چلنجر SRT دیمن، خودروی درگ داج که میتوانید با آن در خیابانها رانندگی کنید، از مجموعهای از تکنولوژیهای هوشمند بهره میبرد که آن را به تبدیل به یک هیولای واقعی در زمینه عملکرد در خطّ مستقیم تبدیل میکنند. شاید جالبترین قطعه تکنولوژیک دیمن، نه در ترمزهای ویژه پیست یا تایرهای رادیال درگ، بلکه در سیستم تهویه یا کولر آن نهفته باشد.
داج برای اطمینان از دریافت هوای خنک لازم در سیستم مکش دیمن به منظور تولید ۸۴۰ اسببخار از پیشرانه مجهز به سوپرشارژر، از سیستم خنککننده برای کاهش دمای سیستم مکش استفاده کرده است. داج برای این منظور، یک رویکرد ساده را به کار گرفته است. به جای تکیه کامل بر سیستم خنککننده داخلی به منظور رساندن هوای خنک به درون سوپرشارژر، مهندسان داج یک مسیر خروجی از سیستم ایرکاندیشن کابین A/C به چرخه خنککننده داخلی موتور دیمن ایجاد کردهاند. در نتیجه، مایع مبرد در خنککننده داخلی، گرمای بیشتری از دست میدهد. این موضوع باعث میشود که دمای هوای ورودی پایینتر آمده و بنابراین، قدرت بیشتری فراهم گردد.
امّا نکته منفی این سیستم در این است که اگر سیستم کولر را برای خنک کردن موتور تنظیم کنید، دیگر هوای خنک به داخل کابین پمپاژ نمیشود؛ موضوعی که احتمالاً برای ثبت مسیر یکچهارم مایل در کمتر از ۱۰ ثانیه، ارزشش را دارد.
وحید
۱۱ مرداد ۱۳۹۶هیولاست واقعا
MAHDI . TUNING
۱۱ مرداد ۱۳۹۶بازم خوبه
تو درگ خاموش قبل درگ روشن
برای 10 ثانیه یا حالا بگیم تا چند لحظه قبل حرکتش تو درگ که بخواد شروع کنه مشکلی نیست اما فکرشم نمیکردم که با کولر قدرت به دست بیارن
حسین
۱۱ مرداد ۱۳۹۶این همه قدرت با نداشتم بدنه ای آیرودینامیک و موتور وسط به هیچ دردی نمیخور جز درگ
تو ی مسیر پر پیچ و خم این همه قدرت در مقابل پورشه ۹۱۱ کم میاره
Carbonado Aventador
۱۱ مرداد ۱۳۹۶خب کسی هم چلنجر دیمن نمیخره باهاش بره پیست پر پیچ و خم!!!
نمیفهمم واقعا این موضوع ساده هم نیاز به توضیح واسه بعضیا داره!!!!
(ali(CHEVY NOVA
۱۲ مرداد ۱۳۹۶استاد حسىن
خود دوج بارها اعلام کرده این مدل درگستره متوجه مىشى ؟؟؟؟؟؟؟درگستر
بعدش هم همىن درگستر که از نظر فقط شما به غىر از درگ به درد دیگه اى نمىخورد تو پىست پوست اون 911 که تفاوتى با ىه غورباقه رو نداره رو مىکنه
محمد
۱۱ مرداد ۱۳۹۶اینکه بتونی با حفظ اصالت و چهارچوب کلی یه ماشین اینهمه قدرت بیرون بکشی که بالاترین سوپر اسپرت ها رو هم به زانو دربیاره نشون دهنده اوج مهندسی آمریکاست. دیمن آخرشه.
silver
۱۱ مرداد ۱۳۹۶انصافا هیچ آدم عاقلی موقع درگ کولر نمیگیره !
محمد
۱۱ مرداد ۱۳۹۶دقیقاً
همینجا هم با هر ماشینی که درگ بزاری با وجودی که این تکنولوژی رو نداره، مسلما با کولر روشن این کارو نمیکنی چون جون ماشینو میگیره
کاری که واسه خنکی بیشتر مبرد کردن هم مثل اینه که کندانسور اسپلیت منزل رو که تو هوای آزاد میزارین، اگه جایی باشه که سایه روش باشه نسبت به آفتاب مستقیم، بخاطر خنکی بیشتر مبرد کندانسور، با همان اسپلیت، مصرف رو پایین تر و راندمان بالاتر میره
محمد
۱۲ مرداد ۱۳۹۶دوست عزیز این شرکت این کارو کرده و جواب هم گرفته. ضمنا 840 اسب بخار قدرت به حدی هستش که روشن بودن کولر تاثیری توی قدرت و شتابش نداشته باشه.
silver
۱۲ مرداد ۱۳۹۶دوست من توجه کن
((امّا نکته منفی این سیستم در این است که اگر سیستم کولر را برای خنک کردن موتور تنظیم کنید، دیگر هوای خنک به داخل کابین پمپاژ نمیشود؛ موضوعی که احتمالاً برای ثبت مسیر یکچهارم مایل در کمتر از ۱۰ ثانیه، ارزشش را دارد.))
در اصل این نکته منفی نیست چون عملا هیچ آدم عاقلی رو پیدا نمی کنید که موقع درگ کولر بگیره تا خودش خنک بشه !!!! ( حالا هر ماشینی که میخواد باشه) چون صدم ثانیه هم در این مسابقات تاثیرگذار هست .
PaRHaM
۱۱ مرداد ۱۳۹۶چ سیستم باحالیه?
خوشم اومد
امیر.عارف
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ببین چطور افکار آدم و خراب میکنند. همیشه فکر میکردم هوای گرم برای احتراق بهتره. الان دوباره باید در مورد اینکه چرا هوای سرد بهتره تحقیق کنم
آرش
۱۳ مهر ۱۳۹۶شاید بخندین شاید بگین این یارو چی داره میگه ولی حقیقت داره : من چند ماه پیش(قبل از معرفی دیمن) این ایده به به ذهنم رسیده بود با خودم گفتم : وقتی که ماشینا توی هوای سرد عملکرد بهتری دارن پس چرا هوای ورودی موتورو سرد نکنیم ؟؟یه سیستم مشابه اینو هم تو ذهنم طراحی کردم?? بعدشم آقایون امریکایی ایده ی منو زود تر عملی کردن??