سایر خودروهای اروپایی

تأسیس برند خودرویی جدید در ترکیه

بازار خودروی ترکیه یکی از بزرگ‌ترین بازارهای اروپا بوده و به زودی برندی کاملاً ترکیه‌ای در کشور خود عرض اندام خواهد کرد. فروش سالانه خودرو در ترکیه به حدود ۱ میلیون دستگاه می‌رسد و برندهایی چون رنو، هیوندای، هوندا، تویوتا و فیات تأسیساتی در این کشور دارند.


اخیراً ۵ خودروساز و کارخانه تکنولوژی محلی با تدابیر اردوغان گرد هم جمع شده‌اند. این تأسیسات هم‌اکنون “اتومبیل ترکیه” نامیده می‌شوند.

اولین پروتوتایپ این برند جدید طبق برنامه‌ریزی‌ها در سال ۲۰۱۹ روانه خیابان‌ها خواهد شد و انتظار می‌رود نسخه تولیدی حول‌وحوش سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود. تمرکز اصلی این برند تولید خودرویی کاملاً الکتریکی بوده و هدف آن رقابت با برند تثبیت شده و توانایی چون تسلا می‌باشد.

در نگاه اول تأسیس یک برند جدید کار بسیار سختی است اما با حمایت قوی دولت و شخص اردوغان، این گروه مالی قوی شانس خوبی برای دست یافتن به اهداف خود دارد. اگر این پروژه به موفقیت برسد، برند جدید ترکیه‌ای‌ها شاید محصولات و زیر برندهای دیگری را نیز ارائه کند.


از نظر تأمین قطعات خودرویی، ترکیه بازیگر مهمی در صنعت خودروی اروپا بوده و یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان قطعات به اروپا و خاورمیانه محسوب می‌شود. ترکیه می‌خواهد از تخصص خود در زمینه قطعات خودرو استفاده کرده و برند جدید خود را تثبیت نماید. انتظار می‌رود این پروژه یکی از با اولویت‌ترین پروژه‌های ترکیه باشد.

ظاهراً امیدهای زیادی برای موفقیت این پروژه وجود دارد زیرا مقامات و طرفداران خودرو در ترکیه بیش از این نمی‌توانند منتظر راندن خودرویی با برند ترکیه‌ای باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. .....::::LAST VIPER::::.....

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    ماها تازه قرار داد ده جانبه امضا کردیم که موتور سه سیلندر تولید کنیم
    صنعت ما ?صنعت اونا?

  2. سامان اذری

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    الان من دو ماهه اینجام
    هیچی ندارن- نه نفت و نه گاز .
    گاز شهری تازه داره تو شهر های کوچیکشون کشیده میشه و اکثرا با هیزم و زغال خودشونو گرم میکردن تو زمستون
    اینجا هم مشکلات داره ولی اقتصاد ترکیه با ثبات تر از ایرانه و مردمشون خیلی شاد تر از ایران هستند
    تو ایران انگار همه افسردگی شدید دارن
    اینجا بنزین هر لیتری 5-5.5 لیره هست هر لیر 1100 تومنه یعنی 6000 تومن لیتری که جزء گرونترین بنزین تو دنیا هست 90 درصد ماشینهاشون دیزلی هست گازوئیل هم 4.94 لیره هست که فرق زیادی با بنزین نداره و از صدای کارکردشون کاملا میشه متوجه دیزلی بودنشون شد
    ولی یه چیزی هست که مثلا یکی از دوستان ون سیتروئن داره که بفروشه نهایتش 10 هزار لیر میخرنش یعنی 12 میلیون تومن ولی نگاه میکردم مارک برف پاک کنش بوش بود دیگه خودتون بقیه کار دستتون بیاد
    تو ایرانم همه قطعات خودرو مون چینی هست اونم درجه چندم
    الان موتور برقی پر شده اینجا از کیفیت باتریشون پرسیدم همه راضی بودن که اصلا زود فاسد نمیشه
    چون جنس اصل دارن استفاده میکنن
    ماشین هم فکنم موفق میشن چون همه زیر ساختهای لازم رو دارن
    ولی حیف ایرانمان حیف

      1. #ali.m#

        ۱۸ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        چقد خوشگله?
        ولی کاش قرمز بود

      2. سعید(تهران)

        ۱۸ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (496 ديدگاه)

        کدوم شهری سامان جان؟ من بیشتر از سه ساله ترکیه ام

        1. سامان اذری

          ۱۸ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (3216 ديدگاه)

          سعید جان استانبول

      3. سعید(تهران)

        ۱۹ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (496 ديدگاه)

        داداش دوریم از هم، بهرحال از آشنائیت خوشوقتم سامان جان.

        1. سامان اذری

          ۱۹ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (3216 ديدگاه)

          داش شما کدوم شهری ؟

    1. hossein

      ۱۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      همونطور که شما اشاره کردی ما همه چی داریما
      ولی ولی مدیت نداریم کسی که بتونه استفاده مفیدو ببره نداریم
      فقط مدیریت درسته که میتونه یه کشور و به همه جا برسونه

    2. بهرام

      ۱۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (112 ديدگاه)

      سامان قارداشیم ، اگه مدیریت خوب کنن و چندتا شرکت درست حسابی بیاد و سرمایه گذاری کنه و ماشین خوب با قیمت مناسب تولید کنن ، پس کی این آشغالا رو میخره ؟ پس کی سود کلان میزنه به جیب ؟ پس کی این مردم رو که بوی رفاه رو حس میکنن رو با حرفای به ظاهر دینی خر میکنه ؟؟؟

      1. سامان اذری

        ۱۸ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        ??❤

        1. امیر

          ۱۸ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (13 ديدگاه)

          نکته : سامان جان عکس دومت خیلی عالی بود

  3. مسعود

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (116 ديدگاه)

    واقعا جای تأسف داره. ترکیه داره با اعتماد به نفس کامل می خواد خودروی ملی تولید کنه و از حالا پیش بینی فروش بالاش رو تو ی بازار جهانی پر از خودروهای روز دنیا رو کرده . ما هنوز اندر خم تولید پژو 2008 موندیم و 4 تا خودروساز درست و حسابی بعد از برجام نیومدند تو این مملکت سرمایه گذاری کنند و یک ماشین درست و حسابی تولید کنند و تازه داریم همش گدایی چینی ها رو می کنیم تا ماشین های آشغالشونو برای ما بفرستند تا ما بتونیم اونها را نه تولید بلکه مونتاژ کنیم.

  4. Achtung

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    موفق نمیشن اونا هم مثل ما استعدادشو ندارن و جلو رقبای اروپایی کم میارن

  5. امید

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    اقا این میاتا چنده ترکیه؟من که جدا عاشقشم.

  6. بیژن

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    دوستان توجه داشته باشین که ترکها سالهاست قطعه سازند ،و این لازمه خودروساز شدنه. بنابراین استانداردهای سخت اروپارو گذروندن.و حالا با خیال راحت میتونن اولین برند ملی شون رو با افتخار بسازند. بنظرم اونها موفق خواهند شد خودروی با کیفیت تولید کنند چون دانشش رو دارند.

  7. Hemichan

    ۱۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    مبارکشون باشه
    آدم دردش میاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا