دنیای خودروهای لوکس سفارشی واقعاً پیشرفت کرده و جدیدترین عضو این کلوپ بولدمن است که توسط هارالد کاس، میشائیل کاس و فریدهلم ویزمن تأسیس شده است. ویزمن شاید برای شما شناخته شده باشد زیرا شرکت ویزمن قبلاً به تولید رودسترهای رتروی شکل گرفته بر مبنای محصولات بامو مشغول بوده است. میشائیل کاس هم با راف و آلپینا کار کرده و بنابراین در این کار تخصص بالایی دارد.
اولین محصول این شرکت تازهنفس بولدمن CR4 است که بر اساس بامو Z4 شکل گرفته است. حرف C در نام این خودرو مخفف کربن بوده و بدنه نیز از این متریال ساخته شده تا وزن پایین و کیفیت بالایی حاصل شود. حرف R نیز مخفف کلمه رودستر بوده و این خودرو از مکانیسم باز شدن سقف برقی سود میبرد. نهایتاً هم باید به عدد ۴ اشاره کنیم که نشان دهنده قدرت بیش از ۴۰۰ اسب بخاری است.
CR4 دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بامو با تنظیمات متفاوت بوده و قدرت ۴۰۲ اسب بخاری تولید میکند. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیهای داشته و حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
به این ترتیب بولدمن CR4 یک سر و گردن بالاتر از بامو Z4 M40i با خروجی ۳۳۵ اسبی و گشتاور ۶۱۰ نیوتون متری قرار میگیرد. این خودرو حتی قویتر از Z4 M40i بازار آمریکا میباشد، خودرویی که قدرت ۳۸۲ اسبی دارد. شایان ذکر است قویترین نسخه Z4 شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۱ ثانیهای دارد.
این استارت آپ آلمانی به دنبال تولید ۲۰ دستگاه از CR4 در سال جاری و ۸۰ دستگاه در سال ۲۰۲۲ میباشد. بولدمن پیشبینی میکند اگر تقاضای کافی وجود داشته باشد توانایی تولید ۱۲۰ دستگاهی در سال را خواهد داشت.
بولدمن گفته CR4 را بهصورت دستساز عرضه خواهد کرد. به همین خاطر قیمت این خودرو بالا بوده و از ۱۸۵ هزار یورو شروع میشود که حدود سه برابر قیمت بامو Z4 M40i (62700 یورو) میباشد.
Amard
۲۵ تیر ۱۴۰۰ارزش خرید ندارع با این پول میشه پورش بنز بی ام وی پرچمدار خرید و تیون کرد حتی چه کاری مگر اینکه یه نفر به سلیقه شخصی درست کن برای خودش
S
۲۵ تیر ۱۴۰۰واقعا ارزششو نداره انگار آئودی پورشه پژو و بی ام و آلفا رو ریختن تو هم
حیدر حسن پور
۲۵ تیر ۱۴۰۰۱۸۵ هزار یورو برای این ماشین !!!!
اصلاً ارزش خرید نداره
Nima+RST
۲۶ تیر ۱۴۰۰دقیقا، با صد و هشتاد هزار دلار میشه یه NSX خرید
Reza Waffen SS
۲۶ تیر ۱۴۰۰دقیقاً خوشگله ولی ارزش خرید نداره
امیرحسین
۲۵ تیر ۱۴۰۰عالی خوشم اومد 400 اسب بخار که از ریشه اصلی خودش بیشتر قامت داره یعنی بی امو
طراحی پشت خودرو رو بیشتر ترجیح میدم
جلو با اون آرم شبیه بوگاتی شده یکم جا خوردم دیدم
ایکاش این کارو نمیکرد یکم های کپی کردن ماشین و
یه کمی باید بیشتر از ایده های خودشون استفاده میکردند چون کپی رو میشه تشخیص درست کپی کامل نکردن ولی ایده نویی هم نبوده
یوسف
۲۵ تیر ۱۴۰۰شبیه دایهاتسو کوپن شده.
Mad.z.Max
۲۵ تیر ۱۴۰۰آفرین دقیقا درست گفتی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ تیر ۱۴۰۰آره عین همون شده…
Ninja
۲۵ تیر ۱۴۰۰خیلی کمترشو میدم به سوپرا که از این بهتره و زد فور اگه بخوام زد فور نخرم با قیمت کمتر از نصف نیسان زد میخرم یا با حدود همین شلبی جی تی 500یا 250 ار که بیشتر دوسش دارم با اون صداش مخصوصا خوش صدا ترین وی 8 موستانگ حال حاضره
Ninja
۲۵ تیر ۱۴۰۰درکل توجه کنین نیسان زد 400 یه قاتله که باعث میشه دس به کلی ماشین اسپرت نزنی یا از نظر من بهترین اسپرت زمانه رقیب نداره تنها رقیبش موستانگ های هم قیمتش هست که به اونا ترجیح میدم
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۵ تیر ۱۴۰۰ارزش خرید نداره.
F
۲۵ تیر ۱۴۰۰پدال در توضیح مشخصات نوشتی 610 نیوتون متر گشتاور، لطفا اصلاح کنید. این موتور 510 نیوتون متر گشتاور داره.
با تشکر
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ تیر ۱۴۰۰اصلا ارزش نداره،صرفا یه کیت عجیب روش بستن به شدت گرونش کردن،خود z4رو بخری به صرفه تره….
محمد مختاری آذر
۲۶ تیر ۱۴۰۰خیلی گرون هستش زیاد هم زیبا نیست
F
۲۶ تیر ۱۴۰۰پدال در توضیح مشخصات نوشتی ۶۱۰ نیوتون متر گشتاور، لطفا اصلاح کنید. این موتور ۵۱۰ نیوتون متر گشتاور داره.
با تشکر
سردبیر
۲۷ تیر ۱۴۰۰سلام. در منبع اصلی 449 lb-ft معادل 610 Nm ذکر شده