دوج

داج چلنجر 11 ساله پرفروش‌تر از شورولت کامارو!

داج چلنجر خودرویی ۱۱ ساله است اما در این سال‌ها هیچ خبری از کاهش فروش آن نبوده است.


بنا به گزارش پدال و به نقل از دیترویت فری پرس، چلنجر در سه‌ماهه اول سال جاری فروش بیشتری در مقایسه با شورولت کاماروی جدیدتر داشته است. فاصله‌ی دو خودرو خیلی زیاد نیست اما چلنجر به خانه‌ی ۱۳۴۳۱ نفر راه یافته درحالی‌که کامارو با فروش ۱۲۰۸۳ دستگاهی با فاصله‌ای کم در تعقیب رقیب سنتی خود است. البته بدون هرگونه تعجبی، فورد موستانگ بازهم پرفروش‌ترین خودروی این دسته بوده و با فروش ۱۶۹۱۷ دستگاهی در رتبه اول قرار گرفته است.


علیرغم قرار گرفتن کامارو در رتبه سوم فروش اما خبرهای منتشر شده درباره‌ی این خودرو کلاً بد نیست. این خودروی عضلانی برای مدل سال ۲۰۱۹ فیس لیفت شده و فروش آن افزایش یافته است. در سال پیش اوضاع خوبی برای کامارو وجود نداشت زیرا تنها ۵۰۹۶۳ دستگاه از این خودرو به فروش رفته بود در حالی که فروش چلنجر و موستانگ به ترتیب برابر با ۶۶۷۱۶ و ۷۵۸۴۲ دستگاه بود.


واضح است که شورولت به دنبال بهبود وضعیت کامارو بوده و یکی از مدیران جنرال موتورز گفته است:

انتظار می‌رود در ادامه‌ی سال جاری هم فروش رو به بالای کامارو حفظ شود.


علیرغم اینکه چلنجر قدیمی‌ترین خودروی این کلاس است اما عملکرد فروش آن به‌طور سورپرایز کننده‌ای خوب بوده زیرا داده‌ها نشان می‌دهد فروش سالانه‌ی این خودرو در ۴ ساله گذشته حدود ۶۵ هزار دستگاه بوده است. این عدد بزرگی نیست اما فروش چلنجر برخلاف رقبا پایدار مانده است. فروش کامارو از سال ۲۰۱۴ تاکنون با افت همراه بوده و موستانگ نیز از سال ۲۰۱۵ به این طرف با کاهش فروش دست‌وپنجه نرم کرده است.

نسخه‌های پرفورمنسی همچون دیمن، هلکت و Redeye به‌طور معمول باعث افزایش فروش چلنجر شده‌اند اما داج می‌گوید دلایل ادامه‌ی موفقیت این خودرو اساسی‌تر از این حرف‌هاست. بنا به گفته‌ی این خودروساز، چلنجر رنگ‌های بدنه‌ی متنوع و کابینی جادار دارد که باعث می‌شود برخی خریداران آن را به کامارو و موستانگ ترجیح دهند. چلنجر همچنین تنها خودروی عضلانی با سیستم چهار چرخ محرک سفارشی است که به افزایش جذابیت آن در آب‌وهوای سرد کمک می‌کند.

2017 Dodge Challenger GT AWD

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    رفتار خریداران خودروهای عضلانی آمریکا برام جالبه
    البته احتمالا نظر عزیزان دوستدار خودروی ایرانی هم به همین ترتیب باشه
    اما
    شخصا از شورولت کامارو بیشتر خوشم میاد

    1. (ali (chevy nova

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (7383 ديدگاه)

      هفته پیش جمعه تو همایش 55 سالگی موستانگ که جمعیت بالایی هم اومده بودن برای این هیولاها یه موستانگ مک وان 71 زرد اومد همین که همه دیدنش مثل سیل رفتن سمتش
      همونجا مشخص شد موستانگ تو دل همه جا داره

    2. AMIR / ARMI

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      رفتار خریداران عجیب نشده
      به نظرم کم کاری شورلت باعث کاهش فروش کامارو شده
      عدم عرضه نشخه های خاص و تولید محدود
      عدم استفاده از بازخورد های مشتری ها در شبکه های اجتماعی
      و عدم تبلیغات حرفه ای کامارو باعث شده یکم از چشم ها دور بمونه
      کاری که داج کرد با عرضه ردای و دیمن
      و باعث محبوبیت چلنجر و چارجر شد
      شورلت میتونه اسم هایی مثل z 28 یا غیره رو زنده کنه
      تا دوباره به جایگاه قبلیش برگرده

    3. یانکی

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      کامارو باید هر چه زودتر فیس اس اس رو به شکل مدلی که تو سما داد برگردونه.آرم بره رو جلو پنجره توری شکل قسمت مشکی جلو پنجره که باعث شده جلو پنجره یه تیکه بشه رو همرنگ کنه

      1. Mad.z.Max

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        میدونی که این اتفاق برای مدل 2019 افتاده. وگرنه که با همچین پیشبینی دقیقی نوستراداموسی میشدی واسه خودت ?
        (شوخی میکنم دوست من)

  2. Danial

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (466 ديدگاه)

    من فکرکنم خریدن ماشین توکشور هایی مثل آمریکا برای مشتری سخت باشه سخت از این نظر که باید بین کلی مدل انتخاب کنن ما اونجا زندگی نمیکنیم وضعیت مالیت بنزین دید مردم و خیلی چیز های دیگه هست که باید حساب کنیم ببینیم چی میشه که این نوع فروش اتفاق میوفته من اگر با همین دید آمریکا بودم 95 درصد کامارو میگرفتم حالا باید برم ده سال زندگی کنم بعد ببینم نظرم همین هست یا نه فلن که تو این خراب شده گیر کردیم پراید سوار میشیم.
    ایشالله که خیره

  3. (ali (chevy nova

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (7383 ديدگاه)

    همین برام کافیه
    ((داج چلنجر خودرویی 11 ساله است اما در این سال‌ها هیچ خبری از کاهش فروش آن نبوده است.))

  4. (ali (chevy nova

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (7383 ديدگاه)

    دیدن این عکسها نفس ادم رو بند میاره
    توی تک تک عکسها اصالت بیداد میکنه
    قدرت و گشتاور بالاشون از تو عکس هم پیداست

  5. ho3ein

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (39 ديدگاه)

    به نظر من کامارو مدل ۲۰۱۳ از همه نسل های کامارو زیباتر و جذاب تر هستش مخصوصا نسخه zl1,همون مدل که تو عکس سوم هستش،اگه یادتون باشه موقع معرفیش همه کف کرده بودن لااقل من خودم که کیف میکردم از دیدنش
    علت کاهش فروش موستانگ و کامارو به نظرم طراحیشون هستش که داره به سمت طراحی اروپایی و اسیایی میره،اون عظمت ماسل کارو ندارن به خصوص کامارو
    اما چلنجر کماکان اون ذات امریکایی اصیلشو حفظ کرده

    1. (ali (chevy nova

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (7383 ديدگاه)

      البته موستانگ کاهش فروش نداشته و امسال و سال 2018 با اعداد و ارقامی که مقاله پدال بود افزایش فروش هم داشته و با اقتدار تمام پرفروش ترین کوپه اسپرت جهان برای چهار سال پیاپی شد

  6. امیر

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    چلنجره دیگه شوخی ک نیس
    ابهت و لذت یه ماسل کار ینی چلنجر
    نمیخوام بگم کامارو یا موستانگ بده ولی علاوه بر مسایل بالا ک پدال گفت، ابهت واقعی یه ماسل کارو چلنجر همچنان حفظ کرده و ظاهری به مراتب جذابتر داره
    تو بحث فنیم ک ن موستانگ ن کامارو حتی نزدیکش نشدن

  7. Hemichan

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (719 ديدگاه)

    Mopar or No Car
    به هر حال چلنجر تنها ماسل کار واقعی و پیشرو در پرفورمنسه
    الانم دور دور رقابت شلبی و اس ار تیه
    ماستنگ جی تی ۵۰۰ نزدیک ۸۰۰ اسبی و ردآی ۷۹۷ اسبی
    کامارو ۶۵۰ اسبی هم هم‌ با اختلاف پشت سرشون قرار میگیره
    ردآی هم رسما رکورد زده و زمان ۱۰.۳۹ رو به ثبت رسونده که نزدیک نیم ثانیه سریعتر از عدد اعلامیه
    انتظار میره شلبی هم بین ۱۰.۵۰ تا ۱۱ باشه
    کامارو هم ۱۱.۴
    یعنی رقابت رسمی ماسل کاری فقط بین داج و فورد در جریانه ..

  8. پدرام اهوازی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (28 ديدگاه)

    کامارو که ابهت گذشته رو نداره واقعا دیگه یه شدت کوچک شده و اصول ماسل کاری به هم زده ولی چلنجر و ماستنگ عالی هستن♥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا