در سال ۲۰۱۶ اگر خودرویی ادعا کند میتواند به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دست یابد چندان چشمگیر نیست اما خودرویی که بتواند در مسیر آفرود به چنین سرعتی دست پیدا کند بسیار قابلتوجه خواهد بود. این ادعای بزرگی است که دوج با کانسپت جدیدی از وانت رم خود با نام رِبِل RTX مطرح کرده است. یک تراک بسیار قدرتمند با عملکردی دیوانهوار که به نظر میرسد برای جنگ با فورد F150 رپتور کاملاً آماده است.
پایه و اساس کانسپت TRX بر پایهٔ رم ۱۵۰۰ ربل شکل گرفته است اما تقریباً همهچیز آن تقویت شده است. این وانت غولپیکر آمریکایی مجهز به یک نیروگاه عظیم ۶.۲ لیتری V8 شده که ۵۷۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. پیشرانهای که در اصل متعلق به دوج هلکت است. جلوپنجره و کاپوت خودرو نیز جهت رساندن هوای بیشتر به این موتور تغییر کرده است. گازهای اگزوز موتور از طریق یک لولهٔ ۵ اینچی به بیرون هدایت میشوند که به طرز زیبایی با ریلهای رکاب خودرو یکپارچه شده است.
گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک جهت آفرود سریع مجدداً تنظیم شده و محور عقب نیز به یک قفل دیفرانسیل الکترونیکی شده است. جهت تطابق با تعلیق جدید، محور جلو اصلاح شده و همچنین فاصلهٔ عرضی چرخها نیز بیشتر شده است. به لطف استفاده از تعلیق جدید و سفارشی، فاصلهٔ خودرو از سطح زمین به بیش از ۳۳ سانتیمتر رسیده است درحالیکه این عدد در رم ربل معمولی ۲۲ سانتیمتر است.
ارتقاء سیستم تعلیق بدون استفاده از تایرهای جدید بیفایده است بنابراین رم ربل TRX کانسپت مجهز به لاستیکهای ویژهٔ آفرود ۳۷ اینچی و رینگهای beadLock شده است. همچنین دو چرخ زاپاس هم در قسمت عقبی خودرو نصب شده و جک و دیگر ابزار تعویض لاستیک نیز در محفظهٔ قابل قفل شدن قرار گرفته است. برای ترمزها نیز از دیسکهای ۱۵ اینچی با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و از دیسکهای ۱۴ اینچی در عقب استفاده شده است.
بسیاری از ارتقائات ظاهری خودرو کاملاً کاربردی هستند. بهعنوانمثال جلوپنجرهٔ جدید امکان تنفس بیشتری را برای موتور فراهم میکند. گلگیرها نیز گشادتر شدهاند که موجب افزایش ۱۵ سانتیمتری عرض خودرو شده است. یک دسته لامپ LED روی سقف خودرو نصب شده که دید بیشتری را در شب برای راننده فراهم میکند و به جهت وجود سوپرشارژ در موتور، ارتفاع کاپوت بیشتر شده است. یک محافظ بزرگ نقرهایرنگ هم در قسمت زیرین جلوی خودرو نصب شده که از آن در مسیرهای ناهموار محافظت میکند.
در داخل خودرو، هر دو ردیف صندلیها نیز جهت حفظ سرنشینان هنگام حرکت سریع در مسیرهای ناهموار و خارج جادهای، مجهز به کمربندهای ایمنی شش نقطهای شدهاند. از دیگر ویژگیهای جدید ربل TRX نیز میتوان به استفاده از فرمان متعلق به وایپر، تریم جدید قرمزرنگ، یک دوربین نصب شده GoPro روی آینهٔ داخلی و استفاده از دستگیرههای نایلونی بجای دستگیرههای سنتی برای درها اشاره کرد.
اما آیا این وانت فوقالعاده به تولید انبوه خواهد رسید؟ احتمالاً بله بهزودی! زیرا دوج وعدهٔ تولید انبوه این کانسپت را بهعنوان یک وانت نیم تن با عملکرد فوقالعاده داده است؛ بنابراین به نظر میرسد بهزودی قادر خواهیم بود با دوج رم ربل TXR در مسیرهای آفرود با سرعتی بالا حرکت کنیم. این درحالیکه است که رقیب اصلی و مستقیم این خودرو F150 رپتور است که البته رم هم برای رقابت با آن کاملاً آماده شده است.
Peyman
۱۰ مهر ۱۳۹۵اینجای داستان جالبه رقابت بین خودرو سازها درکشور های دیگه به نفع مردمه
اما اینجا خودرو سازها (البته بشه چنین اسمی روشون گذاشت) دست به یکی میکنن تا جیب مردم رو باپایین ترین کیفیت محصول وبالاترین قیمت خالی کنن
خون به جگر کردن جونون های این مملکت رو این بی وجدان ها .
منتظرTITAN Warriorهستم ببینم اون چیکار میکنه ببینم میتونن این کلاس رو تبدیل به لونه زنبور کنن
only bmw m series
۱۰ مهر ۱۳۹۵بیا یک درصد هم فکر کنیم که اونا مردمش هم به امنیت و جون خودشون اهمیت میدن نه مثل مردم ما هر چی خوش بازار تره میخرن حالا لگنم باشه تا وقتی مردم بخرن اونا هم تولید میکنن بحث الکی این حرفا
کامیاب
۱۰ مهر ۱۳۹۵بیا نیم درصدم فکر کنیم مردم اونا واقعا مطالعه دارند و کتاب های زیادی تو یه سال میخونن،و آگاهن.
********
(امیدوارم سانسور نشم)
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مهر ۱۳۹۵متاسفانه در ایران امار مطالعه افتضاح
امیر.عارف
۱۰ مهر ۱۳۹۵ضمن تایید فرمایشات شما باید عرض کنم که اگه ما مردم 6 ماه از خرید آشغالهای ایرانی دست بکشیم اوضاع درست میشه ولی حیف که هنوز به این بلوغ فکری نرسیدیم
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مهر ۱۳۹۵دقیقا نرسیدیم
only bmw m series
۱۰ مهر ۱۳۹۵چه ابهتی چه خوب شده نمیدونم چه جوری با 160 کیلومتر داخل مسیر افرود حرکت میکنه عاشق این هیولا امریکایی شدم
king 918
۱۰ مهر ۱۳۹۵بیشتر شبیه تیراناسوروس رکس trex
یاس ی
۱۰ مهر ۱۳۹۵سلام دوستان، این مورد که اگه مردم نخرن تولید نمیشه خوبه ولی به شرطی که گزینه دیگه ای باشه، البته راجب وانتهای پرفورمنس که اصلا جای بحث نیست چون گزینه داخلی نیست که بشه با وانتهای دنیا مقایسه کرد، یک مدل پاژن بود که با کلی ارفاق میشد ازش استفاده کرد که اونهم دیگه چینی شده. البته پازن یا همون دیفندر واسه آفرود بسیار حریف قدریه ولی تا قبل از اینکه شرکت ایرانی درش دست برد.
واسه خودروهای سواری هم اگه مشتری در کنار خودروی داخلی حق انتخاب خودروهای روز دنیا را به قیمت داشت دلیلی واسه خرید ایرانی نبود، ولی تاریخ نشون داده در ایران این اتفاق نمیفته چون حمایت دولتی باعث میشه به هر نحوی خودرو ها فروخته بشه و از خودرو ساز حمایت.
مجید
۱۰ مهر ۱۳۹۵علاقه مندان به برند دوج میدونن که قویترین تراک دنیا تا چند سال دوج رم SRT-10 بود که موتورش مال وایپر مخوف بود و هنوز هم کلی طرفدار داره ء این ماشین بیشتر یه قوچ وحشی هستش که موتور هلکت رو روش گذاشتن و همونطور که گفته شد برای رقابت با رپتور افسانه ای اومده به نظرم هر دو تا شون عالین ولی باید قبول کرد قدرتش از مدل ولوسی رپتور با 621 اسب کمتره اما باید دید تو عمل این دو تا کهنه کار چجوری عمل میکنن
علیرضا.م
۱۰ مهر ۱۳۹۵چقدر شبیه موستانگه
mostafa
۱۰ مهر ۱۳۹۵تا با غم عشق تو مرا کار افتاد
دیگه کاری با لامبور گینی و پورشه و … ها ندارم
دیوانگی بیابان و طبیعت و آفرودم آرزوست
ماسل
۱۰ مهر ۱۳۹۵چون همکلاسی نیستن نباید مقایسه کرد ولی با قیمت پورشه میتونی چندتا ازاین غول بیابونی ها بخری این انصاف آمریکاییها خیلی خوبه.فکر کن یکی با پورشه بخواد برات کلاس بزاره با این از روش ردمیشی (از رو خودش نه پورشه)
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۰ مهر ۱۳۹۵باز دوست عزیز ازون حرفای کارشناسی زدی ها.
پورشه ، اون دختر پر ناز و ادا و خوشگل، که هم سریعه هم زیبا هم با ابهت ، چه ربطی به این غول بیابونی وحشی و دوست داشتنی داره ؟؟
اگه اینطوره تانک جنگ جهانی دوم هم میتونه از روی همه ی ماشین های دنیا رد بشه.
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مهر ۱۳۹۵مقایسه درستی نکردن دوستان
باهات موافقم مجید
ماسل
۱۲ مهر ۱۳۹۵حالا خوبه اول کامنتم اذعان کردم که نباید مقایسه بشه ولی اینجا از پشت مانیتور هرکاری امکانپذیره
ونوم
۱۰ مهر ۱۳۹۵خدایا از نمای جلو چقدر با ابهته
امیر.عارف
۱۰ مهر ۱۳۹۵من عاشق این تیپ ماشینها واسه طبیعت گردی هستم . مسئله ای که نظر منو جلب کرد اینه که این تیپ ماشینها باید دید کاملی به جلو داشته باشند تا راننده بدرستی موانع را ببینه و بهترین مسیر را انتخاب کنه با ارتفاعی که کاپوت این ماشین تو عکس داره اینطور به نظر میاد که دید راننده به جلوی ماشین مشکل پیدا میکنه . البته امیدوارم که این غول زیبا اینطور نباشه
mojtabaaston
۱۰ مهر ۱۳۹۵دوستان آب قند لطفا
GOD BLESS AMERICA
۱۰ مهر ۱۳۹۵گشتاورش چی شد پس ؟
گشتاور فراموش شد !
چرا ؟
حمیدرضا
۱۰ مهر ۱۳۹۵33 سانت ارتفاع خیلی بالاست امروز دیگه این تیپ ماشینا کاملا جای suv ها رو گرفتن حیف که ساخت شرکتای رو به ورشکستگی هستن وگرنه وارد میشدن البته انصافا خودروهای امریکایی خیلی هزینه به مالک تحمیل می کنن هم سوخت هم رسیدگی مثل تعویض روغن و لنت و این چیزا
مهدی drift
۱۰ مهر ۱۳۹۵ایول اینو میگن ماشین انگار دوج چارجره که ورزشکار شده فورد از همه طرف داره از دوج شکست میخوره فقط مونده ford gt 2017 که بنظرم بعدا وایپر میاد به جنگش