باک از نسل جدید سوپرکار تکنفره مونو رونمایی کرد. نیروبخش این هیولای دوستداشتنی پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو است که قدرت ۳۳۲ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری تولید میکند.
به لطف نسبت قدرت به وزن ۵۸۲ اسبی به ازای هر تن، مونوی جدید توانایی ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیهای را دارد؛ اما چنین پرفورمنس فوقالعادهای با هزینهای سنگین همراه بوده و قیمت باک مونو جدید از ۱۶۵۹۵۰ پوند شروع میشود.
این خودروی جدید تنها ۵۷۰ کیلوگرم وزن داشته و برای اولین بار است که با استانداردهای آلایندگی EU6D و استانداردهای صوتی هماهنگی دارد.
مدیر طراحی باک گفته است:
وقتی بحث طراحی نسل جدید باک مونو فرا رسید ما تنها نمیخواستیم روشی تکاملی را در پیش بگیریم بلکه به دنبال طراحی جدیدی برای این سوپرکار بودیم.
او ادامه میدهد:
فرم سیال و عملکردی این خودرو که پر از DNA مونو است حس سبکوزنی و تمیزتری را القا میکند. ساخت دومین نسل مونو همیشه یک چالش بوده و مشابه دومین آلبوم از خوانندهای است که با آلبوم اول خود بسیار محبوب شده است؛ اما ما مطمئن بودیم که ظاهر برجسته و تجربه سواری و خلاقیت فوقالعادهی باک مونوی جدید فراتر از نیازها و انتظارات خواهد بود.
باک در مقایسه با نسل اول این خودرو روش کاملاً جدیدی برای طراحی مونو را در نظر گرفته است. هدف این شرکت دستیابی به زیباشناسی سبکتری بوده و این کار از طریق دماغهای باابهت به دست آمده است. از دیگر ویژگیهای طراحی مونوی جدید میتوان به چراغهای جلوی نصب شده در مرکز، آینههای متمایز، دم نازکتر، کاهش ۲۰ میلیمتری ارتفاع و افزایش ۲۵ میلیمتری طول نسبت به نسل پیشین اشاره کرد.
داخل کابین هم فرمان فیبر کربن سبکتر و پانلهای کناری کربنی سفارشی دیده میشوند.
از نظر ساختار نیز این خودرو از فیبر کربن استفاده کرده و بنابراین استحکام بیشتری دارد. کالیپرهای ترمز AP ریسینگ و کف کربنی جدید از مدل مونو R گرفته شدهاند. البته ترمزهای سرامیک کربنی سفارشی هم وجود دارند.
خب به تجربه رانندگی میرسیم که به لطف کاهش مرکز ثقل بهبود یافته و باتری نیز به مرکز خودرو رفته تا توازن بهتری ایجاد شود. ژئومتری بهتر سیستم تعلیق و دامپرهای قابل تنظیم نیز جزو دیگر ویژگیهای باک مونوی جدید هستند.
:::فرشاد:::
۱۴ اسفند ۱۳۹۸لذت خالص رانندگی?
منتظر نسل جدید آریل اتم هستم?
♤Angus_812♤
۱۴ اسفند ۱۳۹۸یع دونه از اینا لطفا
Long Live PetrolHeads
۱۴ اسفند ۱۳۹۸صد و شصت پنج هزار پوند برای این ماشین؟؟؟
نسل قبلش که الکی گرون بود، تو این نسل گرونترشم کردن.
ماشین دوست داشتنی ای هست ولی با این هزینه گزینه های بهتری وجود داره.
آریا ماشین
۱۴ اسفند ۱۳۹۸کی با این پول ۹۱۱ توربو s و هوراکان رو ول میکنه بیاد از اینا بخره که وقتی بارون بیاد بی کاربرد میشن؟
Mf1
۱۴ اسفند ۱۳۹۸خودرویی که راحت لامبو هورکان وپورشه با ختلاف زیاد داخل پیست تاپ گر مغلوب کرد رکوردش داخل پیست تاپ گر با یک ثانیه اختلاف مغلوب لامبو المنتو دو میلیون دلاری شد پس قیمتش عالیه نسبت به رکوردهاش
:::فرشاد:::
۱۴ اسفند ۱۳۹۸کسی که اینو میخره، کنارش امثال ۹۱۱ و هوراکان هم داره، باک مونو تنها ماشینش نیست، یکی از ماشیناشه که صرفا برای تفریح آخر هفته ازش استفاده میکنه