چند ماه پس از معرفی فیسلیفت فیات تورو، حالا نسخهٔ ریبج شدهٔ آن یعنی رم ۱۰۰۰ هم با مجموعهای از بهروزرسانیهای ظاهری و تکنولوژیک برای برخی از بازارهای آمریکای جنوبی معرفی شده است. البته رم ۱۰۰۰ برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شد یعنی سه سال بعد از معرفی فیات تورو اما بااینحال FCA تصمیم گرفته هردوی آنها را بهطور همزمان امسال فیسلیفت کند.
رم ۱۰۰۰ مدل ۲۰۲۲ از همان چراغهای LED و همینطور سپر و جلوپنجرهٔ جدیدی بهرهمند شده که قبلاً در فیسلیفت فیات تورو دیده بودیم. تنها تفاوت در اینجا لوگوی رم بجای فیات در جلوپنجره و رینگهای ۱۶ اینچی متفاوت است. دیگر قسمتهای بدنهٔ خودرو اما تغییر چندانی را نسبت به قبل تجربه نکرده و شاهد همان طرح دو کابین با اتاق بار کوچک هستیم. البته چهرهٔ جدید این پیکاپ موجب شده خشنتر از قبل به نظر برسد و با دیگر محصولات رم هماهنگتر باشد.
بهروزرسانیهای داخلی رم ۱۰۰۰ مدل ۲۰۲۲ شامل یک صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و یک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگتر ۸.۴ اینچی با تمام ویژگیهای اتصالی مدرن میشود. این پیکاپ برای محافظت از سرنشینان به هفت ایربگ مجهز است اما انتظار سیستمهای کمکرانندهٔ پیشرفتهای را نداشته باشید. مثل بیرون، طراحی کابین رم ۱۰۰۰ بهجز لوگوی روی غربیلک فرمان کاملاً با فیات توربو یکسان است و در تیپهای بالاتر با نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی تبلت مانند ارائه میشود.
برخلاف تورو مدل ۲۰۲۲ که با پیشرانهٔ جدید ۱.۳ لیتری توربو و نسخهٔ بروز شدهٔ موتور ۲ لیتری توربودیزل ارائه میشود، رم ۱۰۰۰ مدل ۲۰۲۲ حداقل در حال حاضر فقط با یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری بنزینی تنفس طبیعی قابل خریداری خواهد بود. این موتور ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو فرستاده میشود. ظرفیت بار این نسخه ۶۵۰ کیلوگرم است که از ظرفیت ۱۰۰۰ کیلوگرمی تورو با موتور توربودیزل و سامانهٔ چهارچرخ محرک کمتر است.
این پیکاپها که بر اساس پلتفرم Small Wide مشترک با مدلهایی مثل فیات 500X و جیپ رنگید و کامپس ساخته شدهاند، هردو در منطقهٔ گویانا در برزیل تولید میشوند. رم ۱۰۰۰ مدل ۲۰۲۲ هماکنون در کلمبیا پیشفروش میشود و بهزودی در پرو، جمهوری دومینیکن و شیلی هم عرضه خواهد شد اما در دیگر بازارهای آمریکای جنوبی مثل برزیل و آرژانتین فیات توربو عرضه میشود. قیمت این پیکاپ رم در کلمبیا از ۱۰۵,۹۹۰ پزو معادل ۲۷,۸۰۰ دلار برای تیپ بیگ هورن آغاز میشود که فعلاً تنها تیپ موجود برای پیشخرید است.
F22RAPTOR
۲۱ شهریور ۱۴۰۰رم حیفه برندش رو چنین ماشینهای شلی باشه
همون پارسا عشق ماشین سابق
۲۱ شهریور ۱۴۰۰بله منم واقعا ناراحت هستم ولی اینو بدونید که این محصول برای بازار امریکای جنوبی هست رم قبلا هم برای بازار امریکا جنوبی همچین اشغالایی میساخت زیاد ناراحت نباشید
مهراد
۲۱ شهریور ۱۴۰۰ما از کجا میتونیم مطمئن باشیم که شما همون پارسا عشق ماشین سابقی ؟
Reza Waffen SS
۲۲ شهریور ۱۴۰۰دقیقا کپی فیات Toro هستش
AMG GT R
۲۱ شهریور ۱۴۰۰من فقط کج سلیقم یا بقیه مثل من از این طراحی خوششون میاد
Audi rs e_tron gt
۲۱ شهریور ۱۴۰۰نه منم از این طراحی خوشم نیومد
نمی تونم بگم طراحی زشتی داره اما خب برای برندی مثل داج این طراحی یخورده سوسولی و بی ابهت نیست؟
پیکاپ داج باید طراحی خشن تری داشته باشه مثل رم trx یا پیکاپی نثل f150 باشه
همیشه هر مطلبی که میاد مهم نیست چه مطلبی باشه بالخره دوستان در این سایت محاله ازش بد نگن هر مطلبی که باشه
مثلا میگن برقیه،شاسی بلنده، خوب نیست بعد هم طراحی خوب نیست بالاخره یکی میگه بده ،اگه هم خوب باشه می گن یجاش کپیه
من با طراحی های جدید همه حال می گردم اما این یکی پیکاپ نه
پدال کامنتم منتشر بشه باسپاس
yazdan mopar
۲۱ شهریور ۱۴۰۰این دراصل فیاته و فقط ریبج شده برای بازار امریکای جنوبی وگرنه محصول خود رم نیست
یوسف
۲۱ شهریور ۱۴۰۰واقعا برای دوج زشته همچین کاری
امیر
۲۱ شهریور ۱۴۰۰طراحی زیبا نیست اما هماهنگ ، کابین هم نظری ندارم.
موتور هم برای این پیکاپ بد نیست.
ولی باید با همون اسم فیات عرضه بشه. چون این اصلا شایسته اسم رم نیست.
از همون اول هم نسبت به خودروسازی فرانسه و استلانتیس حس خوبی نداشتم.
Mad.z.Max
۲۱ شهریور ۱۴۰۰البته این مدل ایتالیایی و از ساخته های فیات هست..
همون پارسا عشق ماشین سابق
۲۱ شهریور ۱۴۰۰چه ربطی به استلانتیس داره قبلا هم دوج و رم ریبرند های بی هویتی همین مینیون هایی که تا سال ۲۰۲۰ حتی تو سایت اصلیش هم همون مینی ون هاش بود اسمشونو باد نیستم یا دوج اونجر یا دوج نئون چرا همه چی رو گردن پژو میندازید
خود فیات گفت اگه پژو نبود ما نابود میشدیم و یکی از پروژه های مهم فیات برای همکاری با پژو و ساخت استلانتیس بهبود دادن به کرایسلر است.
بزودی میبینیم پژو چیکارمیکنه.
فیات موتور الکتریکی بلد نبود بسازه !!
و با ساخت استلانتیس تونستن فیات ۵۰۰ جدید با موتور برقی که واقعا ماشین خوبی است رو بسازه
زیزیگولو
۲۱ شهریور ۱۴۰۰دوج رَم جدید جذاب تر و خشن تر از همیشه👌👌❤
M.K karimi
۲۱ شهریور ۱۴۰۰:|
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۱ شهریور ۱۴۰۰سه همچین پیکاپ سوس ول و فانتزی رو نباید رم تولید کنه ، بلکه باید خود فیات نتولید کنه مسره ترش اینجاست که گروه فیات کرایسلر یه محصول رو با چند برند عرضه میکنه ، مثل پرومستر و دوکاتو یا اینو یه مدل فیات ، در کل اصلا لایق اسم رم نیست
Hamid
۲۱ شهریور ۱۴۰۰این رم هست یا هیوندای!!!
نکنید آقا زشته …
خدایی ابهت رم رو له نکنید
این چیه آخه!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ شهریور ۱۴۰۰هیوندای نیست فیاته!
Hamid
۲۱ شهریور ۱۴۰۰بله!
اما قیافش واقعا منو یاد سانتا کروز بود چی بود انداخت!!!
البته گویا کوچیک تر از اونه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ شهریور ۱۴۰۰آره میشه گفت یه جورایی شبیه همونه…
میثم
۲۱ شهریور ۱۴۰۰چقدر زشت
اگه ساده تر طراحی میکرد هیچکس نمیگفت طراحی بلد نیست
نمای جلوش بازار شامه
M.K karimi
۲۱ شهریور ۱۴۰۰شرط میبندم اینم در راستای الکتریکی کردن رم ها بوده 😂 گفتن بزار آمادشون کنیم تا وقتی رم الکتریکی دیدن سنکوب نکنن😂
حسین دهمرد
۲۱ شهریور ۱۴۰۰چرا ماشینا تو آمریکا از همه جا ارزونترن؟ همینو بخواد تو آمریکا عرضه کنه بیشتر از 15 هزارتا نمیزارن.
با 27 هزارتا تو آمریکا رنجر میخرن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ شهریور ۱۴۰۰بخاطر اینکه اونجا همه چیز پیدا میشه و در دسترسه! از شیر مرغ تا جون آدمیزاد اونجا پیدا میشه هرچی بخوای تمام شرکتای معروف هم یا مال خودشونه یا اونجا صدها شعبه و شرکت دارن برای همین ارزون تموم میشه…
Navid
۲۱ شهریور ۱۴۰۰فروشنده ها سود 7% بیشتر نمیزارن روی ماشین هایی که در نمایندگی هست. خرید ماشین ارزونه، هزینه نگهداریشه که گرونه (سوخت و بیمه و استهلاک و تعمیرات و …)
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ شهریور ۱۴۰۰چرا رم!!!؟ این اصلا به یه رم نمیخوره با این کارا ابهت رم پایین میاد…
net
۲۱ شهریور ۱۴۰۰طراحی بیرونی شبیه وانتهای امریکایی نیست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۱ شهریور ۱۴۰۰خداخیرت بده این حتی شبیه پیکاپ های چینی هم نیست ، آمریکایی که بماند
میثم
۲۲ شهریور ۱۴۰۰آقا این چیه؟ رم که نباید این شکلی باشه، هیوندایی این شکلیه!!! آخرالزمان شده.