دوج چارجر LX که به نوعی نسخههای مدرن چارجرهای ۱۹۶۶ محسوب میشود، از سال ۲۰۰۵ میلادی تاکنون در خط تولید گروه کرایسلر حضور داشته است؛ چارجر LX از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ نسل اول و از ۲۰۱۰ تاکنون نیز نسل دوم خود را تجربه میکند.
دوج چارجر را از این بابت با پسوند LX صدا میزنند که از پلتفرم سری LX کرایسلر بهره میبرد؛ همان پلتفرم آشنایی که نسل سوم دوج چلنجر و همچنین کرایسلر۳۰۰ نیز از آن استفاده میکند. نسل اول دوج چارجر با مدلهای مختلفی مانند Base ، R/T ، SRT8 و SuperBee و SXT به بازار عرضه شده که در اینجا به توضیح مختصر هر کدام میپردازیم. تصاویر خودرویی که میبینید نیز مربوط به نسل اول چارجر است که توسط CARCCX منتشر شدهاند.
مدلهای پایهای چارجر با نام Base شناخته میشوند؛ پیشرانه این مدل یک موتور V6 به حجم ۲.۷ لیتر است که توانایی تولید ۱۹۰ اسببخار در دور ۵۵۰۰ و ۲۵۷ نیوتنمتر گشتاور در دور ۴۰۰۰ را دارد. وزن خالص چارجرBase در حدود ۱۶۹۱ کیلوگرم و مصرف سوخت شهری آن ۱۳.۱ لیتر و مصرف جادهای آن ۹ لیتر است. قیمت تقریبی مدلهای ۲۰۱۰ چارجرBase نیز ۱۶,۱۰۰ دلار خواهد بود.
دوج چارجرSXT نیز همچون مدلهای Base با رینگهای ۱۷ اینچی آلومینیومی و تایرهای چهارفصل ۲۱۵ میلیمتری عرضه میشدند. نسل اول چارجرSXT مجهز به پیشرانهای ۳.۵ لیتری V6 بود که تا ۲۵۰ اسببخار در دور ۶۴۰۰ و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور در دور ۳۸۰۰ داشت. چارجرSXT مانند مدلهای Base یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک داشته که قدرت تولیدی موتور را به چرخهای عقب منتقل میکند. مصرف شهری این مدل ۱۳.۸ لیتر و مصرف جادهای آن ۹.۴ لیتر است. قیمت تقریبی مدلهای ۲۰۱۰ چارجرSXT نیز در حدود ۱۷,۲۰۰ دلار است.
دوج چارجرR/T نیز در سه تیپ معمولی، پرفورمنس و دایتونا راهی بازار شده است. پیشرانه هر سه مدل یک موتور ۵.۷ لیتری V8 همی (Hemi) است که توانایی تولید ۵۳۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. تنها تفاوت این مدلها در تفاوت ۱۰ اسبی قدرت خروجی آنهاست به طوریه مدلهای معمولی آن ۳۴۰ اسببخار و دو مدل دیگر ۳۵۰ اسببخار قدرت خواهند داشت. حجم باک بنزین چارجرR/T با گنجایشی در حدود ۷۲ لیتر، ۳.۷ لیتر از مدلهای Base و SXT بیشتر است. رینگهای ۲۰ اینچی با تایرهای ۲۴۵ میلیمتری، گیربکس ۵سرعته اتوماتیک و وزن خالصی در حدود ۱۸۵۳ کیلوگرم از دیگر مشخصههای این خودروست. قیمت تقریبی مدلهای ۲۰۱۰ چارجر R/T نیز ۲۰,۵۰۰ دلار خواهد بود.
قدرتمندترین مدل دوج چارجر، مدلهای SRT8 خواهند بود که پیشرانهای ۶.۱ لیتری V8 همی با خروجی ۴۲۵ اسببخار قدرت در دور ۶۲۰۰ به همراه ۵۷۰ نیوتنمتر گشتاور در دور ۴۸۰۰ داراست. وزن خالص این خودرو ۱۸۸۷ کیلوگرم بوده و مصرف آن نیز معادل ۱۸ لیتر در شهر و ۱۲.۴ لیتر در جاده است. کیت ترمز برمبو و کیت بدنه SRT8 ازجمله وجه تمایز این مدل با سایر چارجرهاست. قیمت تقریبی مدلهای ۲۰۱۰ چارجرSRT8 نیز ۲۹,۴۰۰ دلار خواهد بود.
محمدعلی
۲۲ خرداد ۱۳۹۱تو فیلم تند و سریع خیلی حال کردم با این ماشین واقعا محشره
فرهاد
۲۲ خرداد ۱۳۹۱توی قشم دودج چارجر شده مثل کمری هر جا میری از اینا میبینی حتی srt8 هم هستش
MATIN
۲۳ خرداد ۱۳۹۱کی اینو گذر موقت کرده ! اینارو الان پلاک میکنن .. ولی بگم ماشین خیلی خوبیه !
علی
۲۳ خرداد ۱۳۹۱این ماشینو سوار شدم . واقعا محشره . حیف که به خاطر امریکایی بودنش واردنمیشه .
علي
۲۵ خرداد ۱۳۹۱ماشین فوق العاده ایه چند وقت پیش یه دونه هم آورده بودن مشه. زیاد از اینا دیدم مشکیش جالبتره . متین گفت اینارو پلاک میکنند اما فکر نکنم چون آمریکاییه.
ماشین های آمریکایی همشون قدرتیند.
Far$haD
۶ تیر ۱۳۹۱ساکنین شهر های مرزی میتونن این ماشینارو بخرن و راحت تو ایران برونن البته ماشین باید به اسم یه مقیم اون کشور همسایه باشه
تو ارومیه از ماشینا زیاده دوستم SRT 8 رو به قیمت 19میلیون تومن گرفته البته نباید زیاد از ارومیه دور بشه مثلا نمیتونه بیاد تهران
Farhad
۸ تیر ۱۳۹۱آقای فرشاد چرا گپی میای که SRT 8 نوزده ملیون تومنه اگه این جوریه به دوستت بگو دو تا هم واسه من بخره!!!!!!!
روزبه
۸ تیر ۱۳۹۱اگه بیاد ایران با پول عوارضی و گمرک و کوفت و زهرمار های دیگه نزدیک شصت ملیون آب میخورهتا پلاک بشه.
سپهر
۳۰ آذر ۱۳۹۳کاش دوج همیشه تو ایران بود
محمد
۳۰ مهر ۱۳۹۵والا اقا فرشاد من کویت که این ماشینا مثل اشغال اونجا ریخته یه 2010 خریدم40 میلیون دوست شما چجوری ارومیه خریده19 میلیون؟اونم srt الان شیش سلندر هاشونم کویت اینقد ک شما میگین نیس