نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۳: دوج در نیویورک از اولین فیس لیفت سومین نسل دورانگو به عنوان مدل ۲۰۱۴ رونمایی کرد؛ خودرویی که خط تولید آن از پاییز ۲۰۱۳ آغاز بکار می کند . . .
در فیس لیفت دورانگو چهره خودرو با جلوپنجره جدیدش و طراحی مجدد چراغ های جلو که می توان LEDهای روز را نیز برای آنها سفارش داد، هرچند تغییر کرده اما هنوز هم از چند فرسخی می توان تشخیص داد که یک دورانگوست. در نمای عقب نیز سپر جدید به همراه چراغ های آشنای دوج که ۱۹۲ لامپ LED در آن بکار رفته به چشم می خورند؛ البته به همه این تغییرات باید رینگ های جدید ۱۸ (تا ۲۰) اینچی را نیز افزود.
اما بیشترین تغییرات دامن نمای داخلی دورانگو را گرفته؛ جایی که می بینید داشبورد خودرو به کلی تغییر کرده و درون کنسول نیز یک نمایشکر ۵ (یا ۸.۴) اینچی لمسی برای سیستم چندرسانه ای Uconnect با دسترسی موبایل و با قابلیت نمایش سه بعدی نقشه ها خودنمایی می کند.
وجود پورت USB/AUX و SD کارت، فرمان جدید خودرو با پدال شیفتر، صفحه کیلومتر دیجیتالی با نمایشگر ۷ اینچی، دو مانیتور ۹ اینچی در عقب بصورت سفارشی و نهایتا بهره گیری از کنترلر i-Drive برای نخستین بار از جمله مهم ترین ویژگی های کابین این خودروست.
دوج برای نخستین بار دورانگوی ۲۰۱۴ را به گیربکس هشت سرعته اتوماتی مجهز کرده که میزان مصرف سوخت در موتور V6 آنرا تا ۹% کاهش می دهد. جالب است بدانید که دورانگو با موتور V6 و با یک باک پر می تواند مسافت متوسط ۹۶۵ کیلومتری را طی کند! حال که صحبت از موتور شد باید گفت که برای دورانگو دو پیشرانه قابل سفارش است:
- ۳.۶ لیتری V6 با قدرت ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۳ نیوتن متر.
- ۵.۷ لیتری HEMI V8 با قدرت ۳۶۰ اسب بخار و گشتاور ۵۲۸ نیوتن متر.
البته دورانگوی ۲۰۱۴ دو ویژگی خوب دیگر هم دارد؛ یکی افزوده شدن حالت Eco Mode که نحوه تعویض دنده ها را متناسب با فشار وارده بر پدال گاز تنظیم می کند و دیگری سیستم Fuel Saver Technology است که در موتورهای V8 نصب شده و امکان غیرفعال کردن (برخی) سیلندرها را برای کاهش مصرف سوخت دارد.
دوج معنقدست که دورانگو ۲۰۱۴ بدلیل توانایی بکسل کردن بالای آن، بهترین خودرو در میان همکلاسانش خواهد بود؛ چراکه دورانگو با موتور V8 می تواند تا حدود ۳.۳ تن و با موتور V6 می تواند تا ۲.۸ تن را بکسل کند.
دورانگو در پنج مدل SXT ، Rallye ، Limited ، R/T و Citadel و با ۱۰ رنگ مختلف برای بدنه عرضه شده و خط تولید آن نیز در جفرسون شمالی (Jefferson) در دیترویت خواهد بود.
slr722
۱۰ فروردین ۱۳۹۲یه ماشین مردونه واقعی…
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴عاشقش شدم
امیر
۱۰ فروردین ۱۳۹۲چی بگم چراغ عقب 192 لامپ LED داره رینگ 18 تا 20 اینچی !! وای خدا داخل ماشین چه خبره صفحه نمایش 8.4 اینچی با قابلیت نمایش 3 بعدی نقشه !! آخه چی بگم اونا میان ماشینایی رو که میخوان بسازن از قبل نشون میدن !! هر دوسال به دوسال یا یک سال به یک سال میان تمام اجزای ماشین رو تغییر میدن مخصوصأ موتور ماشین یا حتی اطاقک سر نشین رو تغییر میدن تا خریدارای این نوع ماشین ها وقتی سوارشون میشن احساس امنیت ، خاص بودن تو جامعه و…… رو داشته باشن ولی متأسفانه داخل ایران شرکت سازنده فقط به جیب خودش نگاه میکنه ، نه مواد اولیه مرغوبی استفاده میشه نه حتی مونتاژ خوبی هم میشه ، ماشین رو از کارخونه میگیری میاری خونه بعد از چند روز تمام اجزای ماشین صدا میخوره البته تقصیر کار اون بنده خدا یا شرکت هم نیست نظارت درستی بر روی این جور استاندارد ها نمیشه !! ولی تو آمریکا یا انگستان یا هر قطب ماشین سازی در جهان ، خود شرکت دارای استاندارد های خاص خود شرکت هست و دولت هم هیچ دخالتی در استاندارد های این نوع برند های ماشین نداره البته دولت تا یه سقفی قوانین برای تولید کنندگان خودرو وضع کرده !! ولی شرکت های خودرو سازی جهان چون بازار رقابت با برند های مختلف خودرو سازی دارند مجبورند تا قوانین رو سخت گیرانه تر انجام بدهند ولی متأسفانه متأسفانه داخل ایران بازار رقابت انحصاری هستش و فقط دو شرکت هستند که خودرو تولید میکنن بقیه شرکت های داخل ایران هم خودرو ها رو مونتاژ میکنن !! با این قوانین مالیاتی گمرکی و نوسان قیمت دلار بر روی خودرو های خارجی تأثیر زیادی از لحاظ قیمت میزاره و برای یه آدم معمولی که وضع خوبی از لحاظ مالی نداره سخته و مجبوره از خودرو های آشغال ساخت داخل استفاده کنه
با تشکر
سهراب
۱۱ فروردین ۱۳۹۲فرض کن یه خانوم با بچش پشت این ماشین بشینه.خیلی خنده دار میشه….:))))
حمید
۱۶ فروردین ۱۳۹۲به نظر من شاسی بلند ها به خانمها می یاد
اشكان
۲۰ فروردین ۱۳۹۲دوج یه جذابیت خاص خودش رو داره