داج چلنجر SRT دیمن هیولایی برای درگ است. به لطف استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار که قدرت ۸۰۸ اسبی با استفاده از سوخت اکتان ۹۱ و خروجی ۸۴۰ اسبی با سوخت اکتان ۱۰۰ تولید می کند، این خودرو میتواند پرفورمنس دیوانه کنندهای داشته باشد. داج ادعا می کند دیمن مسافت ۴۰۰ متر را تنها در ۹.۶۵ ثانیه طی می کند. این ادعا در سال ۲۰۱۷ و زمان معرفی دیمن در نمایشگاه نیویورک غوغایی به پا کرد.
برای بررسی ادعای داج، رود تست تی وی تصمیم گرفته تا این خودرو را در برابر یک رقیب غیرعادی قرار دهد: آریل اتم 3RS 2019 سبکوزن. این خودرو قویترین محصول تولیدی آریل میباشد.
بدون تعجب چندانی باید گفت آریل اتم 3RS قدرت بسیار کمتری در مقایسه با دیمن دارد. پیشرانه ۲ لیتری توربوی بکار رفته در این خودرو ساخت هوندا بوده و قدرت ۴۲۵ اسب بخاری دارد. البته از طرف دیگر اتم بهطور قابلتوجهی سبکتر از رقیب آمریکایی بوده و تنها ۶۵۸ کیلوگرم وزن دارد درحالیکه وزن دیمن به ۱۹۲۸ کیلوگرم میرسد. به این ترتیب شاهد درگ ۴۰۰ متر جالبی خواهیم بود زیرا نسبت قدرت به وزن آریل اتم دو برابر داج دیمن میباشد.
نهایتاً این داج دیمن است که اتم را شرمنده می کند اما خب رانندهی اتم هم واکنش کندتری داشته است. دیمن با زمان ۹.۹۶ ثانیه و سرعت ۲۳۳ کیلومتر در ساعت از خط پایان عبور می کند درحالیکه پرفورمنس اتم برابر با ۱۲.۰۵ ثانیه و سرعت ۱۸۳ کیلومتر در ساعت بوده است. حتی اگر اتم استارت بهتری هم داشت نمیتوانست بر هیولای درگ آمریکاییها غلبه کند.
اگرچه آریل اتم 3RS قابلخرید است اما داج دیمن مدتها پیش سولد اوت شده و دیگر دوباره تولید نخواهد شد. تنها ۳۳۰۰ دستگاه از این خودرو خط مونتاژ را ترک کردند اما هنوز هم میتوان نمونههای کارکرده و تمیز آن را پیدا کرد. اخیراً رالف گیلز رئیس طراحی فیات-کرایسلر داج دیمن خود را که چهارمین نمونه تولیدی است با قیمت ۱۳۹۹۹۵ دلاری به فروش گذاشته است.
[دانلود ویدئو]
Farzad
۱۴ دی ۱۳۹۸درگ های از پیش تعیین شده و مزخرف
Ferrari
۱۴ دی ۱۳۹۸واقعا خبری جذابتر و مهمتر از این درگها وجود نداره که ترجمه نمیکنید؟
میایم پدال یا درگ میبینیم یا یه خبر از کوروت c8
اتوکار یه مقایسه بین لامبورگینی هوراکان اوو و مکلارن 600lt انجام داده یا مقایسه ۴۸۸ پیستا و مکلارن ۷۲۰ که ارزش خوندش صدبرابر بیشتر از این پستهاست
از پدال میخوام وقتشون رو صرف این اخبار کم ارزش نکنن ۲ سال پیش اینهمه درگ تو این سایت نمیدیدیم الان هر روز یکی دوتا پست درگ میبینیم درعوض تست و برسی ماشینهارو خلاصه کردین ۴ خط میخونیم میبینیم تموم شده اونم فقط تعریف و تمجید
شاهین
۱۴ دی ۱۳۹۸سلام وقت بخیر
نهایت تلاشمون اینه که مطالب گسترده ای در اختیار همه طیف های سایت قرار بگیره.
خیلی از دوستان خواهان اخبار مسابقات درگ بودند و ما هم تلاش می کنیم این کارو انجام بدیم.
تعداد زیادی از دوستان من جمله شما هم خواهان بررسی های تخصصی هستید که امرتون به روی چشم و تا جای ممکن تلاش میکنیم به این خواسته ها جامه عمل بپوشونیم.
ممنون که همراه ما هستید.
ارادت
Joseph
۱۴ دی ۱۳۹۸۹/۹۶ همین و بس
JDM
۱۴ دی ۱۳۹۸رو به روت نور بندا شیر اومده
سفت و محکم با اینکه دیر اومده
مهدی
۱۴ دی ۱۳۹۸اخبار مسابقات درگ اون در این حد لول پایین نهایتا خوراک ۱۰ تا ۱۸ سال رو فراهم میکنه… از پیشرانه شروع کنید تا سیستم انتقال قدرت و بعد ساخت شاسی و فرم بدنه و… اینکه سیر تکامل چی بوده و الان دنیا کجای کاره به صورت علمی… قول میدم نود درصد کاربران از الفبای خودرو اطلاعی ندارن ن میدونن میل سوپاپ دقیق چکار میکنه نه سوخت از کجا میاد با چه مکانیزمی تو سیلندر میره جطور نمودار هورس پاور و تورک بالا پایین میشه و الی اخر یه ریز اخبار درگ سطح پایین و عوام پسند تو سایت تخصصی خودرو
امیر
۱۴ دی ۱۳۹۸درگی بسیار بی روح!!
خب مشخصه ک کسی نمیتونه جلوی دیمن قد علم منه
حداقل یه حریف درس میاوردین
البته راننده دیمن هم رکورد خیلی خوبی نزد!
شاهین
۱۴ دی ۱۳۹۸سلام مجدد
درباره موارد آموزشی که می فرمایید آرشیو سایت پر از مطالب مبتدی تا حرفه ای و… هستش و بازهم به روی چشم سعی خواهیم داشت این موارد رو کار کنیم.
ارادت