در ماه فوریهٔ سال جاری گزارش شد که فیات-کرایسلر قصد دارد برای ساخت نسل جدید دو مدل دوج چلنجر و چارجر از پلتفرم Giorgio آلفارومئو استفاده کند؛ اما حالا گزارش جدیدی از Automotive News اعلام کرده است که برای ساخت نسل آیندهٔ این دو ماشین از پلتفرم مازراتی گیبلی استفاده خواهد شد. با این کار، چلنجر و چارجر جدید، سبکتر و کارآمدتر از نمونههای فعلی خواهند شد.
انتظار میرود نسل کاملاً جدید هردوی این خودروها در سال ۲۰۲۱ معرفی گردد اما قبل از آن، چلنجر و چارجر کنونی در سال ۲۰۱۹ آخرین بهروزرسانی و تازهسازی خود را تجربه خواهند کرد؛ بنابراین تا پیش از عرضهٔ نسل جدید، برای حفظ خریداران، نسخههای جدیدی به نمونههای کنونی چلنجر و چارجر اضافه خواهد شد تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۲۱ نسل جدید هردو با استفاده از پلتفرم مازراتی گیبلی ساخته شده و پلتفرم فعلی که یادگار زمان شراکت دایملر-کرایسلر است کنار گذاشته خواهد شد.
اما از چلنجر و چارجر که بگذریم، یکی دیگر از محصولات دوج یعنی کراساوور جورنی هم در نسل آیندهٔ خود از پلتفرم دیفرانسیل جلوی کنونی به پلتفرم دیفرانسیل عقب آلفارومئو Giorgio منتقل خواهد شد که با کراساوور استلویو مشترک است. گفته شده نسل جدید جورنی در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد و بجای مکزیک در ایتالیا به تولید خواهد رسید. همچنین احتمال استفاده از پیشرانههای آلفارومئو استلویو هم در این خودرو وجود دارد. نسل آیندهٔ جورنی برخلاف نسل کنونی، صرفاً با دو ردیف صندلی تولید خواهد شد تا به بازار مدل بزرگتر و سه ردیفهٔ دورانگو کمک شود.
دوج ماه گذشته به دلیل عدم تطابق با مقررات ایمنی، به تولید مینیون گرند کاروان خود پایان داد اما این خودرو هم برای مدل ۲۰۱۹ بهطور قابلتوجهی بروز خواهد شد تا با تمام مقررات ایمنی مطابقت داشته باشد. بدین ترتیب گرند کاروان جدید با طراحی تازه سال آینده به بازار بازخواهد گشت.
اما بااینحال سبد محصولات دوج خلوتتر از قبل شده است چراکه سال گذشته تولید سدان کامپکت دارت به پایان رسید و جایگزینی برای آن معرفی نخواهد شد. همچنین هنوز برنامهای برای ساخت نسل جدید وایپر هم وجود ندارد. از طرف دیگر، چندی پیش شایعاتی منتشر شده بود مبنی بر اینکه دوج قصد ساخت کانورتیبل دودری بنام باراکودا را بر اساس چلنجر دارد اما با توجه به اینکه چارجر و چلنجر روی پلتفرم جدیدی ساخته خواهند شد، سرنوشت باراکودا نامعلوم بوده و به نظر نمیرسد که پروژهٔ ساخت آن عملی گردد.
:::فرشاد:::
۳۰ شهریور ۱۳۹۶مهم نیست رو چه پلتفرمی ساخته میشن چون امیدوارم مسئولان فیات-کرایسلر، اینبار کارشون رو خوب انجام بدن، مهم اینه که هر چی زودتر نسلهای جدید معرفی شن و راه غولهای فعلی رو با قدرت ادامه بدن.
Fericuda
۳۰ شهریور ۱۳۹۶یکی از دغدغه هام نسل بعدی چلنجره
کار خیلی خیلی سختی داره دوج
امیدوارم بازم چهار چراغ باشه
Hemichan
۳۰ شهریور ۱۳۹۶کاش این چلنجر کودا رو بسازن
موتور ۸۰۸ اسبی هم گزینه مناسبیه
The Gentleman’s Muscle Car
shahab
۳۰ شهریور ۱۳۹۶عشقی که به دوج دارم قابل وصف نیست یه جورایی زیادی فوق العادس (البته به جز دارت)
کرایسلر هم که واویلا☑
ونوم اف ۵
۳۰ شهریور ۱۳۹۶امیدوارم از انجین های کم حجم استفاده نکنن برای این دو تا قلدر
(ali(chevy nova
۳۰ شهریور ۱۳۹۶هر کارى مىکنن اون بىگ بلاکهاى حجىم رو ىادشون نره تو محفظه کاپوت
Behrouz anzali
۳۱ شهریور ۱۳۹۶چرا حالا پلتفرم الفارومئو؟؟ یعنی از سنت خودشون دور میشن؟ یه نفر توضیح بده لطفا؟