سه سال از زمان خاتمه تولید داج وایپر مشهور میگذرد. این خودرو که اولین بار در سال ۱۹۹۲ معرفی شده بود با کاهش محبوبیت مواجه شد و بنابراین تصمیم بر این شد که وایپر در سال ۲۰۱۷ بازنشسته شود. البته علیرغم قطع تولید، فروش وایپر ادامه دارد. آمار فروش سهماهه سوم ۲۰۲۰ فیات-کرایسلر نشان میدهد داج در این بازه زمانی دو دستگاه وایپر صفرکیلومتر را به فروش رسانده است.
همین فروش دو دستگاهی هم نشان دهنده افت محبوبیت وایپر فقید است. در سال ۲۰۱۹ پنج دستگاه از این خودرو فروخته شده و بنابراین در سال جاری شاهد افت فروش ۶۰ درصدی این خودروی اسپورت هستیم. آخرین وایپر تولیدی در اواسط آگوست ۲۰۱۷ خط تولید کارخانه کانر اونیو را ترک کرد.
پایان تولید وایپر بیسروصدا اتفاق افتاد و این برای خودرویی که سال ۱۹۸۹ به عنوان یک بمب جذاب در نمایشگاه دیترویت معرفی شد خوب نبود. وایپر تولیدی از طراحی برجسته نسخه کانسپت استفاده کرد و پیشرانه ۱۰ سیلندر آن زبانزد بود. البته مدل مفهومی از سقف، شیشه و کولر بیبهره بود.
وایپر تا سال ۲۰۰۸ که رکود اقتصادی بزرگ رخ داد فروش خوبی را تجربه میکرد. فروش این خودرو پیش از تصمیم موقتی داج برای خاتمه تولید در سال ۲۰۱۰ افت کرد اما وایپر در سال ۲۰۱۳ و با تکنولوژیهای جدید بازگشت هرچند آمار فروش آن هرگز به میزان اولیه نرسید. در آخرین سال تولید وایپر تنها ۵۸۵ دستگاه از این خودرو به فروش رسید درحالیکه تا پیش از رکود اقتصادی بیش از هزار دستگاه از وایپر در سال به فروش میرسید. انتظار بازگشت وایپر را به این زودیها نداریم چراکه خودروسازان روی تولید کراس اوورها و شاسی بلندهای سودده تمرکز کردهاند.
حسن
۱۷ مهر ۱۳۹۹همیشه دوست داشتم برای چند دقیقه هم شده این ماشین رو برونم، خیلی کاراکتر خاص و متفاوتی داره این ماشین …
M.A.S
۱۷ مهر ۱۳۹۹واااای رنگ مشکیش
سواری خشن و خشک
گیربکس دستی و انجین بزرگ 8400 سی سی 650 اسبی
شخصیت خشن و هجومی و اگزوزای کناری با صدای مخوف
واقعا این ماشین مال هر کسی نیست
ماشینی که رکورد 14 تا پیستو همزمان شکست
چرا من نباید یه بار ببینمش سوارش شم برونمش
واقعا این همون مک کویینه
nikzad
۱۷ مهر ۱۳۹۹من از دور موتورش خوشم میاد. از ۶هزار تا بگذره کم کم عکس یه مار قرمز رنگ پدیدار میشه خیلی حس قدرت میده به ادم.?
یانکی
۱۷ مهر ۱۳۹۹وایپر چندتا رکورد داره که بعید میدونم دیگه تکرار بشه چه برسه که زده بسه.بزرگترین موتور تولیدی با حجم 8.4.بیشترین گشتاور موتور تنفس طبیعی جهان با 820 نیوتن متر.سریعترین ماشین موتور جلو تنفس طبیعی گیربکس دستی تو رینگ.کاش برای یه پایان زیبا خود داج میرفت برا رینگ.راحت 6.55 رو در میارن.
Carbonado Aventador
۱۷ مهر ۱۳۹۹همه ی گفته های شما درست.
.
ولی سریعترین ماشین تنفس طبیعی موتور جلو
F12 tdf
و 812 super fast
هستن.
.
مدل داغ تر 812 هم امسال معرفی میشه
OMID
۱۸ مهر ۱۳۹۹گیربکس دستی هم ضمیمه حرف هاشون بود پس اونا حساب نیستن
Challenger
۱۷ مهر ۱۳۹۹حیف
زیزیگولو
۱۷ مهر ۱۳۹۹واقعاً حیف شد که این آمریکایی پرقدرت سال 2017 از خط تولید خارج شد …. اون هیولای زیر کاپوتشو نباید از یاد ببریم، یه موتور V10 با 8.4 لیتر
MAF
۱۷ مهر ۱۳۹۹با این حجم و این نکته که تنفس طبیعی هم هست قبلا که خونده بودم صدی 100 لیتر مصرف داشته!!!
یه همچین ماشینی (به اینکه خیلی هم ماشین خوبیه کاری ندارم.) با توجه به اینکه دنیا داره به سمت سوختای پاک میره میتونه خیلی خطرناک باشه و باید هم کنار میرفت
nikzad
۱۷ مهر ۱۳۹۹مطمعنی صدی ۱۰۰لیتر میسوزونه؟یکم عجیبه!
امیر
۱۷ مهر ۱۳۹۹!!!!!
این مطلبو دقیقا کجا خوندید!!!!!!
حتی موتور ۶۳۲ شورولت که حجمی نزدیک به ۱۱لیتر داره ،همچین مصرفی نداره
مصرف وایپر طبق اعلام اعداد کارخونه حدود ۱۹ لیتر در ۱۰۰کیلومتر میشه که در دنیای واقعی بعید میدونم بیشتر از ۲۵ لیتر بشه
۱۰۰ لیتر اخه!!!!
اینجور ک شما میفرمایید، باید طی رکورد زدن تو پیست نوربرگ رینگ که طولش بالای ۲۰کیلومتره، در بین راه سوخت گیری مجدد داشته باشه?
Maserati-MC20
۱۷ مهر ۱۳۹۹11للیییتررر!!!!
زیزیگولو
۱۷ مهر ۱۳۹۹MAF جان هم حرفتو قبول دارم و هم حرفتو قبول ندارم ……. آخه کدوم ماشین تو دنیا پیدا میشه که تو هر 100 کیلومتر 100 لیتر بنزین بسوزونه!!؟؟؟!!!؟؟ این حرف کاملاً غیر منطقیه و شبیه جوک هستش ولی اون قسمت که گفتی دنیا به سمت انرژیای پاک میره رو قبول دارم
MAF
۱۷ مهر ۱۳۹۹همین که قبول دارید وایپر باید به نفع حداقل محیط زیست کنار میرفت کافیه ممنون
MAF
۱۷ مهر ۱۳۹۹دوستان باید معذرت خواهی بکنم بابت اون مورد مصرف سوخت
مصرف وایپر صدی 23 لیتر برا مدل srt هستش
SRT
۱۷ مهر ۱۳۹۹صدی صد لیتر؟
اون اف شونزده هستش داداش
Maserati
۱۷ مهر ۱۳۹۹مگه رقباش از این بهترن که این فروشش کمه؟
علیx76
۱۷ مهر ۱۳۹۹طبق بررسی هایی که خوندم ، این ماشین شدیدا وحشی و ناراحته ، مثل خودروهای مسابقه ای
روندنش کار هر کسی نیست و اشتباه راننده رو اصلا نادیده نمیگیره
سواری به شدت سفتی داره که باعث کوفتگی بدن میشه
بخاطر حجم بالای موتور و مصرف سوخت ، تو خیلی کشور ها امکان عرضه نداره
این ماشین یه سوپر اسپرت کاملا خالصه ، که قشر کمی طرفدار این تیپ ماشین ها هستن
برای مثال فروش پورشه 911 turbo s خیلی بیشتر از 911 GT2 RS هست ( GT2 هم مثل وایپر ACR مختص پیست توسعه داده شده )
JDM
۱۷ مهر ۱۳۹۹به چند دلیل فروشش کم بود
یکی اینکه کنترل کردنش کار یه راننده حرفه ایه آماتور باشی کار دستت میده
اپشن ادوات الکتریکی و امنیتی نداره ساده ساده اس حتی دنده اتومات هم نداره
بدلیل نداشتن مود های رانندگی سواری جالبی نداره
در نسخه ACR
قیمتش بالاس و تا حدودی نامعقوله
ارتفاع به شدت پایین به همین دلیل هرجایی نمیتونی ببریش
سواریش خیلی خشکه
کولر نداره
به دلیل پکیج ACR و وینگ بلند تایم 400 متر ضعیفی داره ولی تو پیست هیولاس
معمولا کسی بخواد انقد هزینه کنه کوروت میخره
امیر
۱۷ مهر ۱۳۹۹دوست عزیز کولر در نسخه های قدیمی نداره ولی تو نسل جدید هم کولر داره هم مشکل گرم شدن و مشکل سوختن پای سرنشینان موقع پیاده شدن حل شده(بدلیل اینکه اگزوزش از کنار اومده وموقع پیاده شدن پای سرنشین دچار سوختگی میشد)
JDM
۱۷ مهر ۱۳۹۹داداش خوبم نسخه ACR سال 1999 که اومد کولر داشت ولی نسل های بعدی به واسطه کاهش وزن 18 کیلویی کولر و یسری متعلقات دیگه رو حذف کردن
جواد
۱۷ مهر ۱۳۹۹بهترین ماشین ساخته شده به دست بشر
بهنام
۱۷ مهر ۱۳۹۹به این میگن ماشین
JDM
۱۷ مهر ۱۳۹۹((انتظار بازگشت وایپر را به این زودیها نداریم چراکه خودروسازان روی تولید کراس اوورها و شاسی بلندهای سودده تمرکز کردهاند))
این یه تیکه خیلی آزاردهنده بود
MC20
۲۰ مهر ۱۳۹۹یه نفر هست پول دادن بهش کلا همه نظرات رو دیس بزنه
محمد
۱۷ مهر ۱۳۹۹درسته فروش بالایی نداشت ولی به نظرم برای پرستیژ برند داج وجودش ضروری بود ولی باید این مساله رو پذیرفت که شرکت ها تو درجه اول دنبال کسب سود هستن نه سلیقه مشتری
Ramiin
۱۷ مهر ۱۳۹۹خیلی زیباست
امیر
۱۷ مهر ۱۳۹۹هنوزم یه اعجوبس
موتور جلو
بدون هیچ سیستم و یا تکنولوژی کمکی برای پیست
گیربکس دستی
اما هنوزم در نوع خودش بی رقیبه و رکورد موتور جلو ها دستشه و بیشترین گشتاور در تنفس طبیعی داره
Behrouz anzali
۱۷ مهر ۱۳۹۹یکی از سوپر اسپرتهایی که من عاشقش شدم تو دهه نود و هنوزم عاشقشم
Hadi
۱۸ مهر ۱۳۹۹افعی دوست داشتنی باید دوباره برگرده……