از زمانی که داج چلنجر SRT دیمن معرفی شده سرخط بسیاری از خبرگزاریهای خودرویی به این خودرو اختصاص یافتهاند. زمانی که یک خودرو دارای قدرت ۸۴۰ اسب بخاری و تمامی تجهیزات موردنیاز برای ثبت رکورد طی مسافت ۴۰۰ متر در کمتر از ۱۰ ثانیه باشد، طبیعتاً چنین اخباری خوراک رسانهها خواهند بود. دیمن قطعاً این پتانسیل را دارد که یکی از قطبیترین خودروها باشد اما تا به اینجا کمتر روی حقایق تمرکز شده است.
قطع این موضوع زمانی که پشت فرمان دیمن قرار بگیرد تغییر خواهد کرد، اما اتوموتیونیوز تصمیم گرفته تا این قدرها هم منتظر نماند. در سرمقالهای که روز گذشته منتشر شده این رسانه شمشیر را برای دیمن از رو بسته و گفته که:
ثبت این خودرو به عنوان مدل قانونی جادهای باید ممنوع شود.
در این مطلب آمده است:
از لاستیکهای صاف تقریباً غیرقانونی گرفته تا شتاب گیری دیوانهوار، چلنجر دیمن ماه جاری در نیویورک معرفی شده و حاصل انتخابهای گمراهکنندهای است که قوانین ایمنی عمومی را به چالش دعوت میکند.
کل صنعت خودرو در سالهای اخیر قدمهای بزرگی برای بهبود ایمنی خودروها برداشتهاند و این موضوع سزاوار تقدیر و تشکر است؛ اما دربارهی دیمن، داج این هدف را نادیده گرفته و بهصورت غیرمسئولانهای در جهت مخالف حرکت کرده و آگاهانه رانندگان را در معرض خطر قرار داده است.
این سرمقالهی اتوموتیونیوز بهطور مستقیم دیمن را هدف قرار داده و پیشبینی میشد که خیل نظرات طوفانی در حمایت از خودروی فوقالعادهی داج روانهی این مطلب شود. ما تا زمانی که شانس راندن این خودرو را نداشته باشیم، قضاوتی دربارهی آن نخواهیم داشت اما اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم که حدس میزدیم این نوع از شبههها ایجاد خواهند شد؛ و قطعاً فضا برای بحث دربارهی دیمن وجود دارد.
بله دیمن بهطور باورنکردنیای سریع و قدرتمند است و میتواند برای هر فردی خطرناک محسوب شود. از طرفی حتی یک فولکسواگن بیتل ۴۰ اسبی نیز اگر در دستان فرد نااهلی باشد خطرناک محسوب خواهد شد. و NHRA دیمن را به خاطر اینکه بسیار سریع است ممنوع نخواهد کرد. این خودرو به خاطر نبود تجهیزات ایمنی کافی به منظور مسابقه در چنین سطحی ممنوع خواهد شد. قطعاً درها برای ایجاد سؤال دربارهی ایمنی دیمن در خیابانهای عمومی نیز باز است.
البته باید به این نکته اشاره کنیم که دیمن بهطور رسمی از عهدهی الزامات فدرال برآمده است، درست همانند چلنجر هلکت ۷۰۷ اسب بخاری، هنسی شلبی موستانگ GT350 با قدرت ۸۰۸ اسب بخار و بوگاتی شیرون ۱۵۰۰ اسبی.
ما میدانیم که منظور اتوموتیونیوز چیست. دیمن برای مسابقات درگ طراحی شده است و فاقد شرایط لازم برای تمام کاربریها است. یکی از این موارد نیز مسابقهی مالکان دیمن در خیابانها خواهد بود که چنین فعالیتهایی قطعاً خطرناک و غیرقانونی بوده و فرقی ندارد شما یک خودروی عضلانی هیولا داشته باشید یا یک هاچبک سه سیلندر.
محمد
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶انگار خبرگذاری ها تو کل دنیا کاری به کیفیت مطلب انچنان ندارن و میخوان مخاطب جذب کنن خوبه خودشون هم میدونن دارن چرت مینویسن
amin
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶بالاترین سرعتی که ثبت کرده چنده
سبحان
۴ تیر ۱۴۰۳345 کیلومتر
امپراتور لامبورگینی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶تردد نیسان جی تی آر هم برای مدت ها در خیابان های امریکا ممنوع بود.
امپراتور لامبورگینی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶.
به خاطر اون وحشتی که در سیما ، صدا و حتی نام این خودرو ( demon ) , وجود داره واقعا میتونه برای کودکان و افراد دارای بیماری های قلبی خطرناک باشه !!!
Carbonado_GT
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶سری فیلم ها conjuring رو ببینید تا از demon ها بترسید ???????????
کامیاب
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶من عاشق ماشینای آمریکایی ام.کل بنای زندگیمم افراطه ،یعنی هرچه اسب بخار بیشتر بهتر،هرچه پول بیشتر بهتر،هرچی بیشترش بهتر.
این ماشین عشقه،هرچی بخوای داره،ولی فرض کن تو خیابون دست یه جوون افتاده،(اصلا بر فرض من آمریکایی ام ،دست منه)
خب کدوم آدم سالمی پشت ماشین 850اسبی میشینه و وقتی چراغ سبز میشه سعی نمیکنه چرخای جلورو بکنه از زمین؟
اگه یه ماشین قوی،وحشی،قلدر و خوشگل داری،کاملاااااا بی مفهومه که بری یه دور بزنی برگردی،پریوس ماشین خوبیه برای خرید،با این هیولا فقط و فقط باید اسفالت رو نابود کرد،درگ گذاشت،گاز داد از صداش لذت برد و به معنای واقعی دیوونه بازی در آورد.
میتونین موافق یا مخالف نظرم باشین،ولی بنظرم باید عامل محدود کننده ای باشه حداقل تو تکنولوژی خود ماشین(مث محدودیت مرسدس ها تو 250کیلومتر بر ساعت)تا اگه به سرت زد چرخارو از زمین بکنی،بهت بگه عزیزم ،این کارا مال پیسته،الان که خیابونی ،یکم آرومتر.
تسلا یا بوگاتی یا 918یا کل ماشینای تیون شده ای که اصولی یا غیر اصولی مجوز تردد دارن،هیچ فرقی با این ندارن.
اینکه نشریه ای میگه باید ممنوع بشه یا نشه،فقط دنبال مخاطبه.
موضوع اینه،شما یه پراید دارین،نمیتونین باهاش حرکت بزنین؟خب میتونین،ولی عامل بازدارنده ای نیست،یکی باید عقل به خرج بده ،راه چاره ای برای نفس کار لذت بردن از ماشین بزاره.
پدال عزیز ،نظر خودت چیه؟
همه میگن ممنوع بشه یا نشه،بنظر شما ،اون چه که مهمه ممنوعیته یا عامل کنترل کننده؟
الف.ی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶به نظر من که هیچ مشکلی نداره.(البته اگه بلند شدن چرخ های جلو موقع شتاب رو فاکتور بگیریم)
به نظر من حتی خودروی فرمول یک هم میتونه تو خیابون تردد کنه.
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶چلنجر هیچ مشکلی برای تردد جاده ای نداره
وقتی اومد معلوم میشه چطور تو شهر میچرخه
چنین شتابی خطرناک هست اما تسلا هم دست کمی نداشت(تو شتاب) البته راننده ناشی باشه براش فرقی نداره ماشین چی باشه
تو همین کشور خودمون با وطنی ها چه کارایی که نمیکنن پس مشکل ماشین تنها نیست اینا بیشتر سعی میکنن بازار گرمی برای خبراشون راه بندازن
ونوم اف ۵
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶مهدی جون درست میگه شما پیکان رو هم به ادم ناشی بدید برای هر کسی خطرساز میشه در ثانی تو متن هم نوشته مجوز رو گرفته در نتیجه نویسنده یا عقده داشته یا میخواسته جلب توجه کنه
Ahmad
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶خطرناک! !!!!
اگه واقعا فاقد حالت های رانندگی متفاوت و محدود کننده قدرت باشه.قطعا خطرناکه .ولی بعید میدونم اینجوری باشه.
Ghost
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶2 تا سوییچ داره دیمن
ASTON MARTIN
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان دقیقا چه عاملی باعث میشه یک ماشین برای تردد توی خیابون ها ممنوع بشه؟
چندی پیش هم یه مدل از استون مارتین “دی بی تن اگگرر اشتباه نکنم” ممنوع شد :/
علت هایی که توی این مقاله قلم داد شده منطقی نبودن اصلا :/
لاستیک خودرو اگر دلیلشون بود که خوب اونو میتونن عوض کنن
اشکان
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶کسی که پول خرید اینو داره،حتما قبلش یه موستانگ یا کامارو 300/400 اسبی سوار شده،میدونه چجوری باید با اینا رفتار کرد،از پشت پراید 60 اسبی نمیاد که سوار این شه…به نظرم باید یه قانون بذارن،کسایی که میخوان تو شهر برونن باید حداقل یه 4/5 سالی گواهی نامه داشته باشن
Hemichan
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶در مورد این قسمت
” لاستیکهای صاف تقریباً غیرقانونی ” درسته صافه ولی درگ رادیاله چسبندگیش بالاست
در مورد هندلینگ و قدرت ترمز هاش
according to Dodge brand boss Tim Kuniskis, who says that it has the ability to pull a supercar-like 1.00 g on the skidpad and come to a stop from 60 mph in less than 100 feet, a feat that very few cars in the world can achieve
hamid.hellcat
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶حتمن سردبیر محترم اتوموتوتیوز…. از فیات کرایسلر خواهش کرده بذارن یه دور با دیمون بزنه ندادن اونم حالا خواسته تلافی کنه. شما زیاد جدی نگیرید.
hamid.hellcat
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶چیه این دیمون! مگه میشه یه ماشین اینقدر جذاب باشه؟ تمام تنم داره میلرزه.
یاسین
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶والا راسیتش من خودم دیمنو خیلی دوست دارم ولی به نظرم این یه موضوع مهمیه که حالا یه مقداری این ژورنال پیاز داغش رو زیاد کرده ولی چیزی که مهمه اینه که نه صرفا دوج هرکمپانی دیگه ای که یه ماشین با قدرت خیلی بالا تولید میکنه که به نسبت بقیه ماشینها عملکرد به قول گفتنی وحشی تری داره باید تمامی الزامات ایمنی رو داشته باشه من بعد از اون قضیه تست Euro ncap موستانگ اینور اونور تو مجلات خارجی میخوندم که یه شک و شبهاتی راجع به اسپرت ماسل های امریکایی بوجود اومده که چجوریه اینا تو کشور خودشون تو تست های ایمنی جاده امتیازاتشون با امتیازات موسسه ایمنی اروپا تفاوت وجود داره حالا این موضوعیم که این مجله گفته منظور اینه که درسته این ماشین قدرت واقعا خوبی داره و تو خط مستقیم هیولاییه ولی مثلا مصرف سوختش ایمنی سیستم ترمزش سیستم تعلیقش کنترل سرعتش و تعادلش تو پیچ یا اصلا پیش فرضها برای شرایط بحرانی مثل شیرون که سیستم اطفا حریق اتوماتیک داره باید زیر ذره بین قرار بگیره درسته مسلما دوج که دیشب تاسیس نشده امروز دیمن رو ارائه بده حتما به خیلی چیزاش فکر کرده ولی میگه بررسی بشه ببینیم واقعا دوج چلنجر دیمن برای دنیای واقعی ایمن هست یا نه حالا اینکه مالک ماشین کی باشه بله یه بنز کلاس C که عصاره ناب مهندسیه و برای زندگی عادی هم عالیه دست یه ادم ناشی بیفته خیلی خطرناکه اینجا موضوع مالک خیلی مهم نیست موضوع خود ماشین مهمه
ASA
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶متن گزارش کاملا یک طرفه هست
فقط برای جلب توجه اومده حرف زده
کاملا مشخصه که با یه رفتار بچگانه میخواد عقده خالی کنه
جدیدا اکثر متنها همینه
همش بازار داغیه
به قول یاس: (البته مهم نیست که ببیننت به دید چی، واست مهم اینه که تو فقط شنیده شی)
akrh78
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ای بنازم ناز نفست داداش
بازم به قول یاس اینا یه مشت “صد تومنی پاره های لای هزاری” هستن
سعید(تهران)
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶اصلا موضوع سر ایمنی و ایمن نبودن نیست دوستان، این نوعی از بازاریابی مدرنه، ایجاد تیتر باعث داغ شدن موضوع مورد بحث در دنیای مجازی میشه، مثل همین واکنشی که ما الان داریم با نظراتمون نشون میدیم، نمونه این کارو به شکل وسیعتر شرکتهای تکنولوژی مثل اپل و سامسونگ چند سالی هست انجام میدن، یکم دقت کنید: دیمون نباید مجوز تردد در خیابان داشته باشد! خنده دار نیست؟
علیرضا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶البته باید به این نکته توجه داشته باشید که بحث راننده کار بلد و ناشی نیست شما عملا نباید شتاب گیری های دیوانه وار و سرعت های بسیار بالا رو تو خیابونای شهر تجربه کنی بله این خودرو بسیار قدرتمنده ولی استفاده از این قدرت در شهر غیر قانونیه شما باید در شهر از این خودرو استفاده معمولی کنی برای عشق و حال بری پیست
احسان(احسان سابق)
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶هلکت آمار تصادف بالایی داشت اما اگر خبری از کشته و بدطور زخمی شدن بود صد در صد الان یه پای دودج در دادگاه بود. این مجله هم داره شلوغش میکنه.
شاهین پسر
۸ خرداد ۱۳۹۶ولی جدا ماشینای ماسل آمریکایی ایمنی خوبی ندارن
تست تصادفشونو ببینید تو یوتیوب یا اینکه گزارشای تست تصادف رو که سایت های مختلف گذاشتن و ببینید.مثلا کامرو سه ستاره دریاف کرده توی تست تصادف!!! با اینکه هیکل بزرگ و گولاخی دارن ولی فریبنده هستن.سنگین وزن و بدون تعادل.ایناهم که اومدن واس دیمن آپشن چرخ جلوی باریک رو گذاشتن دیگه صد در صد موقع شتاب گیری یه لحظه عقب ماشین ول بشه نمیشه جمع کرد با اون چرخای فرقونی!!!بعدشم ماشینایی مثل لامبورگینی و بوگاتی و مکلارن و پورشه و خلاصه هایپر کارهای امروزی همشون از سیستم کامپیوتری استفاده میکنن جهت پایداری زیاد.ی مثال میزنم مثلا کونیحزگ آگرا ی کلیپ ازش دیدم اومد بین جمعیت مانور بده یهو عقبش ول شد و رفت قاطی تماشاگرا و چند نفرو نفله کرد!!! خو اون همه قدرت توی دف عقب و خاموشی یا نداشتن سیستم ESP خیلی ریسکه نتیجشم میشه این.حتی توی جهنم سبز هم نتونست خودشو جمع کنه و بازم منهدم شد.حالا این دیمن با این قیمت کمش حتما جوونارو میکشه سمت خودش و هرکی پاش برسه پدال گازو تا آخر فشار میده و …
Khosro
۳۰ تیر ۱۳۹۷این هیولا بدرد آدمهای سوسول نمیخره