جدای از نمایش خودروهای کلاسیک جذابی همچون آلفارومئو 8C 2900B برلینتا تورینگ ۱۹۳۷، گردهمایی Concorso d’Eleganza Villa d’Este همچنین میزبان کانسپت ها و پروتوتایپ هایی بوده که اکثر افراد را انگشتبهدهان کردهاند.
امسال شاهد معرفی یک کانسپت عجیب و مرموز با نام آسترو دایملر برگمایستر ADR 630 شوتینگ گرند بودهایم. این خودرو که توسط شرکتی با نام پروجکت آسترو دایملر تولید شده نویدبخش احیای برندی است که چند دههای از تعطیلی آن میگذشت.
آسترو دایملر خودروسازی اتریشی بوده که بین سالهای ۱۸۹۹ تا ۱۹۳۴ به عنوان زیربرند دایملر آلمان فعالیت میکرده است.
با توجه به ارتباط این شرکت با کمپانی مادر مرسدس بنز جای تعجبی ندارد که برگمایستر (در زبان آلمانی به معنی قهرمان تپه نوردی) از دربهای گالوینگ سود میبرد. در حقیقت دستگیرههای درب آن مستقیماً از مرسدس SLS AMG گرفته شدهاند.
البته تنها دستگیرههای درب نیستند که از مرسدس گرفته شدهاند. پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی خودرو نیز از AMG GT 43 چهار درب کوپه گرفته شده و شیشهی جلو و سیستم تعلیق نیز به AMG GT تعلق دارند.
با این وجود بقیهی موارد کاملاً جدید هستند. این خودرو بر روی شاسی آلومینیومی سفارشی ساخته شده و بدنهی آن نیز ترکیبی از آلومینیوم و فیبر کربن بوده و توزیع وزن عالی ۵۰/۵۰ دارد.
این کانسپت طول ۴۵۴۴ میلیمتری، عرض ۲۰۸۷ میلیمتری و ارتفاع ۱۳۳۱ میلیمتری داشته و فاصله بین محوری آن نیز ۲۶۳۷ میلیمتر است. نتیجهی این اعداد خلق خودرویی شوتینگ بریک با ابعادی دراماتیک است. جدای از نصب دربهای گالوینگ، کاپوت بسیار طولانی، چراغهای نرم LED و شیشهی عقب پانورامیک نیز جزو ویژگیهای برجستهی این خودروی مفهومی میباشند.
هدایت تیم طراحی و مهندسی این خودرو بر عهدهی رولند استال بوده است. او خواهان تولید گرند تورر مدرنی بوده که بتوان آن را با تاریخچهی آسترو دایملر پیوند داد. برخی ویژگیهای بصری این کانسپت که به گذشته اشاره دارند عبارتاند از سقفی با دو حباب، لوگوی اصیل برند و کاکپیتی جذاب که از تریم چوب و چرم شکل گرفته است.
اما قوای محرکهی خودرو قطعاً به زمان حال تعلق دارد. این پیشرانه با سه واحد الکتریکی همراه شده و قدرت آنها ۸۰۵ اسب بخاری میباشد. این هایپرکار مفهومی قدرت کل ۱۱۸۲ اسب بخاری و گشتاور ۱۶۰۰ نیوتون متری دارد.
یک باتری ۵۵ کیلووات ساعتی که از شارژر ۱۵۰ کیلوواتی پشتیبانی میکند در جلوی اکسل عقب نصب شده و باعث ایجاد محدوده حرکتی ۲۵۰ کیلومتری میشود. زیبایی این قوای محرکه آنجاست که پس از خالی شدن باتری میتوان ۷۵۰ کیلومتر دیگر را نیز با استفاده از قوای پیشرانه بنزینی طی کرد.
بدون هرگونه تعجبی، قوای محرکهی پلاگین هیبریدی این خودرو باعث شده برگمایستر ۱۶۵۰ کیلوگرمی پرفورمنس فوقالعادهای داشته باشد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعتی تنها بخشی از تواناییهای ادعایی این خودرو هستند. ظاهراً اولین برگمایستر تولیدی به فروش رفته اما شرکت به دنبال ساخت نسخههای بیشتری میباشد.
Majidsh
۱۳ خرداد ۱۳۹۸طراحی زیبایی نداره
Just bentley continental
۱۳ خرداد ۱۳۹۸اتفاقا استایل خفنی داره من که خوشم اومد
علیx76
۱۳ خرداد ۱۳۹۸من که خیلی لذت بردم از طراحیش
حداقل بیشتر از طراحی بنز های فعلی مثل E و GT4
یانکی
۱۳ خرداد ۱۳۹۸خیلی خوبه ولی نمای بغل اگر کاملا از سبک وایپر یا اس ال اس الحام میگرفت بهتر بود الان دوگانگی قوس وایپر و صافیه اس ال اس رو داره
Ahmad
۱۳ خرداد ۱۳۹۸وقتی فکر میکنم چقدر برند خودرویی و زیر مجموعه وجود داشته و بنا به دلایلی الان وجود نداره باعث میشه فکر کنم ما فقط موفق ترین ها رو میشناسیم و اونایی که توان رقابت نداشتن و حذف شدن مثل قانون طبیعت کنار میگذاریم. پس این شعارخواستن توانستن است الکیه.
siamak gol
۱۳ خرداد ۱۳۹۸اینا هدف داشتن، اونا آرزو کردن..
Seyed.AMG
۱۳ خرداد ۱۳۹۸خیلی خیلی خاص اما زیبا نیست ، البته شاید زیبایی های پنهانی داشته باشه که فقط از دید یک هنرمندو طراح قابل تشخیص باشه
امیر
۱۳ خرداد ۱۳۹۸نمیدونم چرا ولی ناخواسته عاشق کابینش شدم
خیلی بهتر از طراحی خارجیشه بنظرم
ارش
۱۳ خرداد ۱۳۹۸فوق العاده ست لذت بردم اون کانسپت پژویی که در کنارش بود هم خیلی زیباست ????????????
حسن
۱۳ خرداد ۱۳۹۸طراحی عقبش عینه جنسن اینترسپتور 1976 هست
نوید جهرمی
۱۴ خرداد ۱۳۹۸اولش میخواستم حسابی از طراحیش ایراد بگیرم. هی که بیشتر نگاش کردم و دقیق شدم توش بیشتر خوشم اومد. الان حسابی دلمو برده. خیلی خفن شده