰
    بابا ماشالاه کرونت ۶۶
    بابا ماشالاه کاربرات و دلکو پلاتین

    موافقم 57
    مخالفم 25
    1. amir

      ۷ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3841 ديدگاه)

      جونم
      همینه
      علی شوی نوا افسانه تعصب ۱۵ ساله پدال
      کاربری که تا سال ۱۴۰۴ ۷۵۰۰تا کامنت بی محتوا گذاشته که همه اش ماشالاهای تکراری و دلکو پلاتینی فنر شمش و گیربگس سه دنده کاربرات چهاردهنه اس تکنولوژی های از رده خارج و قدیمی که حتی خوده آمریکایی هام دیگه از اون دوران رد شون و پیشرفته ترشو تولید میکنن
      بابا ماشالا تعصب
      بابا ماشالا کامنت تکراری
      بابا ماشالا ماشالاهای بی پایان
      ماشالا ماشالا

      موافقم 71
      مخالفم 25
      1. R

        ۷ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (1304 ديدگاه)

        ماشالا مغز پوسیده

        موافقم 25
        مخالفم 8
      2. Cehx

        ۷ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (383 ديدگاه)

        محتوای صدا و سیما بیشتر از این علی نوای ماست

        موافقم 28
        مخالفم 7
      3. F22RAPTOR

        ۷ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (2662 ديدگاه)

        نخیر
        علی نوا همیشه
        اطلاعات خیلی خیلی خوبی
        از خودروهای کلاسیک میده
        اینجور کامنتهاش هم میخواد خشم یه سری از دوستان رو دربیاره😁

        موافقم 29
        مخالفم 16
        1. (Ali(chevynova

          ۷ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (7591 ديدگاه)

          😂😂😂

          موافقم 20
          مخالفم 8
        2. ۸ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (5923 ديدگاه)

          ماشاالله علی نوا

          موافقم 11
          مخالفم 3
        3. amir

          ۸ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (3841 ديدگاه)

          چه اطلاعاتی آخه همش یه سری چیزای تکراریه دیگه
          موتور ۴۲۷ و موتور دست ساز و شیشه فایبرگلاس کوروت یکیش مثلا ده ها بار تکرار کرده یا مثلا جیپ ویلیز برنده ج ج دوم

          موافقم 19
          مخالفم 9
        4. Taha Ayoobi

          ۸ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (5780 ديدگاه)

          😂

          موافقم 10
          مخالفم 3
      4. ۸ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (5923 ديدگاه)

        داداش علی نوا آدم خوبیه یه چیزیو خیلی دوست داره اونم ماشین کلاسیکه کلاسیک هم خوبه ولی متاسفانه فقط آلمانی دوست داره اگه طرفدار مرسدس و آلمانی ها هم بود
        مرسدس خداییش خوبه و اروپایی ها و کلا همه ماشینای کلاسیک حتی پیکان هم خوبه و به جدیدا شرف داره
        به هرحال هرکس سلیقه ای دارد من سلیقم تو کلاسیکا محصولات دهه ۸۰ و ۹۰ مرسدس هست

        موافقم 11
        مخالفم 5
      5. Saeed Jame

        ۸ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (95 ديدگاه)

        عجب دیس بک خفنی 😂🤝

        موافقم 8
        مخالفم 1
      6. حسن

        ۸ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (2311 ديدگاه)

        شماها یه جواب تکراری را دارید 2 ساله زیر پستهای علی مینویسی خسته نمیشید هر دفه تکرار میکنید بسه دیگه این نظرش اینجوریه

        موافقم 5
        مخالفم 5
        1. amir

          ۸ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (3841 ديدگاه)

          اون خیلی بیشتز از دو ساله خسته نشده انتظار داری ما خسته بشیم ؟

          موافقم 4
          مخالفم 3
        2. Taha Ayoobi

          ۸ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (5780 ديدگاه)

          علی شوی فقط اینارو نمیگه

          موافقم 3
          مخالفم 1
      7. nima.jdm

        ۸ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (1030 ديدگاه)

        اینو خوب اومدی😂

        موافقم 3
        مخالفم 2
    2. Titanium

      ۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (331 ديدگاه)

      علی آمریکایی اصلیه رگ آمریکایی تو رگاش جریان داره

      موافقم 6
      مخالفم 2
  4. OldBoy

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (93 ديدگاه)

    داج خودشو نجات داد چون این یه کار ضروری بود.
    خدا کنه وایپر هم برگرده.

    موافقم 47
    مخالفم 4
    1. nikan

      ۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (206 ديدگاه)

      وایپر اگه برگرده قطعا که هلکت نمیکنن توش احتمالا انجینش هوریکن باشه پس همون بهتر نیاد

      1. Taha Ayoobi

        ۸ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (5780 ديدگاه)

        هوریکین هم فکر نکنم بکنن توش، اگه اون دوره ای که تاوارس بود وایپر میومد فاتحه اش خونده بود، ولی الان به نظرم اگه تیموتی تصمیم گیری کنه خیلی خوب جلو بره.
        فقط بر ندارن تویین توربو و دوکلاچه و این داستاناش بکنن.

        1. Nikan

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (206 ديدگاه)

          وایپر یا با اون انجین ۱۰ سیلندر قبلی یا هیچی
          اصلا نمیتونم وایپرو با هر انجین دیگه تصور کنم چه هلکت چه هوریکن

        2. nikan

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (206 ديدگاه)

          وایپر یا با اون ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی قبلی یا هیچی
          اصلا نمیتونم با هر انجین دیگه تصورش کنم چه هلکت چه هوریکن

  5. F22RAPTOR

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2662 ديدگاه)

    خدا کنه دروغ سیزده نباشه
    اگه که راست باشه یکی از خوشحال کننده ترین خبرهایی بود که میشد شنید
    چارجر 4 در نوین
    نسل نوین چلنجر
    هم که بیان چه شود

    موافقم 34
    مخالفم 5
  6. Hf

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    خیلی خیلی عالیه!!
    بازگشت موتور های اصیل امریکایی به سرجاشون.
    این یعنی در سال های آینده ماسل کار درست و حسابی خواهیم داشت!!

    موافقم 24
    مخالفم 5
  7. Yaghoob

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (460 ديدگاه)

    طراحی خیلی فاجعه هست

    موافقم 9
    مخالفم 22
  8. دکتر استاپ

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (82 ديدگاه)

    مثل اینکه سر عقل اومدن

    موافقم 13
    مخالفم 4
  9. Mohammad reza

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خواسته طرفداران دوج بعد دو سال برآورده شد🤩

    موافقم 21
    مخالفم 4
  10. Mohammad hasan

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (178 ديدگاه)

    خبر خوبیه حقیقتا

    موافقم 15
    مخالفم 4
  11. مممد

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (32 ديدگاه)

    جانم سلطان

    موافقم 12
    مخالفم 4
  12. kasra

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (98 ديدگاه)

    I am a devil I’ll come back 😈☠️💀

    موافقم 16
    مخالفم 7
  13. اردوان

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    قطعا روی طراحی خودرو کار میشه و روی مدل scat pack نمیندازن بلکه روی مدل banshee

    موافقم 7
    مخالفم 1
  14. حمید

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    فکر کنید دوج چارجر و دوج چلنجر تمام برقی بیاد به بازار :)

    موافقم 2
    مخالفم 6
    1. Sephora

      ۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بله میاد، من تجربه‌ی رانندگی با دوج چارجر کاملا برقی، اولین تجربه رانندگیم با ماشین برقی بود. به نظرم طراحی و اجرا خیلی خوب بود، شتاب ماشین باور نکردنی بود و با سرعت ۲۵۰ km/h اصلا سرعت رو احساس نمی‌کردم. رانندگی با دوج BEV 2025, خیلی نرم بود و اگر پول داشتم حتما می‌گرفتم. البته باید قید گواهی‌نامه‌مو بزنم 😅
      من تونستم ۰-۱۰۰ تو ۴.۷ ثانیه برم، ولی میشه توی شرایط بهتر زمان رو کم کرد.

  15. Saeedfarshchian

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (279 ديدگاه)

    Mopar or no car

    موافقم 12
    مخالفم 2
  16. امیرحسین

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (262 ديدگاه)

    نسل جدید چلنجر بیاد 😍

    موافقم 7
    مخالفم 2
  17. مهردادکمال

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2074 ديدگاه)

    آینده الکتریکی ها یکم مبهم شده.هیبرید و پلاگین هیبرید آینده درخشانتری دارن.حالا بایست دید استراتژی شرکت های کاملا الکتریکی مثل تسلا چگونه خواهد بود.

    موافقم 12
    مخالفم 3
  18. Milad fakour

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    ای کاش چراغای گردشم بهش پس میدادن

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. امیرحسین

      ۷ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (262 ديدگاه)

      اصلا بیشتر محصولات دوج چراغای گرد جلوش میشناسن عین عقب شورلت

      موافقم 9
      مخالفم 2
  19. امیرحسین

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (262 ديدگاه)

    دوستان آمریکایی فن بازی درایور سانفرانسیسکو ۲۰۱۱

    موافقم 6
    مخالفم 2
  20. پویش نه به تصادف

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (115 ديدگاه)

    تا هالا به این فکر کردن که ماشین برقی هود نداره و رادیتور تقربیا بی مصرفه و مناسب این نیست که یه موتور درون سوز اینم این غول V8 همی با حداقل پنج لیتر حجم روش سواپ کنن

    موافقم 13
    مخالفم 2
  21. مصطفی

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (70 ديدگاه)

    بلاخره فهمیدن که برق مال این لات بازیا نیس

    موافقم 13
    مخالفم 2
  22. ALI RAHNAMA

    ۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    V8 باشه کوفت باشه اصلا.سر عقل اومدن احمقا بلاخره.ماسل کار و پونی کار برقی نمیشه.کاش شورلت هم آدم بشه کامارو رو برگردونه

    موافقم 13
    مخالفم 2
  23. johnmarston

    ۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (173 ديدگاه)

    به به
    تیم کانسیکس در حال پخت و پز دوباره

    موافقم 5
    مخالفم 1
  24. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (474 ديدگاه)

    از اول هم اشتباه کردن همی رو حذف کردن.چیکار دارید هر کی خواست میخوره دیگه شما برقی و ۶ سیلندر رو هم عرضه کن هر کی هر چی دوست داشت میخره

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. پویش نه به تصادف

      ۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (115 ديدگاه)

      نمیشه همشو باهم تولید کرد و باید دنبال فروش از یک یا دو یا هرچی کمتر باشن

  25. shetab-car

    ۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    شما که می خواستید v8 رو برگرودنید چرا تولید چارجر قبلی رو متوقف کردید اون ابهت بیشتری داشت

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. پویش نه به تصادف

      ۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (115 ديدگاه)

      به دیوار خوردن چون برقی سازی برای امریکایی ها کمی سخته چون ماشیناشون با اینکه درون سوز بودن به اندازه کافی سنگین بودن چه برسه به وقتی که برقی شن

      موافقم 4
      مخالفم 2
  26. حسن

    ۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2311 ديدگاه)

    حداقل یه تغییری تو جلو پنجره و چراغا بدن مثل همین که تو ذهن به عنوان خودروی برقی مونده نباید باشه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  27. حسن

    ۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2311 ديدگاه)

    داداش بیا که خودروسازی باید یه بزرگتر بالا سرش باشه

    موافقم 7
    مخالفم 4
  28. Taha Ayoobi

    ۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (5780 ديدگاه)

    به پادشاه جدید سلام کنید
    بهترین خبری بود که خوندم
    اعتبار دنیای خودرو داره بر میگرده
    خداروشکر تاوارس رفت

    موافقم 10
    مخالفم 4
  29. zm.1994

    ۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    خیلی هم خوب ولی طرح جلوش زیاد جالب نیست مدل قبلیش قشنگتر و خشن تر و پراُبهت تر بود

  30. nima.jdm

    ۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1030 ديدگاه)

    برادر در حال پخت و پز است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا