شرکت تازه تأسیس سوپرماشین لهستانی، آرینرا، تولید اولین مدل خود را با نام هوساریا تأیید کرده است. این خودرو تا اواخر سال ۲۰۱۵ به بازار میآید؛ تقریباً ۵ سال بعد از ارائه نمونه اولیه. برای آنها که با هوساریا آشنایی کافی ندارند، باید گفت که هوساریا یک سوپرماشین سفارشی با پیشرانه V-8 است که با همکاری لی نوبل مؤسس کمپانی نوبل توسعه داده شده است.
اولین خودروهای هوساریا به صورت محدود وارد خط تولید میشوند. از نسخه لیمیتد هوساریا ۳۳ دستگاه ساخته میشود که قیمت هر کدام از آنها ۲۰۰ هزار یورو (تقریباً برابر ۲۷۳ هزار دلار) است. در این نسخه، بیشترین امکانات لوکس ممکن به کار برده میشود. قیمت نسخههای معمولی هوساریا از ۱۶۰ هزار دلار شروع میشود که تولید آنها بر اساس سفارشات مشتریان انجام میشود. تست اولیه هوساریا از اکتبر سال جاری میلادی آغاز میشود و تا پایان امسال نسخه تولیدی از این سوپرماشین را خواهیم دید. قدرت در هوساریا توسط یک موتور سوپرشارژر ۶/۲ لیتری V-8 تأمین میشود. این موتور ۶۵۰ اسببخار قدرت و ۸۱۹ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. قدرت موتور از طریق یک سیستم گیربکس اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی به چرخهای عقب منتقل میشود. منبع این موتور، جنرالموتورز است، در حالی که شرکت ایتالیایی CIMA گیربکس را فراهم میکند. تستهای عملکرد اولیه ۰ تا ۱۰۰ این خودرو را ۳/۲ ثانیه نشان میدهند. این خودرو همچنین، مسیر یکچهارم مایل را در مدت ۱۱ ثانیه کامل با سرعت نهایی ۳۳۹/۵۷ کیلومتر بر ساعت میپیماید. با این که آرینرا هنوز از اعتبار و پرستیژ لازم در میان رقبایش برخورد نیست، ولی قیمتگذاری و مشخصات هوساریا باعث میشود تا این خودرو به عنوان یک رقیب برای مدلهایی مانند فراری ۴۵۸ ایتالیا، مکلارن 650S و لامبورگینی اوراکان شناخته شود. میتوان اطمینان داشت که این برند نیز گروهی از طرفدران مخصوص به خودش را جذب خواهد کرد. آرینرا برای حضور بهتر در بازارهای جهانی، یک تیم فروش را در لندن ایجاد کرده است. این کمپانی اعلام کرده که تمرکز اولیهاش بر چین، خاورمیانه و غرب اروپا خواهد بود و بعداً برنامههایی برای حضور در بازار امریکا دارد. [jwplayer mediaid=”۷۷۰۶۳″]۲۹ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
شاهین
۲۲ خرداد ۱۳۹۳اول که اسمشو دیدم فکر کردم ژاپنیه! طراحیش خوبه،یعنی هماهنگه ولی خب عقبش شبیه لوتوس شده،نمای بغلش هم به نظر من شبیه لامبورگینی شده ولی در کل هماهنگه.
قیمتشم با توجه به عملکردش خوبه به نظر من.موتورشم مثل اینکه مال جنرال موتورز هستش!
reza
۲۲ خرداد ۱۳۹۳اقا شاهین کاملا موافقم عقبش لوتوس،بقل لامبورگینی
به نظر من جلوشم ترکیبی از فراری و مکلارن شده
ولی در کل اصل و نسب نداره حال نمیکنم
این جور ماشینا به نظر من هیچ وقت به معروف بودن و شهرت ماشینای با اصل و نسب مثل فراری،لامبو،مکلارن،پورشه و…. نمیرسن
امیرحسین
۲۲ خرداد ۱۳۹۳خب اصل و نسب باید از یه جایی شروع بشه یا نه؟؟؟
زیاد تعصبی به برندهای تازه وارد نگاه نکنید لطفا
شاید انجین و گیریبوکسش و … مال خودش نباشه اما
باید از یه جایی کار ساخت یه کنپانی شروع بشه!!!
امیرحسین
۲۲ خرداد ۱۳۹۳همین لامبو(عشقه)طراه اولیش شبه سایر ماشین ها به خصوص فراری بود .توین 5-6مدل اخیرشه که یه که یه سبک خاص داره.
reza
۲۲ خرداد ۱۳۹۳حق با شماس :)
ولی منظور من این بود که با وجود کمپانی های بزرگ و مطرح کار برای برندهای جددید خیلی سخته
carbonado aventador
۲۳ خرداد ۱۳۹۳عزیز من فکر کنم لامبو رو با کیا و هیوندا اشتباه کرفتی که هر دوسال 5 تا مدل عوض می کنند!!!!!همین 5 نسل 41 سأل زمان برده!!!!!!!!!!!
PEUGEOT
۲۲ خرداد ۱۳۹۳والا من اولین بار اسم این سوپر اسپرتو شنیدم ولی مشخصات فنی خوبی داره
همچنین از طراحی بدنه قشنگی برخورداره
علی
۲۲ خرداد ۱۳۹۳این ماشین انگشت کوچک فراری هم نمیتونه باشه شخصااگه امکانات این خودروهابه فرض باهم برابرباشه حاضرم یه مبلغ اضافی (البته درحدمعقول) بدم ولی فراری سواربشم خودرسازهای تازه تاسیس ممکنه تکنولوژی روبخرن ولی اصالت یک شرکت روهیچ وقت نمیشه خرید.
مک میسل
۲۲ خرداد ۱۳۹۳شما با این لحن معلومه تعصب رو فراری داری………مختصر و مفید میگم…….تعصب هیچ وقت خوب نیست..واول باید مقایسه کرد-تحقیق کرد و نتیجه گیری کرد و بعد حرف زد…….
Alpha
۲۲ خرداد ۱۳۹۳هنوز ندیده قضاوت نکن ! درمورد پاگانی هم همینو میگفتن ! الان تو پیست بوگاتی حتی نمیتونه ببینتش !
carbonado aventador
۲۳ خرداد ۱۳۹۳آخه pagani کارش همینه!!!!!!
ویرون هم توی drag حرف واسه زدن داره!!!!!!!
e36
۲۲ خرداد ۱۳۹۳طراحیش خوب و جذابه مشخصات فنیشم که قابل قبوله ، چرا که نه !…
Mohammad XX
۲۲ خرداد ۱۳۹۳یه سوپر اسپرت، نوآوری و اصالت رو نداشته باشه، به هیچ دردی نمی خوره حالا هر چقدر هم اعداد دهن پر کن کنارش باشه. چیزی که شرکت هایی مثل پاگانی و کونیگزگ درک کردن و باعث شد محبوب بشن و بتونن با شرکتهای قدیمی سوپر اسپرت ساز رقابت کنن.
اما ثروتمندایی هم هستن که ماشین هایی مثل این رو صرفا برای خاص بودنشون میخرن.
sadegh
۲۲ خرداد ۱۳۹۳جلوی ماشین؛ 458
پشتش؛ لوتوس
بغل؛ لامبرگینی
ولی با این همه حال خوب تونستن هماهنگشون کنن
با این حال تا رقیب فراری شدن، راه زیادی رو باید طی کنه.
Germany & Japan
۲۲ خرداد ۱۳۹۳باحاله ، ایول
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ خرداد ۱۳۹۳درود . طراحیش به نسبت سوپر اسپورت های گمنام دیگه خوبه .
P.G
۲۲ خرداد ۱۳۹۳با این مشخصات گفته شده موتورش احتمالاً موتور corvette z06خواهد بود،
با اینکه ظاهرش ترکیبى از چند سوپر اسپرت دیگست ولى خوب تونستن این ترکیب رو هماهنگ کنن!
ali agha
۲۲ خرداد ۱۳۹۳الان سوپر اسپرت ساختن دیگه داره لووس میشه.هرکی از راه رسید یه سوپر اسپرت میسازه.به اینا که نمیگن خودروساز.میرن چهارتا قطعه از اینور و اونور جمع میکنن ماشین میزنن.اینا باید حالا حلاها بدوان.اصلا درست نیست فراری با این مقایسه بشه.
انزو
۲۲ خرداد ۱۳۹۳رقیبی واسه 458؟؟؟؟!!!آخه شرکتی ک 4 روزه تاسیس شده چجوری میخواد واسه فراری اونم 458 ک یکی از محبوب ترین سوپر اسپرتهاس رقیب بشه؟!کی میاد لامبورگینی و فراری و مکلارن رو ول کنه بره همون پولو بده اینو بخره؟
انزو
۲۲ خرداد ۱۳۹۳حتی بنز sls ک رقیب اصلی فراری458 بود تو رقابت با 458 شکست خورد.دیگه این ک جای خود دارد!!کلا باید واسه لیگ دسته 2 بجنگه.از گروهشم بالا نمیاد فک کنم. :D
carbonado aventador
۲۳ خرداد ۱۳۹۳Sls لشه!!!!!!!
شتاب نداره!!!!!!
رقیب 458 s فقط و فقط نیسمو gtr و هوریکانه!!!!!!!!
رضا
۲۲ خرداد ۱۳۹۳از لحاظ فنی هرچقد هم خوب باشه من لامبو فراری رو بهش ترجیح میدم و بعاز اونا مک لارن رو
امید
۲۲ خرداد ۱۳۹۳همچیش خوبه فقط ای کاش یه عکس از داخل خودرو هم بود
یه پسل باهوش
۲۲ خرداد ۱۳۹۳تناسب خیلی دوست داشتنی داره
Infinite
۲۲ خرداد ۱۳۹۳طراحی نمای جلو و عقب خودرو خوبه ولی جای بهتر شدن داره ولی به نظرم با این حال باز هم از اوراکان زیباتره.
علی
۲۲ خرداد ۱۳۹۳اولاسلام عرض میکنم خدمت شمااقایاخانم مک میسل دومادراینکه ای خودروخوبی است شکی نیست ولی شماخودتو جای یک کسی بزار که میخوادیک خودروبخره ایا پولت روبابت یک ماشین که ساخت یک شرکت نوپا وتازه تاسیس که هنوزنه اسم ورسم خاصی داره ونه بقول معروف امتحانشو پس داده میدی سوما شما قبل ازاینکه بنده رو متهم به متعصب بودن بکنیدپیشنهاد میکنم یک نگاهی به تاریخچه شرکت فراری بندازیدوسابقه درخشانش تو مسابقات فورمول یک و…ودراخرازنظرشماتشکرمیکنم امیدوارم هرجاهستیدموفق باشید.
Ehsan
۲۲ خرداد ۱۳۹۳طراحیش چون به نظر آشنا میاد ، دلنشینه
ولی یک سوال که قبلا هم گفته بودم چرا خودروسازهای جدید سوپر ماشین ساز شدن ؟
مجتبی
۲۳ خرداد ۱۳۹۳باسلام من تازه یک ماهه مجله پدال رو دنبال می کنم بیشتر از مطالب نظرات دوستانه که خیلی واسم جالب و زیباست ای کاش بالایی ها هم یاد میگرفتن چطور وقتی باهم همنظر نیستند بااحترام به نظر طرف مقابل نظر بدن .اما بعد
ای کاش نویسندگان عزیز و محترم مجله کمی هم از فضا پایین امده و یه خورده ماشین هایی که تو کشورمون هست رو باهم مقایسه و تحلیل میکردن
میکردن تا یه خورده دیدملت باز بشه مثلا مقایسه مزدا 3تیپ3مدل 87الی 89با مگان 1600در خوشحالم که این مجله رو پیدا کردم
محمدعلی
۲۴ خرداد ۱۳۹۳جای فراری رو کسی نمیتونه بگیری،به نظرم پشتش ناهمگونه با جلوش