این دوقلوی خشن! معرفی رم رِبِل TR و TRX
از زمانی که داج اقدام به معرفی و نصب پیشرانه هلکت روی چارجر و چلنجر کرده، شایعات فراوانی در میان اصحاب رسانه منتشر شده است؛ و جدیدترین این شایعات به قلب تپنده پیکاپ رم 1500 جدید مربوط میشود.
بنا به اخبار منتشر شده در فروم 5thGenRams، برند رم در حال آماده شدن برای عرضه دو نسخه جدید از این پیکاپ با نام ربل بوده و هر دو دارای پیشرانه 8 سیلندر بزرگی هستند.
گفته میشود برادر کمتوانتر ربل TR نام خواهد داشت و از نسخه ارتقا یافته پیشرانه 8 سیلندر 6.4 لیتری همی جدید با نام بانشی سود خواهد بود. این پیشرانه تنفس طبیعی که حجم 7 لیتری دارد بنا به شایعات منتشر شده قدرت 520 اسب بخاری تولید میکند. علاوه بر این، رم نسخه قویتری را نیز با نام ربل TRX معرفی خواهد کرد که از همان پیشرانه هلکت برادران سواری خود سود میبرد. همانگونه که میدانید این پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار قدرت 707 اسب بخاری دارد.
نام TRX حتماً برای شما آشنا به نظر میرسد زیرا چند سال پیش کانسپتی با نام رم ربل TRX معرفی شده بود که از همان پیشرانه هلکت اما با خروجی پایینتر 575 اسب بخار استفاده میکرد. البته با افزایش توان این خودرو، پیکاپ رم با نهایت خشونت به جنگ فورد F-150 رپتور خواهد رفت.
پیکاپ بسیار محبوب فورد دارای پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربو با قدرت 450 اسب بخار است. این میزان نیرو بسیار بیشتر از خروجی 310 اسبی نسل قبلی رپتور یا قدرت 411 اسب بخاری مدل مجهز به پیشرانه بزرگتر 6.2 لیتری است. جنرال موتورز نیز نسخههای آفرود Z71 و AT4 از نسل جدید شورولت سیلورادو و جی ام سی سیرای جدید را ارائه میکند. البته قویترین پیشرانهای که هماکنون توسط این مدلها عرضه میشود از نوع 8 سیلندر 6.2 لیتری با قدرت 420 اسب بخار است.
تویوتا نیز اخیراً نسخه TRD Pro از پیکاپ توندرا را معرفی کرده اما همچنان پیشرانه 8 سیلندر 5.7 لیتری آن قدرت 381 اسبی دارد. نیسان تایتان نیز با مدل آفرود Pro-4X در دسترس است که پیشرانه 8 سیلندر 5.6 لیتری آن خروجی 390 اسبی را ارائه میکند.