دوج

کرایسلر SRT را کُشت، وایپر به دوج بازگشت

بسیاری از خودروهای گروه فیات کرایسلر تا سال ۲۰۱۸ شکل جدیدی به خود خواهند گرفت و در این میان، تغییراتی بین برندهای مختلف صورت می‌گیرد. برند SRT با دوج ادغام خواهد شد و به عنوان تیونر داخلی دوج ادامه خواهد داد. دوج نیز تبدیل به یک برند اختصاصی برای خودروهای با عملکرد بالا خواهد شد.

SRT Challenger
SRT Challenger
در نتیجه، SRT وایپر را با نشان دوج خواهیم دید و مدل‌های SRT که در حال حاضر، خارج از حوزه برند دوج قرار دارند مانند کرایسلر ۳۰۰ SRT و جیپ گرند چروکی SRT، احتمالاً ادامه نخواهند یافت. مدیر عامل کنونی دوج، تیم کونیس‌کیس مسئول این ادغام خواهد بود و این در حالی است که رالف گیلس، رئیس SRT به عنوان سرپرست بخش طراحی و موتوراسپورت ادامه خواهد داد. مدیر عامل گروه فیات کرایسلر، سرجیو مارچیونه در کنفرانس خبری می‌گوید:

می‌خواهم از رالف به خاطر خدماتش به برند SRT تشکر کنم. SRT تحت رهبری رالف خط تولیدش را به خودروهایی با امکانات بیشتر گسترش داد و جوایز و افتخارات بسیاری را در صنعت خودرو از آنِ خود کرد.

Dodge five year plan
دوج، جایگاه خودش را به عنوان برند اصلی گروه فیات کرایسلر از دست می‌دهد. این جایگاه توسط برند «کرایسلر» ادامه داده می‌شود و دوج تبدیل به یک برند ویژه برای خودروهای اسپورتی با مدل‌هایی قدرتمند و کراس‌اورهایی با عملکرد بالا می‌شود. در ادامه، جدول زمانی تغییرات برند دوج را تا سال ۲۰۱۸ مرور می‌کنیم.

SRT 2014
۲۰۱۵: گرند کاروان و اونجر از خط تولید کنار می‌روند. مدل‌های چلنجر، چارجر و وایپر به‌روزرسانی می‌شوند. این شامل سورپرشارژر برای چلنجر و چارچر SRT نیز می‌شود. مدل دورانگو تغییری به خود نخواهد دید.

۲۰۱۶: دارت دارای طراحی جدیدی می‌شود و یک SRT جدید با دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک و توربو عرضه خواهد شد.

۲۰۱۷: ادامه استفاده از دیفرانسیل تمام‌چرخ و موتور توربو در SRTهای جدید.

۲۰۱۸: در کنار ورژن‌های جدید چلنجر و چارجر، یک هاچ‌بک کامپکت نیز ارائه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    خدا از روت رَد بشه فیات!

    نمیشه مثل قدیما(همین 4-5سال پیش) با کرایسلر استرالیا و حتی اون یکی ها کار کنن :( ؟

    در کل پیشاپیش نظر من ب نظر ـه زیگما نزدیک است .

  2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    من که نفهمیدم چیشد .

    ولی خداکنه که فیات دوج و کرایسلر رو دوباره به اوج برسونه . هرچند که در

    اوج بودن . اما همانند رقباشون نبودند . مثل ماستانگ . کامارو .

    ((( در رفاقت با وفا بودن شرط مردانگیست ، ورنه با یک استخوان ، صد سگ

    رفیقت میشوند !!!!!! )))

    1. e.scamp

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      میلاد چی شده امروز شعر میگی؟

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود .

        دلم پر است از کسانیکه ……

        1. خاوری مزراتی

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (68 ديدگاه)

          از کیا؟؟

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6526 ديدگاه)

          حالا

  3. carbonado aventador

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    به نظر من أین کار اشتباهه!!!!!أین کار باعث ضرر رساندن به srt viper و باز کردن رآه برأی رقیب هایی مثل کوروت و موستانک میشه!!!!!!

    1. خاوری مزراتی

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (68 ديدگاه)

      میگم کرونادو جان بدجور دیشب رئال ضایع شد…

      1. carbonado aventador

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        موافق أم ولی رونالدو که آسیب دید تیم به هم خورد!!!!!!

  4. ROLSE ROISE

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    آمریکایی ها که مثل ما ایرانی ها پسرفت نمیکنند که!!!!!!!!!!!!

    بجای اینکه ماشینامون رو هرچند سال یکبار تغییرتوشون بدیم رینگ اسپرت را

    با رینگ معمولی و قالپاق عوض میکنیم!!!!!!!

    ماشین یورو 4و5بزنیم یورو2میزنیم!!!!!!

    ماایرانی ها ادا مون خیلی زیاده طوری که *متن موجود نیست*پاره میکنه!!!!!!

    جز اینه؟؟؟!!!

  5. sadegh

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    مطمئن باشید این حرکتی که فیات برای دوج میخواد بکنه کاملا حساب شده اس، همونطوری این همه سال تونسته دوج رو در سطح خوبی نگه داره، از این به بعد هم میتونه

  6. شاهین

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    میشه یکی به من بگه چی شد؟! قاطی کردم همه چیو!

    1. sadegh

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      داش شاهین الان دقیقا چیو قاطی کردی؟!

      1. شاهین

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        صادق جون کلا قاطی کردم! اینقدر اسم زیاد بود نفهمیدم کدوم یکی مال کدومه! SRT و وایپر مال کدوماس؟!

        1. sadegh

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (2123 ديدگاه)

          شاهین جان، اگه سوالتو درست متوجه شده باشم، SRT که نوعی از همون challenger و charger میشه، وایپر هم که یه نوع دیگه از همون دوجه

          سوالتو درست فهمیدم؟

        2. شاهین

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          دستت درد نکنه داداش.الان فهمیدم! یه جوان رو از نگرانی نجات دادی! :)

        3. sadegh

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (2123 ديدگاه)

          فداااات داداش :)

  7. رضا

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    امیدوارم نتیجه مدیریت ایتالیایی به سود همه باشه..
    کاش یه مدیر آلمانی داشتن

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      رضا حالا آلمانی هم نبود ، نبود . مهم فردش نیست .

      مثل آلمانی ها مدیریت کنند . مهم عملیاتشه . راه و رسمشه .

      1. رضا

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        درود
        دقیقا
        منم کلا مدیریت آلمانی منظورم بود
        نه صرفا یک آلمانی مثلا دیوونه آلمانی :-)

      2. رضا

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        ولی مدیریت و کیفیت آلمانی اگه با محصولات قلدر و وحشی امریکایی ترکیب بشن چی میشه

        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6526 ديدگاه)

          درود . میشن هیولا .

    2. خاوری مزراتی

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (68 ديدگاه)

      آقای لوکا دی مونتزمولو و سرجیو مارچیونه مدیران بزرگی هستن..عیب کار جای دیگه س

    3. قاقالی

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (150 ديدگاه)

      آخرش یه حرف حسابی از رضا شنیدیم

  8. زیگما

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    من خیلی نسبت به اینده کرایسلر بدبین بودم ولی انگار وضعیت داره خوب میشه….

  9. رضا

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    محصولات کرایسلر و دوج کاملا مردونه هستن مثل اکثر ماشینای آمریکایی

  10. امید

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    باید نشست و دیدچه شاهکارهایی در راهه

  11. ESI

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (387 ديدگاه)

    من که هنگ کردم

  12. Ehsan

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    به نظرم دوج و SRT نیاز به یک تحول داشتند ، و فکر نمیکنم که فیات و کرایسلر اشتباه کرده باشند ، هر چی باشه انها در دنیای محاسباتند نه دنیای باری بهر جهت

  13. saied

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    مرسی فیات

  14. Ferya

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (684 ديدگاه)

    چـــی ؟؟ یعنی گرندچروکی SRT تولیدش متوقف میشه …؟؟
    WTF ؟؟؟

  15. SHELBY GT500

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (238 ديدگاه)

    قلب آدم درد میگیره

  16. مسعود

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (758 ديدگاه)

    VIPER SRT10 AWD

  17. REZA

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداییش این SRT Challenger عجب ماشینیه

  18. احسان

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    حیف کرایسلر که دیگه موتور های SRT روش نصب نمیشه

  19. امیرحسین

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    دوستتون دارم برای همیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا