شرکت NEVS اولین تصاویر از ساب سری ۳-۹ دوباره متولد شده را منتشر کرده است. این خودرو هماکنون قوای محرکهی تمام الکتریکی دارد.
شرکت ملی خودروی الکتریکی سوئد (NEVS) تولید برنامهی جدید اشتراک و سواری خودرو را با همکاری کمپانی تکنولوژیک Tianjin Binhai اعلام کرده است.
این برنامه در کلانشهر تیانجین اجرا خواهد شد، کلانشهری با جمعیت ۱۵ میلیون نفری و کاربرانی که میتوانند به سری ۳-۹ الکتریکی جدید این کمپانی دسترسی داشته باشند. NEVS هم خودروها و هم سرویسهای حملونقل را تهیه خواهد کرد.
NEVS در نظر دارد دو مدل از این خودرو را که یکی سدان ۴ درب کلاسیک و دیگری نسخهی بلندقدتر آن با نام ۹-3X EV میباشد را عرضه نماید.
هنوز هیچگونه جزئیاتی از قوای محرکهی این خودرو مشخص نشده اما ادعا شده که با یک بار شارژ به محدوده حرکتی ۳۰۰ کیلومتری خواهید رسید. کمپانی میگوید مدلهای جدید تجربهی پیشرفتهای را ارائه خواهند داد و ویژگیهایی چون وای فای هات اسپات، بهروزرسانی نرمافزاری آنلاین و مدیر باتری از طریق اسمارت فون در دسترس کاربران خواهند بود.
مدلهای جدید NEVS 9-3 همچنین با فیلتر به اصطلاح “هوای همیشه تازهی کابین” عرضه خواهند شد که گفته میشود راندمان ۹۹ درصدی داشته و کمتر از یک دقیقه زمان برای کاستن از سطوح مضر ذرات زمان لازم دارد.
ماتیاس برگمن رئیس NEVS میگوید:
ما به خاطر دارا بودن فرصت فوقالعاده برای توسعهی راهحلهای پایدار و هوشمند حملونقل در شهر تیانجین بسیار هیجانزده هستیم و برای آنها روشهایی در مقیاس واقعی با مردمی واقعی در شرایط واقعی در نظر گرفتهایم.
این کمپانی میگوید قبلاً بیش از ۱۵۰ هزار سفارش از کمپانیهای متفاوت چینی برای ۹-۳ EV الکتریکی جدید دریافت کرده و انتظار میرود این خودروها در سال ۲۰۱۸ معرفی شوند.
این خودرو برای اولین بار در هفتم ژوئن در شانگهای در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
یوسف
۱۳ خرداد ۱۳۹۶اول که خبر احیای ساب رو خوندم خیلی ذوق زده شدم چون واقعا این شرکت رو دوست داشتم ولی وقتی دیدم به جای SAAB رو جلو پنجره نوشته NEVS خیلی ضد حال خوردم مخصوصا اینکه بازم پای چین در احیای یه برند اصیل در میونه.
امپراتور لامبورگینی
۱۳ خرداد ۱۳۹۶.
متاسفانه جنرال موتورز با بی کفایتی هاش ساب رو ورشکست کرد.
یک زمان شرکت های امریکایی در دنیا یکه تازی می کردن و ثروت بی کرانی رو از بابت این یکه تازی کسب کردند. با اون پول به جای سرمایه گذاری شروع به خرید برند های خودروسازی دیگه کردن. هر خودروسازی که خرجش از دخلش بیشتر میشد رو میخردین. از لامبورگینی بگیر برو تا مزدا ( بخشی از سهامش ) و ولوو.
الان هم که که خودروسازان امریکایی افول کردن چینی ها و هندی ها شروع کردن به انجام همون کار.
نیما
۱۳ خرداد ۱۳۹۶چینیه
کیفیت ساب مرحوم رو نخواهد داشت
كاپيتاليسم
۱۳ خرداد ۱۳۹۶یعنی به طور کامل در چین تولید میشه؟
خودروسازی چین داره اکثر شرکت ها رو با خودش ادغام میکنه که درنهایت باعث پیشرفتش میشن ، اما خب حیف کاش خود ساب میتونست روپای خودش وایسه ، از نظر ایمنی بی رقیب بود
Ali.qanavati
۱۳ خرداد ۱۳۹۶خیلی دوست داشتم ساب برگرده
ولی نه اینطوری :/
یاسین
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ساب ماشین درست نمیکرد تانک درست میکرد میگفت خب حالا با بولدوزر از روش رد شین حالا پرتش کنین تو دره حالا با سرعت 120 بزنین تو دیوار بتنی حالا شما دوتا اتوبوس پرسش کنین….. یعنی از هر روشی تست میکرد ببینه چطور ماشین ایمن تر میشه دیگه تهش ماشینه یه چیزی میشد که شرکتهای دیگه تو تست ایمنی ماشینشونو نمیزدن به دیوار میگفتن برین یه ساب بیارین بزنیم بهش ببینیم چی میشه حیف اون همه اصالتی که این برند ساب داشت کاش یا فولکس یا PSA یه فکری به حال ساب میکردن اینم الان ساب نیست در واقع یه شرکت سوئدیه گفته خب ساب که فاتحش خوندس پلتفرم ماشیناشو بیاریم برقیش کنیم تو چین تولید کنیم البته پلن خیلی خوبیه برای بحث توسعه خودروهای الکتریکی ولی خب هیچی ساب نمیشه
شاهین
۱۳ خرداد ۱۳۹۶سلام این ماشین ساب هستش ولی به دلیل قوانین تجاری نمیتونه از اسم ساب استفاده کنه.