۵ سال پس از معرفی پیشرانه ۸ سیلندر ۷۰۷ اسب بخاری هلکت در چلنجر و چارجر، داج بهصورت رسمی همهچیز را هلکتی کرده است! تمامی محصولات داج برای مدل سال ۲۰۲۱ با این پیشرانه سوپرشارژردار قابل سفارش بوده هرچند دیگر خبری از دو مدل جورنی و گرند کاروان در این سبد نیست. تنها سه محصول داج قابل سفارش بوده که به گونهای کنایهآمیز محسوب میشود زیرا بهطور متوسط هر مالک داج هلکت دارای حداقل سه خودرو میباشد. اتفاقی است؟ تقریباً بله!
این اطلاعات جالب را ماسل کارز اند تراکس منتشر کرده است. این مجله آمار مالکان هلکت را بهطور مستقیم از خود داج گرفته است. گفته میشود یک خریدار خودروی صفرکیلومتر در آمریکا مالک ۲.۸ خودروی دیگر است هرچند مشخص نیست که این آمار به خود فرد اشاره دارد یا به خانوار. صرفنظر از این موضوع، دادههای داج نشان میدهند مالکان محصولات هلکت بهطور متوسط مالک ۳.۸ خودرو هستند. به این ترتیب اکثر خریداران با علاقه زیاد به دنبال خرید یک هیولای ۸ سیلندر میروند.
این موضوع قطعاً منطقی است. چارجرها و چلنجرهای دارای پیشرانه هلکت در سواریهای روزمره هم به درد میخورند اما خب داشتن قدرت بیش از ۷۰۰ اسب بخاری در همهجا لازم نیست. همچنین حدس میزنیم اکثر این خودروها دارای اگزوزهای ارتقا یافته بوده و حتی طرفداران سرسخت خودروهای عضلانی نیز گاهی نیاز دارند یک خودروی آرام را برانند.
داشتن هلکت به همراه یک پیکاپ یا شاسیبلند در گاراژ انتخاب معقولی به حساب میآید؛ و با قیمت فراتر از ۷۰ هزار دلار برای این خودروهای عضلانی، خریداران احتمالاً درآمد بالایی دارند.
بیصبرانه مشتاقیم بدانیم با معرفی دورانگو هلکت این آمار چه تغییری خواهد کرد. با وجود سه ردیف صندلی و قدرت ۷۱۰ اسب بخاری، دورانگو هلکت کاربردیترین گزینه در سبد محصولات هلکتی داج بوده و البته محصولی هیجانانگیز نیز به شمار میرود.
البته قیمت این خودرو در حدود ۱۰۰ هزار دلار بوده و بازه تولید آن نیز تنها ۶ ماه است بنابراین شاید این خودرو زمان کافی برای جابجایی آمار را نداشته باشد.
میثم
۱۲ شهریور ۱۳۹۹در وصف این برند یه جمله ای هست که عمرا پدال اجازه انتشار نمیده
لعنتی دوست داشتنی
عکس سوم و چهارم ………
XLE
۱۲ شهریور ۱۳۹۹چلنجر چرا هیچوقت قدیمی نمیشه لعنتیییییی
NAVID۰۰۹۸
۱۲ شهریور ۱۳۹۹چون ظاهرشون ساده و خطوط طراحیشون کم هست تا همیشه ماندگار و قابل ارتقاء باشند و همیشه هول محور تغییرات فنی میچرخند .
من آمریکایی پسند نیستم به جزء مدلهای خاص مثل رپتور یا اسکالید ، اما دوچ بخصوص چلنجر را حال میکنم باهاش .
NAVID۰۰۹۸
۱۲ شهریور ۱۳۹۹پدال ، قربونت برم ، فدات بشم ، خاک پاتون به سبب زحماتتون ، مقاله S کلاس را بگذارید دیگه ….
قلبم از زمانی که در اینستا مسقیم دیدم تا وقتی شما زحمتشو بکشید ، داره تند تند میزنه ❤❤❤ .
هی میام ببینم جزئیاتش چیه اما هنوز نگذاشتید .
Hadi
۱۳ شهریور ۱۳۹۹خب معلومه کسایی که میان داج میخرن عاشق سرعت و دود هستند…
وگرنه هر خریدار عادی که سمت داج نمیره…
واقعاً همه محصولاتش دوست داشتنیه و یکی از یکی بهتر ?
Dr.Ahmadreza2002
۱۳ شهریور ۱۳۹۹اجازه بدین این طور اصلاحش کنم کامنت بالا رو:
همه سه محصول در حال تولید داج دوست داشتنی اند
رامین
۱۲ شهریور ۱۳۹۹یه ماسل کار تو هر گاراژی واجبه. شلبی GT500 یا ارازل داج باید یه کدومشون باشن :))
M.A.S
۱۲ شهریور ۱۳۹۹هروقت که تو چشای چلنجر نگاه میکنم حس میکنم داره تحقیرم میکنه و میخوام با مشت بزنم تو صورتش و باهاش کشتی بگیرم
چارجر رو که نگاه میکنم حس میکنم میخواد دهن باز کنه درسته قورتم بده
دورانگو هم همش حس میکنم میخواد از روم رد بشه
حالا من طرفدارشم این حسا رو دارم کسایی که ازش بد میگن چه حسی دارن
فقط به عکس سوم نگاه کنید تا متوجه شین منظورم چیه
وقتی تو یه کاری عشق باشه واصالت و جنون و مهندسی عالی میشه یه همچین چیزی
با دوام (جی دی پاور)،پرشتاب،سریع،توانا،راحت و دوس داشتنی
ای کاش یه روزی بتونم یه داج چلنجر دیمن داشته باشم
خواهشا نگین که اینجا ایرانه بزارین تو رویاها سوار دیمن یا ردای باشیم ??
رامین
۱۲ شهریور ۱۳۹۹بهتره با گنگِ داج در نیوفتی :)) امیدوارم همه به آرزوهامون برسیم
Dr.Ahmadreza2002
۱۳ شهریور ۱۳۹۹یه سوال تو مدل دیمن چه اکتانی باید استفاده بشه
M.A.S
۱۶ شهریور ۱۳۹۹بنزین اکتان 100 برای تولید تمام قدرت 840 اسبی توصیه شده
M.K karimi
۱۰ مهر ۱۴۰۰دقیقا احساس میکنی میخوان پاشن بیان باهات کتک کاری کنن 😂👌
امیر
۱۲ شهریور ۱۳۹۹دوج همیشه یه برند خاص بوده و هست
حتی اگه کیفیت و قابلیت اطمینانش هم کم باشه ( که در سالهای اخیر پیشرفت زیادی در این زمینه داشته)، بازم افراد به سراغش میرن چون با اصالت ترین و جذاب ترین و قدرتمند ترین محصولات رو تولید میکنه
مواردی ک متاسفانه در دیگر برندهای امریکایی دیده نمیشه…
M.A.S
۱۲ شهریور ۱۳۹۹دوامشون کم هم نیست خوب هم هست
JDM
۱۲ شهریور ۱۳۹۹کسی که دوج میخره نه براش400 متر مهمه نه پیست ترک
فقط و فقط میخواد با ماشینش عشق و حال کنه
NAVID۰۰۹۸
۱۲ شهریور ۱۳۹۹JDM عزیز
بهترین و معقولترین تعریف از دوج را ، شما گفتید .
کامل ، کوتاه ، مفید .
JDM
۱۳ شهریور ۱۳۹۹ممنونم رفیق
JDM
۱۲ شهریور ۱۳۹۹اس کلاس نسل جدید رسما رونمایی شد
برید ببینیدش رفقا
AMIR-REZA
۱۲ شهریور ۱۳۹۹بله درست میگید چرا یه مقاله نمیذاری پدال جان؟
JDM
۱۳ شهریور ۱۳۹۹شبیه جنسیس شده?
ارشیاsvj
۱۲ شهریور ۱۳۹۹فقط باید یه چند جفت لاستیک اسلیک بخری.
روزی دوتاش رو دود کنی!!!!!
البته در کنار یه چارجر هلکت.
M.A.S
۱۲ شهریور ۱۳۹۹مقاله میگه مالکای هلکت نیاز دارن تا اروم برونن
خب بلک کی برای چیه
وقتی درگیر نیست قدرتشو رو 300 اسب نگه میداره
AMG///
۱۲ شهریور ۱۳۹۹دودج برای آدماییه که با هیشکی شوخ ندارن
برا قلدرا
Mohamad
۱۳ شهریور ۱۳۹۹چلنجر ماشین خوبیه ولی موستانگ و کامارو فکر کنم بهتر باشن
علی آرین
۱۸ شهریور ۱۳۹۹با اینکه ماستنگ و کامارو از لحاظ پرفورمانس خیلی از چلنجر جلوتر هستن و در حد بهترین سوپراسپرت ها عمل میکنن اما چلنجر حس و حالی داره ک اون دو فاقدش هستن ، چلنجر هنوز اصالت و فرم سابقش باهاشه و اروپایی نشده ، یه آمریکایی قلدر زمخت هست و خریداراش اصلا براشون مهم نیست ک این ماشین توی پیچ های تند و پر چالش چه عملکردی نشون میده