گفته میشود احتمال تولید نسخهی متمرکز روی پیست چلنجر به عنوان نسخهی پرچمدار این خودرو وجود دارد اما داج در حال برنامهریزی برای تولید جانشین این عضلانی دو درب هم میباشد. در ابتدا گفته میشد چلنجر جدید در سال ۲۰۲۱ پدیدار خواهد شد اما اخیراً اعلام شده این کار به تأخیر خواهد افتاد. حالا هم خبر رسیده این کوپه به عنوان مدل سال ۲۰۲۳ روانهی میدان میشود.
اوایل سال جاری میلادی بود که داج تصاویری از چلنجر ۲۰۲۰ را منتشر کرد و رسانهها در یکی از این تصاویر به عددی جالب برخورد کردند. در پشت آمپر خودروی به نمایش درآمده عدد ۲۰۲۳ نشان داده میشد و درحالیکه این امر میتواند اتفاقی باشد اما منابع خبری میگویند این عدد در واقع به سال معرفی چلنجر جدید اشاره کرده است.
باید اذعان کرد همهی این موارد فعلاً در حد گمانهزنی هستند. واضح است که هیچ نوع تأییدیهای توسط داج پیرامون این اخبار منتشر نشده اما خب میخواهیم باور کنیم نسلهای جدید چلنجر و چارجر در سال ۲۰۲۳ به نمایش درخواهند آمد.
چلنجر علیرغم سن بالای خود در سهماهه سوم سال جاری میلادی پرفروشترین خودروی کلاس خود بوده و بالاتر از کامارو و موستانگ ایستاده است. چلنجر ۱۱ سال است که در خط تولید قرار داشته و این در حالی است که رقبا از نسلهای جدید و بهروزتر به همراه پیشرانههای قویتر و تکنولوژی بهتر استفاده کردهاند.
به جرات میتوان گفت نسل بعدی چلنجر طراحی رتروی خود را حفظ خواهد کرد و مدیر طراحی داج هم اخیراً تعهد این برند به جهت طراحی نگاه به گذشته را تائید کرده است.
امیر
۲۵ مهر ۱۳۹۸عشق است دوج…
امیدوارم برخلاف دو رقیبش طراحیش بهتر بشه وجذاب تر و مهم تر از همه قوی تر از قبل!!!
یانکی
۲۵ مهر ۱۳۹۸فقط باید یه پلتفرم جدید و سبکتر جایگزین فعلی کنن تا بشه تکنولوژیهای بیشتری استفاده کرد و ایمنی بیشتری داشته باشه و طراحی داخلی جدید همین به ترکیب ماشین نباید دست ببرن.
MehdiTurbo
۲۵ مهر ۱۳۹۸به نظر من اصن نباید دستش بزنه الان،وقتی فروشش بالاست و همه طالب این طراحیند دستش بزنه مثل موستانگ و کامرو میشه که افت پیدا میکنه فروشش.
موستانگ کامرو ام نباید دست به طراحیشون میزدند باید یه مدل معرفی میکند ولی این فیس جدید میدادند کنار مدل قبلی همون موقع میفهمیدند چقدر فروشش کمتر.
ایمان
۲۵ مهر ۱۳۹۸دوست دارم تو همین نسل طلایی بمونه
نسل جدیدش معلوم نیست چی از آب در بیاد
خدا کنه جذبه و ابهت نسل فعلیش حفظ بشه ….
در کنار بهبود برخی جزئیات از جمله وزن و آیرودینامیک
امیر
۲۵ مهر ۱۳۹۸کلا دوج وفیات کرایسلر عقبن یعنی قشنگ محصولاتشون محتاج نوسازیه اما بی برنامن ضعیفن برخلاف فورد وجی ام یه جیپ خوبه توشون که اونم پر ازایراده محصولاتش رمم بد نیست خوبه
fr
۲۵ مهر ۱۳۹۸رخ ماشین بی نقصه .پلتفرمش هم با اینکه قدیمی ولی باز خوبه برای این ماشین ولی واقعا فضای داخلیش نیاز به تغییر داره
موری
۲۵ مهر ۱۳۹۸یکی از دلایل خوب بودن چلنجر همین ظاهر ساده و نوستالژیشه که با این بدنه میاد با شاخ ترین ماشینای بازار که کلی روی ارگونومی ماشین کار کردن رقابت میکنه
الان کامارو شبیه ماشین های کره ایی و اروپایی شده موستانگ هم پسرفت داشته اشتباهه دوج بخواد بیرون ماشین و متحول کنه
این 2تا عکس توی پست هم مسخرس واقعا مخصوصا اخری
MjM
۲۵ مهر ۱۳۹۸از بس نسلهای جدید رو از نظر طراحی خراب کردن آدم اصلا دوس نداره نسل جدید ماشینی بیاد!
کورد
۲۵ مهر ۱۳۹۸یکی از اشتباهات دوج اینه که درسال ۲۰۱۹ به جای تقویت مدل هلکت باید مدل دیمونو تقویت میکرد
رامین
۲۶ مهر ۱۳۹۸دوج کاملا می دونه چیکار کنه ماسل کاراش همچنان جذاب بمونه. طراحی نگاه به گذشته چیزی که خیلی وقته تو موستانگ و کامارو فراموش شده
Ardalan
۲۶ مهر ۱۳۹۸به نظرم تا ابد باید به همین شکل با فیس لیفت های جزیی تولید شه