پیشرانهٔ جذاب هلکت نقش مهمی در موفقیت دوج داشته است و به همین دلیل این شرکت اکثر محصولات خود را به این موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ قدرتمند مجهز کرده است. بااینحال، مدیرعامل دوج «تیم کونیسکیس» در مصاحبهای گفته است که این پیشرانهٔ V8 به پایان عمر خود نزدیک میشود. البته وی افزوده است که این موضوع به خاطر کمبود تقاضا برای هلکت نیست زیرا این شرکت در پنج سال گذشته بیش از ۵۰ هزار خودروی هلکت به فروش رسانده است. به گفتهٔ کونیسکیس، این فروش فراتر از انتظارات اولیهٔ دوج بوده است. چنین فروشی با توجه قیمت پایهٔ ۶۰ هزار دلاری چلنجر هلکت بسیار چشمگیر به نظر میرسد درحالیکه حتی قیمت پایهٔ ۸۱ هزار دلاری دورانگو هلکت نیز مانع از فروش سریع آن نشد.
بااینحال، هرچند موتور هلکت سرانجام از خط تولید کنار خواهد رفت اما به گفتهٔ کونیسکیس، پرفورمنس مدلهای هلکت همچنان باقی خواهد ماند. وی دراینباره گفته است:
کل صنعت خودرو از الکتریکیسازی استفاده میکند و مردم دیوانه هم به سمت الکتریسیته میروند که اکنون از لحاظ قیمت در دسترس عموم قرار گرفته است
به گفتهٔ مدیرعامل دوج، این اولین بار نیست که قوانین، خودروهای عضلانی را تهدید میکنند زیرا در دههٔ ۷۰ میلادی هم به خاطر ترکیبی از عوامل مختلف مثل قوانین آلایندگی، افزایش قیمت سوخت، افزایش استانداردهای ایمنی و افزایش ناگهانی نرخ بیمه، ماسل کارها نابود شدند.
حال کونیسکیس نگران است که تاریخ تکرار شود زیرا دهها سال طول کشید تا ماسل کارها به شرایط اولیهٔ خود بازگردند و به مدلهای پرفورمنس بالایی تبدیل شوند که امروزه میشناسیم. بااینحال، دوج هم در آینده مدلهای الکتریکیشده خواهد داشت و کونیسکیس از این موضوع بسیار هیجانزده است زیرا اعتقاد دارد که این تکنولوژی موجب کارآمدتر شدن و زنده ماندن ماسل کارها خواهد شد.
Mahyar.M.A.R
۱۲ بهمن ۱۳۹۹چی یعنی برقی شدن باعث زنده موندن برقی ها میشه
هرکی میگه باعث زنده موندن میشه لایک
نمیشه دیسلایک
R@m!n
۱۲ بهمن ۱۳۹۹همه مدل الکتریکی میشه هضم اما ماسل الکتریکی نه واقعا خیلی مسخره میشه
Zakaria
۱۲ بهمن ۱۳۹۹برای اینکه اوج فاجعه رو با تک تک سلولای بدنت درک کنی پیشنهاد میکنم درگ بین کوروت و شلبی gt500 رو یکبار با صدا، یکبار هم بدون صدا ببینی. اشک من یکی رو که بدجور درآورد
https://www.pedal.ir/%d9%81%d9%88%d8%b1%d8%af/%d8%af%d8%b1%da%af-%da%a9%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%aa-zr1-%d8%b4%d9%84%d8%a8%db%8c-gt500/
R@m!n
۱۲ بهمن ۱۳۹۹آره واقعا اتفاقا با اکانت قبلیم کلی از شلبی تعریف کرده بودم
M.A.S
۱۲ بهمن ۱۳۹۹نکنه سه مدل جدیدی که کارخونه ویندسور قراره برای ساختنشون اماده بشه برقی هستن و رو همین پلتفرم سوار شن؟!!!!
به نظرم نابودی شون خیلی بهتر از برقی شدنشونه
من با وجود اینکه از تموم شدن تولید چلنجر افسرده میشم ولی اگه این راه نجاتش (و البته بقیه مدل های داج و بقیه ماشینای خفن مثل ماستنگ و حتی سوپر کارای اروپایی) از برقی شدن باشه با تمام وجود میپذیرم
چند وقت تولید اینا متوقف شه و این دوران پاندمی برقی هاهم تموم شه و اون روی الوده برقی ها خودشو نشون بده دوباره اینا میان روی دور
اما ایکاش حداقل برای حسن ختام داج انجین همی 426 رو روی چلنجر نصب کنه و با سوپر چارجر پوز این تسلا پلاید پلاس و پراید و دنا پلاسو و… رو بخوابونه
R@m!n
۱۲ بهمن ۱۳۹۹پروژه الکتریکی سازی ماسل ها از 2030 شروع میشه هنوز می تونیم لذت ببریم از تماشاشون. بنظرم اگر ماسلا برقی شن با اینکه خیللللی مسخرس اما بازارهای زیادیو می گیرن و منقرض نمیشن.
Mr.X
۱۲ بهمن ۱۳۹۹بدترین چیز جهان بنظرم لامبورگینی الکتریکیه. فکرش هم وحشتناکه.
Mahyar.M.A.R
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ولی جالبه برام مثلا میخوان بگن این ماسل کار از باتری قوی استفاده میکنه یا اینکه ضدای خوب داره یا پیشرانه عالی نمیدونم ولی باید کنار بیایم اگه برقی نضه مابود میشه و دهه های بعد میاد و برقی شه بازم نابود میشه یعنی از ماسل کار ها خداحافظی کنیم
Mr.X
۱۲ بهمن ۱۳۹۹“کل صنعت خودرو از الکتریکیسازی استفاده میکند و مردم دیوانه هم به سمت الکتریسیته میروند که اکنون از لحاظ قیمت در دسترس عموم قرار گرفته است”
این جمله رو باید با الماس قاب گرفت
Farzad
۱۲ بهمن ۱۳۹۹درسته مردم دیوانه هم مقصرن اما چیزی که خودروسازها بهش اشاره نمیکنن سیاست گزاری دولت هاست ( برعکس اکیو تویودای کبیر که بهش اشاره کرد) ، در واقع اگه یه خودروساز پاشو یه سانت کج بزاره جوری جریمش میکنن که تا مغز استخونش میسوزه ، حالا سیاستمدارها کیان ؟ کسایی که نه چیزی از ماشین میدونن و عشقی بهش دارن و فقط منافع و پول رو مد نظر دارن .
?Ali Hossein?
۱۲ بهمن ۱۳۹۹نهههههههههههههههههههههه
نرو هلکتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت!!!!!
هیولا نرووووووووووووووووووو!!!!!!!!??
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ننننننننننننننننننننننننننننننههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدایا این الکتریکی شدن نه تنها ماسل کار ها و هایپرکار های خفن بلکه مثل زلزله ای که هر روزی که ماشین ها و شرکت های بیشتری برقی میشن داره ریشترش بیشتر میشه و کم کم کاخ آرزو های ما و که با ماشین های جورواجور تزئیین شده رو نابود میکنه!!!!!!!?????
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۱۲ بهمن ۱۳۹۹دلم برای هلکت خیلی تنگ میشه!!!!!?????????????????????????????
Mr.X
۱۲ بهمن ۱۳۹۹محمد حسین دادش فکر کنم paste ِت (پِیستت) خرابه چون داری از هر چیزی 100000000000 میلیون بار میزاری…
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۱۲ بهمن ۱۳۹۹راست میگی از همه معذرت می خوام فقط اینقدر دیسلایک ندید دیگه!!!!
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۱۲ بهمن ۱۳۹۹تسلا خودرو سازی رو به کل کنفیکون،نابود و منفجر و پرپر کرد!!!!!!!!!!
Hamid
۱۲ بهمن ۱۳۹۹چرا هر چی میگی دیس لایک میخوره ???
Farzad
۱۲ بهمن ۱۳۹۹یعنی میخوان یکی از بهترین انجین های تاریخ خودرو سازی رو به همین راحتی نابود کنن .
چلنجر الکتریکی ، چارجر الکتریکی ، دورانگو الکتریکی ؛ اصلا با عقل جور در نمیاد .
تاسف برای دنیای خودرو که به این بحران بزرگ دچار شده .
Mr.X
۱۲ بهمن ۱۳۹۹XDXDXDXD
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۱۲ بهمن ۱۳۹۹با هات به شدت موافقم!!!
[—{*AMIN_MC20*}—]
۱۲ بهمن ۱۳۹۹تاسف به این قوانین آلایندگی و تسلا
این دو عامل اصلی به گ،ن،د کشیده شدن خودروسازی هستند
challenger
۱۲ بهمن ۱۳۹۹تاسف برای دنیای خودرویی که هیچ جایگزینی ندارن و همه راه یه*** رو در پیش گرفتن
الکتریکی *** الکتریکی *** الکتریکی***
یعنی اصلا خود شما وقتی از پنجره اتاقت صدای یه درون سوز وحشی رو بشنوی روح و روحیت عوض میشه زندگی هرچی هم باشه با شنیدن اون صدا تو خوشحال و با روحیه میشی
یا صدای وزززززززززززززززز یه زنبور خسته (الکتریکیها)
ولی چه فایده صبح تا شب بیایم اینجا به زمین و زمان و الکتریکی ها گیر و فهش بدیم
وقتی هیچ کس به فکر خودرو نیست و همه شرکتا به فکر درصد سود خود هستن چه فایده داره حرف ما
Hami
۱۲ بهمن ۱۳۹۹مشکل فقط موتور Hellcat نیست، گفته با قوانین جدید موتورهای V8 پرحجم به پایان راه نزدیک شدن.
https://www.autoblog.com/2021/01/29/dodge-future-is-electric-not-v8/
بلخره تمام قوانین سختگیرانه اروپا با اختلاف چند سال به آمریکا خواهد رسید، موتورهای V12 و V8 در حال از بین رفتن هستن، روزی که آمریکاییها از ساخت موتورهای V8 دست بکشن همه چی تموم شده.
Farzad
۱۲ بهمن ۱۳۹۹اوه ببین خارجی ها چه کامنت هایی گذاشتن ، اکثرا از برقی ها بیزارن و از این موضوعی که میخواد پیش بیاد ناراحتن .
ツSAMURAIツ
۱۲ بهمن ۱۳۹۹دقیقا ??
تویوتا هم بخاطر همین قوانین مسخره دیگه موتور v8 رو لندکروزر نمیزاره
akrh78
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ولی اگه دوج چارجر الکترکی بزنه دیگه لازم نیست اسمشو عوض کنه ولی مثلا چلنجر یه پسوند e میخواد ??
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۱۲ بهمن ۱۳۹۹خوب یادمه قبلا که الکتریکی ها کمتر بود،وقتی یه تسلا یا ماشین برقی میدیدم پر در می آوردم که سوارش شم ولی نمی شد!!!!!
حالا اینقدر از اون الکتریکی ها دیدم و دیدم چه خسارت هایی به هیولا های بنزینی وارد کردند که وقتی می بینمشون حالت تهوع میگیرم!!!!!!!
پدال لطفا کامنت هایی رو که برای این مطلب گذاشتم منتشر کن و خذفش نکن…ممنون…????
Ramin
۱۲ بهمن ۱۳۹۹تعریف ماسکال کار ( خودرو های عضلانی ) = ماسکال کار یا خودرو های عضلانی گونه ای از خودرو ها هستند که پر کار برد هستن و نیاز های روزانه رو براورده میکنن. دیفرانسیل عقب هستن و موتور های حجیم دارن. قیمتی مناسب دارن و معمولا برای رقابت با سوپر خودرو ها ساخته میشن این خودرو ها 2 در هستن و جی تی هستن و برای مسابقات درگ طراحی شده اند و برای سرعت
ویکی پدیا ☝☝☝
اما ویژگی خودرو های عضلانی = موتور بالای 5 لیتری و قدرت بالای 500 اسب
2 در هستن و جی تی ارزان هستن…
سوال = آیا میتوان خودرو عضلانی برقی داشت
خب باید برسی کرد
قدرت بالای 500 اسب… ???
میتوان 2 در باشند ?????
میتوانند جی تی باشند ????
میتوانند ارزان باشند ???
آیا میتوانند صدا تولید کننن… ??????
خب خودرو های برقی فقط صدا تولید نمیکنن (صدای خودرو های عضلانی )
خب… باید چندتا نسخه تولید بشه ببینم نظر مردم آمریکا چیه…
پدال کامنتمو منتشر کن…. ممنون
RezaRs
۱۲ بهمن ۱۳۹۹لعنت به مافیای برقی ها رو مخم راه نرو برو چانگانتو تبلیغ کن
Mr.X
۱۲ بهمن ۱۳۹۹اصلا عضلانی دیگه معنی نمیده با وجود تسلا مدل اس جدید چون همینجوری بالای 1000 اسب قدرت داره و اگه با چیزایی که تو گفتی بسنجیم یه ماسل کاری هس برای خودش. یعنی اگه یه یه تسلای دو در داشته باشیم میشه ماسل؟ چون میتونه ارزون باشه دو در باشه جی تی باشه با حتی هایپر اسپورت ها هم رقابت کنه. پس دوستان ماسل کار خیلی بیشتر از این حرف هاست که الکتریکی بشه. ولی داره میشه. نشانه هاش رو میشه از مک ای دید…………….
challenger
۱۲ بهمن ۱۳۹۹پدال چرا کامنت هارو حذف می کنی به تریش قبات بر می خوره تا حالا سه بار اومدم پدال و هر سه بار به خاطر حذف کامنتا از پدال رفتم کار ی نکن این بار برم دیگه بر نگردم
البته وجود امسال من برای تو خیلی ارزش نداره تو اهل دلای خودتو داری
مهدی
۱۲ بهمن ۱۳۹۹هعی
تاسف ، تاسف ، فقط و فقط تاسف
ادم چقدر ناراحت میشه که کل خودرو سازی ها دارن الکتریکی میشن و دیگه هیچ جذابیتی در ماشین ها وجود نداره شاید تو 30 سال اینده دیدی که لامبورگینی یا بوگاتی هم الکتریکی شدن
هیچی معلوم نیست که آیا ماشین های غیر الکتریکی و بنزینی زنده خواهد موند یا همیشه فراموش میشن
خدا کنه تا ما بزرگ میشین منظورم 20 و 25 هست که حالا حالا ها مونده خودرو های بنزینی تو ایران بیان و ما بتونیم که تجربشون کنیم
بعد یک چیز جالب اینه که الان عقب موندگی ایران در حوزه خودرو به ما کمک بزرگی کرد حالا چرا ؟؟؟؟؟؟
چون الان ماشین های بالایی مثل لامبورگینی یا پورشه های بنزینی جدید که یعنی همین 2020 و اینا توی ایران نیومدن تا ما بزرگ بشیم تازه اونا شروع به زیاد شدن تو بازار ایران میکنن و ماشین های الکتریکی دیر تر میان منظورم ماشین های الکتریکی جدید و اینده مثلا 20 سال بعد ولی چون ماشین های بنزینی جذاب و خفن از قبل هستن زود تر میان و ما ازشون لذت میبریم و اینجا عقب مووندگی ایران بهمون کمک میکنه ولی خدا میدونه ایران قیمتشو می خواد چند بزاره والا من خودم تو اینترنت دیدم یک بی ام و که تو یران از خارج اورده بودن قیمت خودش میشد 1 میلیارد با بالاترین عوارض گمرک اصلا 1 میلیارد دیگه هم روش بکشیم میشه 2 میلیارد حالا با چیز های دیگه دو و نیم میلیارد این میشه قیمتش ولی چرا باید بابتش حول و هوش 5 ، 6 میلیارد هزینه کنی ؟؟؟؟؟؟
حسین
۱۲ بهمن ۱۳۹۹اگه هوا رو کمتر آلوده کنه، خوبه
Sina
۱۲ بهمن ۱۳۹۹خداکنه حداقل چارجر و دورانگو هلکت رو حذف میکنن ، چلنجر هلکت رو نگه دارن
اگه هلکت نمیشه ، حداقل V8 رو دیگه نگه دارن ، با هر روشی که میتونن این کارو بکنن
دوباره خودروسازی به دوره سیاه و افتضاح خودش داره برمیگرده ، مثل اوضاع دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی
ایکاش یه روزی این دوره هم تموم بشه ، که بعید میدونم مثل بقیه دوره ها کوتاه باشه
فقط الکی صبح تا شب میگن محیط زیست و زمین هر روز گرم تر میشه ، با ماشینای برقی هم ، کمبود برق تمام دنیا رو خواهد گرفت?
وقتی هیچ زیرساختی نیست نمیدونم چرا با این سرعت برقی سازی میکنن
آخرش هم توسط این سیاست های دروغین ، محیط زیست ، V8 ، پیست ها و همه چیز نابود میشه
حداقل یه نسخه رو هلکت نگه دارن ، اصلا نصف طرفدارای دوج بابت هلکت اومدن طرفدارش شدن ، و الان اکثر خوشحال نیستن از این اتفاق ،
نصف خریداراش دوستندارن ماشینای برقیو
نگه داشتن حداقل یه نسخه ی هلکت کار مفیدیه
zxc
۱۲ بهمن ۱۳۹۹افرین
این تفکر تفکری اینده گراست
در حالی که تفکر شرکت ها سود گراست
هیچ کس به فکر اینده نیست الکتریکی ها یک پدیده یکدفه ای و بدونه برنامه هستن که شرکتها افتادن توش و علی علی دارن پیش میرن اخرش چیه الله اعلم
مهدی
۱۲ بهمن ۱۳۹۹دقیقا
ادم با شنیدن کلمه هلکت ، اولین چیزی که به ذهنش میاد دوج چلنجر ، چارجر و دورانگو هست پیشرانه هلکت واقعا یه چیز دیگس
زیزیگولو
۱۲ بهمن ۱۳۹۹واقعاً حیف
حسین
۱۲ بهمن ۱۳۹۹به نظرم یه موتور ۸سیلندر ۴لیتری ایامجی با موتور برقی برای تریم دیمن خوبه.هلکت ردآی هم برود یه ۳یا۴سیلندر پژو بندازه با موتور برقی بد نیست.
Mr.X
۱۲ بهمن ۱۳۹۹میتونن ماسل الکتریکی بزنن بعد یه بلنگو وصل کنن عقبش صدای v8 بذارن روش. مثل کاری که بعضی هاچبکا میکنن و صدای موتور رو قشنگ میکنن (بلندگو نمیذارن ولی دستکاری میکنن)
امیر
۱۲ بهمن ۱۳۹۹دوج ینی ۸سیلندر!
بهرحال این اتفاق خیلی زود میوفته و چاره ای نیس جز قبول کردن نابودی چلنجر، چون چلنجر الکتریکی یا ۶سیلندر بنظرم اصلا توجیح نداره
بنظرم حداقل همی۵.۷ با ترکیب هایبرید باید براش باقی بمونه تا اصالتش حفظ بشه
وای بر این صنعت الکتریکی…
challenger
۱۲ بهمن ۱۳۹۹دیگه تموم شد دنیای خودرو تمامممممممممم
.
دیگه تموم حداقل برای من
.
دیگه همه چیز داره فوق مسخره میشه دنیا دیگه ارزش زندگی نداره
.
خدا مرگ رو بهم بده بهتر از دیدن خفت و بدبختی این صنعته اونم برای دوج
.
دیگه هیچ امیدی به زندگی نیست خسته شدیم مثل مردگان شدیم از دست افراد و شرکت های سود گرا
مطمعا باشین خودرو انتقام میگیرن
از همه خدا حافظی میکنم این چند مدت بد و خوب ببخشید
خدا نگهدارتان
Mr.X
۱۲ بهمن ۱۳۹۹مروو ایی دووست مروو ایی دووست مرو از دست من ای یااااار……….
MOHAMMAD.n.r
۱۲ بهمن ۱۳۹۹**کل صنعت خودرو از الکتریکیسازی استفاده میکند و مردم دیوانه?????? هم به سمت الکتریسیته میروند که اکنون از لحاظ قیمت در دسترس عموم قرار گرفته است**
اگر دو نفر در صنعت خودرو حرف حق زده باشند یکی کونیسکیس هست و دیگری آکیو تویودا
Benz
۱۲ بهمن ۱۳۹۹مردم آمریکا و اروپا واقعا دارن دیوانه میشن و به زودی به تمام دنیا این بیماری سرایت میکند و دیگه باید به ماشین بگیم جارو برقی.
Mr.X
۱۲ بهمن ۱۳۹۹برای همین کرونا هم اونجا ها بیشتره
Hamid
۱۲ بهمن ۱۳۹۹درسته بیشتر طرفدار شلبی هستم … اما این خبر قلب هر دوست دار خودرویی رو به درد میاره …
Amir
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰دنیا هیچوقت نمی تونه دوری از ماشین های بنزینی رو تحمل کنه
واقعا نمی تونه
ماشین های برقی هیچوت جای ماشین های بنزینی رو نمی تونن پر کنن