هنوز از شنیدن اخبار مربوط به داج دیمن خسته نشدهاید؟ خوب است! قبلاً میدانستیم که این خودروی عضلانی با سوخت مسابقهای قادر به تولید ۸۴۰ اسب بخار قدرت بوده و شتاب آن تنها در ۲.۳ ثانیه ثبت میشود؛ اما داج تمامی جزئیات مربوط به این خودرو را منتشر نکرده است. اخیراً داج دانستنیهایی جالب دربارهی قویترین خودروی تاریخ خود را منتشر کرده است.
اولین حقیقت این است: در خلال تست ۴۰۰ متر، پیشرانه ۸ سیلندر دیمن بیش از ۴.۹ مترمکعب هوا را میبلعد. این میزان هوا برابر با ظرفیت شُش ۸۱۶ انسان بوده و به پیشرانه اجازه میدهد تا تمامی هوای کابین را تنها در ۲۴۴ متر خالی کند.
سیستم خنککنندگی پیشرانهی دیمن ۲۵۸ کیلووات گرما را دفع میکند بدین ترتیب میتواند یک لیتر آب را تنها در ۱.۲ ثانیه بجوش آورد که این عملکرد برابر با گرمای تولیدی توسط ۲۵۰ توستر الکتریکی است. در قدرت ۸۴۰ اسب بخاری، ۱.۳۶ گالن سوخت در هر دقیقه جریان مییابد.
البته جالبترین حقیقت شاید میزان نیرویی باشد که دیمن قادر است در خط مستقیم تولید کند. دیمن بهطور رسمی قادر است ۱.۸ جی تولید کند. برای مقایسه باید گفت این میزان نیرو اندکی بیشتر از بوگاتی ویرون (۱.۵۵ جی) است و تقریباً نصف نیروی یک شاتل فضایی (۳ جی) است. در زمان لانچ شدن یک تن وزن از چرخهای جلو به عقب منتقل میشود.
خب محض یادآوری باید گفت این قدرت عظیم از طریق پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژرداری تولید میشود که ۸۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۴۴ نیوتون متر گشتاور دارد. البته این اعداد مربوط به سوخت مسابقهای بوده و با استفاده از سوخت با اکتان ۹۱ به ترتیب به ۸۰۸ اسب بخار و ۹۷۲ نیوتون متر کاهش پیدا میکند.
دیمن برای تحمل این میزان نیروی جی از لاستیکهای رادیال درگ ۳۱۵/40R18 Nitto NT05R استفاده میکند. این اولین باری است که یک خودروی تولیدی بهصورت مستقیم از کارخانه با چنین لاستیکهایی عرضه میشود. قطعات اختصاصی طراحی شده برای این خودرو باعث میشود کشش دیمن سه برابر بهتر از هلکت باشد. این حقایق هرچه که باشند مهم نیست؛ از یکچیز مطمئن هستیم و آن اینکه دیمن خودرویی دیوانهوار با بهای ۸۵ هزار دلار است!
الف.ی
۱۵ خرداد ۱۳۹۶یه درگستر تو لباس یه ماسل کار
راستی یعنی چی یک چهارم آب رو در 1.2 ثانیه به جوش میاره؟
یاسین
۱۵ خرداد ۱۳۹۶فکر کنم منظورش اینه میتونه یک چهارم ابی که تو سیستم خنک کننده است رو در عرض 1.2 ثانیه به جوش کامل برسونه
AmiR8
۱۵ خرداد ۱۳۹۶در اصل مقاله نوشته 1 quart
Quart به معنای یک چهارم نیست ، بلکه هر کوارت حدود 1 لیتر میشه که نویسنده ی محترم تصحیح کردن.
الف.ی
۱۵ خرداد ۱۳۹۶ممنون از پاسخ
AmiR8
۱۵ خرداد ۱۳۹۶خواهش میشه !
یاسین
۱۵ خرداد ۱۳۹۶کسی که این ماشین رو میخره ماشین اصلیش نیست وقتهای که میخواد باهاش شیطونی کنه میبرتش پیستهای درگ منتهی موضوع اینه فکر نمیکنم کسی جرات کنه بیاد جلو اگه بفمه ماشینت دیمنه گشتاورش اندازه ویرونه
البته با این تفاسیر باید برای درگ حتما بنزین خوب توش ریخته باشی که بهترین عملکرد رو بدست بیاری
فقط برام سواله حجم باک دیمن که به نسبت هلکت نباید تغییر کرده باشه هلکت یادمه یه جا خوندم مصرفش 8 مایل بر گالنه تقریبا صدی 30 میسوزوند اگه درست حساب کرده باشم برام جالبه مصرف دیمن رو اعلام کنن فکر کنم مردونه صدی 45 بسوزونه:)))) ببریش جلو در مراکز حفاظت محیط زیست پارکش کنی سنگ بارونش میکنن :))
PaRHaM
۱۵ خرداد ۱۳۹۶دوست عزیز
چلنجر هلکت:
شهر : ۱۳ mpg یعنی ۱۸.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
اتوبان : 21 mpg یعنی ۱۱.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
بیچاره رو لطفا انقدر پر مصرف نشون ندین!
با تشکر!??
یاسین
۱۵ خرداد ۱۳۹۶یه مجله بود تو بررسی عملی به این عدد رسیده بود ممکنه جوری رانندگی کرده بوده که اونجوری شده باشه ولی در کل من بین این دوتا بخوام یکیو انتخاب کنم همون هلکت رو انتخاب میکنم
PaRHaM
۱۵ خرداد ۱۳۹۶سال هم مهمه البته !
شاید اون مدل قدیمی بوده!
ولی از نظر من ب شدت دیمون جذاب تره از هلکت!
دیمون یه هیولاس!
هیولایی که باهاش میتونی(با اون چرخ های عادیش) تو روز های عادی مثل یک فرد عادی با ی ماشین ۵۰۰ اسب بخاری بگردی
آخر هفته هم با ۸۴۰ اسب بری هر ماشینی رو له کنی بیای???
هلکت خیلی باحاله
ولی دیمون حسابی باحال تره!
محسن
۱۵ خرداد ۱۳۹۶مبارک صاحبش :(
علی
۱۵ خرداد ۱۳۹۶همه چیش به کنار اون سوراخ های ورودی هوا که تو چراغ های جلوش هستن به کنار!
تو عکس چهارم کاملا مشخص هستن!
فيصل
۱۵ خرداد ۱۳۹۶Real cars don’t power the front wheels, they lift them ?
الف.ی
۱۵ خرداد ۱۳۹۶Where are you from?
Can you speak in Persian?
If you can please speak in Persian
Pedal is an Iranian website and all of users are speaking in Persian except you
volvo fh
۱۵ خرداد ۱۳۹۶پهنای لاستیکش اندازه لاستیک کامیون است.
۳۱۵میلیمتر
سعید(تهران)
۱۵ خرداد ۱۳۹۶نمیدونم چرا ولی من هلکت رو بیشتر دوست دارم، این یکم دیگه غیر کاربردی شده و دوستانه بنظر نمیرسه، توجه کردید که تا امروز هرچی ازش شنیدیم عدد و رقم بوده؟!
Maserati
۱۵ خرداد ۱۳۹۶کجا هستن اونایی که میگفتن آمریکایی ها مهندسی داره ولی الان میبینیم که ماشین 85 هزار دلاری از ماشین 2.3 میلیون دلاری بیشتر جی. تولید میکند
دانیال
۱۶ خرداد ۱۳۹۶کم لطفی میفرمایید، این کجا و آن کجا
PaRHaM
۱۵ خرداد ۱۳۹۶واقعا این هیولا بی نظیره!
بی نظیر!
عاشقشم
همین طور عاشق این اعداد :
۲.۳
۲.۱
۹.۶۵
۱.۸
۸۱۶
??❤❤❤❤❤?✌
Hemichan
۱۶ خرداد ۱۳۹۶انقد خوبه حتی نمیشه کامنت نوشت
حمید ع
۱۵ خرداد ۱۳۹۶قبول دارین نصب بچه گلگیرها براش مناسب نیست.بجاش خود گلگیرو پهن میکردن خیلی بهتر بود.انگار بدنه تو ی کارگاه کوچیک با امکانات کم تیون شده.
سرجیو لامبورگینی
۱۵ خرداد ۱۳۹۶من که فقط عاشق آپشن های یک دلاریش هستم خیلی بامزه هست یعنی مثلاً با چهارهزاتومن دوتا صندلی در حد صندلیه سوپر اسپورت ها گیرت میاد ، یا با 4 هزارتومان میتونی یه باکس که توش همهههه چی هست بخری
Km
۱۵ خرداد ۱۳۹۶دوست عزیز هزینه ی این آپشنا قبلا به قیمت ماشین اضافه شده و فقط با یه دلار اون هارو رو به ماشین اضافه میکنن چون تقریبا امکان نداره که کسایی که این ماشینو میخرن مثلا اون باکس مخصوصو سفارش ندن. امکان نداره باکس 6 هزار دلاریو با یه دلار بذارن رو ماشین.شما خودتون یه ضرب ساده انجام بدین 3300 تا دمون تولید خواهد شد و قیمت هر باکس 6000 دلار همونطورم که گفتم تقریبا همه این باکسو سفارش میدن. هزینش میشه 19 میلیون و هشتصد هزار دلار ینی نزدیک به 20 میلیون دلار!! حالا دوج چرا باید 20 میلیون دلار ضرر بده. پس در واقع قبلا هزینش اضافه شده. تو همه ی اینطور ماشینای تولید محدود اینجوره البته که بعضی لوازم حذف شده یا جانبی با قیمت ماشین جمع شده
Mercede kaviani
۱۵ خرداد ۱۳۹۶با سلام به دوست عزیز شاهین احمد زاده
وتشکر از مطلب بسیار عالی شما
ببخشید منظور از سوخت مسابقه ای نیترو متانول است که در مسابقه دیتونا و فرمول وان استفاده می شد اکنون را نمی دانم میشود یا خیر ولی از نظر الودگی یک هفتم موتور بنزینی فولکس گلف نسل اول بود طبقه گزارش رود اند ترک سال 1979
با تشکر از جواب و راهنمایی شما دوستدار شما مرسده کاویانی
کوشا
۱۵ خرداد ۱۳۹۶لامصب لاستیک عین کفشه.
توی عکسای درگ که لاستیک جلوش اندازه دوچرخس اصن ابهتش زیر سواله.
محمد زمانلو
۱۵ خرداد ۱۳۹۶بی صبرانه منتظر کلیپ های خیلی بیشتری از این ماشین هستم که شاخ هایپرکارهای چند میلیون دلاری رو پشت سرهم بشکونه!
Mahdi US CARS
۱۶ خرداد ۱۳۹۶دیمن بد جوری دلبری میکنه
فقط سقف سرعتش نگفتن که برای ماشین درگ همون سرعت هلکت هم باشه کافیه
سردار
۱۶ خرداد ۱۳۹۶منم میخام
M.K karimi
۵ مهر ۱۴۰۰این لامصب رسما غول مرحله آخر هر چی ماسل کار و V8 هه!!!!