کرایسلر در سال ۱۹۵۶ پیشروی عرضه پلیرهای زیر داشبورد برای خودروها بود. رانندگان و مسافران با استفاده از این پلیرها میتوانستند دیسکهایی با ابعاد متنوع را بکار گیرند.
این دیسکها میتوانستند حدود ۴۵ دقیقه موزیک یا یک ساعت کامل سخنرانی را در هر طرف خود جای دهند. این سیستم توسط لابراتوارهای CBS و به عنوان لوازم جانبی موسیقی برای پلیموث، داج، دسوتو، کرایسلر و ایمپریال طراحی شده بود.
نقلقولی که در ادامه خواهد آمد از بیانیه خبری رسمیای که ۱۲ سپتامبر ۱۹۵۵ منتشر شده بود گرفته شده است:
برای راننده و سرنشینانی که موسیقیهای نشاطبخش برودوی را ترجیح میدهند، های فای تنظیمات خاطرهانگیزی را ارائه میکند؛ و اگر کودکان در طول سفر بیتابی کنند دیوی کراکت و جین اوتری آماده هستند تا آنها را آرام کنند.
های فای میتوانست موزیک را از طریق بلندگوی رادیوی خودرو و با استفاده از یک آمپلیفایر رادیوپخش کند. خود صفحه گردان درست زیر مرکز پشت آمپرها قرار میگرفت. این بخش دارای فضای کافی برای قرار گرفتن سایر متعلقات سیستم نیز بوده است.
کرایسلر در آن زمان گفته بود که پلیر و موقعیت سوزن روی آن تحت تأثیر زاویه یا سرعت خودرو قرار نمیگیرد. سوزن دستگاه نیز حتی در زمان عبور پر سرعت از پیچها تغییری نمیکرد و تستهای زیادی برای مطمئن شدن از این موضوع انجام شده بود.
این تکنولوژی که حالا حدود ۶۵ سال سن دارد در زمان خود ویژگیای کاملاً هوشمندانه بوده و میزان توجه به جزئیات را نشان میداده است.
محمد
۱۱ شهریور ۱۳۹۹همین دیسک پلیر داج سگش شرف داره به سایپا ایران خودرو
رامین
۱۱ شهریور ۱۳۹۹صد در صد
MASIHA
۱۱ شهریور ۱۳۹۹بعله ما هم چراغ راهنمای روی گلگیر و امپر رو اپشن حساب میکنیم
Mad.z.Max
۱۱ شهریور ۱۳۹۹اوه اوه، اینکه سوزنی که باعث خوندنه اون دیسک بوده، حین حرکت تکون نمیخورده واقعا جالب بوده! سیستم گرامافون رو اگه دیده باشین، با کمترین تکون و ارتعاشی به دستگاه، صدای خروجی شدیدا تحت تاثیر قرار میگیره
Elmiraj
۱۱ شهریور ۱۳۹۹آپشن داشتن وقتی آپشن مد نبود…
.
۶۴ سال پیش ما تو صدا و سیما هم دیسک پلیر نداشتیم…
زیزیگولو
۱۱ شهریور ۱۳۹۹بزرگترای فامیل تعریف میکنن یه زمانی آخرین مدلای ماشینای آمریکایی مثل ریگ تو خیابونا بود از جمله همین مدل
SF90 STRADALE
۱۱ شهریور ۱۳۹۹عکس آخر محمد علی کِلِی ، قهرمان پرتاب دیسک جهان نیست ؟؟؟؟
nikzad
۱۱ شهریور ۱۳۹۹نه داداش اون بوکسور مسلمون بود و کِلِی قهرمانی های زیادی داشت.
فرشاد
۱۱ شهریور ۱۳۹۹اره
ولی فک کنم بوکسور بوده
مهدی موتورز
۱۱ شهریور ۱۳۹۹تشنج کردم از حرفت
SF90 STRADALE
۱۱ شهریور ۱۳۹۹چرا ؟؟؟؟ ????
زیزیگولو
۱۱ شهریور ۱۳۹۹قربون شکلت محمد علی کِلی شهرت جهانی داره تا اونجایی که همه جای دنیا حتی تو دور افتاده ترین روستاها هم میشناسنش …. اونوقت تو میای میگی قهرمان پرتاب دیسک بوده ؟؟؟!!!!!!!
MAHDI
۱۱ شهریور ۱۳۹۹محمد علی که نام قبلی اش کاسیوس مارسلوس کلی، جونیور بود بود که مسلمان شد، محمد علی کلی بزرگ ترین بوکسور تاریخ و یکی از معروف ترین ورزشکاران تاریخ ازش نام میبرن. در ضمن یک فعال مدنی هم بود.
محمد علی کلی به ایران هم سفر کرد.
علیآقا
۱۱ شهریور ۱۳۹۹حالا لازم نیست رو مسلمون بودنش تاکید کنید. خیلی افتخاری هم نداره. باعث نزدیکی ما و اون هم نمیشه.
Saeed
۱۱ شهریور ۱۳۹۹پرتاب دیسک جهان؟!?
شاید حرفاتون درست باشه ایمان عزیز اما محمد علی کِلِی بوکسور بود نه پرتاب دیسک!
مانی
۱۲ شهریور ۱۳۹۹نمیدونم چرا همه فکر میکنن که نمیدونی
خوب وقتی لای اونهمه دیسک نشسته باید مینوشتی قهرمان پرتاب دیسک
پس چی مینوشتی؟
SF90 STRADALE
۱۲ شهریور ۱۳۹۹خوشم اومد گرفتی چی میگم ??
کافر مقدس
۱۱ شهریور ۱۳۹۹یه زمونی اقوام کادیلاک الدرادو داشتن . ستون آخر وقتی فندک گرم میشد و آماده بود یک صدای پیانویی مینواخت یکی اون برام جذاب بودم یکی فیبر نوری و تنظیم ارتفاع کادیلاک سویل . فرمان اتوموبیل مثل خیلی از آمریکاییها که مردم از این آپشن خبر ندارن فرمان قابلیت تنظیم دنده داشت با چرخاندن سرگردنی فرمان . نوا خودم یک زمانی دسته گیربکس ش خراب شد نمیشد دنده عوض کرد دیدم تو نوا هم این آپشن هست جا خردم دیدم خیلی ها هنوزم خبر ندارن
الدزمبیل های اون موقع هم کم از نظر تکنولوژِی خلاق نبودن
NAVID۰۰۹۸
۱۱ شهریور ۱۳۹۹کافر مقدس عزیز
به چه آپشن جالبی اشاره کردید
تا به حال توجه نکرده بودم و ندیدم این قضیه را ، شاید چون از فندکی هیچ خودرویی تا به حال استفاده نکردم ، اما این توجه به جزئیات هست که من را عاشق خودروها ، اصالتها ، کشورها و مردمانش میکنه .
فکرش هم جالبه که فندک وقتی داغ میشه ، یه صدای خاصی پخش بشه ، خُب ببینید چقدر به مشتری اهمیت میدادند و چقدر آدم با نشستن در این خودروها احساس قشنگ و محترمی میگیره .
تا به حال به این قضیه در آپشنها فکر نکرده بودم ، ولی این نشون میده که چقدر هنوز دنیای خودرو ، جا داره برای نوآوری و پیشرفت و کارهای زیبا .
ای کاش میتونستم یه کادیلاک الدورادو را از نزدیک ببینم و این آپشن را تست کنم ، حس جالبی داره روی صندلی مبل گونه نشسته و این فندک را داغ کنی .
ممد ژانگولر
۱۱ شهریور ۱۳۹۹لامصب انگاری علم و تکنولوژی تو آمریکا به کمک آدم فضاییها پیشرفت میکرده?
دقیقا اون زمان دغدغه ما ایرانیها تو صف کله پاچه و نون سنگک بودن بود ?
الان که بدتر تو صف دلار و سکه که نکنه همین چس پولی هم که داریم نپره ?
nikzad
۱۱ شهریور ۱۳۹۹حس میکنم قدیم ها زندگی زیبا تر و راحت تر بود الان و این زمانه زندگی پیچیده و سخت شده و برای هر خوشی باید یه چیزیو از دست بدی.الان زندگی کاربردی شده اما قدیم ها خوشی هم بود.یکم حس میکنم که وقتی همین تکنولوژی دیسک پلیر اومد واقعا همه خوشحال بودن.الان دنیا با تکنولوژی گره خورده و بعضی کشور ها هم سنتی هستند و ما بین این دو هستیم و هنوز با تکنولوژی کامل برخورد نکردیم پس به همین دلیل شاید هنوز تکنولوژی رو بطور کامل اشنا نیستیم ولی امروزه هم زیبایی های خودش رو داره اما سخت تر میشه بهش رسید(نظر شخصی)
NAVID۰۰۹۸
۱۱ شهریور ۱۳۹۹nikzad جان
مشکل زمونه نیست
مشکل آدما هستن که تغییر کردن
آدما سنگتر شدن
آدما بیرحمی شده جزئی از زندگیشون
این دولتها هستن که چنین مردمانی را تربیت میکنند .
سورنا
۱۱ شهریور ۱۳۹۹آره داداش زیباتر بود حداقل مردم یه خوشی ای داشتن
الان زندگیا مصنوعی شده همش سرا تو گوشی و اینستا و …
ولی اون موقع یه روزش میرزه به کل الان
ارش
۱۱ شهریور ۱۳۹۹دهه ۵۰ اتومبیل سازی آمریکا در اوج بود و تقریبا بی رقیب.
ارشیاsvj
۱۱ شهریور ۱۳۹۹ای خدا!!!!!!
?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️
دیسک پلیر!!!
سال۱۹۵۵
یعنی سال ۱۳۵۴!!!!
مازیار
۱۱ شهریور ۱۳۹۹۱۳۳۴
ارشیاsvj
۱۱ شهریور ۱۳۹۹او درسته اون بیست و یکسال باید کم کنی
ولی من یکسال کم کردم!!!!
کافر مقدس
۱۱ شهریور ۱۳۹۹البته فندکی که پیانو میزنه کادیلاک سویل های مونتاژ هم دارن حتی تهویه حتی ش سیستم Climate Control بوده یا شیشه soft ray که قبلش رویت نشده بوده تنظیم ارتفاع برقی . بادی و فیبر نوری کروز کنترل ،سیستم autronic eye ، سانروف برقی ،درب صندوق عقب برقی ،کمربند های ایمنی اتوماتیک قابل برگشت به داخل قاب، فرمان هیدرولیک اینا دیگه هنوزم رو سویل ها مونتاژ هستن و به ندرت براشون خرابی پیش میاد مگر واقعا مالک ناشی باشه
سویل جز تولیدات ساده بی زرق و برق کادیلاک بوده اون موقع
بهراد
۱۱ شهریور ۱۳۹۹دیگه چی ساختن که رسانه دولتی باشگاه خبرنگاران هم یاد بیگانه می کنه و مورد تمجیدش قرار میده
https://www.yjc.ir/fa/news/6203030/%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9-%D8%B3%D9%88%DB%8C%D9%84-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1
Hadi
۱۱ شهریور ۱۳۹۹اون موقع این تکنولوژی ها تو ایران هم تو شرکت جنرال موتورز ایران بود و مونتاژ میشد!
ببینید از کجا رسیدیم به کجا…
۵۰ سال پیشمون از الانمون بهتره…
علیآقا
۱۱ شهریور ۱۳۹۹دقیقا. ما ملتی هستیم که وقتی به گذشته نکاه میکنیم انگار داریم به آینده نگاه میکنیم. …
Mohsen. G
۱۱ شهریور ۱۳۹۹مونتاژ اتومبیل چه الان چه پنجاه سال پیش باعث افتخار هیچ کمپانی و کشوری نبوده و نیست، دهه هشتاد تو همین ایران خودرو بنز کلاس E مونتاژ میشد… نشانه های پیشرفت یک کشور چیزهای دیگه ایه که قرن هاست بهش دست پیدا نکردیم… حتی رشد اقتصادی مبتنی بر نفت هم نشانه پیشرفت نیست… دیدید که با تحریم این رشد به سرعت منفی شد. کشورهای حوزه خلیج فارس شاید به ظاهر پیشرفته باشند ولی در واقعیت وابسته به تکنولوژی مادر هستند… و اگه جمعیتی متناسب با ایران و عراق داشتند شاید وضعیت مالی شون هم به روز ما بود… دانش قدرت است.
امیر
۱۱ شهریور ۱۳۹۹چه جالب
چقد هوشمندانه سیستمش درس شده ک در برابر سرعت تغییر نمیکرده!