به نظر میرسد که فیات-کرایسلر سرانجام یک جنگیر پیدا کرده است زیرا آخرین دستگاه از داج چلنجر SRT دیمن را تولید کرده و بنابراین باید با دیمن خداحافظی کنیم.
آخرین نسخه از این خودرو در خط مونتاژ برامپتون کانادا تولید شده و پایانبخش یکی از نمادینترین خودروهای عضلانی عصر حاضر بوده است.
دیمن حدود یک سال پیش در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ معرفی شد. این خودرو ادعاهای بزرگی داشته به گونهای که داج گفته دیمن با شتاب ۲.۳ ثانیهای سریعترین خودروی تولیدی دنیاست. این خودرو همچنین با زمان ۹.۶۵ ثانیه و سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت سریعترین خودروی تولیدی در طی مسافت ۴۰۰ متر میباشد.
این پرفورمنس اعجاببرانگیز به خاطر پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژرداری است که قدرت ۸۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۴۲ نیوتون متری دارد. همین قدرت، گشتاور و عملکرد باعث میشود برادر کوچک آن یعنی چلنجر SRT هلکت با وجود قدرت ۷۰۷ اسبی و گشتاور ۸۸۱ نیوتون متری خودرویی کند دیده شود.
از آنجایی که دیمن یک خودروی تولید محدود و الهامبخش بوده بنابراین داج تنها ۳۳۰۰ دستگاه از آن را تولید کرده است. بسیاری از این خودروها قبلاً فروخته شدهاند اما حداقل شانسی برای خرید یک دستگاه وجود دارد.
همانگونه که اوایل امسال اعلام شد داج و برت جکسون با همکاری یکدیگر پکیج شانس آخر را در حراجی این موسسه ارائه خواهند کرد. این پکیج شامل نسخه نهایی چلنجر SRT دیمن و همچنین آخرین دستگاه از وایپر میباشد.
پیش از حضور در حراجی برت جکسون، آخرین نسخه دیمن به مرکز خط تولید میرود تا کارکنان این کارخانه با دیمن آخر عکس یادگاری بگیرند و البته آخرین کارهای مونتاژ را نیز انجام دهند. این خودرو در آخر دارای رنگ بدنه قرمز، لاستیکهای درگ رادیال و نشانهای ویژه خواهد بود.
Ferrari
۱۱ خرداد ۱۳۹۷امیدوارم نسل بعدش تغییرات ساختاری قابل توجهی دلشته باشه مثل کاهش وزن که این مورد کاهش مصرف سوخت و هندلینگ بهتر رو به دنبال داره و توجه بیشتر به ایرودینامیک بطور کلی مثل رقبای سنتیش (موستانگ و کامارو) مدرنیزه بشه
یانکی
۱۱ خرداد ۱۳۹۷اومدی پوزه هایپر کارایه مغرور اروپایی رو به خاک مالیدی حالا برو تجدید قوا کن تا دوباره خاک به پا کنی.خدایا با 85 هزهر دلار صاحب 840 اسب 1044 نیوتن متر گشتاور شتاب 2.3درگ 9.6 و عظمت داج شدن کجایه دنیا جز آمریکا شدنیه.
F۲۲RAPTOR
۱۱ خرداد ۱۳۹۷این ماشین در آینده خاص باقی می مونه
و ارزش کلکسیونی پیدا میکنه
Amirferrari
۱۱ خرداد ۱۳۹۷خدابیامرز از یه ماشینایی شکست میخورد که نصف قدرتشو داشتن… در کل واسه قمپز در کردن بد نبود…
امیرمحمد
۲۵ اسفند ۱۴۰۱تو پیست درگ؟
خب نه
این ماشین برای پیست درگه
تو پیست درگ میتونه به بالاترین قدرت برسه
انگار بگی شیرون درکش خوب نبود
ولی به هر حال که رکورد مال اونه
Ali Keyhani
۱۱ خرداد ۱۳۹۷مشکل اصلی دیمن وزن زیاد بود
نیما
۱۱ خرداد ۱۳۹۷بیشتر به درد fast & furious میخورد.
مهدی
۱۱ خرداد ۱۳۹۷یاران چه غریبانه
رفتند زکارخانه
هم وایپر رفته و
حالا دیمن تو راهه
خوشم میاد با همون لحن آهنگران میخونی
Sadegh
۱۱ خرداد ۱۳۹۷اینو آهنگران نخونده،کویتی پور خونده?
مهدی
۱۱ خرداد ۱۳۹۷شرمنده تا حالا بیست نفر اینو بهم گفتن ولی تا یاد این اهنگه میوفتم اهنگران جلو چشمه
Ferrari
۱۱ خرداد ۱۳۹۷اخرشو خراب کردی ????
SAEED
۱۱ خرداد ۱۳۹۷“به نظر میرسد که فیات-کرایسلر سرانجام یک جنگیر پیدا کرده است”
این قسمت خیلی قشنگ بود
خب دیمن ماشینیه که هیچ وقت از یاد ها نمیره
بعدم خدارو چه دیدین شاید چند سال بعد به تعداد محدود یه نسخه یادبود یا به یه مناسبتی یه نسخه به روز شده تر ازش تولید شد
ولی برای من حتی اگه هرچی درباره دیمن میگن درست هم نباشه بازم دوسش دارم
مرسی
Saman
۱۱ خرداد ۱۳۹۷اگه یه کمپانی استهلاک ساز جرررمنی مثل ب ام بوووق (منظورم ب ام و بودش :D ) میخواست ماشینی در حد دیمن و رکورد دار 400 متر بزنه علاوه بر قیمت سرسام آور بعد از هر بار استفاده باید در تعمیرگاه بستری میشد البته عذر ب ام بووق موجه هستش زیرا طبق گزارش اخیر رکورد دار فراخوان هم هست صد رحمت بر اوپل های زود جوش دهه ۶۰ :D
Sarvin
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ماشینهای BMW رو تو خواب نمی تونی ببینی
Bhp1400
۱۶ فروردین ۱۴۰۱لطفا کمتر چ.ر.ت بگو
محمدرضا فنا
۱۲ خرداد ۱۳۹۷خداحافظ شیطان دوست داشتنی .
شیطان تویی ابلیس اداتو در میاره