یک قانون هوشمندانه برای هر فردی که مالک یک سوپرکار است وجود دارد: خودروی خود را روانهی خط درگ نکنید! و اگر این کار را کردید واقعاً در مسابقه با داج چلنجر و به ویژه مدل جذاب SRT دیمن نهایت دقت را داشته باشید. اگر دربارهی چیزی که میگوییم مطمئن نیستید بهتر است ویدئوی منتشر شده توسط دیمونولوژی را تماشا کنید.
در این ویدئو تعدادی از بهترین سوپرکارهای دنیا دیده میشوند؛ اما ظاهراً دیمن استوک دیمونولوژی از رویارویی با این حریفان قدرتمند نگران نبوده و همه را در گوشه رینگ گیر میاندازد! اولین خودرو پورشه ۹۱۱ توربو است که نمیدانیم از نوع ۵۴۰ اسبی توربوی پایه است یا از نوع ۵۸۰ اسبی توربو S اما خب پورشه در برابر دیمن ۸۴۰ اسب بخاری شانس زیادی ندارد. در دومین مسابقه هم حکمرانی دیمن دوباره تائید میشود.
روبرو شدن دیمن با فراری ۴۸۸ GTB هم چیزی را تغییر نمیدهد. این سوپرکار ایتالیایی هم مشابه ۹۱۱ از نظر قدرت در مرتبه بسیار پایینتری قرار داشته و پیشرانهی ۸ سیلندر توئین توربوی آن خروجی ۶۶۰ اسبی تولید میکند. این قدرت برای فراری سبکوزن خیلی زیاد است اما خب به دیمن نمیرسد. پس از پیروزی در این مسابقه، نوبت به تعویض داج خاکستری به نمونهی قرمزرنگ میرسد.
اما با توجه به شرایط این یکی مطمئن نیستیم که دیمن قرمز رنگ حالت استاندارد کارخانه را داشته باشد. منصفانه باید گفت واکنش راننده فراری در این ویدئو به حدی ضعیف است که دیمن حتی اگر از چرخ های چوبی هم استفاده میکرد میتوانست بازهم برنده شود.
اما وقتی دیمن با لامبورگینی اوراکان ۶۱۰ اسبی هم روبرو میشود اوضاع ایتالیاییها بهبود پیدا نمیکند. اوراکان نه تنها در درگ از سکون شکست میخورد بلکه در درگ رولینگ نیز قافیه را میبازد. اگرچه لامبورگینی خودرویی سریعتر و احتمالاً چهار چرخ محرک بوده اما در خط مستقیم نمیتواند با دیمن برابری کند.
قربانی بعدی مک لارن 570S است، هرچند از نظر ما بیشتر شبیه مک لارن 675LT میباشد. همین داج در برابر گل سرسبد محصولات مک لارن یعنی 720S نیز حرفهای زیادی برای گفتن دارد. در درگ اول ظاهراً رانندهی مک لارن خواب بوده اما در مسابقات بعدی وضعیت بهتر میشود اما خب نتیجهی نهایی به نفع دیمن است.
خب هدف این ویدئو چیست؟ پاسخ واضح این است که شاید سوپرکارهای دنیا توانایی به چالش کشیدن دیمن را ندارند. از طرف دیگر موضوع واقعاً سورپرایز کننده این است که یک خودروی مخصوص درگ میتواند خودروهای مخصوص پیست را شکست دهد؛ اما واقعاً اینگونه نیست. اگرچه مشاهدهی شرمنده شدن سوپرکارهای گرانقیمت در برابر دیمن هیجانانگیز است اما باید به این نکته اشاره کرد که استفاده از یک ابزار نامناسب برای کاری ویژه به اندازهی ابزار مخصوص آن کار خیلی مناسب نخواهد بود.
paghini
۱۷ مهر ۱۳۹۸اینجا همرو زد
ولی تو پیست از همه میخوره
به نظر من یک ماشین باید بین پیست و درگش تعادل برقرار باشه و سیستم تعلیق بادی و سواری نرم و راحت ارائه بده
فقط نظر شخصیمه
dodgi
۱۷ مهر ۱۳۹۸این هیبت و عظمت در قاموس پیست نمیگنجه. اگه وایپر مثل کوروت نو نوار میکردن تو پیست همه رو میزد.
یانکی
۱۷ مهر ۱۳۹۸دیمون ماشینی درگیر کننده و زیباست.داج با انجام یه سری ریزه کاری ابهت و لذتی بی پایان براش تعریف کرده.تو همین کلیپ تمام سوپر کارها فقط کافیه لانچ کنترل رو روشن کنی و پات رو بزاری رو گاز و تمام تما دیمون ابتدا باید تنظیمات مخصوص رو اعمال کنی بعد لاستیک گرم کنی و در آخر با کمک لانچ کنترل و ری اکشن مناسب مسابقه بدی.بیشترین لذتش هم لاستیک گرم کردن و بلند شدن جلوشه.داج اگر میخواست یه ماشین بیرون بده که خیلی راحت درگ بزنه دیمون رو به صورت دو دف عرضه میکرد ولی با این حالت راننده رو درگیر میکنه که بعد چندین بار تست بفهمی که چقدر باید لاستیک گرم کنی فشار باد ااستیک رو تنظیم کنی و در آخر لذت محض.اروپا رو خورد میکنه همین تک محصول 86 هزار چوبی
یانکی
۱۸ مهر ۱۳۹۸وقتی تایم 9.65 ثبت شده.0تا 60 مایل در 2.3 ثانیه ثبت شده بلند شدن چرخهای جلو از زمین ثبت شده دیگه دنبال چی میگردید.به خدا درگ تایمز از 720 تیون شده استفاده میکنه بارها سوتی داده.
Fk
۱۷ مهر ۱۳۹۸فرق دیمن با ماشینای دیگه ضعفش نیستً
اتفاقا دیمن ساخته شده برا پوز زنی
معتقدم کمتر خودرویی داریم که بشه گفت تمام خصوصیات خواستنی مارو تو خودش داشته باشه
سازندها تو تبلیغات کم نمیذارن
که خودروی ساخته شده همه چی تمومه !!
ولی دیمن رو فقط برای زیر ده ثانیه ساختن
تو زمینهای های دیگه ادعایی نکردن
ولی خودروً سازهای دیگه میگن همه خواستهای شمارو تو این ماشین فراهم کردیم که بنظر من البته شخصی غلطه
Behrouz. anzali
۱۷ مهر ۱۳۹۸خیلی هیجان انگیز بود. دیمن واقعا شاه درگ هست. ولی بیشتر سوپر کارها لانچ بدی داشتن درست میگم؟؟؟؟ مخصوصا 720 s یا فراری و 570 s?
Elmiraj
۱۷ مهر ۱۳۹۸دو ساله حریفی براش نیومده….!!!
کاش در اون درگ تاریخی تخت گاز بجای اونتادور پورشه 918 اسپایدر یا ریماک Concept one را می آوردن….
دانیال_Surrey،England
۱۷ مهر ۱۳۹۸دو ساله حریفی براش نیومده؟؟!!!!🙄
به زور از پس سوپرا بر میاد اونوقت 918 و کانسپت وان رو فرا میخونی؟؟
..
بعضی از آمریکایی ها خیلیه گُنده***_نمونش همون صاحب کانال دیمونولوجی ، که هی میومد کلیپ های فیلم های مثل اونجر و …..میزاشت دیمن رو تانوس و راکی و……. تصور میکرد، هی واسه درگ تایمز کُری میخوند و….. آخرشم همه دیدن چی شد.
..
دیگه دنبال بحث های درگ و کی سریع تر و…….نیستم.
فقط اینا رو گفتم که بدونی یادمون نرفته.((نمیره ام!))
هی بیخودی تاریخ رو تحریف نکن،همه دیدن و میدونن چی شده و چی به چیه.
..
خودمون با بحث هایی مثل:تنظیم کردن باد لاستیک و گرم کردن ولانچ تخصصی و…..گول نزنیم.🙂
#یانکی.
مانی
۱۸ مهر ۱۳۹۸فرا خوانش رو خوب اومدی
به آمریکاییها توهین نکن لابد خبر نداری اگه
امریکاییها نبودن هنوز از ترس شکار شدن توسط شیر و ببر بالای درخت میخوابیدیم
با این حال باز هم پلنگه ولمون نمیکرد
فریادرس دردمندان،آسایش جهانیان … بازم بگم؟
به آمریکای بزرگ تعظیم کنین
هوی اون ردیف یکی مونده به ته سومی از چپ پدرسوخته چرا تعظیم نکردی
الیور تویست
۱۸ مهر ۱۳۹۸کلیپش هست تو یوتیوپ وقتی دیمونولژی چند بار از درگ تایمز شکست خورد با 720. وقتی خواست بهانه ای بیاره بهش گفت ماشینت استوک نیست!!! اگه 720 راننده خوبی داشت میتونست به نفع خودش بکنه این درگ رو . ولی خدایی دیمن با اون وزنش خیلی سریع هست حال میکنم باهاش
Elmiraj
۱۸ مهر ۱۳۹۸سوپرا…..?…
دیمن همین جا سه بار 720S رو با خاک یکسان کرد اونوقت از سوپرایی حرف می زنی که model 3 تار و مارش کرد…..!!!
هنوز دلت به اون 720s تیون شده drag times خوشه که هنسی تا خرخره تیونش کرده…!؟!؟!؟
الیور تویست
۱۸ مهر ۱۳۹۸خخخخ . درگ تایمزو هنسی تیون کرده ؟؟؟ثابت کن ما ببینیم هنسی تیونش کرده ؟؟؟ یه مدرک بیار با فیلم. ما منتظریم؟؟؟
دانیال_Surrey،England
۱۸ مهر ۱۳۹۸خیلی نا امیدم کردی پسر.?
اگه یادت باشه،که قطعا نیست با توجه به تعصبت،دو سال پیش زمانی که 720 جایزه پرفورمنس سال رود اند ترک رو گرفت،تو برگه عملکردش میبینی که زده مسیر1/4تو 9.9 ثانیه طی شده.
البته اگه این مجله رو قبول داشته باشی.
یخورده ذهن زیبات رو به کار بگیری میبینی که با تعویض لاستیک هایی که درگ تایمز((toyo r888)) انجام داده و با توجه به عملکرد بهتر این لاستیک ها تو درگ، تونسته بود 2 دهم عملکردشو بهبود بده.
برخلاف دیمن این لاستیک های 720 درگ تایمز برای خارج مسیر درگ که میشه همون جاده،قابل استفاده هست.
کلی کلیپ از 720__غیر درگ تایمز__هست که نشون میده مک لارن واقعا همونقدر سریعه.
تازه نیازی هم نیست صندلی و دل روده ی ماشین رو بریزی بیرون که بتونی همچین عملکردی رو ازش بگیری.
..
دیگه میخوای قبول بکنی یا نه مشکل خودته.
..
اصلا و ابدا دوست نداشتم این بحث مسخره و چیپ درگ رو دوباره باز کنم.
viper
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ببین اگه تا حالا ماشینی شتابش بیشتر از دیمن بود رکورد میزد به صورت رسمی
اون چیزی که توی آپارات میبینی با واقعیت فرق داره
امیر
۱۷ مهر ۱۳۹۸دوج هیچوقت ادعایی بابت دیمن برای پیست نداشته ونخواهد داشت وصرفا برای درگه ولذت دود کردن!! ک اتفاقا در این قضیه بی رقیبه !
برای پیست هم وایپر خدابیامرز هست ک بعد گذشت ۲سال و شرایط عادی ک وایپر داره، بازم خیلیا ختی نزدیکش نمیشن!
چلنجر ماهیتش همین کاره
زیبا
پرقدرت
خوش صدا
ارزان!
ایمان
۱۷ مهر ۱۳۹۸لقب نابودگر برازنده ” چلنجر دیمن ” هست
پادشاه درگ سوپر اسپرت ها ( ۷۲۰S ) هم حریفش نشد
MAHDI
۱۷ مهر ۱۳۹۸دوج دیمن فقط در آسفالت خط درگ میتونه بهترین عملکرد رو داشته باشه. اونم با لاستیک مخصوص درگ و سوخت مخصوص. آسفالت خط درگ چسبندگی بالایی داره که باعث میشه کمترین هرزگردی رو داشته باشه. مثل یه حالتی که پرتاب میکنه ماشین رو برای خودروهای مخصوص درگ.
اما اگه دوج دیمن در پیست های عادی رقابت درگ رو داشته باشه دیگه نمیتونه این عملکرد رو نداره. که البته درگ های زیادی هستش که از رقباش شکست خورده مثل مکلارن 720 و M5 که در پیست های عادی اون درگ ها برگزار شدن.
علیx76
۱۷ مهر ۱۳۹۸ببخشید مسابقه درگ رو نباید تو پیست درگ برگزار کنن ؟
اینم شد ایراد؟
چون چسبندگی زیاد بود برد؟
حتما تو درگ ماشین تنفس طبیعی با توربو هم میگید اگه تو ارتفاع ۱۰۰۰ متر پایین تر از سطح دریا برگزار میشد تنفس طبیعیه جلو میفتاد
هرچیزی استانداردی داره
مسابقه درگ باید تو پیست درگ باشه
سوخت مسابقه ای مال مسابقه ست
بعضیا فک میکنن تو دیمون سوخت ۱۱۰ اکتان مسابقه ای ریختن اما تو فراری بنزین ایرانه
Fk
۱۷ مهر ۱۳۹۸دوست عزیز جوری راجب سوخت لاستیکو اینا حرف میزنی که انگار ماشینای دیگه رو خط یخ زده هستن دیمن رو اسفالت مخصوص
اسفالت مخصوص برای ماشین رقیب نیستً ؟؟؟؟!!!
لاستیک مخصوص درگ برا رقیب پیدا نمیشه ؟؟؟!!!!
Fk
۱۷ مهر ۱۳۹۸خودروهای تو ی اسفالت دیگه هستن وقت درگ با دیمن ؟؟؟!!!
لاستیکم نمیتونن بندازن زیر خودروً ؟؟
خودروهای دیگه لانچ کنترل ندارن ؟؟؟
فن باز نیستم ولی پذیرش داشته باشیم
داستان نبافیم
Saeed
۱۸ مهر ۱۳۹۸MAHDI
منظورت اون درگ های رو حالت رولینگ رو میگی ؟؟
آخه دوست عزیز …واضحه که اگه درگ رولینگ باشه مکلارن و bmw شتاب ثانویه خیلی وحشتناکی دارن..دیمن رو درگ از حالت سکون طراحی شده نه رولینگی مثل مکلارن…
من با اینکه عشق مکلارن هستم…مخصوصا p1
ولی انصافا قدرت این ماسل کار اصیل رو زیر سوال نبرید…
رامین
۱۷ مهر ۱۳۹۸این کلیپ مثه اکثر کلیپای دیگه یوتیوب جنبه طرفداریش از دیمن خیلی تو چشم می زد.البته تو اینکه دیمن بد جوری تو درگ گردن کلفته بحثی نیست ولی لانچ حریفا اصن خوب نبود. یا از قصد یا از سر ناشی گری
ایمان
۱۷ مهر ۱۳۹۸فقط و فقط به باخت ۷۲۰S شک دارم ؛ طرفدار فراری هستم ولی باید واقعیت رو گفت که مکلارن شاهکار کرده با این پادشاه درگ و بهترین سوپر اسپرت حال حاضر دنیا
مکلارن با ساخت ۷۲۰S اسمش بیشتر از هر زمان دیگری سر زبون ها افتاد و بیش از پیش دیده شد
آخرین شاهکار ۷۲۰S هم شکست ۶۰۰LT تیون شده توسط هنسی بود که همه انگشت به دهان موندن
تا حالا ندیده بودم هنسی ماشینی رو تیون کنه و از رقیبش شکست بخوره ولی این دفعه دیدم
جالبه هنسی فیلم شکست رو هم روی کانالش در یوتیوب بارگزاری کرده بود
رضا
۱۸ مهر ۱۳۹۸این مسخره بازیا چیه بابا؟
رفتن یه مشت مشنگ گزاشتن پشت ماشینای دیگه بعد میگن دیمن همه رو برد.!! والا من نمیدونم چرا هر درگی میبینم دیمن میبازه. خدایی من خیلی از دیمن خوشم میاد ماشین مردونه ایه. ولی این درگ ها منصفانه نبودن. مخصوصا مکلارن ها که اصلا راننده هاشون نمیدونستن لانچ کنترل چیه ولی دیمن همش با لانچ کنترل همه رو میبرد.
امیر
۱۸ مهر ۱۳۹۸دیمون اصلا در اندازه 720اس نیست. این ویدئو یه جاش میلنگه:)
مجنون
۱۸ مهر ۱۳۹۸دیمن یه ماشین تا خرخره تیون شدست.
جز شتاب اولیه و قیمت، هیچ برتری نسبت به 720s نداره.
یعنی در زیبایی
پیست و هندلینگ
امکانات
کیفیت ساخت
راحتی
شتاب ثانویه
دوام موتور و قطعات
1/2 و 1/4مایل
سقف سرعت
پرستیژ
و….تمامی این موارد برتری مطلق با مکلارن 720 هست.
دیمن یه خودروی تیون شدست مثل نیسان gtr nismo . ولی بازم به گرد پای مکلارن نمیرسه
هنوز هم من ترجیح میدم 200 هزار تا بیشتر بدم تا یه ماشین با کیفیت و با دوام داشته باشم+ موارد بالا
حسن
۱۸ مهر ۱۳۹۸خیلی عالیگفتی یعنی فقط و فقط یه ماشین قابل مقایسه با دیمن هست .
اگه یادتون باشه بوگاتی رفت ماشینش را تا خرخره تیون کرد و رکورد سرعت را زد همه گفتن تیونه اما کارخانه گفت سی تا سال 2022 ازش میزنیم میشه یه مدل مستقل حالا دیمن قبل این درگ بیشتر از سی تا ازش تو لید شده حالا هر جور دوست داری حساب کن هر چی کرمته
در تست دیمون، بدون حتی تعویض یک قطعه (البته به جز تایر)، ۵۵۰۰ بار استارت درگ انجام شد و هیچ مشکلی پیش نیامد (میتونی 5500 با دیمن سرچ کنی تو تمام سایتها هست) شما با اون با کیفیتا صدتا متوالی بزن ببینیم کیفیتشون چطوریه البته ده تا بیشتر دوام نمیارن .
حسن
۱۸ مهر ۱۳۹۸بی رقیب و بی همتا وجدانا حق میدم بعضی دوستان اینقد ناراحت باشن و عصبی کامنت بذارن ببین چیا را زده ناک اوت کرده
همه را زده نابود کرده یه عده دارن قصه میگن اینا همونان که برا بوگاتی که خود کارخونه گفته بود تیون شده و با مدل اصلی فرق داره نوشابه رژیمی باز میکردن . الان دیمن ده تا ماشینا اینجا داغون کرده بهانه ی واهی میارن دیمن لالستیکش مال درگه لاستیک اونا مال افروده این رو اسفالته اونا تو سیبری دارن از سرما و برف لرز میزنن ، دیمن بنزین زده اونا نوشابه رژیمی ریختن تو باکشون
البته ما راضی به ناراحتی شما نیستیم هماهنگ میکنیم این فیلما کلا حذف کنن شما برید یه درگ مشابه بگیرید تمام درگا را از دیمن ببریددیگه چیکار کنیم براتون که خوشحال باشید.
Ali
۱۹ مهر ۱۳۹۸با اینکه هرچی راننده ناشی پشت رقیبا بودن ولی با این حال مکلارن 720 نزدیکترین رقیبش بود که اگر مسیر یکم دیگه طولانی بود دیمن دوپینگی رو نابود میکرد.
بنظرم اسطوره درگ 720 هست چون تمام آیتم های یک ماشین ایده آل رو داره.
درگ های مسخره دو فراری با دیمن و مکلارن 570 رو ببینید کاملا متوجه میشید هرچی راننده عقب مونده بود پشتشون نشسته بودن….شاید میباختن ولی نه با این اختلاف دروغین