دههٔ ۶۰ و ۷۰ دوران طلایی ماسل کارها قلمداد میشود اما همه میدانیم که این خودروها هنوز هم نفس میکشند و در قلب طرفداران جای دارند. امروزه هنوز هم چند خودروی عضلانی در بازار برای خرید وجود دارد اما مطمئناً به دلیل پیشرفت تکنولوژی، افزایش قیمت سوخت و حرکت به سمت الکتریکیسازی، جمعیت این خودروهای جذاب کم شده است. مهمترین بلای جان ماسل کارها الکتریکیسازی است و در حال حاضر ایالاتمتحده بهسرعت در حال فاصله گرفتن از سوختهای فسیلی است تا جایی که برخی از ایالتها مثل کالیفرنیا اعلام کردهاند که از اوایل سال ۲۰۳۵ فروش خودروهای درونسوز را ممنوع خواهند کرد.
در همین حال، دوج یکی از خودروسازانی است که هنوز هم ماسل کارهای آمریکای خالص تولید میکند و به همین دلیل شاید سرنوشت این شرکت در دوران الکتریکی مبهم به نظر برسد؛ اما رئیس بخش فروش دوج «مت مکآلیر» دراینباره گفته است:
همه میدانند که الکتریکیسازی در راه است و ما تا جایی که به دوج مربوط است، خودروهای عضلانی را دوباره اختراع خواهیم کرد.
با توجه به این اظهارات، هرچند صریحاً گفته نشده اما مشخص است که دوج به سمت قوای محرکه الکتریکی حرکت خواهد کرد. این در حالی است که همه میدانیم دوج چلنجر و چارجر بدون پیشرانههای V8 همی معنایی ندارند و بدون شک همین ویژگی است که آنها را به خودرویی جذاب برای خریداران تبدیل میکند.
پیشازاین هم در گزارشهایی اشاره شده بود که دوج به سمت استفاده از الکتریسیته حرکت خواهد کرد و عمر پیشرانههای بنزینی این شرکت مثل موتور بسیار محبوب هلکت رو به پایان است. هرچند شاید این موضوع برای علاقهمندان خوشایند نباشد اما خودروسازان برای بقای خود مجبور هستند مطابق خواست بازار و رویهٔ صنعت خودروسازی جهانی عمل کنند. علاوه بر این، بهوضوح نظر مکآلیر نسبت به آیندهٔ ماسل کارهای آیندهٔ دوج مثبت است زیرا میگوید جایگزین این خودروها بسیار هیجانانگیزتر خواهند بود.
محمد رستمی نژاد
۳ خرداد ۱۴۰۰هیچ و هیچ و هیچ و هیچ و هیچ و هیچ و هیچ و هیچ
راهی وجود نداره که با هر گونه تغیری ماسل کار ها از الان و موتور هایی که دارن با اصالت تر و بهتر بشوند.
هیچ و هیچ و هیچ الکتریکی سازی نمیتواند هیچ و هیچ کاری برای جذاب شدن ماسل کار ها انجام بده جز نابود کردن………
امیررضا
۳ خرداد ۱۴۰۰و دیگر هیچ!
عرفان
۳ خرداد ۱۴۰۰بنظرم صبر بدیم ببینیم میخواد چیکار کنه ! احتمالا یه چیزی فراتر از یه شتاب 2 ثانیه ایه بی روح درنظر دارن که چنین حرفی زدن!! من که کنجکاو شدم ببینم چیکار میخواد بکنه
شاهرخ
۳ خرداد ۱۴۰۰خب میدونی خوبیش اینکه مثل همون دهه هفتاد دوباره بی رقیب میشن اون موقع ها سریعترین ماشینا ماسل کارا بودن
خب قدرت و پرفورمنسشونم بهتر میشه
ولی خب یه چیزی هست به اسم اصالت که با هیچی نمیشه عوضش کرد
حاضرم یه چلنجر با شتاب چهار ثانیه ای سوارشم ولی با صدای انجین همی تا یه چلنجر دوثانیه ای با صدای آرمیچر
زیزیگولو
۳ خرداد ۱۴۰۰این بی ملاحظگی ها و و از بین بردن خصوصیات اصیل ماسل کار جذابی مثل دوج از هر لحاظ فقط باعث کاهش جذابیتو محبوبیت این ماسل کار دوسک داشتنی میشه …… ماسل کار یعنی ماشین عضلانی دو دَرب که صدای غرش موتورو اگزوزش تا ۸ تا خیابون اونورترم بره
محمد رستمی نژاد
۳ خرداد ۱۴۰۰من به این باور و اعتقاد قلبی رسیدم که چلنجر قیافَش سَگ داره.
sina
۳ خرداد ۱۴۰۰جناب رستمی دودقیقه کامنت نزار ببینیم نظرات چی به چیه
لطفا
hssn
۳ خرداد ۱۴۰۰با همین روش ده تا ده تا کامنت گذاشتن کامنتاشو میبره بالا بعد به بقیه میگه فیک
پدال جدیدا خیلی جالب شده lol
محمد رستمی نژاد
۳ خرداد ۱۴۰۰هِی!
مشکل تو با من چی هست ؟!
یک راه بهت میگم برای خودت بهتر است!
به کامنت های من که رسیدی میتونی نخونی و اصلا نگاهشون نکنی ، خوشحال هم میشم!
تازه اگه دوست داشتی دیسلایک هم بده ، برام مهم نیست!
ارشیاsvj
۴ خرداد ۱۴۰۰lol که میشه league of legends
???
شبیه بازی شده سایت؟
hssn
۵ خرداد ۱۴۰۰من مشکلی ندارم تویی که توی پیغام های خصوصی کلی فحش و بد و بیراه دادی
حالا دیگه نمیدونم ، بگذریم البته ، واسه کل کل و بچه بازی یکم پیریم…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳ خرداد ۱۴۰۰این دیگه چه وضعیه! ماسل کار برقی؟!؟! اونم دوج با مدلای افسانه ایش؟? ایکاش خدا یه سیاره دیگه رو هم درست میکرد میرفتیم اونجا از دست این سیاره **** میرفتیم….
Reza
۳ خرداد ۱۴۰۰آقا محمد یه دقیقه الکتریکی هارو نکوبین ، شاید اصلا نتیجه یه چیز دیگه ای شد
ممد ژانگولر
۳ خرداد ۱۴۰۰دوج جاش تو قلب همست
خوب میدونه برای آینده چی کار کنه
دل هواداراشو بهتر از قبل تسخیر خواهد کرد
من شک ندارم ?
امیرعلی
۳ خرداد ۱۴۰۰سلام یک سوال دارم چرا با اینکه فروش شرکت هایی مثل جنرال موتور خیلی از شرکتی مثل بی وای دی بیشتره ولی ارزش شرکت رو در مقایسه ها کمتر از بی وای دی میزارن؟
Elmiraj
۳ خرداد ۱۴۰۰ارزش بازاری یک کمپانی کمترین ارتباط را با تعداد فروش داره….
ضمن اینکه هم اکنون جنرالموتورز ۸۲.۲۸ میلیارد و BYD هم ۷۱.۰۵ میلیارد دلار ارزش داره .
امیر
۳ خرداد ۱۴۰۰دولت ها و اکثر مردم که به خودرو علاقه ندارند کاملا با الکتریکی کردن خودروها موافقند. ولی دسته ای از مردم هم هست که نامشان هست ماشین دوست یا ماشین باز
این دسته از مردم هیچ علاقه ای به خودروهای الکتریکی ندارند. اونی که می دونه ماشین یعنی چی میفهمه که موستانگ با نبود شلبی معنا نداره چلنجر با نبود زوزه
سوپرشارژ و موتور هلکت و همی معنایی نداره. وقتی میبینید بایدن داره پافشاری می کنه روی الکتریکی کردن اون لیموزین زبون بسته و خودروها معلومه داره توهین
می کنه به ماشین دوستان ولی وقتی میبینید فراری میگه دارم روی موتور V12 جدید کار می کنم وقتی میبینید ب ام و میگه دست از توسعه پیشرانه درون سوز نمی کشه.
این یعنی چی ؟ یعنی این شرکت ها هنوز هم به فکر ماشین باز ها هستن. اونی که ماشین باز واقعی به آپشن و نمایشگر و ماساژور صندلی و آینه دیجیتال و …….. اهمیت
نمی ده. همیشه یاد حرف جرمی کلارکسون میفتم که می گفت با الکتریکی کردن خودروها باز هم نمیشه جلوی اون مردی که با موستانگش توی اتوبان داره گاز میده رو
گرفت. باز هم میگم موتور برقی هیچ وقت نمی تونه جای موتور بنزینی رو بگیره.
محمد رستمی نژاد
۳ خرداد ۱۴۰۰ای بابا هِی ……
یک عِده آپشن باز هم اسیرش شدن و حرف های تخیلی میزنن.
فکر کنم فیلم تخیلی بیش از حد اندازه میبینن.
خیلی هم زود باور هستن.
Amirreza
۳ خرداد ۱۴۰۰ماسل کار الکتریکی الان غیر منطقیه ولی به نظرم دوج که همچنان بهترین ماسل کارهارو میسازه و حتی شاسی بلنداش شبیه ماسل کارن شاید بتونه ماسل کارهای الکتریکی هم طبیعی و دوست داشتنی کنه
sina
۳ خرداد ۱۴۰۰این مقاومت دوستانو نمیفهمم که میان برقی و بنزینی رو مقایسه میکنن
اول از همه چیزی که مشخصه اینه که برای دولتها همیشه اون روشی با ارزش تره که ضرر کمتری براشون داشته باشه و اونارو به جلو ببره که فعلا با برقی میسره
مطلب دوم اینه که شما ماشین بازید،درست ولی همه ماشین بازا مثل هم نیستند به شخصه فقط دنبال عملکرد و پتانسیل ماشینام، پس برای من اگه بخوام طرفدار ماشینی بشم یا بخرمش فرقی نداره اون ماشین بنزینیه برقیه یا …
و این مطلبم که برقیا عملکردشون مقابل بقیه چطور در حال رشده هم کاملا مشخصه
پس بنظرم اگه بحث مقایسه دو نوع پیشرانست به همون پیشرانه محدودش کنید نه چیز دیگه
محمد امین
۳ خرداد ۱۴۰۰فاکتور اصلی من طراحی و نبوغ افراد سازنده ی ماشین هست ،اول باید ماشین زیبا باشه تا بتونه جای خودش رو محکم کنه ، ما همیشه در حال گرفتن پرفومنس از ماشین نیستیم ولی طراحی و …. همیشه خواهند ماند و وقتی در یه خیابان رد میشی نظر همه رو جلب میکنه و خیلی خواستنی هست ،مثل یه اثر هنری
دلیلی که بعضی از ماشین ها هم آنقدر گران میشن طرحی هست ،حالا فرض کن یه ماشین با طراحی خوب پرفورمنس با لا و مهندسی خیره کننده و جذابیت هم داشته باشه و از زمان خودش جلوتر باشه، خب، محرکه میشه
UNIVERS
۳ خرداد ۱۴۰۰دوستان عزیز چندتا پاسخ خوندم در باره خودرو کلاسیک خیلی ممنون گفتید.
اقای ماهان گفتید میرید از دوستان میپرسید پاسخ رو میگید. متاسفانه پاسختون رو تو مطلب آلپینا پیدا نکردم. اگر پاسخ دادید میشه یه بار دیگه اینجا بگید. ممنون.
ولی حالا به اون آشنامون پاسخشو میگم و میگم برو چی بخر مشورت میدم بهش.
ولی برای خودم این جیپ آهو بدجوری به دلم اوفتاده. اگه بتونم با 210 میلیون یه حدودا سالمشو پیدا کنم و با 180 میلیون یا 200 میلیون مشغول بازسازیش بشم
ارزش داره یا نه ؟؟ منظورم از باز سازی 0 تا 100 کلا زیر و روش کنم نو کنمش.
آشنا هم دارم برای این کار. ولی حالا کلا اصلا موتور آمریکایی قطعاتش پیدا میشه ؟
مصرف سوخت آمریکایی بالا. برای آلایندگی به مشکلی بر نمیخورم؟
منتظر راهنمایی دوستان هستم. ممنون ?
porsche
۳ خرداد ۱۴۰۰یه سورن صفر بگیر ?
M.A.S
۳ خرداد ۱۴۰۰حقشه با چلنجر دیمن کمپانی تسلا رو دودی و نابود کرد
با رم تیرکسم لهش کنی
محمد رستمی نژاد
۳ خرداد ۱۴۰۰این حرفتو باید با طلا نوشت????????????
e36 s62
۳ خرداد ۱۴۰۰مرگ بر پیشرانه های الکتریکی
mm.y@rlou
۳ خرداد ۱۴۰۰هر دو با v8حرف ندارن عالی فقط من چارجر رو از چلنجر بیشتر دوست دارم نمیدونم چرا ولی دوست دارم
محمد رستمی نژاد
۳ خرداد ۱۴۰۰من وقتی چارجر رو میبینم خیلی دلم میخواد و دوست دارم.
اما وقتی❤ چلنجر❤ رو میبینم انگار فراموش میکنم که اصلا چارجِر ایی وجود داره
ارشیاsvj
۴ خرداد ۱۴۰۰پس از لامبورگینیه جاروبرقی حالا نوبت چارجر جاروبرقیه
????
" Swedish Arrogant Tiger "
۴ خرداد ۱۴۰۰ماسل کار باید ماسل کار باشد، ماسل کاری که V8 نداشته باشد ماسل کار نیست!
امیر
۴ خرداد ۱۴۰۰در سالهای اخیر( حدود ۵سال) دوج تقریبا هیچ کار اشتباهی نکرده و همیشه در حال پیشرفت بوده
امیدوارم بازهم اتفاق خوبیو در این قضیه رقم بزنه و حداقل طرفداران خودشو مجذوب خاص بودن خودش کنه
دوج همیشه خاص!
Aryan???judo
۴ خرداد ۱۴۰۰من نمیدونم ماسل کار مگه به v8 و صدای وحشتناک نیست؟؟؟ دیگه یه آرمیچر چیکار میخواد بکنه کسی که ماسل کار میخره دنبال شتاب نیست یا جزو اولویت هاش نیست در کل به نظر من الکتریکی سازی مساوی است با نابودی ماسل کار ها
شاید میخوان با اسپیکر صدا رو شبیه سازی کنن