چارجر یکی از نمادینترین خودروهای بازار بوده و چندی است که با کیت بدنه پهن عرضه شده است. اخیراً فرصت بررسی این خودرو به ما دست داده و آنچه میخوانید ماحصل همین تجربه است. با ما همراه باشید.
- طراحی (امتیاز ۹ از ۱۰)
وقتی بدانید که این خودرو وجود داشته و نسخه استاندارد چارجر را انتخاب کنید پس حتماً دیوانه خواهید بود. البته نمیتوانید این کار را انجام دهید زیرا داج تولید مدل مرسوم را به پایان رسانده است. چارجر هلکت پهنپیکر بسیار خشن به نظر میرسد. بخش اعظم قطعات بدنه مدل استاندارد در این خودرو دیده میشود که از جمله آنها میتوان به چراغهای جلو، جلوپنجره و نوار نورانی عقب اشاره کرد؛ اما با پهنای بیشتر، رینگهای ۲۰ اینچی و… این خودرو بسیار عصبانیتر به نظر میرسد؛ اما این ظاهر مرموز و خشن فقط در بدنه دیده میشود.
کابین این خودرو مشابه نسخه استاندارد بوده اما این چیز بدی نیست. استایل و طراحی کابین خوب و تمیز بوده و پکیج کربن/جیر ۱۵۹۵ دلاری هم شامل عناصر فیبر کربنی، آلکانترا باکیفیت روی فرمان و پوشش سقف جیر نرم میباشد. متأسفانه برخی از متریال و تریم های بکار رفته در کابین قدیمی و از مد افتاده هستند.
دکمهها و سوئیچهای زیر صفحهنمایش ۸.۴ اینچی نیز کمی شل و ول هستند. دکمههای روی فرمان نیز چندان چنگی به دل نمیزنند؛ و حتی صندلیهای چرم و جیر سفارشی نیز بالاترین کیفیت را نداشته و بهترین حمایت را از بدن به عمل نمیآورند. قطعاً داج میتوانست کابین بهتری را برای این خودروی فراتر از ۷۰ هزار دلار تدارک ببیند.
- راحتی (امتیاز ۹ از ۱۰)
برای یک سدان نفسگیر ۷۰۷ اسب بخاری، چارجر هلکت پهنپیکر بهطور شوکه کنندهای راحت است. صندلیهای چرمی بزرگ شاید بالاترین کیفیت را نداشته باشند اما همانند مبلهای راحتی خانه بوده و همین موضوع درباره نیمکت عقب هم صدق میکند. سرکوب صدای وارد شده به داخل عالی بوده و حتی در اسپورت ترین حالت رانندگی یعنی SRT نیز صدای چندانی از اگزوز به گوش نمیرسد؛ و اگرچه دامپرهای تطبیقی چارجر سفت تر از مدل استاندارد است اما تنظیمات سیستم تعلیق هنوز هم بالانس خوبی بین راحتی و سفتی سواری ایجاد میکند.
چارجر هلکت پهنپیکر حتی با استاندارد خودروهای فول سایز هم خودروی بزرگی است. این خودرو از نظر طول و پهنا بزرگتر از ب ام و M5 کامپتیشن و مرسدس-ای ام جی E63 است اما فضای زیادی برای ۵ سرنشین در کابین فراهم میکند. کابین بسیار جادار بوده و فضای سر و پای زیادی برای راننده و سرنشین وجود دارد. همچنین فضای سر و پای جلو نیز بهترین در کلاس است.
صندلی عقب چارجر هم فضای پای زیادی ارائه میکند. چارجر از این نظر حتی نزدیک به شاسیبلند جیپ گرند چروکی تراک هاوک بوده و افراد قدبلند نیز به راحتی میتوانند در بخش جلوی خودرو بنشینند. البته به خاطر خط سقف خمیده شاید سر افراد قدبلند با سقف تماس پیدا کند.
- تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز ۹ از ۱۰)
هلکت پهنپیکر قدرت زیادی داشته اما درعینحال هوشمند نیز هست. این خودرو بهصورت استاندارد از سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحهنمایش ۸.۴ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو و… سود برده و همانند مدلهای پیشین، چارجر صفحهنمایش بسیار خوبی دارد. این صفحهنمایش از گرافیک شفاف و طراحی خوبی برخوردار بوده و برخی آپشن ها همچون تایمر مسافت ۴۰۰ متر، اندازهگیری نیروی جی، حالتهای رانندگی سفارشی و… باعث میشوند این خودرو بسیار جذاب باشد.
اما اگر خواهان چیزهایی همچون ناوبری و رادیو ماهوارهای باشید باید ۹۹۵ دلار پرداخت کنید. سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۹ بلندگو نیز یک آپشن ۱۷۹۵ دلاری میباشد.
- پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز ۱۰ از ۱۰)
چارجر هلکت پهنپیکر تمامی ویژگیهای مدل استاندارد را به همراه دارد. یک پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری همی سوپرشارژردار، قدرت ۷۰۷ اسب بخاری و سرعت فوقالعاده در خط مستقیم. تنها تفاوت این خودرو توانایی آن در عبور از پیچهاست. داج از لاستیکهای پهنتر پیرلی پی زیرو در این خودرو استفاده کرده و فرمان برقی جدید خودرو نیز سریعتر به دستورات پاسخ میدهد. حتی برای خودرویی با وزن ۲۰۸۰ کیلوگرمی، چارجر پهنپیکر پایدار حس میشود و پیچها را نرمتر و مطمئنتر از نسخه استاندارد پشت سر میگذارد. البته حتی وجود لاستیکهای پهن هم باعث نمیشود که شتاب گیری وحشیانهای را تجربه نکنید.
اما آنچه هلکت را تعریف میکند پرفورمنس خط مستقیم است. حتی کاهش ناچیز سقف سرعت چارجر پهنپیکر نسبت به مدل استاندارد اهمیتی ندارد. این خودرو شتاب سوپرکار مانند ۳.۶ ثانیهای داشته و همین امر باعث میشود بدنتان در صندلی فرو رود.
چارجر از نظر گشتاور هم کمبودی ندارد. تمامی گشتاور ۸۸۱ نیوتون متری پیشرانه از لحظه دستور راننده در دسترس بوده و حتی کمترین فشار روی پدال گاز نیز باعث ایجاد نیرویی شدید میشود. گیربکس ۸ سرعته ساخت ZF کمی کند بوده اما این یک گلهی جزئی است. چارجر هلکت پهنپیکر همان سدان چهار درب بسیار هیجانانگیز و سریع همیشگی است.
- ایمنی (امتیاز ۱ از ۱۰)
ایمنی قطعاً نقطه قوت این خودرو نبوده اما دلیلی وجود دارد. رادار جلویی که در مدلهای ارزان چارجر برای کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و… وجود داشته باعث میشود سیستم خنککنندگی پیشرانه ۸ سیلندر هلکت کار خود را به خوبی انجام ندهد و به همین خاطر هلکت تنها از برخی سیستمها همچون پایش نقاط کور، هشدار ترافیک پشتی و حسگرهای پارک عقب استفاده میکند. دو سدان آلمانی یاد شده از تکنولوژی بهتری همچون ترمز اضطراری خودکار و… برخوردار هستند.
- مصرف سوخت (امتیاز ۲ از ۱۰)
مصرف سوخت هم دیگر نقطهضعف هلکت است. مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی چارجر هلکت پهنپیکر به ترتیب برابر با ۱۹.۶/۱۱.۲/۱۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر میباشد. M5 کامپتیشن و E63 حتی با وجود سیستم چهار چرخ محرک مصرف سوخت بهتری دارند. همچنین هلکت نیازمند بنزین با اکتان بالا برای ارائه بهترین پرفورمنس خود است.
- قیمتگذاری (امتیاز ۸ از ۱۰)
شاید به قیمت ۷۸۳۲۰ دلاری مدل حاضر در تست فکر کنید اما چارجر هلکت پهنپیکر ارزش فوقالعادهای دارد. باید توجه داشت ارزانترین نسخههای ب ام و M5 کامپتیشن، مرسدس-ای ام جی E63 و حتی جیپ تراک هاوک به ترتیب ۱۱۰۰۰۰، ۱۰۷۳۶۰ و ۸۷۴۰۰ دلار قیمت دارند. چارجر هلکت قیمت پایه ۶۹۶۴۵ دلاری داشته و این در حالی است که تقریباً ۱۰۰ اسب بخار قویتر از هر دو رقیب آلمانی میباشد.
حتی آپشن هایی همچون سیستم صوتی بهتر، پکیج کربن/جیر، ناوبری، لاستیکهای پهنتر و… باعث میشوند این خودرو حدود ۳۰ هزار دلار ارزانتر از رقبای موردبحث باشد. با این مبلغ پرداختی خودروهای چندانی را نخواهید یافت که چنین قدرتی داشته باشند.
- قضاوت نهایی (امتیاز ۶.۹ از ۱۰)
داج چارجر پیروی ضربالمثل “اگر خراب نشده تعمیرش نکن” بوده است. پلتفرم این خودرو قدیمی است اما داج هرساله تریم ها و نسخههای جدید و پیشرانههای قویتری را ارائه کرده است.
هلکت پهنپیکر درست شبیه همان هلکتی است که ۵ سال پیش دیدیم و تنها کمی پهنتر شده است. تغییرات زیادی رخ نداده اما گلگیرها گستردهتر شده و لاستیکهای پهنتر نیز باعث شدهاند این خودرو را بیشتر دوست داشته باشیم.
مشخصات داج چارجر SRT هلکت پهنپیکر ۲۰۲۰
- پیشرانه: 8 سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار
- قدرت/گشتاور: 707 اسب بخار/۸۸۱ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 3.۶ ثانیه
- حداکثر سرعت: 315 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 19.۶/۱۱.۲/۱۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
- قیمت پایه: 69645 دلار
- قیمت مدل تست شده: 78320 دلار
Malt hill
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹لعنتی خیلی جذابه?
parvaz
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹واقعا لعنتی جذابه !! بیشتر عضلانی ها جذابن، فقط شورولت برعکس فورد که برای موستانگ فیس های جذاب و منطقی داد، انقدر برای کامارو فیس لیفت داد خودشم یادش رفت کامارو اصیل باید چجوری باشه، امیدوارم به روزهای اوجش برگرده
جواد خطر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹مردم آمریکا و کشورای اروپایی و حتی خیلی از همین کشورای آسیایی که همین بیخ گوش خودمونن تو شرایط آبو هوایی سالم و حقو حقوق شهروندی و درآمد عادلانه در قبال کاری که انجام میدن تو بهترین خونه ها زندگی میکنن و مسافرتو تفریحشون بجاست و ماشینهای روز دنیا رو سوار میشن امّا سهم مردم ایران از زندگی با این همه ثروتای عظیم ملی فقط شده آه و حسرت؟من مث همه و همه مث من از صبح تا شب تو این شهر کرونا زده ی در آستانه زلزله ی شلولوغو بی درو دروازه و پر از دودو دمو کثیف از سر صب تا بوق سگ میدویم و حمالی میکنیم آخرشم به هیجا نمیرسیم و اصلاً نمیفهمیم طعم و لذت زندگی چِجوریه؟ دقیقاً مث کمدی چارلی چاپلین قسمت زندگی سگی
مهرآیین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹بنده ی خدا در کمدی زندگی سگی حتی چارلی چاپلین هم عاقبت به یک نان و نوایی رسید ولی مردم ایران سال هاست اندرخم یک کوچه اند
amg 63
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹عاشق اون چراغ عینکیتم. ?
ممد ژانگولر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹خیلی لاتیه
فقط ی سوال تو عکس زیر آرنجی عقب یک چیزی قلمبه زده بیرون چی میتونه باشه؟!!!
MAHDI
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹در خط مستقیم عملکرد خیلی خوبی داره البته بازم نه در حد رقبا.ولی تعجب اینجاست که این ماشین با این میزان از قدرت چرا در پیست تا این حد کنده !!!
بیشتر از اینکه یه سدان پرفومنس تمام عیار باشه، میشه گفت یه سدان قلچماق هستش واسه تجربه آدرنالین!!!
F22RAPTOR
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹خوشحالم میبینم منطقی تر شدی
موفق باشی
امیر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹https://fastestlaps.com/models/dodge-charger-srt-hellcat
قطعا ضعف هایی در پیست داره اما بازم با توجه به وزن بسیار بالاش و تک دیف بودنش و تکنولوژی قدیمی و… بازم تایم خوبی داره(تایمی نزدیک به ام ۵)
علیرضا
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹چه خشونتی داره
Sajjad
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹هم چارجر و هم چلنجر نیاز به موتور و پلتفرم سبک تر و به روز تری دارن
یه بازنگری اساسی هم باید توی طراحی کابین بشه ولی ظاهر بیرونیشون اصلا نباید تغییر کنه
به یه تریم لاکچری هم نیاز دارن
اگر این تغییرات ایجاد بشه فروششون خیلی عالی میشه
الان فقط مشتری های خاص خودشو داره که صرفا دنبال دود کردن لاستیک و عشق و حالن
Farzad
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹همون انجین لعنتی برای دوست داشتنش کافیه ?
M.A.S
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹مصرف سوخت این ماشین با توجه به قدرت بالاش که 717 اسب هست طبیعیه. شتابش هم 3.4 که قد m5 نیست ولی محشره.400 متر هم 10.8 که عالیه. سرعتس هم 330 تا که از هوراکان بیشتره (الان یه سری دوستان میگن هوراکان 340 تا ولی اون پرفورمانته هست)
اما من تست ایمنی چلنجر رو که دیدم شاید 10 از 10 ندم ولی دیگه 1 رو قبول ندارم. اتاق محکمی داره.
در کل عالیه. با تشکر از سایت پدال
Farzad
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹سرعتش از هیچکدوم از نسخه های اوراکان بیشتر نیست .
M.A.S
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹دوست عزیز این ویدیو رو ببین.
https://www.aparat.com/v/UsOM5/%D8%AA%D8%B3%D8%AA_%D8%AD%D8%AF%D8%A7%DA%A9%D8%AB%D8%B1_%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA_%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%A8%D9%88%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D9%86%DB%8C_%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D9%86_%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%B1
M.A.S
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹البته من درباره نسخهٔ معمولی و بدون کیت واید بادی عرض کردم سریعتر از هوراکان.
M.A.S
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹البته من درباره نسخهٔ معمولی و بدون کیت واید بادی عرض کردم سریعتر از هوراکان.
ferrari_lvr
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹۱۰.۸ ?!
M.A.S
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹دوست عزیز اصلا یکی از اهداف داج از ساخت چارجر هلکت همینه. 400 متر زیر 11 ثانیه اونم با یک سدان. درسته بالا هم عرض کردم سریعتر از m5 نیست اما خب خوبه. تو یوتیوب و اپارات هم هست که چارجر و چلنجر هلکت 400 متر رو حتی تو این زمان10.8 هم رفتن. بالاخره میگم m5 هم شتاب بیشتری میده هم تو پیست بهتره اما این پول یه سری 5 معمولی رو میگیره (همونایی که تو ایران هم زیادن 2000 سی سی) اما 330 تا (بدون کیت واید بادی) میره و صدای بهتری هم داره.
سینا BMW
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ماشین فوق العاده ای هست.
تنها عیب هاش همونطور که خودش گفته ایمنی و مصرف سوخته ، البته نباید با رقبای آلمانیش مقایسه بشه. مثلا کابین M5 خیلی سطح بالاتری نسبت به چارجر داره ولی قیمت چارجر هم خیلی کمتره.
کلا ماشین های دوج کلا در یک کلاس خاص هستن، به پرفورمنس نسبت به چیز های دیگه بیشتر اهمیت میدن که قیمت پایین تر میاد در حالی که رقبا علاوه بر پرفورمنس چیز های دیگه رو هم مد نظر دارن که باعث افزایش قیمت میشه.
با اون قیمت ماشینی که همچنین شتابی بده فوق العادست،باید شتابش نسبت به قیمت مقایسه بشه، اگر کمتر M5 یا E63S باشه بخاطر قیمت پایین تره و تجهیزات کمتره . یه ماشین عالی برای دوستداران V8 و سرعت و شتاب با قیمت پایین.
البته باید این نکته رو گفت که خود M5 هم نسبت به ماشین های دیگه با همون شتاب ارزون تره، مثل استون مارتین ونتیج جدید یا GT63S
MehdiTurbo
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹موستانگ و کامرو هم باید طراحیشونو حفظ میکردند دلم برای اون موستانگ و کامرو های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تنگ میشه.
msn
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ماشین فوق العاده ایه واسه عاشق های ماشین های عضلانی . عناصر طراحی خارجیش هم با ابهت و با اصالته ولی دیگه طراحی داخلیش دمده شده و کیفیتش هم کمی تو ذوق میزنه. وقت بروزرسانیه.
Aran Milan
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹من عاشق این ماشینم ولی انگار قسمت ایمنیشو سایپا کار کرده!!!
:::فرشاد:::
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹واضحه که بلد نبودن درست امتیاز بدن و تو بعضی از قسمتها، زیاده روی کردن، مثلا ۱۰ از ۱۰ واسه هندلینگ یا ۱ از ۱۰ واسه ایمنی، کاملا غیرمنطقی هستن.
Behrouz. anzali
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹واقعا ماشین دوست داشتنی هست. ولی اینم بگم هلکتش خوبه مدلهای پایه زیاد قوی نیستن سواریشم خیلی خوب نیست تجربه سواریشو دارم . تو منطقه ما مدلهای 2012 تا 2015 موجود هست ولی همشون شش سیلندرن ولی خیلی خیلی خوشکلن مخصوصا چراغ عقب یک تیکه که خیلی تو چشمه.
Challenger
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹چه هیبتی داره !!????
امیر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹دیگه جای بحث نذاشت