برخی شایعات و گفتهها حاکی از آن هستند که کاترهام تصمیم دارد تولید خودروی اسپورت جدیدی را بر پایه مدل مفهومی C120 آینده که بهصورت موازی با مدل آلپاین (Alpine) توسعه داده شده، آغاز کند.
گراهام مکدونالد (Graham McDonald) رئیس کمپانی در گفتوگو با نشریه معتبر اتوکار (Autocar) گفت:
از این که اختلال شراکتمان با رنو موجب مسکوت ماندن پروژه C120 شد واقعاً ناراحتیم. اگر بتوانیم شریک تجاری جدید پیدا کنیم قطعاً آن را زنده خواهیم کرد.
به نظر میرسد فرزند جدید بالاتر از مدل سِوِن (Seven) قرار گرفته و بتواند افراد بیشتری را به سمت این برند انگلیسی بکشاند.
مکدونالد در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:
میخواهیم خودروی جدیدمان از فرم کنونی بیرون آمده و کیت بدنه کامل داشته باشد، چراکه وقتی بهعنوان مثال مدل سون را به بعضی بازارهای نوظهور میبریم به خاطر طراحی و شکل ظاهریاش با استقبال چندانی مواجه نمیشود.
در بخش فنی به سراغ یکی از پیشرانههای تنفس طبیعی تولیدشده توسط دیگر خودروسازان خواهیم رفت. هماکنون در حال مذاکره با فورد و چند خودروساز دیگر هستیم. مدل سِون سال آینده وارد شصت سالگی خود میشود، به همین روی برایمان مهم است که گزینه درست را انتخاب کرده و مرکب درخور و شایستهای با DNA خاص کاترهام بسازیم.
منبع: autocar
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۴ دی ۱۳۹۵جالبه، بریتانیای ها همه در ساخت پیشرانه لنگ میزنند.
دلیلش رو نمیدونم.
شاید چون امکاناتی مثل کوره ی ذوب فلز و … در انگلستان نیست.
شاید هم ، همون اندازه ای که دانش نرم افزار و ایرودینامیکشون قویه، دانش موتور سازی شون عقب مونده.
ali
۱۴ دی ۱۳۹۵نمی دونم … چی بگم والا
خدا عالمه
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۴ دی ۱۳۹۵مجید من اصلا حال و حوصله ی کامنت گذاشتن ندارم.ولی مجبورم جوابت رو بدم.
این حرفت رو شوخی تلقی میکنم.
لابد انتظار داری شرکت هایی کوچکی مثل کاترهام یا نوبل یا مورگان و خیلیای دیگه که از حوصلم خارجه گفتنش انجین رو خودشون بسازن؟؟؟؟؟
مگه چقدر در آمد دارن؟
کلی باید هزینه تحقیق و توسعه بکنن معلوم هم نیست آیا اون انیجنی که ساخته میشه عملکرده خوبی داره یا نه؟
شرکت هایی مثل: استون مارتین-مک لارن-جگوار-لندروور-بنتلی(((موتورهای w12 گروه فولکس تو ((کرو)) انگلیس ساخته میشه از من بپرسن میگم نزدیک 70 درصد این انیجن تو خوده انگلیس طراحی و ساخته میشه))).اینا یعنی انجین طراحی نمیکنن و نمیسازن؟؟؟
__((شاید چون امکاناتی مثل کوره ی ذوب فلز و … در انگلستان نیست.))__
عزیزم مثله اینکه نمیدونی رولز رویس (Rolls-Royce Holdings plc) دومین سازنده برتر موتورهای هواگردها محسوب میشه.حالا بماند انجین های زیردریایی یا کشتی ها و …………..
بخوام برات بگم طولانی میشه.ولی مطمئن باش توانایش هست.
چون مثلا اینطور شرکت ها انجین یا گیربکس نمیسازن برمیگرده به بودجه و سرمایه.
یه نگاه کن به مسابقات اتومبیل رانی اکثرا دارن از گیربکس های x trac یا Hewland و…. استفاده میکنن.یا مثلا شرکت cosworth ( که 176 بار استفاده کنندگان از این انجین ها در فرمول یک به مقام قهرمانی رسیدن و بعد از فراریه از این حیث).
عزیزم همه چی برمیگرده به سرمایه .همه چی.
اتفاقا کمتر کشوری مثل بریتانیا تو دنیا پیدا میشه که هم استعداد هم مهندسی هم دسترسی به امکانات و ابزار آلات دقیق مهندسی توش باشه.
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۴ دی ۱۳۹۵البته به این لیست شرکتی مهمی مثل gkn هم اضافه میکنم که از قلم افتاد.
البته از این شرکت ها زیاد هست بخوای میگم.
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۴ دی ۱۳۹۵چرا ناراحت میشی ؟
من فقط قصدم این بود که جواب بگیرم.
ببین علی نوا، خوب جواب داده.
شما هم اطلاعات خوبی دادی. اما اولش یک جور حرف زدی انگار من میخوام باهات دعوا کنم.
علي
۱۴ دی ۱۳۹۵خودرو سازهایی که توانایی طراحی و تولید مهمترین قسمت ی خودرو را یعنی ((( انجین یا موتور ))) که ی جورایی پیچیده ترین قسمت ی اتومبیل محسوب میشرو ندارن دیگه نمیشه بهشون گفت ی خودروساز واقعی و کامل.صداشون کنیم (((دکه یا دکان مونتاژ))) یا کارگاه (((تولید عروسک )))و حتی تولید (((قوطی کبریت))) خیلی خیلی بهتره حالا میخواد از هر کشوری غیر از (((اینگیلیس مونتاژ کار ))) باشه .
با تچکر
GOD BLESS AMERICA
۱۴ دی ۱۳۹۵داداش یه بخشی از تاریخ جنگ جهانی دوم رو مهندسی بینظیر رولزرویس با ارائه موتور 12 سیلندر 27 لیتری سوپرشارژر مرلین که در هواپیماهای جنگنده اسپیدفایر استفاده شد، تغییر داد.
و اگه به دوران طلایی خودروسازی دهه سی و قبل از اون برگردی بسیاری از کارگاه های خودروسازی شاسی مجهز به سیستم انتقال قدرت رو از خودروسازان بزرگ میگرفتن و روی اون شاهکارهای هنری خلق میگردن، پس تو رو نمیدونم اما من ترجیح میدم این روش زنده بمونه و تا اونجایی که من خبر دارم بیشتر این روش در انگلستان ایتالیا و آمریکا استفاده میشه.
در پایان اضافه کنم من ترجیح میدم مثلا شرکتی مثل لوتوس توسط فراری خریداری و همتای بشه تا به جای انجمن ساخت تویوتا مثل مازندرانی از انجمن ساخت فراری استفاده کنه.
Amir amini
۱۴ دی ۱۳۹۵خب پس یعنی تو ایتالیا کوره نیست که پاگانی میره از بنز موتور میخره یا مازراتی و آلفا رمیو میرن از فراری موتور میخرن یا موتور لامبورگینی اوراکانو ایودی میسازه
این سوالی که پرسیدی به جای اینکه جواب داشته باشه باعث میشه بهت بخندن ببخشیدا البته
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۴ دی ۱۳۹۵خواهش میکنم دوست عزیز.
بنده حقوق میخونم. مدتی برای کسب درآمد و بیشتر به عنوان سرگرمی ، در یک مرکز مشاوره ی خانواده و مشاوره تحصیلی کار میکردم. بعد که درس ها زیاد شد دیگه ول کردم.
زوج های جوان، دانش آموزان و …. همه مراجعه میکردن.
اونجا بود که فهمیدم مردم ما خیلی ناراحت هستند و هر کسی ، اگرچه ظاهرش نشون نده، در قلبش ممکنه اقیانوسی از غم داشته باشه.
علت ناسازگاری و مشکلات بین زن و شوهر ها، و همچنین افت تحصیلی دانش آموزان، در خیلی از موارد به علت ناراحتی های دیگه ای هست که مثل سایه دنبال این آدم ها راه افتاده.
90 درصد ما ، به نوعی افسردگی داریم.
اگر این کامنت من باعث شده کسی بخنده و خوشحال بشه، خدا رو شکر .
منم خوشحالم.
Amir amini
۱۴ دی ۱۳۹۵? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۵ دی ۱۳۹۵چیزی که گفتم واقعی بود …
.
.
ولی حال کردی چجوری مغلطه کردم؟ ؟!
خودم رو زدم به اون راه ???
(ali (CHEVY NOVA
۱۴ دی ۱۳۹۵میشه گفت هیچ کدوم
دلیل اینکه بعضی شرکت ها و نه فقط اینگلیسی ها از موتورهای کمپانی های دیگه استفاده میکنند به صرفه بودن اون هست
مثلا شرکت کاترهام موتور کامل فورد رو میخره 5000 دلار و سودشم میبره اما اگه بخواد خودش شروع به تولید موتور کنه باید هزینه ی بسیار زیادی صرف استخدام مهندسین متعدد و تجهیزات بکنه و در اخر هزینه ها بالا میره و محصول نهایی با قیمت بالاتر دست مشتری میرسه
این کار از قدیم هم بوده و خواهد بود در اینده
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۴ دی ۱۳۹۵کاملا درست گفتی علی نوای عزیز.
اینقدر کامل گفتی دیگه نیازی نمیبینم حرفی اضافه کنم.
Mercede kaviani
۱۴ دی ۱۳۹۵با درود به دوست عزیز پهلوان مک لارن
کمپانی جیم استوکس Jim Stokes Workshops Ltd. تنها کمپانی است که ایجاد مجدد اتوموبیل های اتوموبیل های تاریخی را می کند وکمپانی های رولز-رویس جاگوار مرسدس فراری ومازراتی وغیره این کمپانی را مسول تامین قطعات مدل های کلاسیک خود کرده اند
با سپاس از پاسخ و راهنمای شما
دوستدار شما
مرسده کاویانی
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۴ دی ۱۳۹۵به نظر من اصالت یک ماشین در درجه ی اول به موتورشه.
چه برقی باشه چه بنزینی.
ساخت موتور برای هر شرکتی هزینه داره، اما این هزینه رو با جون و دل قبول میکنن ، چون به اصالتشون اهمیت میدن.
یوسف
۱۴ دی ۱۳۹۵ظاهرا کاترهام داره سبکشو عوض میکنه، چون خودروهای کاترهام شبیه مورگان هستن.
ونوم
۱۴ دی ۱۳۹۵به نظر من اکثر کشورهای اروپایی درجه دو هم میتونند انجین خوب طراحی کنن حالا انگلیس که جزو قدرت های درجه ی یک هست فقط بحث سرمایه هست چون یه پلتفرم کامل شاید 2 ملیارد در بیاد از اول طراحی بشه و این برای شرکت های کوچکتر از نظر تولید و سود کمتر بصرفه نیست مثل هنسی که از جی ام کمک میگیره یا بوگاتی از حمایت فولکس برخورداره و یا شرکت مستقل گامپرت المان با مدل اپولو که از انجین ایودی استفاده میکرد مثال خیلیه
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۴ دی ۱۳۹۵موافقم ونوم جان.
ممنون که جواب دادی.
احترام و ادب حکم میکنه ، از کسایی که زحمت میکشن و جواب میدن، تشکر کنم.
وگرنه، قسم میخورم حتی 1 درصد ، هدف دیگه ای ندارم.
پرهام
۱۵ دی ۱۳۹۵خیلی وقتا همین شراکتا در قطعات یا شاسی یا انجین باعث خلق شاهکار هایی میشه و شراکت بین المللی و یا اشتراک تکنولوژیک در بازار به شدت مصرفی و در حال انفجار حال حاضر خیلی عادی و معقوله چون دوره زمونه آزمون و خطا گذشته و اگه دقت کنین خیلی از شرکت ها در سالیان دور آزمون و خطای زیادی داشتن اما شرکت های کوچکتر الان کمتر ریسک میکنن تا به سرنوشت این همه برند ها و نام های دوست داشتنی که الان تنها خاطره ای مونده ازشون دچار نشن.