در ماه فوریه برخی رسانهها مدعی شدند استلانتیس بخش SRT را تعطیل خواهد کرد. تیم کانیسکیس رئیس داج و مدیرعامل موقت برند کرایسلر با رد این اخبار امیدهای جدیدی به طرفداران داده است. او گفته بدون بازنگری در کارها راهی برای ادامه SRT وجود نخواهد داشت.
او به اتوویک گفته است:
تیمی که روی پروژههایی همچون TRX، روبیکان ۳۹۲، چارجر و چلنجر کار کردهاند در بخشهای مختلفی مشغول به کار میشوند. برای مثال گروه TRX با مهندسان رم کار خواهد کرد، گروه روبیکان ۳۹۲ همکار مهندسان رانگلر خواهد شد و بقیه نیز به همین ترتیب.
خودروسازان در حال حاضر و حتی چندین دهه پیش توانستهاند از یک مدل پایه به عنوان نقطه شروع توسعه مدلهای دیگر استفاده کنند. پس از این مرحله تیمهایی همچون SRT اوضاع را در دست گرفته و نسخه پرفورمنس از مدل پایه را تولید میکنند.
کانیسکیس میگوید این استراتژی در بازار خودروهای الکتریکی جواب نمیدهد زیرا فضای زیادی برای اصلاح قوای محرکه الکتریکی وجود ندارد. این مدیر ارشد میافزاید:
با همهگیر شدن خودروهای الکتریکی ادامه کار SRT بسیار بسیار سخت خواهد شد زیرا جای کار زیادی در بخشهایی همچون باتری، قدرت، سلولها و مرکز ثقل وجود ندارد.
شایان ذکر است علیرغم بازنگری در SRT، برندینگ این بخش همچنان وجود خواهد داشت. در آینده این سه حرف روی محصولات پرفورمنس داج، رم و جیپ بکار خواهد رفت.
SRT در زمینه خودروهای درونسوز واقعاً کارهای جذابی انجام داده است. برای مثال داج دورانگو SRT هلکت در ابتدا قرار بود به تعداد محدودی تولید شود اما استقبال به حدی زیاد بود که تولید این شاسیبلند ۷۱۰ اسب بخاری ادامه یافت.
parsa_ashgh.mashine
۲۹ فروردین ۱۴۰۰من که اولین ارزوم اینه اگه از ایران رفتم یهدونه داج بگیرم
چطور بقیه دوست ندارن
viper
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰من هم واقعا داج رو دوست دارم ینی واقعا از ته دل هیچ شرکت خودروسازی ای رو به اندازه داج دوست ندارم
ماشینای بسیار بسیار بسیار با اصالت و پر قدرتی میسازه و بسیار ماشین های جوان پسند و گنگی داره
به نظرم واقعا جذابه
الان یه نگاه به چلنجر میکنیم میبینیدم نوع چراف هاش قوس بدنش و همه چیش شبییه چلنجر 1970 هست این عالیه من هیچ ماشینی به اصالت چلنجر ندیدم…………………….
محمد رستمی نژاد
۲۹ فروردین ۱۴۰۰بچهها یعنی حتی با آشنا بازی هم نمیشه ماشین وارد کرد
راهی نیست؟؟؟
محمد رستمی نژاد
۲۹ فروردین ۱۴۰۰تو فکر بودم اگه بشه با پارتی هم یه CAMARO RS یا SS بیارم
S
۲۹ فروردین ۱۴۰۰قطعا شوخی میفرمایید
محمد رستمی نژاد
۲۹ فروردین ۱۴۰۰S جان شوخی چی میکنم
taha malek
۲۹ فروردین ۱۴۰۰پارتی کلفت کلفتا کلفت بعد ماشین ها با مدل قبل ممنوعیت
محمد رستمی نژاد
۲۹ فروردین ۱۴۰۰یعنی چه سالی قبل ممنوعیت
۲۰۱۵ فکر کنم ممنوع هست؟؟؟؟
پس امیدی هست؟؟؟؟؟؟
mahan
۲۹ فروردین ۱۴۰۰محمدجان ماشین گذر میتونی بخری ولی اطلاع دقیق دارم از طریق منطقه نمیشه.فعلا البته.لیست ماشین هایی که برات نوشتم 5تا امریکایی تونستیم بیاریم اونم با اون همه پارتی گیر دادن و ممنوع کردن برای همین با قیمت عجیب فروش رفت.
محمد رستمی نژاد
۲۹ فروردین ۱۴۰۰ماهان پنج تا آمریکایی آوردی
یعنی صفر کیلومتر هستن ؟؟؟
یا کارکرده
بعد اگه بیاری
من حساب کردم که یه کامارو RS 2013 (نمیدونم چرا ولی کامارو فقط 2013 دوست دارم فقط 2013 ها تیپ ماسل دارن )
قیمت دست دومش حدودا ۱۳ یا ۱۴ هزار دلار میشه که با دلار ۲۵ هزار تومن میشه ۳۵۰ میلیون تا ۴۰۰ میلیون (که مفت است)
فقط گمرک چه قدر میکشه رو قیمت ماشین
ماهان تو که تو کار هستی بگو عزیز
محمد رستمی نژاد
۲۹ فروردین ۱۴۰۰پس فکر کنم فعلا باید صبر کنم ببینم چی میشه
واردات آزاد میشه یا نه
ای کاش پارتی خوبی داشتیم یه آمریکایی می آوردم
mahan
۲۹ فروردین ۱۴۰۰محمد جان کلا از خارج کشور نیاوردیم از اروند و قشماوردیم.راحت بگم همین ماستنگ و کامارویی که بچه های شما ترکوندن رو خریدیم اوردیم برای بچه های گیلان.این ماشین ها سه تاش2013 و یکیش 2012 و یکیش 2014 هستش.همه اکثرا بیسیک حتی چندتاشون چند لکه رنگ هم دارند.
در ضمن ماشین حداکثر یک تا دو سال قدیمی تر میتونی وارد کنی به گمرک کشور نمی تونی مثلا الان 2013 رو وارد کنی.در ضمن هزینه های گمرک بستگی به گمرک های کشور داره.ولی یکسری چیز ها پایه هستش.هزینه های گمرگ 9 مرحله داره.
مرحله1)هزینه ورودی بر اساس حجم موتور هست:حقوق ورودی خودروهای هیبریدی بدون پایه برق (بنزین – هیبرید )
تا 1500 سی سی حقوق ورودی 5 درصد ارزش گمرکی ——از 1501 تا 2000 سی سی حقوق ورودی 25 درصد ارزش گمرکی
از 2001 تا 2500 سی سی حقوق ورودی 25 درصد ارزش گمرکی (((متناسب با نوع و حجم و پایه بنزین /هیبرید و دیزل هیبرید و قابلیت شارژ از طریق اتصال به منبع خارجی 5 تا 45 درصد)))
مرحله2)- واردات خودرو مشمول 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده ( از جمع ارزش گمرکی بعلاوه حقوق ورودی)
مرحله3) 4 درصد مالیات علیالحساب ( از جمع ارزش گمرکی بعلاوه حقوق ورودی)
مرحله4)پنج 5 درصد از ارزش فوب به عنوان عوارض خاص واردات خودرو
مرحله5)هزینه استاندارد معادل 8 در هزار ارزش cif حالا محاسبه ارزش cif(قیمت خرید خودرو در کشور مبدأ «فوب» (FOB) + هزینه بیمه + کرایه حمل)
مرحله6) گواهی اسقاط خودرو جهت پلاک هر خودروی ترخیص شده:
مصرف کمتر از 5 لیتر در 100 کیلومتر چرخه ترکیبی نیاز به اسقاط خودروی فرسوده ندارد.
با مصرف 5 لیتر و بین 5 تا 6 لیتر در 100 کیلومتر 2 دستگاه خودروی فرسوده
با مصرف 6 لیتر و بین 6 تا 7 لیتر در 100 کیلومتر 4 دستگاه خودروی فرسوده
با مصرف 7 لیتر و بین 7 تا 8 لیتر در 100 کیلومتر 6 دستگاه خودروی فرسوده
با مصرف 8 لیتر و بیشتر در 100 کیلومتر 8 دستگاه خودروی فرسوده
مرحله7)ده (10) درصد از ارزش گمرکی خودرو طبق سند ترخیص جهت شماره گذاری (عوارض راهنمایی و رانندگی)
مرحله8)سه درصد ارزش گمرکی در هنگام شمارهگذاری هزینه نقل و انتقال دارایی
مرحله9)عوارض شهرداری به هنگام پلاک بسته به نوع خودرو متفاوته ولی کمتر 1 میلیون نیست
اینایی که گفتم هزینه های درشت صرفا خودرو بود هزینه بیمه بار و عوارض حلال احمر و عوارض خاص خودرو و پول حق الزحمه انجمن صحت کارت بازرگانی و صلاحیت واردکننده و اگر بخوای گارانتی داشته باشه که این مورد به علت نبود نمایندگی فعال در کشور حذف شده بایدمبلغ 3 برابر ارزش گمرکی برای دریافت گارانتی بدید. عوارض تردد دریایی و پول برای اینکه توی سوله های گمرک خودرویتون میمونه و ازش نگهداری میشه.حالا بماند شیتیل و شیرینی…
mahan
۲۹ فروردین ۱۴۰۰محمدجان صرفا من نیاوردم نماینده صنفی ما اورده اخه یه وقت اشتباه نشه.واردات به صورت فردی نیست به صورت شرکتی انجام میشه که ما شرکت ———- رو به عنوان نماینده انتخاب کردیم و طی یک زدوبندهایی فرستادیمش
viper
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰2014
یانکی
۲۹ فروردین ۱۴۰۰من همیشه گفتم بازم میگم شاخهای ایتالیایی با مکیدن خون شاخهای آمریکایی میخوان خودشون رو زنده نگه دارن در حالی که مشتری براشون وجود نداره و چند بار تو سال مجبورن خط تولید رو تعطیل کنن.که چی چرا باید srt کنار گذاشته بشه.چرا بخش پرفورمنس مازراتی و آلفا رو تعطیل نمیکنن.به هر حال ما کاری از دستمون بر نمیاد ولی اینو میدونم هر کاری کنن آلفا و مازراتی هیچ آینده ای ندارن.
RezaRs
۲۹ فروردین ۱۴۰۰Chrysler ME Four-Twelve Concept این باس تولید میشد خیلی ناب بود لاکن این پول لعنتی چیه از وقتی میدونم کرایسلر توش در مضیقه بوده
علی turbo s
۲۹ فروردین ۱۴۰۰شاخ های ایتالیایی فراری و لامبو هستن نه الفا و مزراتی.
RezaRs
۲۹ فروردین ۱۴۰۰می خواستم اینو بگم گفتم نگم قلب امین مازراتی فن نشکنه البته یه نکته مازراتی و آلفا تاریخچه گوهر باری دارند
نظر شخصیم راجع استلانتیس
مدیریتش بدجور در حال اشتباه کرایسلر و مازراتی به نظر من هردوشون یه دستی بکشی رو سرشون بازراشون برگشتس و نباید دیگری رو فدای اون یکی کرد باید یه مدیریت درست و دقیق باشه تا از اونها بهترین بهره ببره و قطعا یه مدیریت درست از استلانتیس میتونه حتی اونا رو از فلوکس واگنم جلو بندازه اما تو خواب چون این مدیریتی که من میبینم دو روز بعد ادغام خواست srt رو بلکل منحل کنه بوی اصلاح هیچکدومو نمیده حس میکنم به همه هم گند میزنه به همه زیر مجموعه هااااااا همه همه حتی خوب ها
Nima RST
۲۹ فروردین ۱۴۰۰تو ایران با پارتی فقط مرده نمیشه زنده کرد
زیزیگولو
۲۹ فروردین ۱۴۰۰دوج چلنجر = قدرت جهنمی
SRT
۲۹ فروردین ۱۴۰۰SRT را تعطیل خواهند کرد؟
اینم شانس ماس
حالا من ایدیمو چی بزارم
SRT
۲۹ فروردین ۱۴۰۰هرچند ک تعطیل شدنش خیلی بهتر ازینه ک بره پشت ماشینای فرانسوی
بعد اینجا هرکی ال نود داره میره پشتش میزنه اس ار تی
RezaRs
۲۹ فروردین ۱۴۰۰Elx srt سم تره هم اصلا مالدپژو نی ایرانه هم مدتها قبل ادغام قمر در عقرب اندر نحس اکبر تولید شده
RezaRs
۲۹ فروردین ۱۴۰۰هم elx بارا همینطوربش سیانورند
محمد مختاری آذر
۲۹ فروردین ۱۴۰۰آره باید دیگه تغییر کنند واقعا دیگه دوج چلنجر باید تغییر کنه
mm.y@rlou
۲۹ فروردین ۱۴۰۰گروه srtخیلی قدرتمنده اکثر خودرو هایی که درست کرده از لحاظ قدرت شگفتی سازبوده
ae86
۲۹ فروردین ۱۴۰۰تشکر از داداشمون آقا شاهین گل
دنیای خودرو بدون srt حتی شوخی این حرف شوک آور هست کم مونده سکته کنم
شاهین
۲۹ فروردین ۱۴۰۰قدردان محبت های شما عزیز دل هستیم ❤