داج چلنجر خودرویی ۱۱ ساله است اما در این سالها هیچ خبری از کاهش فروش آن نبوده است.
بنا به گزارش پدال و به نقل از دیترویت فری پرس، چلنجر در سهماهه اول سال جاری فروش بیشتری در مقایسه با شورولت کاماروی جدیدتر داشته است. فاصلهی دو خودرو خیلی زیاد نیست اما چلنجر به خانهی ۱۳۴۳۱ نفر راه یافته درحالیکه کامارو با فروش ۱۲۰۸۳ دستگاهی با فاصلهای کم در تعقیب رقیب سنتی خود است. البته بدون هرگونه تعجبی، فورد موستانگ بازهم پرفروشترین خودروی این دسته بوده و با فروش ۱۶۹۱۷ دستگاهی در رتبه اول قرار گرفته است.
علیرغم قرار گرفتن کامارو در رتبه سوم فروش اما خبرهای منتشر شده دربارهی این خودرو کلاً بد نیست. این خودروی عضلانی برای مدل سال ۲۰۱۹ فیس لیفت شده و فروش آن افزایش یافته است. در سال پیش اوضاع خوبی برای کامارو وجود نداشت زیرا تنها ۵۰۹۶۳ دستگاه از این خودرو به فروش رفته بود در حالی که فروش چلنجر و موستانگ به ترتیب برابر با ۶۶۷۱۶ و ۷۵۸۴۲ دستگاه بود.
واضح است که شورولت به دنبال بهبود وضعیت کامارو بوده و یکی از مدیران جنرال موتورز گفته است:
انتظار میرود در ادامهی سال جاری هم فروش رو به بالای کامارو حفظ شود.
علیرغم اینکه چلنجر قدیمیترین خودروی این کلاس است اما عملکرد فروش آن بهطور سورپرایز کنندهای خوب بوده زیرا دادهها نشان میدهد فروش سالانهی این خودرو در ۴ ساله گذشته حدود ۶۵ هزار دستگاه بوده است. این عدد بزرگی نیست اما فروش چلنجر برخلاف رقبا پایدار مانده است. فروش کامارو از سال ۲۰۱۴ تاکنون با افت همراه بوده و موستانگ نیز از سال ۲۰۱۵ به این طرف با کاهش فروش دستوپنجه نرم کرده است.
محمد
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸رفتار خریداران خودروهای عضلانی آمریکا برام جالبه
البته احتمالا نظر عزیزان دوستدار خودروی ایرانی هم به همین ترتیب باشه
اما
شخصا از شورولت کامارو بیشتر خوشم میاد
(ali (chevy nova
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸هفته پیش جمعه تو همایش 55 سالگی موستانگ که جمعیت بالایی هم اومده بودن برای این هیولاها یه موستانگ مک وان 71 زرد اومد همین که همه دیدنش مثل سیل رفتن سمتش
همونجا مشخص شد موستانگ تو دل همه جا داره
AMIR / ARMI
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸رفتار خریداران عجیب نشده
به نظرم کم کاری شورلت باعث کاهش فروش کامارو شده
عدم عرضه نشخه های خاص و تولید محدود
عدم استفاده از بازخورد های مشتری ها در شبکه های اجتماعی
و عدم تبلیغات حرفه ای کامارو باعث شده یکم از چشم ها دور بمونه
کاری که داج کرد با عرضه ردای و دیمن
و باعث محبوبیت چلنجر و چارجر شد
شورلت میتونه اسم هایی مثل z 28 یا غیره رو زنده کنه
تا دوباره به جایگاه قبلیش برگرده
یانکی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸کامارو باید هر چه زودتر فیس اس اس رو به شکل مدلی که تو سما داد برگردونه.آرم بره رو جلو پنجره توری شکل قسمت مشکی جلو پنجره که باعث شده جلو پنجره یه تیکه بشه رو همرنگ کنه
Mad.z.Max
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸میدونی که این اتفاق برای مدل 2019 افتاده. وگرنه که با همچین پیشبینی دقیقی نوستراداموسی میشدی واسه خودت ?
(شوخی میکنم دوست من)
Danial
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸من فکرکنم خریدن ماشین توکشور هایی مثل آمریکا برای مشتری سخت باشه سخت از این نظر که باید بین کلی مدل انتخاب کنن ما اونجا زندگی نمیکنیم وضعیت مالیت بنزین دید مردم و خیلی چیز های دیگه هست که باید حساب کنیم ببینیم چی میشه که این نوع فروش اتفاق میوفته من اگر با همین دید آمریکا بودم 95 درصد کامارو میگرفتم حالا باید برم ده سال زندگی کنم بعد ببینم نظرم همین هست یا نه فلن که تو این خراب شده گیر کردیم پراید سوار میشیم.
ایشالله که خیره
(ali (chevy nova
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸همین برام کافیه
((داج چلنجر خودرویی 11 ساله است اما در این سالها هیچ خبری از کاهش فروش آن نبوده است.))
(ali (chevy nova
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸دیدن این عکسها نفس ادم رو بند میاره
توی تک تک عکسها اصالت بیداد میکنه
قدرت و گشتاور بالاشون از تو عکس هم پیداست
ho3ein
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸به نظر من کامارو مدل ۲۰۱۳ از همه نسل های کامارو زیباتر و جذاب تر هستش مخصوصا نسخه zl1,همون مدل که تو عکس سوم هستش،اگه یادتون باشه موقع معرفیش همه کف کرده بودن لااقل من خودم که کیف میکردم از دیدنش
علت کاهش فروش موستانگ و کامارو به نظرم طراحیشون هستش که داره به سمت طراحی اروپایی و اسیایی میره،اون عظمت ماسل کارو ندارن به خصوص کامارو
اما چلنجر کماکان اون ذات امریکایی اصیلشو حفظ کرده
(ali (chevy nova
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸البته موستانگ کاهش فروش نداشته و امسال و سال 2018 با اعداد و ارقامی که مقاله پدال بود افزایش فروش هم داشته و با اقتدار تمام پرفروش ترین کوپه اسپرت جهان برای چهار سال پیاپی شد
امیر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸چلنجره دیگه شوخی ک نیس
ابهت و لذت یه ماسل کار ینی چلنجر
نمیخوام بگم کامارو یا موستانگ بده ولی علاوه بر مسایل بالا ک پدال گفت، ابهت واقعی یه ماسل کارو چلنجر همچنان حفظ کرده و ظاهری به مراتب جذابتر داره
تو بحث فنیم ک ن موستانگ ن کامارو حتی نزدیکش نشدن
Hemichan
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸Mopar or No Car
به هر حال چلنجر تنها ماسل کار واقعی و پیشرو در پرفورمنسه
الانم دور دور رقابت شلبی و اس ار تیه
ماستنگ جی تی ۵۰۰ نزدیک ۸۰۰ اسبی و ردآی ۷۹۷ اسبی
کامارو ۶۵۰ اسبی هم هم با اختلاف پشت سرشون قرار میگیره
ردآی هم رسما رکورد زده و زمان ۱۰.۳۹ رو به ثبت رسونده که نزدیک نیم ثانیه سریعتر از عدد اعلامیه
انتظار میره شلبی هم بین ۱۰.۵۰ تا ۱۱ باشه
کامارو هم ۱۱.۴
یعنی رقابت رسمی ماسل کاری فقط بین داج و فورد در جریانه ..
پدرام اهوازی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸کامارو که ابهت گذشته رو نداره واقعا دیگه یه شدت کوچک شده و اصول ماسل کاری به هم زده ولی چلنجر و ماستنگ عالی هستن♥