همهی ما از دیدن درگ های هیجانانگیز داج دیمن با مک لارن 720S لذت بردهایم اما ویدئوی جدیدی که منتشر شده رویارویی مک لارن با هلکت را نشان میدهد.
خب البته این بار نباید گفت هلکت کمتوانتر زیرا این داج چلنجر SRT هلکت قدرت بیشتری در مقایسه با بوگاتی ویرون دارد!
اگر توضیحاتی که در ویدئو داده میشود صحیح باشد بنابراین با یک هیولای عضلانی ۱۱۵۰ اسب بخاری طرف هستیم! خب در یک روز خوب این خودرو میتواند در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و احتمالاً در طی مسافت ۴۰۰ متر یک خودروی ۱۰ ثانیهای است.
این خودرو باید همچون همیشه در برابر مک لارن 720S قرار بگیرد. این مک لارن ثابت کرده که یک غول کش بیادعا بوده و عملکرد فوقالعادهای را نشان داده است. قطعاً مک لارن با مهندسی هوشمندانه خود مزد زحماتش را گرفته است.
برخلاف پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری تیون شدهی هلکت، مک لارن دارای قلب آهنین ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو است که قدرت ۷۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میکند.
این خودرو حتی نیازی به روز خوب هم ندارد زیرا در ۲.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و سقف سرعت ۳۴۱ کیلومتر در ساعت را ثبت میکند.
قطعاً مک لارن 720S در برابر خودرویی که حدود ۴۵۰ اسب بخار قویتر است کار آسانی نخواهد داشت اما آیا با یک سورپرایز مواجه خواهیم شد؟! پاسخ این سؤال در ویدئوی زیر است.
[دانلود ویدئو]
Bashir
۵ مرداد ۱۳۹۷سلام
به نظر من بیشتر تبلیغاتی بود
مک لارن واقعا ماشین فوق العاهایست
از این کلیپ های مک لارن ۷۲۰sزیاد دیدیم خیلی هاش تو همین سایت هست شرایط مسابقه دقیقا شرایطی هست که مک اارن بتونه پیروز بشه البته تو فوق العاده بودن مک لارن شکی نیست
مملی مسان
۵ مرداد ۱۳۹۷یه نکته مهم اینجاست تو این برنامه دیمون از 720 شکست خورد تو درگ که واقعن احمقانه بود چرا هیچ 720 پیدا نمیشه بره با اون سیاهه که دیمون داره کل بندازه تو این برنامه فقط میخان 720 رو گنده کنن.تو یکی از کلیپاش از 720 تو درگ 9.3 گرفتن اونوقت خوده کمپانی بالایه 10.5 اعلام کرده تمام اروپا جمع بشن نمیتونن حریف دیمون بشن .حتی هلکت ردی هم همشون رو قورت میده.
Mclaren720s
۸ مرداد ۱۳۹۷مگه نید فور اسپید بازی میکنی که حتما باید همه درگ های یه خودرو دقیقا یکی باشه؟ البته توی بازی ها هم نمیشه یک تایم مشخص ثبت کرد و بستگی به مهارت طرف داره.
اگر کمی سواد خودرویی داشته باشین عوامل خیلی زیادی توی تایم زدن هست مثل لانچ خوب…راننده حرفه ای…لاستیک…میزان ارتفاع از سطح دریا….سوخت و …
این چرندیات چیه واقعا سر هم میکنین؟؟ جالب اینجاس یه مشت بیسواد هم تایید میکنن:)))
Reza
۵ مرداد ۱۳۹۷هلکت هر چی زور زد نتونست . همین که به 720 رسید خودش خیلیه.
همه چی قدرت اسب بخار نیس که
علی
۵ مرداد ۱۳۹۷به نظر من برنده واقعی این مسابقه هلکت بود . درسته تو شتاب اول نشد ولی در فاکتورهای مثل: یک پنجم قیمت ، ظاهر با ابهت و نوستالوژی، اعتبار و اصالت، کاریزما داشتن ، سادگی در تولید و خدمات پس از فروش اول شد.
با تچکر
علیx76
۵ مرداد ۱۳۹۷هلکت ضعف گیربکس و ایرودینامیک و وزنشو مجبوره با قدرت جبران کنه
ولی ممکنه نتیجه عکس بده
هرچی قویتر بشه راننده کاره بسیار سخت تری داره
اما راننده مکلارن راحت میشینه . لانچ کنترل فعال . گیربکس تو وضعیت سوپراسپرت .ماشین خودش همه ی کار هارو میکنه
akrh78
۹ مرداد ۱۳۹۷همین که گفتی “ماشین خودش همه ی کار هارو میکنه” چند بار من بهش اشاره کردم.720 و در کل مکلارن ها کلا انگار کامپیوتری هستن و رانندگی درگیری زیادی در پرفورمنس نداره ولی هلکت و دیمن آنالوگ تر هستن و رانندگی اونا درگیر کننده تر هست و باید راننده حرفه ای پشتشون باشه تا پرفورمنس رو ازش بکشه بیرون
تو یه عالمه کلیپ دیمن به ندرت دیدیم که 400 متر رو توی 10 ها بزنه حالا 9.65 اعلامی کارخونه بماند
Dante
۵ مرداد ۱۳۹۷مسیر یکم طولانی تر بود ، هلکت داشت میگیرفت مک لارن رو ، قدرت اسب بخار در مسافت های طولانی میتونه تاثیر خودش و نشون بده
King 918
۵ مرداد ۱۳۹۷یه درگ خوب ما از این 720 ندیدیم..
بابا یه gt2 یه 488 خیلی وقته از رونمایی گذشته ولی هنوز یه درگ هیجان انگیز ندیدیم جز در گش با 918 که خیلی چسبید
Madjidiano Rolambo
۵ مرداد ۱۳۹۷با پول یه ۷۲۰ اس میشه ۵ تا هلکت خرید
انتظار بیجایی هست از هلکت بخوایم ۷۲۰ اس رو شکست بده
مگه ۷۲۰ اس حریف ماشین هایی با ۵ برابر قیمت خودش میشه که هلکت بخواد این کار رو بکنه؟
۷۲۰ اس هم از ۹۱۸ و پی وان شکست میخوره
Ahmadreza 2002
۵ مرداد ۱۳۹۷ای بابا
چ خبر بود اصلا!
کسی میدونه این دوج دقیقا کدوم مدله تیون شده و کلا چی هست؟
LAMB,O
۵ مرداد ۱۳۹۷بابا شورشو در اوردن با 720اس .
همش یا ماشین حریفش ازش پنج برابر ارزونتره یا شرایط به نفع مکلارنه یا به زور اون یکی ماشین رو اهسته جلوه میدن یا اون یکی ماشین استارت خوبی نداشته .
هوراکان پرفورمانته دو دیفرانسیله پس بر تری باهاشه تویکی از درگ ها صفر تا صدش یه سه و نیم ثانیه ای توسط راننده عمدی طول داده شد تا 720اس بگیرش .
720 اس اگه پخی بود تو پیست یه چیزی نشون میداد
s.h
۵ مرداد ۱۳۹۷یعنی کلا 50-60 تا درگی که ازش هست همش صحنه سازی
اتفاقا یه کانال یوتوبی هست درگ رو از داخل و خارج هر دو ماشین نشون میده که گاز خوردنشونو ببینی
f35
۵ مرداد ۱۳۹۷من نمیدونم چرا بعضیا خودشونو میزنن به اون راه
ببین تو داری میگی پرفورمانته از کل دنیام بپرسی میگن واسه پیست ارتقا داده شده بعدشم مک لارن به شتاب و هندلینگ عالی معروفه
اما واسه پیست درگ و چسبندگی حرف اولو میزنه
الان مثلا کونیک زگ پخی نیست ؟؟ با اینکه بهترین شتاب و بیشترین سرعتو داره ولی تو پیست احتمالا از خیلی ها مثل والکری یا مثلا xxها یا ….. میخوره چون اونا رو ساختند فقط واسه عمللکرد خوب تو ی پیست
اما اینو بدون واسه کودک و پیر مرد و هر انسانی ملاک مقایسه دو ماشین سرعت و شتاب هست و بعد قدرت واسه خیلی ها اصلا پیست مهم نیست
بازم اگه بخواد تو پیست مهم باشه وقتی دوتا ماشین باهم تو پیستند اونیکه اول میشه یادشونه میدونی چرا ؟ چون میگند سریع تره
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۵ مرداد ۱۳۹۷https://www.motortrend.com/news/2018-mclaren-720s-first-test-review/
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۵ مرداد ۱۳۹۷اتفاقا این ترجمه شو همین پدال گذاشته بود.
مشکل اینه که بعضی ها واقعیت ها رو نمیبینن.
بهترین channel درگ و معتبرترینشون هم همین درگ تایمز هست.
همه جا دوربین میزارن و چند بار یه درگ رو به شیوه های مختلف برگزار میکنن.
..
راستی تو پیست فرانسوی Magny Cours مک لارن 720s سریع ترین تایم رو به نام خودش ثبت کرد و جای پرفورمانته رو گرفت.
مک لارن:
1:47.05
پرفورمانته:
1:47.52
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۵ مرداد ۱۳۹۷سلام دانیال جان، خوبی؟ چ خبر؟ درمورد مکلارن 720باید بگم خودروی دوس داشتنی ای هس و توی پیست هم عملکرد خوبی داره.
Mclaren720s
۵ مرداد ۱۳۹۷بعله همینطوری خودتون رو قانع کنین که 720 هیولا نیست.
نظراتتون کاملا گویای سوزش شدید هست.
همه دنیا هم احمقن که میگن 720 اسطوره حال حاضره تو این سگمنت هست و شماها همه کارشناس های فرازمینی هستین.
بابا جمع کنین این بساط مسخره بچگانتون رو.
Mclaren720s
۵ مرداد ۱۳۹۷دقیقا مثل این میمونه من بیام بگم زدن رکورد جهنم سبز توسط لامبورگینی صحنه سازیه!
خب واقعا مسخرست بیام چنین حرفی بزنم…لامبورگینی تونسته و قدرتشو داشته محصولی بده بیرون که رکورد جهنم سبز رو جا به جا کنه حالا این بهانه ها چیه…بگم 30 تا پیچ جهنم سبز رو میون بر زده؟یا هواپیما بردن تو پیست جاش و رکورد به نام لامبو زدن…صد سال سیاه این حرفئ نزدم و نخواهم زد اگر طرفدارشم نباشم نمیام چرتی بنویسم تو نظرات…تونسته و رکورد رو زده هیچ بهانه ای هم نیست دمش گرم.
خطاب به یکسریا لطفا بیایین و بزرگ شین و توی دوران کودکی و لجبازیای غیر منطقیش نمونین
akrh78
۹ مرداد ۱۳۹۷این صاحب درگ تیمز هم یه 720 خریده انداخته تو پارکینگ با کل دنیا درگ گذاشته، بابا بیخیال کنتور میندازه.هفته ای دو سه تا فیلم 10 دقیقه ای درگ 720 میسازه
KING OF JDM
۱۸ مرداد ۱۳۹۷سلام خدمت تمام عزیزان
بنده نه بی احترامی میکنم نه واقعا حوصله دارم با دوستای تعصبی کل بندازم چون واقعا ارزش نداره.
اما نمیدونم چرا وقتی ی امریکایی میبازه اکثر دوستان قصد دارن با یسری جملات کلیشه ای و بی مورد این اتفاق توجیه کنن و الکی وقت تلف کنن.
اسب بخار خیلی مهمه اما مهم تر از اون تجهیزاتی هستش که باعث میشه تا شما از اون مقدار قدرت به طور بهینه استفاده کنین. برای مثال بعد از تولید قدرت مهم ترین موضوع سیستم کلاچ و گیربکس خودرو هستش. با دستکاری نسبت دنده های پراید و استفاده از ی کیت دیسک و صفحه ریس شما میتونین رقیب شتاب برای خودروهای 1600cc باشید. شاید عقب بمونید ولی از حالت عادی خیلی بهتر عمل میکنید. شما اکثرتون نه همتون به اسب بخار توجه دارید اما تا الان کمتر کسی ب گیربکس مکلارن اشاره کرده. حالا این موضوع ب کنار. بعد از بحث موتور و گیربکس سیستم فنر بندی و تقسیم وزن خودرو خیلی در شتابگیری و تعادل در سرعت های بالا کاربرد داره. ب طور کلی ک در تمام حالات کاربرد داره اما بحث سر سرعته. بعد از اون مهم ترین چیز و ب جرعت میتونم بگم حتی مهم تر از حجم موتور و نوع گیربکس ایرودینامیک خودرو هستش. برای مثال هوندا s dream با موتور 660cc قدیمی و البته ارتقا یافته خودش و مجهز کردنش ب توربو تونست 190 اسب قدرت تولید کنه یعنی تقریبا برابر با ی تلیسمان. اما اون موتور تو ی شاسی و بدنه متفاوت کار گذاشته شد ک تونست تو نمک زار بونویل به سرعت 421 کیلومتر برسه تقریبا 10 کیلومتر از ویرون ss کمتر. خب بقیه ماجرا درباره درک ایرودینامیک و…با خودتون چون شما همگی استاد بنده هستید و دوست ندارم ادعایی داشته باشم.
حالا شما گیربکس. ایرودینامیک و جلوبندی و سیستم تعلیق دیمن با مکلارن مقایسه کنید خب احتمالا حیوون خدا از خجالت اب میشه. تو اکثر مسابقات درگ خودروهایی مثه کامارو. چلنجر و حتی ی وقتایی کوروت ی شیبی ب سمت عقب میگیرن ک این تو یکی از قوانین فیزیکی مربوط ب شتاب هست اما ب فرم مکلارن تو شتابگیری نگاه کنین… تو سرعت بالا حتی از حالت ایستاده هم بیشتر ب سمت پایین متمایل میشه!!!ضریب داون فورس مکلارن 720 فک کنم با بوگاتی برابر بود البته اینو دقیق نمیدونم اما یجایی دیدم ک گفتن این ماشین از نظر داون فورس بهترین عملکرد داره. همه اینا بکنار.
اون دسته از دوستانی ک میگن چلنجر سوپر اسپرت نیست و ال و بل… باید بدونن ک چلنجر چ بخواد و چ نخواد ب دنیای سوپراسپرت ها قدم گذاشته و این بهانه ها اصلا مجاز نیستن. تازه حتی اگه روز خوب هم باشه باز هم دیمن و هلکت با یسری فاکتورهای خاص میتونن ب بهترین شتابشون برسن.
دیمن و هلکت خودروهایی هستن ک از سمت کرایسلر عرضه شدن تا فقط با قدرت خالی بتونن پیشتاز باشن اما الان دیگه دهه 70 میلادی نیست… قدرت خالی بدرد هیچ کسی نمیخوره حتی اون موقع هم نمیخورد…
دیمن و هلکت باید تو قلمرو اسپرت و ماسل پیشتاز باشن طراحی این خودروهای برای قدم گذاشتن ب قلمرو سوپرکار ها اشتباهی بیش نبود. خصوصا با پیشرفت های کنونی این خودروها.
در ضمن هیچ کدومتون متوجه اخر اخر فیلم نشدینااا اون نیسان GTR ناز اخرش ی حرکت سنگینی داشت میزد ولی فیلم قطع کردن نامردا. نژاد پرستی بیداد میکنه