دوج

دوج چلنجر SRT دیمون 170 معرفی شد؛ 1025 اسب بخار با 1281 نیوتن‌متر!

قدرت و گشتاور باورنکردنی دیمون ۱۷۰، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱/۶۶ ثانیه فراهم می‌کند.

بعد از انتشار تیزرهای متنوع و کمپین تبلیغاتی برای دیمون ۱۷۰، قدرتمندترین ماسل‌کار جاده‌ای دنیا معرفی شد. این مدل، موتور سوپرشارژ ۶/۲ لیتر V8 را حفظ کرده است اما قدرت و گشتاور بیشتر نسبت به دیمون اصلی تولید می‌کند. کد ۱۷۰ به عددی در مشخصات سوخت اتانون E85 اشاره دارد. همچنین مدل پیشرانه هلفنت دوج از سری دایرکت کانکشن نیز C170 است.

در ادامه مطلب، فیلم کامل مراسم رونمایی از دوج چلنجر SRT دیمون ۱۷۰ لست کال، قابل مشاهده است.

قدرت ۱۰۲۵  اسب بخار و گشتاور ۱۲۸۱ نیوتن‌متر، با سوخت E85 حاصل می‌شود. دیمون ۱۷۰ با بنزین E10 که سوخت معمول در جایگاه‌های فروش امریکا است، ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۹۸ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

چلنجر دیمون 170

براساس اطلاعات منتشر شده، زمانی‌که دیمون ۱۷۰ سوخت E85 داشته باشد، می‌تواند در زمان ۱/۶۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت برسد. این خودرو، درگ ۴۰۰ متر (کوارتر مایل) را در زمان حیرت‌انگیز ۸/۹۱ ثانیه با سرعت ۲۴۳/۵ کیلومتر برساعت طی می‌کند. البته تیم کونیسکیس (Tim Kuniskis) رئیس دوج، آمار منتشر شده برای دیمون ۱۷۰ را وابسته به تایرهای مخصوص و رانندگی در پیست توصیف کرده است.

تفاوت‌های زیادی بین دیمون ۱۷۰ و مدل قبلی وجود دارد. سوپرشارژر نصب شده روی خودروی جدید، ۳ لیتری و متفاوت از نسخه‌ی ۲/۷ لیتری است. دریچه گاز (throttle body) نیز ۱۰۵ میلی‌متری خواهد بود تا ۱۳ میلی‌متر قطر بیشتر داشته باشد. فشار بوست دیمون ۱۷۰ به عدد ۲۱/۳ در واحد psi می‌رسد که تفاوت چشمگیر با عدد ۱۵/۳ چلنجر SRT هل‌کت ردآی واید بادی نشان می‌دهد.

موتور چلنجر دیمون 170

یکی از نوآوری‌های مهم دوج برای دیمون ۱۷۰، سیستم تشخیص میزان اتانول در بنزین است. این فناوری، سوخت ورودی به سیلندرها و عملکرد سوپاپ‌ها را مدیریت می‌کند تا قدرت خروجی بهینه شود. در واقع زمانی‌که ۶۵ درصد سوخت، متشکل از اتانول باشد، ۱۰۲۵ اسب بخار فراهم خواهد شد.

چلنجر دیمون 170 نمای اصلی

جعبه‌دنده‌ی دیمون ۱۷۰ مشابه مدل قبل، ۸ سرعته اتوماتیک است؛ اما سیستم ترمز گیربکس اختصاصی دوج (TransBrake 2.0) وجود خواهد داشت تا شتاب‌گیری عالی از حالت سکون و عملکرد بسیار خود پدال پشت فرمان، حاصل شود. همچنین، بسیاری از تجهیزات مرتبط با سیستم سوخت و گیربکس، قابلیت تیونینگ یا تنظیم دستی دارند. کامپیوتر خودرو نیز در حالت‌های مختلف رانندگی، تصحیح شرایط فنی را باسرعتی بسیار بالا انجام می‌دهد.

سیستم تعلیق دیمون ۱۷۰ متفاوت از دیگر مدل‌های چلنجر، تنظیمات متنوع و عملکردی هوشمندانه‌تر دارد. کمک‌های ساخت بیل‌اشتاین (Bilstein) در شرایط مختلف رانندگی، عملکرد متفاوت خواهند داشت. این فناوری، هنگام رانندگی در پیست و زمان‌گیری درگ، اهمیت دارد.

چلنجر دیمون 170 چتر ترمز

تجهیزات سفارشی، مثل صندلی فیبرکربن، لوازم مخصوص رانندگی در پیست و رقابت درگ برای دیمون ۱۷۰ وجود دارد. حتی چتر نجات برای کمک به ترمز و مهارکننده‌ی پشت صندلی (harness bar) در فهرست آپشن‌های خودرو دیده می‌شود. دیگر ابتکار جالب برای دیمون ۱۷۰، امکان خرید با چرخ‌های سبک‌وزن آلیاژ کربن –آلومینیوم است. این رنگ‌ها نسبت به چلنجر ردآی، ۹ کیلوگرم در جلو و ۵/۴۳ کیلوگرم در عقب، وزن کمتر فراهم می‌کنند.

چلنجر دیمون 170 نمای پشت

تایرهای مخصوص درگ برای دیمون ۱۷۰، پهنای ۳۱۵ میلی‌متر روی چرخ‌های ۱۷ اینچ دارند. این لاستیک‌ها از برند تامپسون، در جلو ۲۴۵ میلی‌متر پهنا خواهند داشت و برای رینگ ۱۸ اینچ ارائه می‌شوند. البته تایرهای پیشنهادی دوج، مناسب آب و هوای سرد یا بارانی نیستند. به همین دلیل، خریدار می‌تواند پکیج مخصوص مسابقات را با لاستیک‌های متنوع سفارش دهد که البته مناسب تیم‌های حرفه‌ای خواهد بود.

دیمون ۱۷۰ با ۱۴ رنگ بدنه عرضه می‌شود. همچنین امکان سفارش طرح‌های ترکیبی با رنگ سیاه (Satin Black) روی سقف یا درپوش‌های موتور و صندوق وجود دارند. این خودرو، فاقد صندلی عقب، کفپوش صندوق و تجهیزات صداگیری است. فقط ۲ اسپیکر روی درهای جلو ارائه خواهد داشت تا وزن خالص دیمون ۱۷۰ بهینه شود. البته خریدار می‌تواند چهار صندلی چرم آلکانتارا یا لاگونا، سیستم صوتی با ۱۸ بلندگو، گرم‌کن و سرکن داخل صندای و حتی سانروف سفارش دهد.

قیمت پایه برای دیمون ۱۷۰، کمتر از ۱۰۰ هزار دلار است. این خودرو بدون مالیات، ۹۶,۶۶۶ دلار هزینه خرید دارد. تیراژ تولید، محدود به ۳۳۰۰ دستگاه خواهد بود که ۳ هزار نمونه مخصوص امریکا و ۳۰۰ نسخه برای فروش در کانادا است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰۰ رای

مطالب مشابه

‫۸۴ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (595 ديدگاه)

    سالی که با چلنجر 1025 اسبی آغاز شود!
    گنده لاتی به نام دوج چلنجر که پرچم عاشقان بنزین رو بالا نگه داشته 👌🏼…

    موافقم 176
    مخالفم 4
  2. JDM سابق

    ۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (782 ديدگاه)

    تو دورانی که همه چیز داره بی روح میشه دوج می‌درخشد
    اصن برام مهم نی تفاوت هاش با هلکت معمولی چیه همین که موتورش هشته همین که ماسل کاره همین که دو تن وزنشه همین که لاستیک سالم نمی‌ذاره دقیقاً همیناشو من میخوام. نه تایم زنی و شتابش

    موافقم 145
    مخالفم 2
  3. یوسفی

    ۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (72 ديدگاه)

    نوروزتان فرخنده باد
    بهروز باشید و تندرست
    خدایی 🙄🙄

    موافقم 62
    مخالفم 3
  4. Hello

    ۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به این میگن ی سواری

    موافقم 65
  5. محمدرضا

    ۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    زمانی که هلکت با ۷۰۷ اسب اومد فکر کردیم غول مرحله آخره ولی هر سال ۱۰۰اسب و یه اسم جدید بهش اضافه میشه. اینم خیلی غولی ولی شاید مرحله آخر نباشه.

    موافقم 72
    مخالفم 4
  6. Hamidreza

    ۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (327 ديدگاه)

    خیلی خوبه
    ولی انتظاراتم رو براورده نکرد…
    اونی که فک میکردم برای یه خداحافظی باشکوه باشه نبود…
    اعداد و ارقام حیرت انگیزه ولی همه چیز عدد نیست…
    ولی در هر صورت خیلی دسش دارم چلنجر رو… 😄

    موافقم 17
    مخالفم 46
    1. یکی

      ۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نمیشه خیلی قوی کرد اونموقع ممکنه اجازه تردد شهری رو نداشته باشه و اینکه خرج بنزینش همین الآنم نابود می‌کنه خریدار رو چه برسه قویتر و حساستر بشه

      موافقم 6
      مخالفم 13
  7. حیدر صالح

    ۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با این همه قدرت و سرعت ! به کجا چنین شتابان؟ ماشین باید کم مصرف و کم خرج و خوش تعمیر و خوش قطعه و ایمن باشه

    موافقم 11
    مخالفم 76
    1. iman1199

      ۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      کم مصرف ترین ماشین جهان رو دوست داری ؟
      میتونی انتخابش کنی مختاری که فولکس واگن xl1 رو انتخاب کنی یک خودروی هیبریدی اروپایی کم مصرف و کم خرج و بی خرج و خوش تعمیر و خوش قطعه و ایمن از طرفی دیگه هم ما یه قطب دیگه داریم که تو یه سیاره دیگس و قدرتی که موتورش تولید میکنه موتور های دیگه تو این قدرت یعنی بالای ۱۰۰۰ اسب بخار متلاشی میشن این همون داج چلنجر با موتور همی ۸ سیلندره پادشاه قدرت و تیونینگ جهان با موتور ۸ سیلندر همی این خودروی امریکایی برای ماشین باز هاست برتری این ها هرکدوم در هر زمینه ای که باشه حرف اول رو وی میزنن خداییش پس انتخاب با خودتونه

      اگه نمیخوای ماشینای معمولی بی روح تا دلت بخواد هست میتونی بری انتخاب کنی مجبورم نیستی بیای اینجا نظر بدی در مورد چیزی که دوست نداری
      این ماشین لیاقت میخواد داشتنش چون برای عاشقان خودرو و ماشین باز ها ساخته شده
      با ماشین های اقتصادی بی روح ۳ و ۴ سیلندر خیلی تفاوت داره فرقش از زمین تا آسمونه

      موافقم 82
      مخالفم 1
      1. Mmd

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        باور کن تو سریع و خشن بعدی دام یدونه از اینا خریده تو این میگه فمیلی فمیلی

        موافقم 20
  8. عاشق ماشین🙃

    ۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ما هیچ فقط نگاه🙃

    فقط نگاه به تمام این شیاطین دوست داشتنی

    دریغ از حتی دیدن🙃

    عشق به اینا با داشتن یکیشون معنا پیدا میکنه😥

    گرچه عاشق ایناییم اما

    موافقم 37
  9. یک ماشین باز اصیل

    ۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوج ها از زمان های قدیم ماشین های بودن که برای کندن آسفالت ساخته شدند شما برو نسل اول آرتی 1963 رو ببین بعد بیا سراغ این ماشین کلا ابهت و وقار و قدرت در همه‌ی نسل های چلنجر دیده میشه

    موافقم 18
    مخالفم 1
  10. شوتی سوار

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    واقعا زیبایی و قدرت و لاتی و اصالت تو این ماشین دلبری میکنه،حیف جوونیمون که اینطور داره تو این کشور عین باد میگذره🥀

    موافقم 22
    مخالفم 1
  11. Ali

    ۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    لامصب خیلی خشن و لاتی هستش ، موتورش هم که چه عرض کنم ، باید کلی گفت اصلا پیشرانه های کرایسلر تو صنعت خودرو سازی بینظیر هستن ، و خیلی هجیم و قدرتمند هستند . شتاب صفر تا ۱۰۰ ، ۱.۶۶ ثانیه واسه یه ماسل یا بهتره بگیم یه کوپه ، ۱۰۲۵ اسب بخار با سوخت اتانول و با بنزین معمولی ۹۰۰ اسب بخار ، داج عملا اثبات کرد که مهندسی پیشرانه ها تو جهان بی نظیر هست ‌.

    موافقم 13
    مخالفم 1
  12. محمد‌طا‌ها

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام‌و‌ارز‌ادب‌‌این‌‌ماشین‌یکی‌از‌بهتر‌دوج‌چانجر‌است
    حلا‌چرا‌میخوان‌از‌سال‌2024‌باز‌نشست ‌شن
    ‌واقعا ‌نمیدونم

  13. Taha Ayoobi

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4633 ديدگاه)

    چرا این قد ارزونه، یه حسی میگه با این قیمت حیف و میل میشه این هیولا.

  14. Sepehr

    ۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کلا اسم ماشین آمریکایی که به گوشم میخوره ناخود اگاه تصویر ماشین های عضلانی با عرض دومتری و با اسب بخار های رویایی و صدای تیز موتور هشت سیلندرشون از مغزم میگذره.
    تو سالی کامنت میذارم که دوج با این افسانه تاریخی خدافظی کرده و به جاش یه چارجر برقی معرفی کرده. چلنجر تنها ماسل کار واقعی بود که در حال تولید بود.
    به نظرم سال 1974 به بعد داره تکرار میشه و ماسل کار هایی مثل فورد موستانگ، شورولت کامارو و کوروت دارن تبدیل به یه کوپه اسپرت میشن. مخصوصا کوروت که موتور وسط هم تولید شد این افسانه تاریخی هم که به تنهایی پرچم ماسل کار هارو بالا نگه داشته بود توقف تولید خورد
    کاش سال های 1966 تا 1973 رو میدیدم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا